Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtaapje

27 jan 2013
    11
    0
    0
    België
    Hoi iedereen!! Alles gaat precies super met de bolle buikjes!!!

Wij hebben het eindelijk aan meter en peter gevraagd.. Altijd wel wat spannend.
    De 28ste hebben we de volgende echo. Spannend !Maar dan komt week 24 ook dichterbij en dan :( heb ik mijn suikertest.
    Voor diabetes.
    Dat heb ik bij ons 2de dochtertje ook gehad.
    De jaarlijkse controles waren prima maar :( zwangerschapsdiabetes is niks aan te doen :( dus toch nog even genieten want voel me super goed. Waaauw! :):cool:

2. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey lady's,

Wauw! Ik zie mooie buikjes voorbij komen! :)

@ me87, haha ondanks de router wel lief van je vriend! ;)
    Dus je bent langzamerhand ook wat dingetjes in huis aan het halen.. Leuk!
    Gelukkig voel je je goed! Dit zijn toch wel de lekkerste maanden hé? Het scheelt ook nog wel dat het koud is...zwellen we nog niet zo op. ;)
    Mijn vriend gaat tot nu toe nog wel mee naar alle afspraken van de verloskundige. Ik zei ook al; aan het end moet ik elke week dan hoef je niet mee hoor.. Hij vind het gewoon leuk om te zien hoe het mij en de baby gaat en hij wil graag weten hoe en wat er gaat gebeuren. ;)
    Fijn dat de hartecho goed was!

@ Zelena88, je krijgt een meisje, super leuk!! :)
    Ben je al in het ZH geweest?
    Ik kan me voorstellen dat je er toch veel aan denkt. Ik hoop dat je al duidelijkheid hebt.. Heb je wel een beetje een relaxed weekend gehad?
    Hoe is het met jullie huis?

@ M89, dus je hebt een lekkere vakantie gehad??
    Wat leuk zeg, dat je man je kindje heeft kunnen voelen!!
    Ik wilde wel een yogacursus gaan doen maar ben ook laat! Ik ga het nog wel proberen.. ;)

@ Nachtaapje, fijn dat jeje zo goed voelt!
    He bale zeg van de zwangerschapsdiabetes! Ik hoop dat het je deze keer bespaard blijft.. :)

Met mij gaat het ook erg goed! Op inderdaad wat zuur na.. en het bloedheet hebben, zeker als ik even druk ben geweest. ;)
    Mijn vriend heeft gister onze lieverdje voor het eerst gevoeld, echt magisch!! :D
    Ook super leuk om het zelf te voelen van buitenaf..
    Ik heb vorige week weer wat positiekleding gekocht want begin nu toch wel echt te groeien..(zal morgen even een buikfoto plaatsen).
    xx

3. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Nachtaapje: hoop dat je diabetes niet weer opspeelt! Gelukkig voel je je tot zover goed :)

@Nijntje: leuk he, om de kleine van buitenaf te kunnen voelen? Mijn man zit ook elke avond met zijn hand op mijn buik, hij vindt t geweldig om ons meiske te voelen schoppen ;)
    Ben benieuwd naar je buik(je)!

Ik moet morgen (vrijdag) om 11 uur in het ziekenhuis zijn. Het is wel spannend natuurlijk, maar ik ga er nog maar vanuit dat het niets ernstigs is. Ik wacht morgen gewoon even af, het lukt me nog tamelijk goed om niet constant met mijn hoofd bij vrijdag te zijn gelukkig ;)
    Het huis blijft nog even afwachten... aanvraag voor de starterslening is de deur uit, dus daar moeten we even op wachten. Spannende tijd!

xx

4. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Nou, even een update: we zijn net in het ziekenhuis geweest en het gaat om een onschuldige hartritmestoornis. Waarschijnlijk geeft het zenuwstelsel nog niet helemaal regelmatige signalen door, maar hier hebben heel veel gezonde mensen last van en dit kan nog zeker bijtrekken voor de bevalling. Het was nu ook bijna weg, terwijl het een week geleden nog heel duidelijk was. Het hart zelf ziet er goed uit, dus er is niets ernstigs aan de hand.

pff vol opluchting het weekend in! ;)

xxx

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Gelukkig maar zelena, ben blij voor je.

Hier vrij dagje. Lekker hangdagje gehad, vriend komt pas laat thuis dus vind t wel prima zo.
    Morgen naar babydump, kamertje uitzoeken en me vriend de kinderwagen laten zien die ik besteld heb. Heb echt zin om geld uit te geven en babydingetjes te halen haha.

6. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Zelena: Super, wat leuk een meisje!! En ook een hele opluchting dat met het hartje alles goed lijkt te zijn.

@Nachtaapje: Fijn dat je je zo goed voelt, hopen dat je geen zw. diabetes hebt dat lijkt me heel vervelend om te hebben! Een collega van mij heeft dat ook gehad. Jullie krijgen in België wel lekker vaak echo's :)

@Nijntje: ohh jouw man voelt het nu ook, leuk is dat he:D Ik merk ook zelf nu echt dat hij een beetje naar mijn hand toe komt als ik die op mijn buik leg. Soms voel ik ook ineens een hardere plek waar hij dan waarschijnlijk met zijn hoofd of ruggetje helemaal tegen de zijkant aanligt, echt grappig.

Positiekleding heb ik ook weer wat bij gekocht, maar ik vind het lastig om geschikte dingen te vinden. Voor mijn werk heb ik regelmatige zakelijke bijeenkomsten of moet ik presentaties geven en echt 'nette' kleding is moeilijk te vinden.

@Me87: ben je geslaagd voor een kamertje? Leuk om zo alles uit te zoeken en te kopen he!

Hier zijn we druk bezig met het verven van de babykamer. Nouja, vooral mijn man is druk bezig met de babykamer moet ik eigenlijk zeggen. Heb zelf de laatste week erg veel last van (ik denk) mijn bekken, schaambot en lies.

Als ik veel rust is het minder maar op werkdagen kan ik me soms helemaal niet meer concentreren van de pijn. Probeer dus nu op de momenten dat ik vrij ben veel te rusten. Misschien heb ik in mijn vakantie gewoon een beetje teveel gedaan / gelopen en trekt het vanzelf wel weer weg, dus ik kijk het nog ff aan.

Herkennen jullie dit of hebben jullie daar geen last van? Begin juni moet ik weer naar de verloskundige als ik er dan nog last van heb zal ik het met haar eens bespreken.

We hebben ons ook ingeschreven voor de mini-cursus samen bevallen. Zijn vier bijeenkomsten waar je samen met je partner wordt voorbereid op de bevalling. Weet niet precies wat ik er van moet verwachten dus ben heel benieuwd ;).

Dan tot slot nog even een buikfoto zoals beloofd:
    Bekijk bijlage 327302

7. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @M89 wat vervelend dat je last hebt van je rug en bekken! Ik heb er ook last van gehd en ben naar de fysio geweest. Daar bleek dat mijn hele onderrug, tot de aanhechting met mijn bovenrug, vast zat. Mijn zenuw zat daarom klem en daarom schoten er soms flinke pijnscheuten door mijn onderrug en bil. Ik zou sowieso even naar de fysio gaan, wordt ook zonder doorverwijzing vergoed (moet je even navragen hoeveel behandelingen), en er even naar laten kijken. Als je bekkeninstabiliteit krijgt wordt je ook niet vrolijk ;) Even een tip: mijn fysio heeft me gemasseerd terwijl ik op mijn buik lag: niet doen! Heb er veel last van gehad.
    Mooie buik trouwens! Dat type jurkje heb ik ook veel voor mijn werk, is nu ideaal! Is netjes, comfortabel, en rekt mooi mee ;)

Ik had ook even een vraagje: weten jullie wanneer je kan beginnen met het dragen van een buikband? Ik vind ze zo leuk, en mijn buik hangt een beetje, omdat de baarmoeder nog niet zo hoog zit en mijn buik zwaar is, dus ik dacht dat dat met een band er misschien beter uit zou zien :p maar volgens mij wordt dat meer later in de zwangerschap gedragen toch?

Ik kreeg vorige week ineens last van vochtverlies, maar het hield ook ineens weer op. Hebben jullie daar ook last van? Kan me herinneren dat we het er eerder over gehad hebben?

xxx

8. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dag meisjes,

Wat een mooie buikjes!
    Ik had een drukke werkweek met cursussen ect dus ik had me zelf nog niet de tijd gegeven om te regaeren..

@ Zelena88, goed nieuws! Heeft de uitslag je toch wel zorgen weggenomen?
    Je kan de buikband gaan dragen hoor, hij geeft ook steun en dan begin je gewoon met een kleine maat.. Ik heb positieonderbroek en dat zit ook top dus een band lijkt me goed te doen. ;)
    Wat voor vochtverlies bedoel je? Afscheiding, urine of vruchtwater (wat natuurlijk niet te hopen is..maar het komt voor)
    Mijn stressincontinentie (zoals mijn verloskundige dat zo mooi noemt) is zo goed als over door oefeningen doen. Blij! :D

@ me87, en.. ben je leuk geslaagd bij de babydump? ;)

@ m89, hé vervelend meis van je bekkenpijn pijn. Gaat het na rust wel beter?
    Ik zou het inderdaad wel op tijd aan kaarten. Het lijkt me vervelend als je er tijdens de bevalling last van hebt en na de bevalling..
    Leuk dat jullie bezig zijn met het kamertje!

Hier eerst maar even de buikfoto;
    Bekijk bijlage 327941
    23+1

Ik geniet echt van de dagelijkse schopjes.
    Ik was vanmorgen op controle bij de verloskundige.. Ze lag rechts in me buik en de verloskundige vond al gauw het hartje..ineens hoorde je op het apparaat echt een geruis ze schopte op zo'n moment en ze zwom steeds weg van het apparaat hahaha. Ze bewoog veel en vond het apparaat schijnbaar irritant. ;) Eigenwijsje!
    Ik krijg morgen een extra echo, één van de verloskundige doet een opleiding echoscopist en moet morgen oefenen, ontzettend leuk! Vond het ook echt jammer dat we geen echo meer zouden maar vind het ook een fijn idee want het gaat goed dat er dus geen één meer nodig is. ;)
    Ik voel me verder goed. Ik merk wel dat als ik té hard heb gewerkt (fysiek) ik last van harde buiken krijg. Dan weet ik dat ik even moet rusten.
    Kamertje is bijna klaar!
    Het is nu echt wachten.. 17 juni heb ik drie weken vakantie en daarna nog een maand werken en dan met verlof! :D
    xx

9. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Nijntje wat een mooie buik! En een klein eigenwijsje dat erin zit dus ;)! Wat superleuk dat je een extra echo krijgt! Ja, het is echt jammer dat we in Nederland niet zoveel echo's krijgen hè, zou zo leuk zijn om die krummeltjes wat vaker te zien :)

Het onderzoek heeft mijn zorgen wel weggenomen ja. Mijn man blijft zich nog wel een beetje zorgen maken, maar het hartje klonk gewoon 95% beter tijdens het onderzoek dan dat het deed tijdens de 20-wekenecho. Toen sloeg het zo vaak over, en tijdens de 30-minuten durende echo in het ziekenhuis, trok het hartje maar 1x iets langzamer samen, de rest was gewoon helemaal regelmatig. Dus het zenuwstelsel was gewoon nog niet eerder gerijpt. En tijdens de controle bij de vk gisteren klonk het hartje ook prachtig :) ben al helemaal verliefd op ons kleine meisje hihi! Dat zullen jullie ook wel hebben? Ik sta er echt versteld van hoeveel je van een kind kan houden dat je nog niet eens vastgehouden hebt of in het echt gezien hebt. Maar echt mooi hoe die gevoelens nu al zo sterk zijn, vinden jullie niet?

Ik weet trouwens niet wat voor vochtverlies het was, maar na het weekend hield het ineens weer op, dus volgens de vk kan het geen kwaad. Als ik een scheurtje zou hebben waardoor ik vruchtwater verlies, zou ik het volgens haar elke keer moeten hebben als ik opsta, en dat is gelukkig niet het geval :D Nou hopen dat nu alles verder volgens plan verloopt. Het verlof komt dichterbij dames! Heerlijk Nijntje, dat je nog eerst op vakantie gaat, dan gaat de tijd helemaal snel!

xxx

10. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Zelena: Ga inderdaad komende week even een afspraak maken bij de bekkenfysio. Heb dinsdag eerst nog een afspraak bij de verloskundige, dan kan ik ook nog even met haar overleggen. Misschien dat ze ook al wel een paar oefeningen o.i.d. heeft die helpen.

Buikband kun je gewoon gaan dragen lijkt me. ziet er leuk uit en geeft extra ondersteuning. Ik wil er binnenkort ook eentje aanschaffen :)

Ik herken helemaal wat je zegt dat je nu al zo van zo'n kleintje kan houden. Had helemaal niet verwacht dat je nu al zo sterk een band zou voelen. Kan echt niet wachten tot hij er is :)

@Nijntje: Hoe was je echo? Leuk dat je nog een keer extra naar je meisje kon kijken! Als je nog vakantie hebt gaat het helemaal lekker snel tot aan je verlof, lekker hoor.

Ik moet nu nog 10 weken werken tot ik met verlof ga. Ik zou eerst nog 12 weken moeten omdat ik tot 36 weken wilde blijven werken, maar heb dit toch maar aan laten passen naar 34 weken. Na mijn verlof neem ik dan mijn vakantiedagen nog op dus in totaal ben ik heerlijk 20 weken thuis :)

Bij ons begint de babykamer ook langzaam aan te vorderen. De muren zijn nu geschilderd. Alleen de kozijnen moeten nog. De meubeltjes hadden wij van iemand overgenomen, maar die laten we door een bedrijf helemaal mooi wit spuiten zodat ze er weer als nieuw uitzien. Die worden over 1,5 week weer bij ons afgeleverd dus dan kan ik gaan inrichten!

11. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @M89 succes vandaag bij de VK! Hoop dat zij je ook al wat tips kan geven voor je bekken ;) Wat heerlijk dat je al zo bezig bent met de babykamer! en een goed idee om de meubels te laten spuiten! Ik heb ook tweedehands meubels en heb mijn moeder gevraag of zij ze een nieuw laagje verf wil geven, wist helemaal niet dat je ze ook kan laten overspuiten! Durf t bijna niet te vragen... maar is dat erg duur?

Even een tip: koop een buikband! Die dingen zitten dus echt heerlijk! Moest afgelopen weekend 3 uur in de auto zitten, normaal heb ik dan dus echt last van mijn rug, maar ik heb nu een tamelijk strakke buikband en dat helpt dus echt wel :) had nergens last van! En daarbij zijn ze gewoon erg leuk ;) Ik merk dat mensen die ik niet (zo goed) ken nu ook echt iets durven te zeggen over mijn buik haha.

Het verlof komt dichterbij!!! Jullie ook al zo'n zin in?? haha

12. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Hallo allemaal!

Ik zie dit topic echt nu pas voor het eerst haha
    ik ben 27 september uitgerekend ook laatste week dus:)
    misschien dat ik mee mag schrijven of ben ik te laat ?:p

13. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @mijngeluk hartstikke leuk!! Welkom :)

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Zelena: Fijn dat de buikband goed bevalt! Ik ga van het weekend ook eens kijken, zag dat je online ook leuke kan bestellen.

Met de babykamer bezig zijn is inderdaad echt leuk om te doen. Het verven is nu zo goed als klaar dus als de meubeltjes er zijn kan ik lekker gaan inrichten / inruimen. Voor dat spuiten hebben we een advertentie op werkspot geplaatst, daar kregen we heel verschillende reacties op terug. We kregen prijzen door tussen de 1300 en 400, nou je zult begrijpen dat we toen die van 400 hebben gekozen ;)

Weet niet waar je woont maar het bedrijf dat het nu voor ons doet zit in Schiedam (ze kwamen ook ophalen/brengen).

Hoe staat het bij jullie met het huisje dat jullie wilde kopen, zit daar al vordering in?

En ik merk dat ik echt stiekem al een beetje begin af te tellen naar mijn verlof. Nemen jullie ook 6 weken van te voren of 4?

@Mijngeluk: Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Hoe verloopt jouw zwangerschap tot nu toe?

15. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dag meisjes,

@ Zelena88, ja zeker jammer dat we geen extra echo's krijgen.. Ik had echt even geluk met mijn verloskundige (echoscopiste in opleiding). ;)
    Ik ben blij voor je dat alles goed klonk! Apart he inderdaad de liefde die je nu al kan voelen voor je ongeboren kindje. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze er uit ziet.
    En.. niks meer gevloeid?

@ M89, ja was super leuk om ons meisje nog even te zien! :D
    Gaat inderdaad lekker snel na mijn vakantie. Een klein maandje werken en dan heb ik verlof. Kijk er ook steeds meer naar uit.. Ik neem 6 weken van te voren. :)
    Doe je goed hoor, je verlof aanpassen naar 34 weken i.p.v. 36 weken en dan nog lekker je vakantiedagen. Dat wordt genieten!!
    Spannend van je babykamertje, ik ben benieuwd naar je meubeltjes. Sterker nog, ik ben benieuwd naar iedereen z'n babykamer!

@ Mijngeluk, welkom! ;) Hoe voel je je? Heb je een fijne zwangerschap tot nu toe? Heb je al een leuke buikfoto om te showen..

xx

16. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Goedemorgen:)

Ik zal zo eens even kijken of ik een buikfoto kan vinden haha zal vast wel:D
    Ja mijn zwangerschap verloopt tot nu toe nog wel goed eigenlijk op de kleine kwaaltjes na maar ik denk dat dat bij iedereen wel zo is.
    gelukkig nooit misselijk geweest (ben daar echt zo blij mee)
    het is ook ons eerste kindje dus ben nog een beetje ontwetend en zenuwachtig natuurlijk haha

17. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18

Deze is van 2 weekjes geleden de laatste:)

18. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @mijngeluk wat een mooie buik heb je!
    Mooi dat je je goed voelt! Hier inderdaad ook geen misselijkheid gehad, heerlijk! Zijn jullie al met de babykamer bezig?

@nijnjte: nee, niet meer gevloeid, gelukkig!

Hebben jullie ook dagen dat je de baby nu iets minder voelt? Heb haar nu twee dagen veel minder gevoeld dan normaal, maar heb gehoord dat ze ook iets rustiger zijn als ze aan het groeien zijn, dan slapen ze meer... weet niet of het waar is haha, maar goed, dat hoop ik dan maar ;)
    Iemand al babykamer foto's? Ben zo benieuwd!!! haha, zit ik hier met mijn nesteldrang, nog zonder huis... pff frustrerend! :p maar goed.. we gaan nog steeds uit van een overdracht op 1 juli, dus dan is het linea recta de babykamer in :p Hoop dat ik in tussentijd al wat fotootjes voorbij mag zien komen hier ;)

Voelt iedereen zich verder nog goed?

liefs!

19. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Wij zijn er al wel mee bezig maar hij is nog niet af haha:p
    Heb ik inderdaad ook hoor dat ik haar dan iets minder voel maar dat schijnt normaal te zijn zei de vk tegen mij:)

20. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Zo weer even een dag vrij haha. Op me werkdagen heb ik geen tijd om veel te reageren, sorry.

@ M89, Mooie buikfoto zeg, leuk jurkje ook.
    Vervelend dat je last hebt van je bekken. Ik herken het niet, heb totaal geen last van me bekken. Heb wel zwangerschapsischias, een zenuw die klem zit in me rug, maar ik heb er maar heel soms last van.
    Wij gaan geen cursus ofzo doen. Ben ik echt totaal geen type voor. En mijn vriend al helemaal niet. We zien wel hoe alles gaat lopen.

@ Nijntje, Ook een mooie buikfoto hoor. Leuk he de schopjes. Ik had vandaag ook bij de vk controle en de kleine schopte precies tegen de doppler aan, ik voelde het goed en je hoorde het ook goed haha.
    Kamertje al bijna klaar ja? Leuk heb je al foto?

@ Zelena, ik heb ook dagen dat de kleine rustiger is. Maar dat ligt meer aan als ik druk ben. Dan voel ik het gewoon niet. En in rust voel ik het wel. Dus vandaag vrije dag voel ik volop beweging maar op een werkdag soms veel minder. Da ben je ook bezig en let je er minder op. En daarbij is het nog heel normaal bij dit termijn. Pas bij 28 weken hoef je je kleine pas elke dag te voelen.

@ Mijngeluk, gezellig dat je mee komt kletsen, en inderdaad mooi buikje zeg.

Verlof, ik ga met 36 weken met verlof maar ik heb nog niet zoiets dat ik aftel. Alles gat nog goed met werken enzo en vind het leuk om te werken. Ook om het contact met collega’s en patiënten. Straks zit je maar thuis te wachten tot de bevalling zich aandient. Ben bang dat ik me erg ga vervelen.

Babyspullen, wij hebben de box gekocht. Die staat nu in de woonkamer, moet nog even leuk kleed voor erin kopen, en na de bevalling gaat me moeder zelf een kleed maken is de juiste kleur. Babykamer hebben we 1 op t oog. Moeten we nog gaan bestellen. Schilderen hoeft niet meer, maar we gaan waarschijnlijk iemand een muurschildering laten maken. Niet zo’n drukke hoor maar gewoon een leuk plaatje op de muur, en natuurlijk unisex.

Deel Deze Pagina