@ Zelena, echt he! Super spannend. Ik voel haar veel, ook anders.. Harder!! Als ik ga slapen ( lig eindelijk top in bed met me kussens ect op me zij..) dan begint ze echt in me ribben te trappen of draaien of wat ze ook aan het doen is! Super fijn idee dat ze het zo naar haar zin heeft in me buik, maar ik ga gauw op me rug liggen omdat het soms gewoon pijnlijk is. Draaien gaat inderdaad met veel buikbewegingen. Gefeliciteerd!! Super fijn dat je nu lekker kan gaan klussen! Ik ben super benieuwd naar je babykamer.. Wat leuk zeg, je babyshower! Lijkt me ook super leuk! Qua kwaaltjes is inderdaad de vermoeidheid ook terug. Ik heb in me vakantie een behoorlijke groeispurt gehad dus die buik begint toch ook wel in de weg te zitten..met bukken ect. Zuur blijft irritant en dan de vocht in enkels na een warme dag.. Dus ik bereid me al weer voor op deze week met die warmte! Verder niks te klagen! xx
Even mijn groeispurt showen Bekijk bijlage 337758 Heb nog maar even 2 lekker zittende luchtige broeken erbij gekocht. De rest op natuurlijk de kleding na die ik al had gekocht past echt niet meer! xx
@ Nijntje, jaaa 3e trimester haha. Bijna klaar. Opzich vind ik het heerlijk om zwanger te zijn maar kijk ook erg uit naar de bevalling en tijd erna met de kleine. Is ook leuker voor me vriend. Ik ben niet meer ziek geweest maar ben net als Zelena ook weer meer moe. Ik kan me er nu ook makkelijker aan toegeven. Weet wel dat ik nog veel te veel doe, dus probeer rust momentjes in te lassen. Afgelopen week ook 3 dagen de kleine amper gevoeld, waarvan 1 dag gewoon helemaal niet. Dus ik moet aan ons zelf gaan denken. Verder veel maagzuur maar geen andere klachten. Ja werk wordt wat zwaarder. Nog 7 weken Helaas heb ik een klote rooster gekregen, ik ben er wel een beetje kwaad over. Laatste 2 weken voor me verlof (dus tussen 34-36 weken) ziet het er zo uit : 3 dagen werken, 1 dag vrij, 6 dagen werken, 2 dagen vrij, 4 dagen werken. Vraag is of ik dat red .. Wat we op de muur gaan doen weten we nog niet, heb me vriend nog maar weinig gezien haha. Dus moeten er van de week ff een avondje voor gaan zitten en denken wat we doen. Zo moeten we ook nog de geboortekaartjes uitzoeken. @ Zelena, gefeliciteerd met jullie huisje. Wat leuk. Lekker klussen nu. Is druk maar ik vond het toen super leuk om te doen. En leuk een babyshower, wat heb je allemaal gedaan en gekregen? Ik krijg geen babyshower, zou niet weten wie dat voor me zou regelen. En hier wordt dat zoiezo niet echt gedaan. Mooie foto nijntje. Ik denk dat ik stil sta. Ook qua gewicht sta ik stil. Vind het wel goed want me buik zit idd ook in de weg haha. Slaap wel nog steeds op me buik, bizar eigenlijk dat dat nog kan.
Hoi dames, @Me87: fijn dat je niet meer ziek geweest bent. Jammer van de muurschildering, maar inderdaad wat Zelena ook al zegt misschien een leuke sticker laten maken als alternatief. Die kan je vaak ook volgens een eigen ontwerp laten maken maar dat kost veel minder. @Nijntje: Hebben jullie het leuk gehad in Parijs? Jaa we zitten in de laatste 10 weken het gaat nou opschieten he Mooie buikfoto! Ik moet ook echt op zoek naar een wat luchtigere broek, heb alleen positiespijkerbroeken in skinnymodel en één witte broek. Verder heb ik vooral jurkjes, maar met dit weer lijkt me een lekker zittende broek toch ook wel fijn. @Zelena: Fijn dat het nu helemaal rond is met jullie huisje! Nu kun je lekker aan de slag met de inrichting, leuk Ben benieuwd naar de foto's van jullie kamertje binnenkort! Ook superleuk dat je een babyshower hebt gehad! Wat werd daar allemaal gedaan? @Hier: hier gaat het niet zo best helaas. Lig al vanaf vrijdagavond in bed. Ik kreeg constant harde buiken (echt om de paar minuten) die alleen maar afnemen als ik blijf liggen. Zodra ik even opsta om naar de wc te gaan ofzo begint het weer. Ook voelde ik de baby veel minder. Gisteren ben ik door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis en het daar 's middags aan de CTG gelegen. Daar was gelukkig wel hartactie te zien. Woensdag krijg ik weer een CTG en komende maandag toch ook nog een groeiecho (vond vk eerst niet nodig). Ze hebben gisteren ook al even snel een echo gedaan om te kijken of ik genoeg vruchtwater had, daarop was ook te zien dat de baby nu nog in stuit ligt. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk. Nu is het dus even afwachten hoe de CTG woensdag is. Omdat ik vanwege die bekkenklachten echt al bijna niks meer kan laten ze me waarschijnlijk niet de volle 40 weken doorlopen, maar voorlopig moet hij nog wel even blijven zitten natuurlijk! Mag nu ook nog maar 50% werken. Vandaag de dag dus nog maar even doorkomen met mijn laptop en een stapel boeken en dvd's, morgen na de CTG zien we wel weer verder hoe het loopt. Ben in ieder geval blij dat ze het nu goed in de gaten houden.
Oh wat balen m89. Dat is niet de bedoeling nee. Kleine moet nog even blijven zitten ja. Heel veel sterkte. En goed rust houden dan maar. Ik heb trouwens bij h&m online een positiebroek besteld. Zwart, tot net over de knieen, lijkt soort joggingbroek maar ik draag em gewoon buiten enzo. Zit heerlijk.
@ me87, haha herkenbaar inderdaad! Nog even.. Ja je moet zeker aan je zelf en je kleintje denken. Je hoort nu de baby dagelijks te voelen. Heb je al een enig gevoel/idee wat het wordt?? Zeker een rotrooster zeg! Je komt er vast uit met je vriend.. Wij zijn inderdaad ook maar eens gaan kijken naar een geboortekaartje. Pff wat een keus! @ m89, hé wat een naar nieuws! Dit was nou niet de bedoeling van de laatste weken zwangerschap.. Hoe voel je je verder? Ik hoop dat je de rust een beetje kan vinden. Ja joh, je kindje heeft echt nog de tijd om te draaien. Vruchtwater ect was wel voldoende? Heel veel succes morgen met de CTG. Sterkte meis! Ik vind inderdaad broeken ook lekkerder zitten dan jurkjes. De broek met band zit stevig. Maar met echte hitte ga ik toch echt voor een jurkje! Parijs was gaaf maar erg vermoeiend. Gelukkig was er de metro! Het hotel stond in een buitenwijk van Parijs en had je een mooi park dus we wisselde het af met de ene dag relaxen in het park en de andere dag waggelde we door Parijs.
Ja ik hou nu veel rust, in ieder geval tot na de CTG morgen. Als die goed is kan ik vanaf donderdag weer aan het werk, maar dan wel maar voor 50%. Ik voel hem vandaag wel weer iets meer dan de afgelopen dagen dus dat is wel geruststellend, alleen het blijft toch minder en anders dan normaal. Vruchtwater hebben ze ook gemeten inderdaad dat was wel goed, verder gaan ze dan maandag wat uitgebreider kijken naar de ontwikkeling. De groei van de baarmoeder was goed en voor zo ver ze van buitenaf kon voelen de groei van de baby ook, maar voor de zekerheid toch een echo. Bedankt voor de tip van die positiebroek, ik stuur mijn man donderdagavond even op pad om die bij de H&M te gaan halen Geboortekaartje hebben wij al uitgekozen, vond het wel heel erg lastig om iets te vinden! Bij veel sites staat er ook duidelijk reclame op de achterkant dat vind ik niet zo mooi, wij gaan nu bestellen bij Fientje & Co. Zijn jullie er ook met de naam al helemaal uit? Wij hebben echt heel erg lang getwijfeld (meisjesnaam wisten we wel meteen, maar misschien komt die ooit nog van pas). Nu weten we gelukkig allebei zeker dat dit het moet gaan worden.
@ nijntje, nee heb echt geen idee wat het wordt. Ben heel erg benieuwd. Wij gaan gewoon zo'n boek halen voor geboortekaartjes bij een drukker hier. Vind op internet lastig kijken en druk je snel weg als je er genoeg van hebt. @m89, succes idd met het ctg. Wij hebben meisjesnaam al heeel lang vaststaan en sinds de 18 wkn ofzo ook.de jongensnaam. De jongensnaam is alleen niet mijn 1e keus, maar die ik mooi vond vind vriend niet mooi en lijkt ook teveel op naam van iemand uit familie dus dat wil ik ook niet. Maar daarom hoop ik klein beetje op een meisje omdat ik die naam geweldig vind haha.
De ctg was gelukkig goed vandaag! pff hele opluchting hoor. Heb nou a.s. maandag nog een groeiecho en een gesprek met de gyn in het ziekenhuis. Als dat allemaal goed is dan kan ik waarschijnlijk weer gewoon terug naar de verloskundige en hoef ik niet onder behandeling van de gyn te blijven. Ze hebben vandaag ook weer een echo gedaan (even kort) en dat leek er ook allemaal goed uit te zien. Wel gek dat ik hem dan op beeld zie bewegen maar het toch niet voel. Kon ook komen omdat mijn buik zo gespannen was volgens de gyn. Ben de afgelopen dagen thuis geweest, morgen weer voor halve dagen aan het werk hoop dat dat goed gaat en ik niet direct weer die harde buiken krijg. Maar nu die ctg's goed waren ben ik toch meteen weer een stuk positiever
pff, mijn e-mailmelding werkte weer niet goed haha! @M89 wat vervelend dat je zo'n last hebt! Maar gelukkig alles goed met de krummel! En maandag weer een echo.. altijd fijn! @me87 pf die diensten klinken inderdaad nogal zwaar, zo vlak voor je verlof! Ze houden op je werk niet echt van harte rekening met je, he? Ik zou er ook niet erg blij mee zijn. Kan je het nog aangeven? Lijkt me inderdaad wel lastig vol te houden! En je wilt natuurlijk ook niet helemaal uitgeblust aan je verlof beginnnen. Ik begrijp wel wat je bedoelt met het ongeduldig worden.. ik kan ook bijna niet wachten tot ze er is! Ik ben stiekem wel blij dat ik die verhuizing nog om handen heb, hoef me in ieder geval niet te vervelen! Al moet ik zeggen dat het stiekem wel een beetje zwaar is om met dit weer te klussen. Maar we hebben veel hulp dus het gaat mega snel! @Nijntje: mooi dat het zo leuk was in Parijs! Lijkt me fijn om nog even met zijn tweetjes weg te zijn voor de kleine er is En die geboortekaartjes zijn echt verschrikkelijk ja! Veels te veel keus, is bijna geen doen haha! Wij moeten ook maar eens de knoop door gaan hakken...gelukkig weten we wel ongeveer wat we willen. De babyshower was inderdaad erg leuk! Iedereen had een babyfoto van zichtzelf meegenomen en ik moest raden van wie welke foto was haha, toen mocht ik cadeautjes uitpakken (een heel schattig muziekdoosje, een eerste jaarboekje, wat verzorgingsproducten van 'de tuinen' waar mijn zusje werkt en een heleboel schattige kleertjes!). Toen hadden we een wedstrijdje babyvoeding raden (die ik heb gewonnen, jippie! ) en daarna moest iedereen een touwtje knippen op de maat waarop zijn dachten dat mijn buik had. De meesten hadden hem te lang! haha, weet niet of dat een compliment is of juist niet Oftewel: was echt heel gezellig! Verder is hier alles goed. Wel inderdaad ook dikke enkels met dit weer, en moe van al het werk in het huis in combinatie met mijn over het algemeen fulltime baan (ben nu gelukkig de meeste weken wel 1 dagje vrij). Verder ga ik nu naar zwangerschapsyoga en dat vind ik wel heerlijk! Doen julie nog cursussen? liefs!
@ m89, fijn om te horen dat de CTG goed was! Ik hoop ook voor je dat je gewoon bij de verloskundige mag blijven.. Dan is het dus medisch verantwoord. @ me87, kan me voorstellen dat je onwijs benieuwd bent wat het wordt! Oh ja, dat kan natuurlijk ook, zo'n boek halen bij een drukker. Wij zijn er geloof ik wel een beetje uit.. allebei enthousiast over een kaartje. @ Zelena, Ik krijg überhaupt geen meldingen van zwangerschapspagina. Klinkt inderdaad super leuk zo'n babyshower! Leuke opdrachten ook. Herkenbaar de dikke enkels. Echt vervelend! Ik heb gisteravond de 3d echo gehad. Heel bijzonder! Maar ze lag er natuurlijk niet perfect voor (nu al een eigen willetje ). Ze ligt al een week of twee (verloskundige voelde dit ook al bij de laatste controle) met haar hoofdje naar beneden en draaide onder de 3d echo ook nog eens met haar gezichtje naar achteren dus de houding heeft ze aardig gevonden die ze moet gaan aannemen om in te dalen.. Ze heeft nog genoeg bewegingsruimte en ze is gemiddeld qua groei. Precies goed dus! Bekijk bijlage 338601 Dit was de duidelijkste foto van het gezichtje..inclusief voet. Het was ook wel erg last minute want na 30 weken ga je steeds minder zien omdat ze gewoon te groot is. Ik zat ook naar de beelden te kijken (we hebben ook bewegend beeld meegekregen op dvd) en je hebt echt zo'n gevoel alsof je een abnormaal groot kind bij je draagt! xx
@ m89, fijn dat alles goed was. Doe inderdaad rustig aan met die harde buiken. En als t minder werken niet helpt ta dan is dat zo en moet je toch voor jezelf gaan. @ zelena, mooi dar het klussen zo opschiet. Kan me voorstellen dat t met dit warme weer niet echt te doen is. Ik ben dinsdag nog gaan sporte maar gister vond ik het echt te heet. Helaas dan hoor. Verder heb ik geen last van dikke enkels. Gelukkig. Ik geb net ook.heerlijk even in de zon gelegen. Beetje kleur krijgen haha, zonnebank doe ik met dit weer ook niet echt. Op t werk houd de leiding weinig rekening ja. Collegas zeggen wel doe rustig aan enz maar me leiding verschrikkelijk. En dan werk jr op verloskunde eaar je tegen zwangere zegt dat ze rustig aan moeten doen enz. nou gad wel mrer begrip verwacht. Nog 6 weekjes volhouden. @ nijntje, leuke foto. Idd jammer dat die kleine dan net verkeerd ligt. Ik hoop dat ze met t hoofdje naar beneden blijft. Hier draait t nog alle kante op. Voel verschillende keren op een dag de voeten weer ergens anders haha. Ik mag zo meteen weer werken van 15 tot 23. Heb ik altijd hekel aan. Zo ongezellig, ben liever savonds samen met me vriend. Maarja hoort bij t vak
Hey Ladys, Hoe is het met iedereen?? Gaat het nog een beetje met de warmte, het vast houden van vocht en de rest van de gekkigheid dat bij zwanger zijn hoort! @ me89, thanks! Ik had woensdag controle bij de verloskundige en ze ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden en ik mag er nu wel vanuit gaan dat dit zo blijft. Hoe is het op je werk? Houd je het allemaal nog een beetje vol? @ Zelena, hoe gaat het klussen? Al aan de babykamer begonnen? @ M89, hoe gaat het met jou en je kleintje? Lukt het werken nog een beetje? Bekijk bijlage 339759 Hier nog een fototje van de 3d ECHO. De warmte was ik van de week echt zat, vooral 's nachts! Ik sliep nauwelijks en moest de volgende dag wel weer werken. Ik ben serieus blij dat het wat koeler is.. Me vriend is wel echt een topper.. Hij nam me maandag en dinsdag mee na me werk om af te koelen aan het Ijselmeer waar je kan zwemmen. Heerlijk was dat! Me voeten zijn wel pijnlijk door het vocht vast houden dus voeten omhoog als het kan en af koelen in een voetenbadje. xx
Hoi! @nijntje: pf, inderdaad, die voeten! Ik prop mn 'voetjes' nog steeds opstandig in schoenen, hoewel ik het vermoeden heb dat ze toch echt naar birkenstocks verlangen haha. Heerlijk dat je man zo meedenkt! En wat een leuke foto! Ik ben benieuwd of je je kindje straks ook echt herkent van die foto. Met het verhuizen gaat het goed, dwz de benedenverdieping is nu zo goed als klaar, maandag wordt begonnen aan de vloer boven en het behang op de babykamer. Ik ga de meubeltjes nog even een nieuw verflaagje geven, maar ik denk dat hij over twee weekjes klaar is. Kan niet wachten! En dan lekker aan de babywas beginnen. Hebben jullie alles al schoon in de kast liggen? Of gaan jullie daarmee ook beginnen in jullie verlof. Wanneer gaat iedereen eigenlijk met verlof? Ik moet nog 2 weekjes! Kan echt niet wachten... ben echt kapot nu door de combi werken/klussen/laat naar bed/ warme teperaturen/weinig slaap/. Laat dat verlof maar komen!!!
Hi dames, Mijn e-mail melding liet het ook weer afweten afgelopen week dus ik dacht dat er geen nieuwe berichten meer waren geplaatst. @Nijntje: Super je 3d foto's!! Leuk he om dat te zien Wij kregen toen ook zo'n mapje mee dat je naast de 3d foto straks een foto van de baby kunt doen, ben echt benieuwd of je dan veel gelijkenis kunt zien. @Zelena: Die dikke enkels herken ik wel ja! Bij mij zijn heel mijn benen en knieën ook opgezwollen van het vocht. Zal ook wel door het weer komen denk ik, van mij mag het wel een paar graden minder Ik heb ook vooral 's nachts veel last van de warmte, slaap daardoor ook slecht. Wij hebben de cursus Samen Bevallen gedaan maar die is inmiddels afgelopen (was maar 4 weken). Fijn dat jullie al zo zijn opgeschoten met klussen, maar met dit warme weer en dan ook nog er bij werken zal het wel zwaar zijn ja! Babywas zijn we nog niet aan begonnen, wil ik in mijn verlof gaan doen. Mijn moeder heeft dan ook vakantie dus die kan me mooi even helpen met de strijk dan (dat weet ze zelf nog niet haha maar doet ze vast wel). @Me87: Hoe is het bij jou? Is het nog een beetje vol te houden met je lastige werkschema? Nog twee weekjes en dan hebben we verlof! Of ga je 4 weken van te voren? Wel inderdaad echt heel raar dat ze er op een verloskundige afdeling geen rekening mee houden dat je meer rust moet houden! Ik wilde eigenlijk ook perse fulltime uit blijven werken tot aan mijn verlof maar ik moet zeggen dat die halve dagen me wel echt heel veel meer rust geven en ik nu veel minder last heb van harde buiken etc. @Hier: de echo afgelopen maandag was gelukkig helemaal goed, de groei zat mooi op het gemiddelde en als hij zo door zou gaan werd hij netjes 7 pond. We kunnen nu weer gewoon terug naar de verloskundige voor de controles. Alleen hij ligt nog wel in stuit maar dat kan nog veranderen natuurlijk. Als hij bij 34 weken niet goed ligt moet ik weer terug naar de gyn. Ze willen hem dan proberen te draaien maar daar heb ik ook weer negatieve verhalen over gehoord dus daar ga ik eerst maar eens wat meer informatie over opzoeken. Verder ben ik echt een beetje de dagen aan het aftellen tot aan mijn verlof. Heb het normaal altijd heel erg naar mijn zin op mijn werk maar nu met die bekkenklachten/harde buiken etc. ben ik zo blij als ik eindelijk rust kan nemen. Kan niet wachten tot die kleine man er eindelijk is
@ Nijntje, Balen dat je zoveel last hebt van de warmte. Ik heb echt helemaal geen last ervan. Ben 2 dagen lekker hier bij een meertje gaan liggen. Andere dagen wel wat binnengebleven maarja hier binnen is het ook 28 graden. Ik hou ook geen vocht vast. Het werken gaat. Afeglopen dagen erg druk op werk, geen tijd voor pauze, ja dan heb ik savonds wel last van harde buiken en ben ik kapot. Ik slaap ook nog steeds heerlijk, ook met dit weer haha. Zal wel gewoon goed moe zijn en het nodig hebben. Echt leuk jullie 3d echo, ben benieuwd of je der straks daarvan herkent. @ Zelena, Fijn dat het verhuizen al opschiet, 2 weekjes en dan zien we hier een foto verschijnen haha. Ik heb de babykleren nog niet schoon. Heb zelfs ook de kamer nog niet klaar. Maar heb ook niet veel te wassen want heb maar 4 setjes van kleding ofzo. Meer ga ik nu nog niet halen. @ M89, wat vond je man van die cursus? Hier helemaal niks, krijg me vriend er echt niet mee naartoe en zit er zelf ook totaal niet op te wachten haha. Wat ik al zei t werk is vol te houden maar mijn lichaam raakt wel op. Ik moet nog 5 weken werken. 30 aug heb ik mijn laatste werkdag. Ik wordt nu wel weer tussendoor dagen op de verloskamers ingeplant, en dat kan soms echt veel te druk zijn, zoals gisteren. Maarja niks aan te doen. Fijn dat de echo goed was en je weer gewoon bij de 1e lijn mag. En hopen dat de kleine nog draait. Bij ons in het ziekenhuis worden er veel versies (draaien van kind) gedaan. Er zit volgens mij weinig risico aan, alleen wil het niet altijd zeggen dat het lukt en kun je na een dag gewoon veel last hebben van je buik/baarmoeder. @ hier, donderdag verrast door collega's voor een babyshower. Echt leuk, had ook totaal niet verwacht. We hebben wat gegeten samen, spelletjes hadden ze bedacht en ze hebben me buik gegipst. Was een leuke avond maar was toen echt helemaal kapot omdat ik al vanaf half 8 had gewerkt. Maarja vind het super lief van ze.
@ Zelena, heerlijk joh, eindelijk bezig zijn met de babykamer ect. Ik ben onwijs benieuwd naar de babykamer! Ja, ik ben ook benieuwd of ik haar terug herken op de echo, ik neem aan van wel! Ik heb alles al schoon in de kast liggen.. Ik heb geurbuiltjes van zwitzal in de kast en lades hangen/liggen. Misschien begin ik in me verlof wel weer opnieuw met wassen.. nesteldrang Ik heb vanaf 14 augustus verlof.. Ik kan inderdaad ook niet wachten! @ m89, dit zijn betere temperaturen hé? Ik verloor 'de afgelopen twee dagen al me vocht (vooral 's nachts heel veel plassen) en heb zowaar weer enkels! Heel fijn om te horen dat alles goed is met je kleine! Ik hoop dat hij lekker zelf draait.. Laten draaien lijkt me ook erg vervelend. Maar in 70% van de gevallen werkt het wel. @ me87, heerlijk dat je nog zo lekker slaapt en geen vocht vast houdt! Wel bale van de harde buiken.. Daar heb ik eigenlijk weinig last van. Ook niet na het werken..alleen vermoeidheid. Wat leuk van je collega's!! Onze babykamer word waarschijnlijk zaterdag helemaal klaargemaakt. De gordijnen zijn binnen en de muursticker is besteld en zal aankomende week wel binnekomen en dan is hij gewoon klaar! Wat gaan jullie doen/bedenken zodat de verveling niet toe slaat in je verlof? Maken jullie trouwens een geboorteplan voor de bevalling? I.v.m. een thuisbevalling en een verloskundige die een geboorteplan heel fijn vind heb ik er één gemaakt. Geeft me toch een stukje rust, ondanks je natuurlijk nooit je hele bevalling kan plannen. Maar je hebt gewoon bepaalde richtlijnen om je aan te houden. xx
@M89 ik hoor ook hele vervelende verhalen over het uitwendig draaien van de baby... een vriendin van mij heeft er bijna haar baby door verloren (zijn hartje stopte er bijna mee, van de schrik en het ongemak waarschijnlijk) en uiteindelijk heeft ze een natuurlijke stuitbevalling gedaan, wat haar 100% is meegevallen, ze heeft niet eens veel pijn gehad. Is natuurlijk heel persoonlijk en ik weet ook niet wat ik zou doen hoor. Gewoon hopen dat jullie kleintje op tijd zelf draait Hij heeft nog even de tijd! @nijntje: Is alles al binnen voor de babykamer? Ennn... heb je een foto? Hier is het standaard om een geboorteplan te maken met je vk, daar wordt binnenkort een afspraak voor ingepland. Ben benieuwd! Ik heb al wel besloten dat ik thuis wil bevallen... En jullie? @hier: druk druk druk! Maar oh zo heerlijk om lekker bezig te kunnen zijn in ons eigen huis! Het behang in de babykamer zit erop, de vloer ligt erin, nu nog even de meubels een nieuw likje verf geven en ik kan gaan inrichten! Heerlijk! Hou wel veel vocht vast momenteel, en ben heel erg moe, maar verder voel ik me echt prima! Hoop dat het zo blijft de laatste paar weken Het komt echt dichterbij nu! Zo leuk! xx
@ Nijntje, zo jij bent al goed bezig met je wassen enzo haha. Ik heb totaal gen nesteldrang en zou het eigenlijk wel willen want wil het netjes en schoon hebben in huis maar helaas doe ik alleen het hoog nodige. Doe je zaterdag een foto plaatsen als kamer helemaal klaar is? Harde buiken blijven hier komen na een dag werken vooral. Verder niet. Ik moet nog vanalles doen in me verlof dadelijk dus hoop dat ik me niet ga vervelen. Heb nog fotos om in te plakken, geboortebedankjes maken, kamer is nog steeds niet klaar. Beetje rust nemen. En helaas ben ik bang dat ik in die periode veel stress ervaren omdat mijn vader die in het buitenland woont heeft besloten naar Nederland te komen, met 2 jonge kinderen. Maar hij heeft geen geld, geen verblijf, geen school voor kinderen, alleen mij als familie en leukemie ..Wordt voor mij een grote zorg. Ik maak geen geboorteplan, vind dat onzin. Ik zie wel hoe het gaat lopen en welke keuzes ik of de verloskundige op dat moment maakt. @ Zelena, sow schiet echt al op met jullie huis. Dat is wel heel fijn. Ik vraag me heel eerlijk af of dat verhaal helemaal klopt over het draaien van kind en bijna een overlijden ..als het zoveel risicos zouden zijn zou het niet zoveel gedaan worden. Wij hebben zeker 6 mensen in de week die voor versie komen, als het er niet meer zijn. Stuitbevalling, dat geeft veel meer risico. Ik wil ook thuis bevallen, maar hou de mogelijkheid voor ziekenhuis ook open. T is niet zo dat ik kost wat kost thuis wil blijven, zodra er iets medisch is ben ik naar het ziekenhuis. @ Hier, weinig nieuws. Veel werken. Zondag 1 dagje vrij, en dan ga ik met me vriend naar de beekse bergen. Even iets leuks doen samen.
@me87 pff, wat een verhaal van je vader! Heftig zeg! Waarom komt hij naar Nederland? En kan hij zelf wel veel dingen regelen of komt dat op jou neer? Dat is inderdaad geen situatie die je er nu bij kan hebben eigenlijk! Dat van het draaien: ik weet dat het gebeurd is, want ze heeft het me zelf verteld, maar hoe dat medisch mogelijk is dat weet ik niet, heb daar helemaal geen verstand van! Kan goed zijn dat het een totaal op zichtzelfstaand geval is en dat de oorzaak ergens anders ligt hoor! Veel plezier zondag!