Fijne vakantie Zelena, geniet er van!! Die week daar op ben ik een weekje op vakantie dus tot over twee weekjes en jij ook veel succes met je echo Als je eenmaal op vakantie bent lijkt de tijd vast een stuk sneller te gaan Hier verder een lekker rustig weekend. Net even bij het tuincentrum wat nieuwe plantjes voor in de tuin gekocht, die kan ik morgen gaan planten. Volgende week nog 3 daagjes werken en dan ein-de-lijk vakantie Hoop dat mijn bikini nog past maar ik ben bang dat ik nog even op zoek moet naar een positie-variant Mijn buik lijkt wel weer een groeispurt te ondergaan, hebben jullie dat ook? geniet van jullie weekend meisjes! groetjes
Hey Lady's, Hoe is het met jullie?? @ Nachtaapje, ik hoop dat het nog steeds een jongetje is voor je! Haha vast wel.. Toch altijd weer spannend zo'n echo! Grappig dat jij het evengoed pas vorige week voelde in je buik, terwijl het je derde zwangerschap is! Ik voel het nu steeds duidelijker..heel fijn! @ Zelena88, have fun! Geniet van je vakantie! Ik ga wil ook wel zwangerschapsjoga gaan doen maar moet me ondertussen wel een keer opgeven geloof ik! @ M89, gezellig weer nieuwe plantjes in je tuin, echt een lente gevoel! Lekker ook bijna vakantie! Die groeispurt herken ik wel. Groei je ook zo naar voren? Ik heb afgelopen donderdag mijn 20 weken echo gehad. Super spannend vond ik het! De echo was goed, alles werd gecheckt en alles was helemaal in orde. Geen klompvoetjes, waterhoofd of andere afwijkingen. Mooi druk kindje gezien. Het is een meisje!! Had ik uiteindelijk toch gelijk. Bijna mijn hele omgeving dacht een jongen vooral me moeder en schoonmoeder dus ze waren extra verrast dat het een meisje is... Ze was 15 cm 295 gram. Eindelijk gericht kleertjes kopen en verf uitzoeken voor de babykamer. Ik ben echt super benieuwd naar de rest. Misschien nemen de meisjes toch de overhand! Vandaag heerlijk lentedagje gehad in het Westerpark te Amsterdam, lekker wegdromen bij alle jonge ouders met hun schattige kindje en dan het idee dat wij volgend jaar lente er ook zo bijzitten. Erg leuk vooruitzicht! xxx
@ Zelena en @ m89, fijne vakantie jullie. Waar gaan de reizen heen? @ Nijntje, fijn dat alles goed was en leuk een meisje. Super zeg. Nu kun je inderdaad met alles gaan beginnen. Groeispurt, hier ook gehad, in een week tijd paste opeens me uniform op t werk niet meer haha. Dus nu jasje open hangen. Merkte het die week ook erg in me kilos. Hoop dat die nu een beetje stil blijven staan. Beweging, ik denk vandaag voor het eerste iets gevoeld te hebben. Elke keer in bed concentreer ik me erop op ik het voel en nu voelde ik echt kleine schokjes, paar keer om de beurt op dezelfde 2 plekjes. Verder de dag druk geweest dus niet meer op gelet. Echo, jaa bijna, dinsdag heb ik 20 weken echo. Vind het echt heel leuk. Helaas mag virend niet meer van zn werk dus gaat me moeder en stiefvader mee. Dinsdagochtend ook controle bij VK. En dan vrijdag nog een echo in het ziekenhuis voor het hartje, eigelijk mocht me vriend ook daar niet mee naartoe, uiteindelijk toch halve dag vrij gekregen. Belachelijk maarja. Ohja en we hebben vorige week de erkenning geregeld. Jullie ook al gedaan of zijn jullie getrouwd?
@Nijntje: oooh jij hebt de echo ook al gehad, dacht dat jij volgende week pas was. Fijn dat alles goed was met de kleine, en super leuk een meisje!! Zo breng je het forum hier weer een beetje in evenwicht Heb je je al uitgeleefd met leuke kleertjes kopen? Dat kon ik echt niet laten zodra ik het wist Dat wegdromen heb ik ook een beetje als ik ergens gezinnetjes zie, dan kan ik me echt al voor stellen dat wij er over een tijdje ook zo bij lopen lijkt me zo leuk @Me87: Leuk dat je de baby nu ook voelt! Ik twijfelde in het begin heel erg of ik wel echt iets voelde maar de laatste week voel ik het heel duidelijk en ook echt wel een aantal keren per dag. Hoe is de echo bij jullie gegaan, was alles goed? Balen dat je vriend er niet bij kon zijn, maar gelukkig hoefde je niet alleen te gaan. Jullie weten niet wat het wordt toch? Hier vandaag ook de 20 weken echo gehad en ons mannetje is gelukkig ook helemaal gezond voor zover ze dat nu kunnen zien. De echoscopiste heeft alles onderzocht en daarna vroegen ze of een stagiaire nog even op mij mocht 'oefenen' dus ik kon extra lang naar de kleine kijken Erkenning hoeven wij niet te regelen want we zijn getrouwd. Binnenkort even goed zoeken of ik ons trouwboekje ergens kan vinden want dat schijn je nodig te hebben bij aangifte van de geboorte
Jaa haha klopt, heb je nodig bij aangifte. Fijn dat jullie echo goed was, en lekker lang kunnen genieten. Hier was echo ook goed. Geslacht heeft gyneacoloog wel bekeken maar wij onze ogen dicht gehouden. Ben nu alleen wel heel nieuwsgierig haha. Maar ook wel leuk dat t verassing blijft. Hartje zag er zover ook goed uit. Vrijdag dan nog extra echo maar denk zoals ik t nu zag dat t goed is. Begin nu ook steeds vaker iets te voelen. Echt hwel leuk. Twijfel nog beetje maaar denk wel dat t de kleine is.
Dag meisjes, @ me87, ja ik kan lekker gericht spulletjes kopen. Ben jij al begonnen met wat spullen, al veel gehad? Fijn dat de 20 weken echo goed was! Ik kan me wel voorstellen dat je echt nieuwsgierig bent naar wat het wordt, maar aan de andere kant heb jij echt een grote verrassing! Wat spannend dat je het nu echt voelt! Vreemd gevoel hé? Jammer joh, dat je vriend niet mee mag.. De 20 weken echo is toch wel de spannendse echo, althans vond ik. Wij hebben tot nu toe alle afspraken in de avond zodat me vriend altijd mee kan. Echo's zijn nu voorbij , maybe een pretecho. En als ik straks iedere week op controle moet bij de verloskundige nou dan is het zinloos om mee te gaan voor hem denk.. @ m89, ik had de 20 weken echo inderdaad vorige week al met 19 +2 weken. Ik heb kleertjes gekocht en gekregen van me ouders en schoonouders. We hebben ook de kleuren voor de babykamer uitgezocht en het laminaat ligt. Over 2 weken mogen we de kinderkamer ontvangen. Jij had geluk zeg!! Haha nog even extra lang naar je kindje kijken, door de stagiaire.. Fijn dat alles goed was! Ik voel me verder eigenlijk heel goed, werk lukt gelukkig ook nog prima. 'S nachts hoef ik niet meer op wacht sinds de 20 weken dus dat is wel relaxed. Gisteren had ik wel even een suffe dag, was zo moe als in het begin dus heb ik 's middags een uur of 2 geslapen en toen ging het wel weer. Baalde wel van me zelf want het was tot een uur of 16:00u geweldig weer buiten. Ik voel de baby sinds maandag echt duidelijk. Het was eerst nog vaagjes. Nu voel ik het echt duidelijk, vooral in rust. Heel bijzonder vind ik het. Ik hoop dat mijn vriend het ook snel kan voelen! xxx
Hey ladies! Ik ben weer terug van mijn weekje Duitsland. @nijntje: een meisje!!! Wat leuk! Een jongen was natuurlijk ook leuk geweest, maar zo breng je het weer een beetje in evenwicht En natuurlijk super dat alles op de echo er goed uitzag.. ik vind het best spannend, ik ga maandag voor de echo! @me87 ik voel ook wel meer als ik me concentreer, pas als ik 's avonds in bed lig, wordt het duidelijker. Ik merk wel dat het kindje meer reageert als mijn man zijn hand op mijn buik legt. Zal het wel een meisje zijn, dat zijn vaker papa's kindjes haha Mijn man voelt hem/haar ook schoppen soms. Wel spannend hoor, jullie hebben nog echt een verrassing wat het wordt! Ik ben tijdens de vakantie best moe geweest, en snel kortademig, maar ik heb dan ook pittige wandelingen gemaakt, en je ademhaling is nu eenmaal anders, dus dat merk je. Verder voel ik me echt prima! Ga nu echt genieten, zeker nu ik het krummeltje ook vaker voel. Zo spannend allemaal! Verder zullen jullie wel doorhebben dat onze huisvesting nog een beetje spannend is, maar maandag gaan we tekenen voor een huis. Nu nog even spannend of de financiering goed rond komt! Fingers crossed!! xx
@ Zelena, dus je hebt een fijn weekje gehad? Ik hoop wel dat je een beetje tot rust bent gekomen.. Ik vind het geweldig dat we een meisje krijgen! En ben uiteraard blij dat alles goed is.. Ik ben echt nieuwsgierig naar wat jij krijgt haha.. Lekker hé dat je het steeds duidelijker voelt. Echt een intiem gevoel.. Ik zal me duimen laten draaien voor je! Succes met de 20 weken echo en het tekenen! @ m89, fijne vakantie!! Hier is ondertussen de babykamer behangen en geverfd dit weekend. Pasteltinten en de kozijnen wit.. Als de meubels er zijn en het één geheel wordt dan plaats ik wel een foto. Het wordt ook weer eens tijd voor een buikfoto! xx
@Me87: Leuk he dat het nu steeds vaker te voelen is Mijn man kan het helaas nog niet goed voelen van buitenaf, maar dat zal ook binnenkort wel komen. Jammer dat je vriend niet mee mocht naar de 20 weken echo, gelukkig wel naar de hart echo. Is dat allemaal goed gegaan? @Zelena: Fijn dat je vakantie leuk was! En wat spannend met jullie huis, hoop dat het allemaal gaat lukken met de financiering. Een heel regelen allemaal he die hypotheek! Een succes met je echo vandaag natuurlijk!! Ben ook heel benieuwd wat jij krijgt @Nijntje: Wat leuk dat jullie al zo ver zijn met de babykamer! Klinkt heel mooi met die pasteltinten! Wij zijn nog niet begonnen maar ik heb de kleurtjes wel al uitgezocht en de meubeltjes staan op zolder te wachten. Een muur wordt het kamertje grijs, turquoise en wit. Als we terug zijn van vakantie gaan we alle verf etc. kopen en ga ik ook langzaam aan beginnen. Laminaat ligt er al dus we hoeven gelukkig alleen maar te verven. Nu Zelena terug is ga ik even een weekje naar Duitsland Dus ik ben even een weekje offline! xx
pfff ziet ernaar uit dat ik de afspraak ga missen we staan in de file en de assistente zei dat het dan waarschijnlijk pas volgende week donderdag wordt... Balen!!!!
Okay, deze sukkel heeft dus gisteren echt haar 20-wekenecho gemist! Te laat en ook nog eens de verkeerde tijd opgeschreven, is echt totaal niets voor mij (zowel het te laat komen als de tijd niet 500x controleren)! Zal dus wel zijn redenen hebben... hoop ik dan maar Vrijdag gaan we voor de herkansing. Voel me echt zo'n ontzettende sukkel nu! M89: fijne vakantie! Wij waren ook in Duisland, waar gaan jullie heen? @Nijntje: klinkt mooi, de kamer! Ben benieuwd naar de foto! Buikfoto's is inderdaad een goed idee... Ik heb er nu geen bij de hand (ben op mijn werk), maar ik zal er binnenkort ook weer 1 posten. Volgens de vk heb ik een kort middenrif en groeit de baby daarom snel naar voren Zal dus wel een flink buikje hebben in september, hihi. xxx
@ m89, bijzonder gevoel hé? ?Je kindje voelen! Mijn vriend voelt ook nog niks..echt jammer! Jouw kleuren klinken ook heel mooi voor je kamertje! Na je vakantie lekker beginnen, doe je goed.. echt iets om naar uit te kijken. Nogmaals, fijne vakantie!! @ Zelena88, ooohhh suffie!! Hé bale zeg! Is ook altijd een angst van mij.. afspraken vergeten. Gelukkig schrijft de verloskundige het op een afsprakenkaart die ik standaard in een info map heb zitten die ik van hun heb gekregen. En houd ales bij op een kalender, agenda en evt op me phone... Heb ik ook echt nodig! Ik ben nog steeds erg benieuwd wat je krijgt! En ik hoop uiteraard dat je kindje goed door de keuring komt. Thanks, ik zal de foto plaatsen als de kamer af is. Ja, we moeten inderdaad weer even een update met foto's doen. Ik geloof dat we wel allemaal mooi naar voren dragen.. Nou je mag showen hoor! De laatste loodjes zullen denk wel zwaar zijn.. Ik lees soms wel eens mee met meiden die op hun end zijn. Wordt nog wat. xx
Hi dames! Hierbij mijn buikfoto.. Mijn armen zijn ondertussen ook wel iets dikker, de rest is gelukkig nog een beetje zoals het was! Voor de zwangerschap woog ik 59 kilo (maat 36), dus ik ben al flink gegroeid! Maar volgens mij hebben wij allemaal al een flink buikje Ben benieuwd naar jullie buikjes! xxx
Zo dat is ff geleden. Mijn vriend ging van het weekend stofzuigen en dat deed ie zo goed dat de router van internet kapot was haha. Nu hebben we een nieuwe, dus weer internet. @ Nijntje87, Ik heb afgelopen week voor t eerst wat dingen gekocht voor de kleine. Heb de kinderwagen besteld en paar kleertjes gekocht. En luierdoeken, washandjes en kruikenzakken. Niet super spannend haha. Kinderkamer nog niks aan gedaan maar wil langzamerhand wel beginnen. Het kamertje wordt gewoon helemaal wit met beetje grijs. Maar wil na de bavlling met accesoires in het roze of blauw gaan aankleden. Helaas konden de echos niet savonds geplant worden. Maarja me vriend is wel mee gekunnen naar Amsterdam voor die echo. En naar verloskundige gaat ie zoiezo niet mee, is niet echt boeiend. Fijn dat je nu niet meer op wacht hoefd in de nacht, toch wel een luxe he haha. @ Zelena, wat grappig dat de kleine meer reageerd als je vriend zn hand erop heeft. Hier voel ik nu elke dag wel wat beweging. Ook gewoon tussendoor op t werk, echt bijzonder. Maar in de avond meer als ik rustig zit of lig. Helaas als me vriend zn hand erop legt beweegt ie niet meer haha. Oeeh spannend met je huisje. Hoop dat het allemaal lukt en soepel verloopt straks. Balen dat je die afspraak hebt gemist. Mooie buikfoto. @M89, Veel plezier in Duitsland. Hoop dat je een beetje weer hebt. Hier gaat het echt super. Voel me erg goed. Af en toe last van maagzuur maar verder echt niks. De hartecho was ook nog goed. Leek alleen klein gaatje bij de kleppen te zitten maar toen ze beter wilde kijken zag ze het niet meer zo. Dus voor zekerheid na bevalling echo laten maken bij de kleine maar als het goed is niks aan de hand. Ik plaats ook een buikfoto. Ben al 7 kilo aangekomen, vind het veel maar kan er echt niks aan doen. Ja ok eet ook wel lekkers maar kan er ook niet vanaf blijven haha. Gelukkig zie je het niet super goed dat ik buiten me buik veel ben aangekomen. Alleen wat rondere kont en borsten. Maar benen ofzo niet dikker.
hoi! We hebben vandaag de echo gehad. Het hartje klopt onregelmatig, daarom moeten we volgende week naar het ziekenhuis... Pinksterweekend dus nog maar even uitzitten. Ik denk dat het tamelijk normaal is dat een hartje nu nog niet helemaal regelmatig klopt en de aanleg was wel goed, dus ik maak me niet te veel zorgen. We horen het volgende week dinsdag of woensdag wel. Het wordt in ieder geval een..... tromgeroffel.... MEISJE!!! XXX
He Zelena, wat leuk ook een meisje. Nu kun jij ook gerichter gaan shoppen en nadenken over vanalles. Dat vind ik toch wel lastig aan het niet weten. Moet 2 namen, 2 geboortekaartjes, 2 geboorteborden, weinig kleren, kamertje wit houden. Vind het heel leuk om wel echt jongens of meisje achtige dingen te hebben dus kan echt pas na de bevalling alles leuk aankleden en bestellen. Van dat hartje. Ik weet niet wat er mee kan zijn maar het is niet zo dat ie altijd onregelmatig is. Ook nu moet het al regelmatig zijn. ip is het hartje al helemaal klaar. Hoop van de week voor je dat alles gewoon goed is. Hier verder weinig nieuws. Moet veel werken. 6 diensten, dus die doorloop ik maar gewoon haha. Nummer 1 zit er al op. Vandaag leuke bevalling gedaan.
@me87 pff 6 diensten achter elkaar, heftig hoor! Ik ben even vergeten wat voor werk je ook alweer precies doet? Want in deze groep zitten nogal wat mensen die met baby's werken geloof ik? Maar hoe dan ook lijkt een baan in de zorg me in deze situatie zwaar, dus succes Het hartje is ook al af, ze hebben geen fouten kunnen ontdekken in de aanleg. Wat ik heb begrepen is dat het zenuwstelsel dat impulsen aan het hartje geeft, nog wel onrijp kan zijn en dat daardoor het hartje wat aritmisch kan zijn. Ik heb er verder ook geen verstand van, dus het is sowieso even afwachten tot volgende week. Mijn gevoel gaat zo erg op en neer tussen optimisme en angst, dat ik er gek van wordt... voor mij mogen die feestdagen snel achter de rug zijn xxx
Aah zo. Ik snap dat je er zenuwachtig van bent. Hoop dat t gewoon allemaal goed.is en dit vals alarm is. Ik werk op verloskunde in het ziekenhuis. Echt super leuk werk maar idd soms wel zwaar. Maar kan t goed hendelen. Ben ook gelukkig geen mieperd. Vandaag wel heel erg geluk gehad. Ik werd gebeld dat ik vrij mocht zijn. Kwam me super goed.uit want wa vanacht pas om 4 uur thuis door wat probleempjes. Dus ik was kei moe. En het is nog heerlijk weer ook. Breekt natuurlijk ook die 6 dagen. Ben echt heel blij.
Hee meiden, Wij zijn vrijdagavond weer teruggekomen van vakantie, ondanks het regenachtige weer toch even lekker er uit geweest! Ik zie weer wat mooie buikjes voorbijkomen leuk hoor, zo te zien lopen we allemaal redelijk gelijk op. Ik zal ook straks weer even een foto maken. Tijdens onze vakantie heeft mijn man ook voor het eerst de baby echt kunnen voelen, zo leuk @Zelena wat leuk een meisje!! Tot nu toe dus twee jongens, twee meisjes en één nog onbekend Wel spannend dat ze nog een keer naar het hartje moeten kijken, maar probeer je er maar niet te veel zorgen over te maken tot je meer weet. De aanleg was gelukkig goed! Weten jullie al iets meer van jullie huisje? @Me87 fijn dat de hart echo goed was, lijkt me toch een hele opluchting. Met 20 weken heb ik voor het laatst gewogen toen was ik ook al 6 kilo aangekomen, zal nu dus ook wel rond die 7 kilo zitten. Het lijkt voor mijn gevoel zo veel maar volgens de verloskundige was het allemaal heel normaal. Ik merk wel dat mijn benen ook wat dikker zijn geworden, maar ik beweeg ook veel minder dan normaal dus ik moet ook weer eens wat actiever worden denk ik @Nijntje en Nachtaapje: Bij jullie ook alles goed meiden? Gaan jullie ook een zwangerschapscursus doen? Geloof dat veel van jullie ook wel in de zorg met baby's werken dus dan is het misschien overbodig maar voor een leek als ik is het misschien wel handig Ik ben me er nu op gaan oriënteren en zag dat je eigenlijk al rond de 17 weken had moeten inschrijven bij een aantal dus ik ben lichtelijk aan de late kant