@ m89, wauw! Je kamertje ziet er al super uit! En de echo's, je ziet gewoon precies hoe hij eruit ziet.. zo mooi!! Fijn dat de cursus bevalt. Mooie buik ook! Ja, heerlijk om er nog even tussenuit te gaan.. Super om te zien dat het met iedereen goed gaat, goed groeit en iedereen lekker bezig is met het kamertje in orde maken! Het plankje en de buikfoto van vandaag.. Bekijk bijlage 334973 Bekijk bijlage 334976
Thnx Nijntje! Leuk je plankje, ook een heel leuk aankleedkussen heb je. Jouw buikje is nog lekker bescheiden nu bij mij gaat het echt ineens heel hard!
Dank! Aankleedhoes heb ik gekregen van een kraamgezin en is van snoozybaby. Ja, op zich ben ik blij hoor dat ik nog niet zo hard ben gegroeid.. zeker nu ik nog even een paar dagen moet waggelen door Parijs. Ik ben trouwens 8 kilo aangekomen in totaal.. tot nu toe dan. Is dat een beetje normaal?
Dat doe je beter dan ik! Ik ben nu al 12 kilo aangekomen (van 58 naar 70)...schaam me er echt een beetje voor eigenlijk Volgens de verloskundige komt het ook omdat ik veel vocht vasthou en is het er na de zwangerschap zo weer af. Ik had toch liever wat minder kilo's gehad voel me af en toe echt een beetje een zeekoe Gemiddeld was volgens mijn vk zo'n 15 kilo totaal, maar als je voor de zwangerschap weinig weegt kom je meestal meer aan dan als je al een maatje meer hebt omdat je dan wat 'reserves' hebt die je eerst aanbreekt. Jouw 8 kilo lijkt me heel gemiddeld! Echt lekker dat je morgen in Parijs zit, geniet er van! Het wordt geloof ik ook wat beter weer dus als je moe wordt van het rondwaggelen kun je vast heerlijk op het terras zitten
@ m89, dus jij hebt er ook last van; vocht vast houden. Ik heb het vooral na een dag druk doen, lopen werken en bij warm weer. Gelukkig is het vocht.. dat raak je inderdaad weer snel kwijt! De aangegeten kilo's daar moet je lichaam veel harder z'n best voor doen om dat kwijt te raken.. Maar kan me heel goed voorstellen hoor dat je je er niet lekker bij voelt. Weegt jou verloskundige op controle? Ik word niet gewogen op controle. Ik houd het zelf maar een beetje bij. Is je bloeddruk trouwens wel goed? In de gaten houden hoor met het vasthouden van vocht. Zoiets zij mijn verloskundige inderdaad ook al. Gemiddeld 15 kilo in de hele zwangerschap. Waar ik momenteel echt naar van word is maagzuur. Zo ben ik er weer een tijd vanaf en dan komt het keihard weer terug. Zuur van!! Dank je wel! Ik heb er ontzettend zin in . Het wordt zeker lekker weer. Ook weer niet té warm en zeker prima voor een terrasje!
Heel herkenbaar haha Maagzuur, verschrikkelijk. En maar rennies er tegenaan. Helpt me gelukkig goed. Maar die buik begint echt te drukken. En kilo's ook, ik ben 10 kilo aangekomen. Geen vocht dus echt aangegeten. Maar kom ook van 60 af, scheelt idd. Als je zwaarder bent mag je ook minder aankomen. Bij mijn verloskundige wegen ze ook, maar ik doe thuis elke maandag wegen. Ik baal wel van de kilo's maar ben er niet bang voor om t er straks af te krijgen. Als ik weer kan hardlopen en straks ritme heb haha. Dat heb ik nu totaal niet met onregelmatig werk. Hoop met die kleine wel. Vinden jullie de buik ook steeds meer in de weg zitten. Haha, bukken is zo klote, ff hurken. Of een goede houding vinden in bed. Ik slaap nog steeds op me buik maar draai wel vaker in me slaap op zij of andere zij, dan weer buik. Ik ben t weekend wezen kamperen in ardennen met vriend en ander stel. Ben blij dat ik weer thuis ben. Bed en bank liggen toch beter. En dat stel ligt mij niet zo dus irriteer me snel.
@ me89, herkenbare kwaal dus! Ik zit ook aan de rennie's, en werken inderdaad goed. Me buik zit vooral in de weg met bukken. Ik zat laatst op het terras en liet wat vallen onder de tafel en bukte té diep..werd misselijk van de pijn. Die grens was even bereikt! In bed gaat nog wel, ik slaap met me voedingskussen haha.. Tien kilo is toch ook nog netjes?! Komt wel goed hoor als je fanatiek sport.. Borstvoeding geven doet ook wonderen Leuk joh kamperen in de Ardenne! Ik zou er ook echt niet meer aan moeten denken om op een luchtbedje te liggen of iets, ik kom denk nooit meer overeind. Ik ben verschrikkelijk blij met mijn hoge boxspring!
Hier ook best veel aangekomen al! Ik woog 59 en zit nu rond de 72 Verschrikkelijk! Ik hoop ook op snel hervinden van mijn hardloopregime Me87 haha. Ik weet ook niet of het vocht is... gelukkig is mijn gezicht niet dikker ofzo, volume zit echt in mijn buik, en mijn bovenbenen zijn ietsjes dikker geworden. Je lichaam gaat volgens mij ook meer opslaan nu. Met bukken heb ik echt last van mijn buik, schoenen aantrekken en uittrekken is tegenwoordig echt niet leuk meer! Mijn hele adem wordt afgesneden als ik laarzen uit moet trekken. Wat leuk dat jullie nog even lekker weggaan voor de tijd! @Me87 Kamperen vind ik indd wel dapper Ik ben ook wel gehecht aan mijn matras met voedingskussen moet ik eerlijk zeggen Al vind ik kamperen normaal gesproken wel leuk...
Ja mijn verloskundige weegt altijd tijdens de controles, ik ben zelf al een tijdje gestopt met tussendoor ook wegen daar werd ik alleen maar chagrijnig van. Een keer in de drie weken vind ik genoeg Mijn bloeddruk is zelfs aan de lage kant, was bij de vorige controle 102/70. Dat houden ze inderdaad wel goed in de gaten want dat kan i.c.m. veel aankomen en veel vocht vasthouden weer duiden op zwangerschapsvergiftiging geloof ik. Maar volgens mijn vk hoefde ik me daar voorlopig allemaal niet druk om te maken zolang de bloeddruk gewoon goed blijft. Dat maagzuur klinkt erg vervelend inderdaad! Daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad. Ik begin wel te merken dat mijn buik echt flink in de weg gaat zitten, sokken en schoenen aantrekken is af en toe echt een uitdaging. In de weekenden hou ik het lekker bij slippers, dat scheelt weer moeite Leuk dat jullie er nog even tussenuit zijn geweest (en nog gaan) me87. Ik zou zelf echt niet aan kamperen moeten denken, maar zolang het voor jou nog prima gaat is het toch ff lekker om er uit te zijn.
@ m89, k vind die bloeddruk wel meevallen. Ik zit meestal rond de 95/50. En niet zozeer veel aankomen zegt ie over zwangerschapsvergiftiging, maar vohct vasthouden wel ja. @ hier, vanavond komt er een man voor de muurschildering. Even kijken wat we precies willen en waar en hoe groot en dan de prijs haha. Ik ben zo benieuwd. Heb er ook echt zin in, hoop dta hij dan ook snel kan maken. Verder vandaag weer bij verloskundige geweest. Alles was goed. Ik heb zelf ook weinig bijzonders te melden daar want voel me ook goed. Van de week bloed laten prikken maar was nog niet bekend. Daar krijg ik nog telefoontje over, want ik heb negatieve bloedgroep, nu moeten we weten wat het kind heeft. Ben benieuwd. Verder vanmorgen wel weer moeten overgeven. Echt raar. Was om half 8 opgestaan, ontbeten enzo, naar vk. Terug lekker op bank gaan liggen en rond 10 uur voel ik me niet goed worden. Alles deruit gespuugd, nouja weet ook niet waar t in 1 keer vandaan komt. Daarna wat gaan slapen en net geprobeerd weer iets te eten. Tot gaat t wel ok. K doe maar rustig aan vandaag, ben toch vrij. Hoe is het bij jullie?
@Me87 voel je je nu al iets beter? Hoop dat het overgeven een eenmalig iets was! Hoe ging het met de muurschildering? En beslissing kunnen nemen? Ik ben benieuwd! Hier gaat ook alles goed, voel me moe maar verder prima! Ik heb ook bloed moeten prikken voor rhesus, krijg de uitslag bij mijn volgende controle, over twee weken. En dan zal de liggingsecho ook al wel snel zijn... meestal rond de 32 weken toch? Spannend allemaal he we zijn al aardig op weg met zn allen! Wij hopen nog steeds op de overdracht van 'ons' huis volgende week vrijdag.. het lijkt mij tamelijk krap om het nog rond te krijgen voor die tijd, maar ik weet niet hoe lang de notaris erover doet om zijn onderzoek te doen als alles daar ligt. Hij zou maandag alle papieren moeten hebben. En dan moet hij ons nog een overzicht van alle kosten sturen, welke wij dan moeten overmaken voor vrijdag... we gaan het zien! Maar het zou in ieder geval tamelijk snel rond moeten zijn nu kan niet wachten om hier ook een kamertje te showen xxx
@ Zelena, spannend zeg van je huis. Hoop dat het gewoon allemaal optijd is. Je wilt nu toch wel wat verder ja. Idd de kamer ook, ben beniewd. Liggingsecho wordt dacht ik pas bij34/35 weken gedaan. Bij mij hebben ze gisteren wel gevoelde hoe t lag maar kan natuurlijk nog flink draaien. Lag nu wel met hoofd naar beneden. Ik ben heel de dag erg moe geweest. Gelukkig niet meer overgegeven maar ook amper nog gegeten. In de avond kwam t zelfde gevoel weer terug maar ben naar bed gegaan en tot 11.15 geslapen. Zou t wel nodig hebben. Vandaag wil ik wel iets aan me vrije dag hebben eigenlijk. Dus straks winkelcentrum even in, zonnebankje pakken. Vanavond gaan we stappen met vrienden. Muurschildering ziet er heel mooi uit, die we als voorbeeld hebben, maar hij vraagt er veel voor helaas. Het is airbrush en hij vraagt er 425 euro voor. Het plaatje is iets van 62 bij 75 cm en dan een tekstje erlangs.... Dus we twijfelen heel erg maar vinden het wel super leuk. Aan de ene kant vind ik het belachelijk veel geld, aan de andere kant denk ik wat moeten we dan met die muur? En ik heb het geld er gewoon voor, ik merk het niet als dat weg is....In t weekend willen we hem laten weten of we t wel of niet doen en dan zou hij het over 2 weken al kunnen doen.
@Me87: Ja hij is niet heel veel te laag die bloeddruk, alleen bij de vorige controles zat ik steeds rond de 120/80 dus in verhouding was hij wel wat aan de lage kant. Heb rond de 4 maanden zwangerschap een tijdje 95/60 gehad en toen viel ik flauw dus van mij hoeft hij niet meer zo laag Hoe voel je je? Nog misselijk geweest? Leuk dat jullie een muurschildering gaan doen. Wij hebben voor onze muurschildering ook verschillende bedrijven / aanbieders benaderd en ik merkte toen wel dat er soms echt veel verschil kan zitten in hoeveel ze er voor vragen. Uiteindelijk hadden wij het geluk dat mijn schoonzusje de schildering kon maken, dus kosten waren bij ons 0 euro Maar als jullie die schildering graag willen en je kan het geld missen gewoon lekker doen! @Zelena: Spannend hoor met jullie huisje! Bij ons was het toen geloof ik echt binnen een paar dagen geregeld toen de stukken eenmaal bij de notaris lagen. Dus als het een beetje mee zit ga je het gewoon redden! Leuk hoor, dan kan je eindelijk beginnen met de babykamer. Moeten jullie verder ook nog veel doen in het huis of valt het mee? Ik zie dat jullie het over een liggingsecho hebben, weten jullie of dat standaard wordt gedaan? Heb mijn vk er nog niet over gehoord namelijk. Bij de volgende controle maar even navragen. Tot nu toe draait hij echt nog alle kanten op (dan zie ik mijn buik ook echt helemaal bewegen als hij draait) dus ik hoop dat hij uiteindelijk netjes met zijn hoofdje naar beneden terecht komt.
@ m89, dat is in verhouding idd wat lager haha. En zover ik weet is de liggingsecho standaard. Want als je een stuitligging hebt mag je niet spontaan bevallen in veel ziekenhuizen, dus is wel handig dat van tevoren te weten. En een stuit kunnen ze eventueel bij dat termijn nog draaien. Ik ben zaterdag, na me vrije dagen, gaan werken en op t werk niet lekker geworden. Dus was nog iets te vroeg. Verloskundige collega heeft even alles nagekeken maar denkt dat t combi was van laag hb, lage bloeddruk en te weinig rust dat ik me niet lekker en misselijk en alles voel. Ben na 1,5 uur werk naar huis gegaan. Smiddags nog flink harde buiken gehad en nog steeds niet lekker. Zondag weer gaan werken en toen ging het beter. De muurschildering gaan we niet laten doen. We vinden het echt teveel. Ben zelf totaal niet creatief en ken ook geen mensen dus het houd op. Ik vind het in verhouding gewoon te duur. Waarschijnlijk zijn we hier over 2 of 3 jaar weg dus dat was het ons niet waard. We gaan nu kijken om de muur met iets anders leuk te maken.
@M89 Ik weet niet of het standaard is.. wordt wel veel gedaan in ieder geval. Wat Me87 ook zegt: het is wel goed om te weten hoe de baby ligt. Maar volgens mij kunnen ze dat ook heel goed voelen aan de buitenkant. Volgens mij had ik het toen nog aan mijn vk gevraagd, omdat ik gelezen had dat die liggingsecho wel steeds gangbaarder wordt, maar nog niet standaard is. Maar pin me er niet op vast: ik weet t niet zeker Gewoon maar even vragen bij je vk Hoop voor je dat ze dat bij jullie ook doen, elk excuus om dat krummeltje te zien is fijn toch? Bij ons liggen nog niet alle papieren bij de notaris, de SvN (starterslening) moet nog opgestuurd worden, daar heeft de notaris achteraan gebeld. Het blijft dus nog even spannend @Me87 jammer van de muurschildering maar het is indd wel veel geld, vooral als je er nog maar relatief kort wilt blijven wonen. Ik moet zeggen dat er ook hele mooie muurstickers verkrijgbaar zijn, als je online kijkt zie je echt een mega-aanbod. Een echte schildering is natuurlijk iets heel anders, maar wellicht een mooi alternatief? Hoe gaat het nu sinds zondag? Hoop dat je geen last meer hebt gehad? liefs!
Dag meisjes, Hoe is het met jullie? Ik had van de week ineens het besef dat we in het laatste trimester zitten! Vanaf dinsdag nog maar 4 weken werken en 10 weken tot de bevallingsdatum.. Super spannende periode! Ik geniet volop van de bewegingen in me buik en de zwangerschap valt me ook echt mee op de bekende kwaaltjes na natuurlijk. Maar aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan.. Ik ben zo benieuwd naar ons meisje! Gelukkig krijgen we aankomende donderdag nog even een kleine sneakpeak naar de kleine! @ Me87, alles weer oké met je? Niet meer ziek geweest? Jammer van de muurschildering.. Weet je al wat je gaat doen met de muur? @ Zelena, liggen alle papieren nu bij de notaris? Spannende tijd hoor meis! @ m89, ik krijg geen standaard liggingsecho bij mijn verloskundige. Ik zou het uiteraard wel even vragen ! Wat Zelena zegt; 'elk excuus om dat krummeltje te zien is fijn toch' xx
@nijntje ja heerlijk he! het komt echt dichtbij nu!!! Ik kan ook echt niet wachten om ons meisje eindelijk in het echt te zien en vast te kunnen houden. Voel je je kindje nu ook steeds meer? Ik wel.. alleen wel anders. Het is meer het draaien enzo wat ik voel, en schopjes enzo zijn iets minder geworden. En laatst had ze de hik! Dat voelde ook heel grappig haha. Mooi dat je je goed voelt! Ik heb ook bijna nergens last van, alleen de moeheid is teruggekomen, maar dat is niet zo erg. Wij hebben vrijdag voor ons huis getekend bij de notaris! We zijn dit weekend dus ook al heerlijk aan het klussen geweest, voelt zo fijn om eindelijk bezig te zijn!!! We gaan niet alles redden voor de kleine er is, maar onze slaapkamer, de babykamer en de woonkamer moeten in orde kunnen zijn voor ze er is! ben echt superblij! Hopelijk kan ik over een paar weekjes dus ook mijn babykamer showen Gisteren hebben mijn vriendinnetjes en mijn zusje me verrast met een babyshower! Superleuk! Ben echt vredelijk verwend haha, en was hartstikke gezellig! Heeft één van jullie ook al een babyshower gehad? Liefs!