Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena88, gaaf! Hebben jullie de wagen en kinderkamer al binnen?
    Ik heb me box haha verder nog niks. Weet wel heel goed wat ik wil en heb in gedachte de kinderwagen en kinderkamer uitgekozen samen met mijn vriend uiteraard. Kinderwagen krijgen we van onze ouders. Volgende maand gaan we alles maar een keer bestellen maar ik kan niet wachten.
    Mijn eerste gedachte was ook een meisje. Ook een keer gedroomd over roze kleertjes en eigenlijk nooit over een jongetje. Maar omdat mijn omgeving (mijn mams, schoonmoeder, mijn beste vriendinnen, me broertje ook, me vriend en mijn buren ook nog) denken dat het een jongen wordt, ben ik het ook gaan geloven. Het lijkt mij Geweldig om straks op de echo te zien dat het een meisje is!! Ik zou hun verbaasde gezichtjes wel willen zien. ;)

Hé, wat naar van die moedervlek. Ik zou er niet te veel om stressen. Als het goed is kunnen ze die gewoon verwijderen. :) Is het niet zo dat als je buik groeit je moedervlek wat uitrekt en groter lijkt? Of is ie van kleur, pijnlijker of van structuur veranderd?
    Ik heb niet zo last van me hormonen.
    Ik ben gister wel uitgegleden op de trap en toen moest ik wel even huilen van de schrik. Heb alleen mijn elleboog bezeerd. Onder het vallen dacht ik alleen 'oh shit, de baby'. Het viel allemaal erg mee.

Sterkte met de moedervlek, en het afwachten! Ik hoop echt dat het mee valt.

xxx

2. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @nijntje ja kan me voorstellen dat je dan even schrikt! Gelukkig viel het mee! ;) Je kan ook naar terechtkomen als je van de trap valt!

Nou, ik ging naar de huisarts met het idee dat de vlek inderdaad wat geirriteerd was door het groeien van mijn buik, maar zij zei dat er wat pigmentverschil in zit en dat ze niet met zekerheid kon zeggen of het goed was, omdat hij ook steekt en jeukt. Een moedervlek hoort normaal gesproken gewoon mee te groeien, schijnbaar. Dus ja.. even afwachten. Ik ben er gelukkig in geslaagd de afspraak naar morgen te verzetten (had hem eerst verzet naar volgende week vrijdag! Alleen maar omdat ik anders moest werken en vrijdags ben ik vrij, moet af en toe aan mn prioriteiten werken :p) want ik maakte me toch wel een beetje ongerust.
    We zullen het wel horen, waarschijnlijk is het gewoon niks!

Liefs!

3. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    He Dames,
    Zo jetlag is weer voorbij hoor, heb er 1 dag last van gehad daarna ging het beter. Blijf wel heel moe en daar baal ik heel erg van. Werken ook weer begonnen, 3 dagen zitten erop, nog 4 nachten te gaan.
    Heb vanmiddag weer even controle bij de vk. Zal ik ook wel uitslag van combinatietest krijgen.

Ik heb nog helemaal niks van babyspullen in huis. Op de zwanger boxen na. Daar zitten wat dingetjes in voor een kleine.
    Wij zijn ook nog niet in een babywinkel geweest. Die spullen staan alleen maar in de weg haha, komt straks wel.

Hoe zit het bij jullie met de kilo's? Ik baal van het aankomen. Weet wel dat het erbij hoort maar ben bang dat ik toch teveel eet.snoep en daarom nog extra aankom.

4. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Zelena: Wat vervelend van die moedervlek! Hoop dat het niks ernstigs is, heb je al wat meer gehoord vandaag of moet je nog op de uitslag wachten?

@Nijntje: Wij hebben de babykamer al binnen. Beetje vroeg maar konden er nu eentje overnemen die onze smaak was dus ook zonde om die kans voorbij te laten gaan. Anders hadden we waarschijnlijk nog wel even gewacht. Kinderwagen hadden we ook al vrij vroeg in huis. Op zich ook wel fijn om de grote aankopen een beetje te spreiden over de maanden, dan gaat het gewoon mee in de 'normale' maandelijkse uitgaven en hoeven we onze spaarrekening niet aan te breken :)

Schrikken dat je gevallen bent! Gelukkig valt het allemaal mee. Heb wel eens ergens gelezen dat het vruchtwater ook als soort van stootkussen dient in je buik dus dat de baby er weinig van merkt als zoiets gebeurt.

@Me87: Hoe was de uitslag van je combinatietest? Ik ben ook een beetje bang dat ik teveel aankom, moet eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd ook wel wat meer snoep dan normaal. Ben vandaag bij mijn controle bij de VK gewogen en ben nu 3,5 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap.

Heb af en toe wat last van duizelingen, komt waarschijnlijk omdat mijn bloeddruk wat aan de lage kant was. Moet nu wat meer zoute dingen eten / drinken dus neem nu wat vaker een kopje bouillon of cup-a-soup. Hopen dat het helpt!

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ja dat duizelige heb ik ook heel erg. Zeker als ik lang sta op het werk. Erg vervelend. Bloeddruk was ook laag 95/50.
    Combinatietest uitslag was:
    Downsyndroom 1:300
    Trisomie 13 1:5000
    Trisomie 18 1:500
    Dus laag risico.
    Ik ben nu 3 kilo aangekomen dus evenveel haha. Me buik wordt echt goed zichtbaar. Krijg veel reactie nu. Ook omdat me uniform bijna knapt haha.
    Maar ik ga eens snelnaar bed. Lekker slapen.

6. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @M89 ben gisteren naar t ziekenhuis geweest voor mijn moedervlek. De dermatoloog zei dat er niks aan de hand was, maar omdat ik er toch pijn aan heb en hij jeukt (hij zit ook net onder de rand van mijn ondergoed, dus dat is vervelend) heeft hij hem gelijk even weggehaald, gewoon eraf geschraapt eigenlijk. wel een vervelend idee dat ze met stroomschokjes je bloedvaatjes dichtschroeien, maar hij verzekerde me dat het geen kwaad kon voor de baby.

Duizeligheid valt bij mij mee, heel af en toe eens. Verder mag ik eigenlijk niet klagen! Toevallig voel ik me nu een beetje misselijk ineens, maar eigenlijk zijn alle kwaaltjes fijn de deur uit :) voel me prima! Ik ben ook 3 kilo aangekomen haha. Mijn buik is nu ook echt goed zichtbaar. Bij de laatste controle, vorige week, zat mijn baarmoeder bijna bij mijn navel (2 vingers eronder). Dus dan ga je het ook wel echt zien :)

Ik heb de baby niet meer echt gevoeld, jullie wel?

Liefs!

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Me87: Fijn dat de uitslag van de combinatietest goed was! Zekerheid heb je natuurlijk nooit maar toch fijn om te weten dat er een erg laag risico is.

Die duizeligheid heb ik ook vooral als ik sta inderdaad, heb gewoon een kantoorbaan dus het grootste gedeelte van de dag zit ik. Maar als ik even bij een collega sta om te overleggen o.i.d. dan voel ik het toch al snel weer opkomen. Heb afgelopen weekend ook een feest afgezegd waar alleen statafels waren en nergens stoelen, zag ik nu niet zo zitten.

@Zelena: Mooi dat je er nu vanaf bent dan met die moedervlek, dan weet je ieder geval zeker dat er niks naars mee kan gebeuren!

Af en toe denk ik de baby te voelen, maar ik weet het niet echt zeker. Mijn baarmoeder zit nu ook al tot 1 vinger onder mijn navel volgens de verloskundige dus die is goed aan het groeien!

Over een kleine 2 weken hebben we een pretecho (22-4) en dan op 7 mei de 20 weken echo, dus leuke dingen om naar uit te kijken!

8. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Zelena: Zie ik nou in je onderschrift staan dat je de 20 weken echo al 13-4 hebt? Of is dat een typfoutje?

9. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @me87 fijn dat de test goed was inderdaad... toch een geruststelling.

@m89 haha oeps, typfoutje inderdaad! 18 mei pas :(

10. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    ehm.... 13 mei! pf, goeiemorgen! :p

11. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dag meisjes,

@ Zelena88, gelukkig is de moedervlek kwestie opgelost ;).
    Geeft dat je weer wat meer rust?:)
    Haha 13-4, 18-5 uiteindelijk 13-5 alsof ik me zelf hoor.. Ik denk het één en zeg het ander, soort afasie waar ik sinds een paar weken last van heb.

@ me87, Fijn dat de uitslag zo laag van risico is.
    Sta je juist niet te springen om baby spullen te bekijken en uit te kiezen?
    Ik heb de box en kan niet wachten tot ik de kinderwagen in huis heb. Dan wordt het weer een stuk echter. ;) Kamertje hebben we ook al uitgezocht en die gaan we in mei bestellen.

@ m89, gelijk heb je hoor. Als ik een babykamer kon overnemen en het is helemaal naar je zin dan had ik ook niet gewacht. En inderdaad slim om alles te verspreiden over een bepaalde tijd.
    Ja, was schrikken inderdaad toen ik uitgleed. Zoiets heb ik inderdaad ook wel eens gelezen ja, zal me niks verbazen als mijn uk gewoon door sliep haha..;)

Ik ben inderdaad ook zo'n 3 kilo aangekomen en geen last van duizeligheid.
    Ik voel de baby wel als ik rustig lig. Althans het is een steeds terug kerend gevoel dus ga er nu wel van uit dat het de baby is. :)

xxx

12. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    hoi!

@M89 wij hebben de kinderkamer inderdaad ook al binnen! Wij konder er ook één overnemen die precies onze smaak was! Nu nog een huis, haha. Maar als het goed is wordt daar deze week voor getekend door de verkopers... fingers crossed!

vandaag voelde ik de baby ineens heel duidelijk bewegen, echt of er een motorbootje door mijn buik ging haha.

en inderdaad @nijntje ik ben echt dement aan het worden haha. Kom niet meer op woorden in een gesprek, vergeet afspraken... heerlijk :p

13. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey meisjes!

Hoe is het met jullie?

Ik heb mijn nieuwe bolide binnen ;).
    I.p.v. de Mima is het de Joolz geworden. De Joolz is kleiner en rijd een stuk lichter dan de mima. Hij past zowaar in mijn mini achterbak (Peugeot 107). Ik ben er echt super blij mee. :D

Bekijk bijlage 319331

Bekijk bijlage 319332

@ Zelena88, ik duim met je mee!
    Fijn hé, dat het steeds duidelijker wordt die bewegingen van je baby.
    Dementie, afasie ach het hoort er schijnbaar allemaal bij! :)

xxx

14. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @nijntje: wow, mooi zeg!!! Wij zijn voor de i-move trio gegaan van Chicco, ook heel blij mee!

Zijn jullie al echt bezig met dingen in huis? De babykamer bijvoorbeeld? Ik merk dat ik daar dus giga veel zin in heb, dus zodra we weten of het huis doorgaat, sta ik al klaar hoor! haha.

Nog een buikenronde doen? haha, ben benieuwd of iedereens buik alweer groter is! Mijn navel begint echt een beetje te veranderen nu. Ik had een hele diepe navel en hij is nu een klein beetje meer naar voren gekomen.

xxx

15. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dank je wel! Die is ook vet! Welke kleur heb je gekozen??

Wij hebben de kinderkamer gevonden, wit met een soort van zacht groen/grijs achtige deuren en laden. Greeploze deuren en laden die open gaan als je er op drukt. Briljant heet het. Mijn vriend wilde absoluut geen handgrepen op de kast en commode, als de kleine ouder is kan hij zich er aan bezeren..;) Dus gelukkig zijn we er helemaal uit!
    We hebben een box en een wiegje uit de familie. Dus we zijn aardig op weg volgens mij!
    Ik kan me voorstellen dat je staat de poppelen, om aan de babykamer te beginnen ;).

Ja gaan we doen.. ik ben ook wel benieuwd weer! Ik heb wel het idee dat ik een beetje stil sta qua groeien.
    Aan mijn navel merk ik nog weinig en die van mij is ook vrij diep. Dus die van jou zal er vast en zeker uitploppen als je verder bent!
    x

16. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
  17. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hee Ladies!

Ik voel de baby nu ook af en toe wel wat duidelijker, maar nog niet echt vaak. Ik zit er steeds op te letten want ik kan niet wachten tot ik het vaker voel :)

Die dementie daar heb ik ook echt last van, begin een beetje chaotisch te worden. Niet echt handig als je voor je werk regelmatig beurzen / evenementen moet organiseren ;) Dus ik leef nu met takenlijstjes en memobriefjes!

Mooie wagen Nijntje!! Wij hebben ook de Joolz maar dan in jeans kleur :) Heb even gegoogled op de I-move trio die ziet er ook erg leuk uit Zelena!

Wij gaan binnenkort hopelijk ook beginnen met de babykamer, de meubeltjes staan nu op zolder te wachten tot we aan de slag gaan.

We willen ook nog de zolder verbouwen, dat is nu één grote ruimte en daar gaan we twee extra kamers + een vliering van maken. Maar ik wil eigenlijk liever eerst de babykamer doen en daarna de zolder ;)

Ik zal ook weer even een buikfoto maken, maar bij mij lijkt de groei nu ook even een beetje stil te staan. Aanstaande zaterdag hebben we een pretecho dus dan kan ik weer een leuke foto van de baby plaatsen!

18. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Nijntje: wat een mooie buik al :) Die kinderkamer klinkt ook heel mooi!
    @M89 hah kan me voorstellen dat je liever met de babykamer begint dan met de zolder ;) Is ook veel leuker ;) Ik voel de baby ook niet vaak, nog maar een paar keer gehad. Vraag me inderdaad ook af wanneer het wat vaker gaat worden, kan niet wachten! :) Over twee weken weer hartje luisteren bij de vk, blijft spannend :) Superleuk dat jullie al snel een pretecho hebben! Willen jullie dan ook het geslacht weten? Ben benieuwd naar de echo! Doen jullie een gewone of een 3D?

xxx

19. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hee meiden,

Wij hebben vandaag de echo gehad, en het is een jongen!! We gingen voor een 2d echo maar ze heeft ook nog een tijdje de beelden in 3d laten zien echt super leuk. In 3d konden we ook echt al een beetje de vorm van het gezichtje zien. Hij was druk met zijn handjes aan het bewegen/zwaaien kon er wel uren naar blijven kijken. Heeeel veel foto's meegekregen en ook alle beelden op dvd dus die gaan we nog vaak afspelen! Zal dit weekend even een paar foto's scannen dan kunnen jullie het ook zien :)

Nou toen ik eenmaal wist dat het een jongen werd ben ik ook meteen losgegaan met shoppen ;)

Bekijk bijlage 319997

Verder zoals beloofd nog een foto van mijn buik:
    Bekijk bijlage 319998

Hoe gaat het bij jullie? Lekker aan het genieten van het mooie weer?

Groetjes

20. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Super leuk m89, een jongetje!
    Heerlijk dat je zo genoten hebt van je echo, ik kan het me helemaal voorstellen. ;) Jij kan lekker los met shoppen! Leuke kleertjes meis!
    En echt een mooi buikje heb je.

Ik voel me goed. Ik vind alleen dat het super lang duurt voordat ik de volgende echo heb. ;) Gelukkig nog anderhalve week nu!
    Verder hebben we nu eigenlijk alles in huis behalve de aankleding ect. Kinderkamer komt over een maand en de box staat en heb een wiegje voor de eerste tijd. Zo had ik niets en nu heb ik alles.. Nou inderdaad even wachten op het verlossende antwoord; wat wordt het??

xxx

Deel Deze Pagina