Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Nijn wat een mooie buik al!!! Super wauw! :D
    En ik weet wat je bedoelt met dat 14 weken zo lekker klinkt, vind ik ook! ;)

Ik vind de 20-wekenecho ook ontzettend spannend joh! Ik heb hem pas over 7 weken, op 13 mei :( komt omdat ik als ik echt 20 weken zwanger ben, net een week op vakantie ben in Duitsland! Balen eigenlijk haha. Ik ben natuurlijk erg benieuwd wat het wordt, maar omdat ik nog steeds geen gerust gevoel kan krijgen over het baby'tje in mijn buik hoop ik ook vooral gerustgesteld te worden.

Zijn jullie erg bezig met je eten? Ik zat me laatst te realiseren dat ik door alle drukte (we zijn aan het verhuizen) de laatste tijd wat ongezonder heb gegeten. Overdag eet ik altijd mijn fruit, maar de groente 's avonds is er nogal bij ingeschoten de laatste tijd, veel makkelijke maaltijden :) Hoop dat dit geen negatief effect heeft gehad op de baby! Ik let nu iets beter op mijn vitamine-inname. Alleen kom ik echt niet aan de voorgeschreven hoeveelheid vis! Ik denk dat ik maar omega-supplementen ga slikken ofzo (wel speciaal voor zwangeren natuurlijk!), naast mijn mama-vitaminen die ik al neem van Davitamon. Haha, je kan je druk maken soms... probeer het wel te beperken, maar ben gewoon een beetje een stresskipje van mezelf ;)

Ik ben echt benieuwd naar iedereens buikje!
    Ik zal ook eens snel een foto posten.
    Hoe voelt iedereen zich?

Heel veel liefs!

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Nijntje: Wat heb je al een mooie buik!! Leuk hoor, ik probeer dit weekend ook weer even een foto te maken. Heb van de week alvast een paar positiebroeken en jurkjes gekocht, duurt niet lang meer voordat ik die aan ga trekken denk ik (zit ook zooo lekker).

Dat 14 weken beter klinkt ben ik ook helemaal met je eens! Maandag mag ik zelfs al 15 weken zeggen, gaat toch best snel :)

Wanneer ik de medische 20 weken echo heb weet ik nog niet, dat krijg ik als het goed is te horen bij mijn afspraak met de verloskundige (9 april). Wel heb ik op 22 april een afspraak staan voor een pretecho met 18 weken en als het een beetje meezit kunnen ze daar het geslacht al zien!

@Zelena: De 20 weken echo vind ik ook spannend! Hoop zo dat alles goed is met onze babytjes, maar zo lang je je goed voelt zou ik me niet al te veel zorgen proberen te maken! (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)

Ik probeer gezond te eten maar dat schiet er ook af en toe bij in hoor! Gisteren nog een patatje gehaald ;) Ik eet helemaal geen vis dus aan die voorgeschreven hoeveelheid kom ik nooit. Ik slik wel de Davitamon mama plus vitaminen, daar zit foliumzuur in maar ook een hoop andere extra's die goed zijn tijdens de zwangerschap.

Leuk dat jullie ook een weekje vakantie op de planning hebben staan, wij gaan juist precies na de 20 weken een weekje naar Duitsland :)

Geniet van jullie weekend meisjes!
    Groetjes

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena, thanks!
    Het komt wel goed met de echo :). Jammer inderdaad dat je nog langer moet wachten, maar wel heerlijk dat je even een weekje weg gaat!
    Hey! Heb ik dat nou gemist...dus jullie hebben een woning? Gefeliciteerd! Dus druk aan het verhuizen..dan eet niemand echt gezond inderdaad.;) Wanneer ben je helemaal over? Probeer gewoon inderdaad je fruit te eten veel te drinken en als je de kans krijgt op een normale maaltijd.. vooral groente eten.

@ m89, thanks!
    Heerlijk zitten ze..positiekleidng!
    Het gaat echt snel hé, dinsdag ben ik ook 15 weken.
    De pretecho staat dus gepland, leuk! Ik hoop dat je dan al het geslacht kan zien. ;) Dus de 9de heb je je eerste afspraak toch met je verloskundige? Dan zal de echo wel gepland worden rond je 20ste week.

Ik denk dat het gezond eten er bij iedereen wel eens in schiet.. Ik eet sowieso 1 keer per week vis maar zelfs dat schijnt zelfs te weinig zijn. Ik eet wel gewoon vlees voor me ijzer, drink veel zuivel (wat de ijzer weer schijnt af te breken;)) Ik slik zwangerschapsvitamine. Drink veel roosvicee. Verder probeer ik voldoende groente en fruit te eten. Maar geniet af en toe ook echt wel van snacken hoor! :)

Mijn echo staat gepland op 2 mei. Dan ben ik 19 weken en een paar dagen..
    Kom maar op me de foto's, ben ook erg benieuwd!
    Heb een fijn paasweekend meisjes!

xxx

4. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    #184 Zelena88, 30 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2013
    hoi hoi!

zoals beloofd ook mijn buikfoto!
    zo fijn dat het met iedereen hier goed gaat met de zwangerschap tot zover!

ben benieuwd naar jullie fotootjes!

ik krijg de foto niet goed gedraaid sorry!

Bijgevoegde bestanden:

5. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Oh, nu is het wel gelukt :) ;)

Bijgevoegde bestanden:

6. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Wauw! Mooie buik!
    x

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wat een mooie buikjes al meiden!
    Hier die van mij gisteravond, moet er wel bijzeggen dat mijn buik 's avonds altijd groter lijkt dan 's ochtends. Hebben jullie dat ook?
    Bekijk bijlage 316006

Nu druk bezig met hartige taarten bakken voor de paasbrunch met de schoonfamilie zometeen, aantal familieleden nog niet gezien sinds ik zwanger ben dus dan kan ik mijn buikje al showen ;)

Soms schaam ik me er nog een beetje voor omdat een aantal collega's zo verbaasd waren dat ik al een buikje had, bij hun was er schijnbaar nog helemaal niks te zien bij 15/16 weken..ben ik nou echt zo'n freak? ;)

De 9e is inderdaad voor mij de eerste afspraak bij de verloskundige, dus ben benieuwd. Ze gaf aan de telefoon aan dat het vooral een kennismakingsgesprek / intake is. Als het goed is plannen we daar dan ook meteen de afspraak voor de 20 weken echo. Nu eerst aftellen naar de pretecho over 3 weken!!

Groetjes!

8. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ m89, mooi buikje!
    Je bent absoluut geen freak joh. Het is toch juist mooi dat je gaat showen. ;)
    Niks van aantrekken, lekker genieten!
    Ik vind het juist leuk dat je het al kan zien.

Hebben jullie een gezellige Pasen gehad??
    Eerste Paasdag bij mijn ouders gegeten en 2de bij mijn schoonouders. Heerlijk aangeschoven. ;):p

Ik heb sinds 2 dagen, 's avonds vooral als ik in bed lig het gevoel dat er wat speelt in me buik. Hele lichte plofjes voel ik dan. Heel apart gevoel kan het bijna niet omschrijven. Als het gevoel regelmatig terug komt dan zal het wel de eerste bewegingen zijn... Super spannend! :)

xxx

9. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @M89 is toch juist leuk inderdaad, dat je gaat showen! :) Gewoon lekker van genieten ;)

@Nijtje ik voel inderdaad ook zulke plopjes, en kriebeltjes... maar lees wel overal dat het nog erg vroeg is om iets te kunnen voelen... nou ik denk gewoon dat het wel de baby is, is toch leuk! :D Ben benieuwd inderdaad, wanneer het echt vaker wordt en duidelijk... spannend allemaal he! En ik vind dat we allemaal echt al een mooi buikje hebben voor 14/15 weken!

liefs!

10. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    oh en @M89 hoe reageerden ze op je buikje? Leuke reacties gehad?

@Nijntje ik heb ook lekker kunnen aanschuiven inderdaad :) 1e paasdag bij de schoonfamilie en 2e paasdag bij mijn eigen familie.. gezellig!!

11. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hee meiden,

Jaaa dat met die plopjes had ik dus vandaag ook!!:D Twijfelde of het de baby was omdat het nog best vroeg is, maar het was wel duidelijk anders dan rommelende darmen ofzo. Echt hele kleine plopjes heeeeel zacht nog maar.

Had het net even gegoogled en het schijnt dat je het in het begin nog niet zo vaak voelt en dat het dan na een week ofzo steeds vaker en duidelijker wordt. Dus we zullen zien over een tijdje of het de baby was :) Grappig dat we het alle drie hebben!

Wij hebben ook een leuke pasen gehad. Eerste paasdag zijn mijn broer en schoonzusje hier komen eten, gingen we mini-wokken. En tweede paasdag hadden we een brunch met de schoonfamilie was ook gezellig. Een tante van mijn man had pas door dat ik zwanger was toen het al een half uur over kinderwagens en babykamers ging ;) De meeste wisten het wel al, maar de paar mensen die het nog niet wisten reageerde ook heel leuk. En een nichtje had zelfs nog heel lief een leuke Nijntje rammelaar meegenomen als cadeautje :)

Vandaag weer even wennen aan de gewone werkdagen na zo'n lekker lang weekend ;) Maar binnenkort is het ook al weer Hemelvaart en daar heb ik dan meteen lekker een weekje vakantie achteraan dus nog genoeg vrije dagen voor de boeg!

12. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey meisjes!

Hoe grappig is dat..alle drie voelen we die plopjes. Het zal inderdaad wel vroeg zijn maar het is té leuk om te denken dat het de baby is.

Hebben jullie nog steeds het zelfde idee wat het wordt?
    Ik droomde laatst over roze meisjes kleding.. Het is natuurlijk maar een droom maar toch twijfel ik steeds meer of het toch niet een meisje wordt haha. ;);)
    Hoe dan ook, 50% kans.

Fijn dat jullie een leuke Pasen hebben gehad!
    xxx

13. Nachtaapje

27 jan 2013
    11
    0
    0
    België
    Hoi allen!!

Ik ben gisteren op controle geweest! Het is echt prachtig om te zien! Wat zagen we nog (2x) dat het een flinke jongen is!!! Alles was dik inorde!! Fantastisch!! Dinsdag 30april moeten we terug! Het gaat echt snel de tijd!
    Nu kan ik eindelijk beginnen kijken naar mini kleertjes!!

14. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    He meiden,
    Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie maar voel me nu erg beroerd. Gisternacht niks geslapen in het vliegtuig en afgelopen nacht van 3 tot 6 wakker gelegen. 1e keer in me leven last van jetlag. Had zoveel op de planning vandaag maar heb nog niet meer gedaan dan op de bank gehangen. Hoop dat ik me snel beter voel.
    Vakantie daarin tegen was geweldig. Voelde me ook super en hebben leuke dingen gedaan en gezien.
    Ik hoop zo nu en dan weer hier te reageren maar ga helaas een drukke week tegemoed.

15. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Nachtaapje, super! Na twee meisjes een jongetje, gefeliciteerd!!
    Fijn dat de echo ook helemaal goed was.
    Het eerste geslacht is bekend, helemaal leuk!;)

@ me87, welkom terug! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, jammer dat je je nu zo beroerd voelt..
    Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een vakantie. ;)

16. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Wat leuk die buikjes allemaal :) ik wilde ook een foto maken, maar m'n camera hield er mee op haha.. Dus moet ff opladen..
    Ik ben trouwens 25 september uitgerekend :) dit is ons eerste kindje :)

17. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Nachtaapje: Wat leuk een jongen!! Dat is al snel zeg dat ze het nu al gezien hebben, super leuk! Ik moet nog even wachten tot 22 april, begin een beetje ongeduldig te worden ;)

@Me87: Hoop dat je jetlag snel voorbij is, wel mooi dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Nu weer wennen aan de kou hier?

@Patricia: Leuk, ben benieuwd naar je foto! :)

18. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ patricia1989, gezellig meis, welkom! Ik ben ook benieuwd naar je foto..:)
    Hoe voel je je?

Hebben jullie al grote dingen aangeschaft en al in huis staan voor de baby?

19. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi iedereen,

poeh, had alweer heel wat gemist!
    @nachtaapje: jeeej een jongen!!! Wat leuk zeg! En inderdaad het eerste geslacht dat bekend is! :)

@patricia: welkom! Ik ben ook benieuwd naar je foto :)

@Nijntje: wij hebben de kinderwagen en kinderkamer al aangeschaft! We vinden het fijn om de grote uitgaven een beetje te spreiden, zodat we niet aan het einde ineens onverwacht duurder uitkomen en jehet allemaal in een keer kwijt bent, vooral niet omdat we nog een verhuizing voor de boeg hebben.
    Over het geslacht.. ik heb altijd gedacht dat we als eerste een meisje zouden krijgen, maar ik merk dat ik vaak over een jongetje droom, en dat ik op de een of andere manier ook beter een jongetje voor me kan zien dan een meisje... ik durf dus niet echt te zeggen of ik op mijn eerste gevoel af moet gaan, of toch op wat ik voor me zie. Nog even afwachten... 13 mij weten wij (en jullie natuurlijk ;) ) het!

@M87 fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad! Even lekker je rust nemen dan maar meid ;) zit niks anders op dan naar je lichaam te luisteren...

Hier is alles verder goed... enige minpunt is dat ik een wat dikkere moedervlek op mijn buik heb, die een beetje raar begint te doen. De huisarts kon me niet vertellen of de moedervlek wel helemaal goed was, dus ik moet ermee naar het ziekenhuis. Ik weet neit hoe dat met jullie gaat, met de hormonen, maar bij mij is er momenteel niet veel voor nodig om totaal in paniek te raken (terwijl ik normaal toch best kalm ben), dus ik zat er dit weekend een beetje doorheen. Nou ja, maar even het ziekenhuisbezoek afwachten.. zit niks anders op!

Liefs!

20. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    hahaha 13 mij is natuurlijk 13 mei :) ;) haha en dat heeft journalistiek gestudeerd... :p beeeetje in de war ;)

Deel Deze Pagina