Hallo meiden, Deze cyclus is het met temperaturen zoooo raar. De eerste 9 dagen heb ik in het buitenland getempt op een ander tijdstip. Normaal temp ik ik 5:15 maar dat wilde ik natuurlijk niet op vakantie 😛 Toen ik terugkwam netjes weer om 5:15. Dus ik had een verlaging wel verwacht. Maar het gekke is: mijn positieve ovulatie test heb ik gehad. Echt de extreme krampen die ik krijg als mijn ei bijna gaat springen ook. Volgens mij zou vrijdag mijn eisprong zijn. Want deze springt (uit ervaring) een dag nadat ik zon pijn heb. Maar mijn temp zegt iets anders. Nu zweet ik me wel een ongeluk met dit weer. Dan weer koud en warm. En ik slaap een stuk slechter. Zou dat ermee te maken hebben? Ik weet het even niet meer. Ben dus wel soort van bang dat ik miss deze ronde geen eisprong heb 😳😔 Laat maar allemaal horen wat jullie er van vinden: P.s. Dat schomelen heb ik normaal ook niet zo erg. Zoals je ziet heb ik 2 dagen uitgesloten. Die waten ineens zo hoog!
Temp je wel rectaal/via de billen?? En die open bolletjes... zijn die wel allemaal op hetzelfde tijdstip gemeten?? Mag ik je eerdere kaartjes eens zien? Als je temp trouwens morgen hofer is dan vandaag, dan is je ei waarschijlijk zaterdagavond gesprongen, vandaar dat je het vandaag nog niet terug ziet in je temp (slow rise).
Thanx voor je antwoord. Hier even paar antwoorden: - ik meet idd rectaal - elke dag om 5:15 (deze maand alleen de eerste 8 dagen niet) Dus die open bollentjes snap ik niet. Ik dacht miss door het vele schommelen ofzo? Ik heb nog wel een tempkaartje van vorige maand. Schommelde het ook wel maar niet zo raar als nu. Heb voor de gein de twee tempen die ik "uit" had gezet er ook bij gedaan. Dan kun je zien hoe gek het was. En bij rare tempen, meer ik altijd 2 of 3 keer. Ik denk niet dat mijn ei op zaterdagavond is geweest. Want ik had woensdag om 1:00 snachts positieve test. Beetje vage tijd om te meten, maar dinsdag middag was hij al bijna positief. Dus toen ik niet kon slapen deed ik er nog een en die was knal. 48 uur later is niet zaterdagavond . Hier de twee kaartjes: eerst aug daarna deze ronde met die 2 gekke temp.
Een posi ovu is geen garantie dat het eitje ook daadwerkelijk springt Heb je nog doorgetest met ovu's na de woensdagochtend/nacht?
Oja je hebt nu open bolletjes omdat je bent begonnen te tempen op een later tijdstip in je vakantie. Hij houdt de eerste temptijden aan als normaal. Je zou dan al die latere tempen op discarded kunnen zetten zodat die open bolletjes worden en dan pakt hij hopelijk de laatste tempen als vaste tijd/bolletjes.
O dat kan ik wel even doen ja. Maar zou het dan kunnen dat ik deze maand geen eisprong heb? Ja heb ook doorgetest maar tot vandaag niet meer positief
Je zegt dat die 2 weggelaten tempen zo hoog waren, maar je hebt ze ingevuld als heel laag. Klopt dat wel??
Ja had het verkeerd geschreven. Die waren juist heel laag. Maar kan het dat mijn temp zo zakt bijvoorbeeld omdat het zo heet is en je toch ook zweet waardoor de temp daalt? Sorry hoor voor al mijn vragen. Ben erg blij dat je de moeite neemt om mij hierbij te helpen. Maar vind het ineens zo verwarrend. Klinkt miss beetje gek, maar maak me wel beetje zorgen. Want mijn cyclus is altijd hetzelfde. En ik ben ook te zwaar in gewicht. Merk dat ik nu beetje bang ben of dit komt omdat Mijn gewicht parten gaat spelen.
Lage temp kan van alles zijn dat is lastig nu nog terug te halen. Hoeveel overgewicht heb je?? Door ernstige overgewicht kan je idd wel een afwijkende cyclus krijgen. Dus ineens een later eisprong en dus langere cyclus waardoor je in een jaar tijd minder eitjes hebt en dus ninder snel kan zwanger raken .
Mijn lengte is 1,67 en ik weeg 89 kilo. Mijn cyclus was voor geboorte zoontje altijd 28 dagen met LF van 13 En geboorte 30 met LF 13. En ineens vorige maand een duur van 31 dagen en deze maand als ik kijk naar eipijn 28 dagen. Ik word namelijk altijd precies 2 weken na eipijn ongesteld. En dat voelde ik donderdag.
Eipijn betekent niet automatisch een eisprong Dat heb je namelijk een paar dagen voor de sprong. Ik zou de ovulatietesten laten gaan en nu alleen nog te gaan tempen Extreem overgewicht heb je gelukkig niet
Dank je wel RogiJuli voor alle antwoorden. Ik blijf tempen. Ben benieuwd 😛 Ik zal hier wel laten weten hoe het afloopt 😊
Nou hij is om hoog hoor! 36,8 😊 RogiJuli weet jij toevallig ook hoeveel uur na de eisprong je temperatuur stijgt? Of iemand anders natuurlijk 😛
Gelukkig maar. Nee dat is niet bekend bij mij, maar volgens mij kan je dat ook niet weten want je kan nooit het exacte tijdtip weten van springen. Of je moet om het uur een echo maken. Dan kan je een aardige inschatting maken lijkt mij. Wat ik wel weet is dat ik toen met ivf de puncties (=onnatuurlijke eisprong) had in de ochtend rond 10 uur en mijn temp de volgende dag om 6 uur was gestegen. Ik zou hem voor nu op zaterdag houden.
Had nog gegoogled. Is ook heel breed: 12 tot 24 kan het zelfs duren, stond er. FF zal wel zondag aanhouden. 😛