Hoi meiden! @me87 mooie foto's! Heel fijn dat jullie het rijk weer alleen hebben! Is het gelukt met de geboortekaartjes? @M89 wat vervelend joh, die pijn! En ik kan me heel goed voorstellen dat je blijvende schade wilt voorkomen, ik hoop dan ook dat je snel iemand vindt die eerder wil inleiden. De risico's voor de baby zijn toch niet meer zo groot vanaf 37 weken ofzo? @Nijntje: wat een leuke muursticker Ik weet precies wat je bedoelt met dat langer wordende kluslijstje haha. Ik fiets momenteel niet, maar dat komt omdat ik een nieuw zadel op mijn fiets moet zetten haha. Ik vind fietsen heerlijk, maar ik moet zeggen dat ik na het oplopen van de trap al helemaal buiten adem ben, dus ik weet niet hoe goed ik fietsen zou volhouden in ieder geval wel goed om zo je conditie nog een beetje op peil te houden! Ik hoorde van een vriendin die gisteren de liggingsecho had inderdaad ook dat ze geen schatting van lengte en gewicht maken, is ook lastig om te zien. Wel een beetje jammer ben wel benieuwd! @hier: De babywas is gedaan en de babykamer bijna klaar! Heerlijk! Zodra het allemaal goed staat enzo zal ik een foto posten. Wanneer gaan jullie het wiegje/ledikantje opmaken? Ik zou dit het liefst vandaag al doen, maar dan wordt ook alles alleen maar stoffig... xx
@ Zelena, ik ben super benieuwd naar je kamer! Ik heb het weigje opgemaakt en over de wieg een muggennet gespannen. Ik moet ook aardig op adem komen als ik trappen loop, maar fietsen gaat me verbazingwekkend goed af.. Wij zijn gisteren verrast met een babyshower. We zouden uit eten gaan met me ouders omdat ze op vakantie gaan volgende week. Kwam ik aan hadden ze samen met mijn schoonouders de woonkamer en tuin versierd en zaten mijn vrienden & familie er en wisten echt van niets! Ontzettend verwend. High tea voor de dames en BBQ voor de heren. Laatste buikfoto; 35+3 Bekijk bijlage 346171 xx
@Nijntje: haha dat van die rug of kont die ineens de andere kant opdraait herken ik wel! Dan zie ik echt heel mijn buik heen en weer gaan. Soms steekt er in mijn zij ook ineens een bobbeltje uit, ik gok dat dat een knie of voetje is als ik het dan aanraak lijkt hij daar ook echt op te reageren door extra te duwen Heel leuk geworden met die muursticker! @Zelena: Fijn dat alle kleertjes gewassen zijn. Hier hangt ook alles weer gewassen en gestreken in de kast. Het bedje en wiegje heb ik een paar weken geleden al opgemaakt omdat ik het er leuk uit vind zien Maar ik heb ze er zo direct uit de verpakking opgelegd, ik ga alle dekentjes en lakentjes dus nog wassen. Denk dat ik dat eind van de week doe. Morgen heb ik de intake van de kraamzorg dan wilde ik ook even vragen wanneer ze adviseren het bedje op te maken. Want als ik het nu al schoon er op leg komt er weer allemaal stof op dus dat lijkt me ook niet zo handig. @Hier: Gisteren de afspraak bij de gyn gehad, ik blijf nu voortaan daar onder controle en moet ook met een gyn bevallen niet meer met de verloskundige. Het was nu nog te vroeg om in te leiden (we hadden ook niet anders verwacht) de baarmoedermond was nog niet rijp en hij was nog niet genoeg ingedaald. Met 38 weken gaan ze opnieuw kijken of het dan mogelijk is. Verder gaat de gyn nog met mijn bekkentherapeut overleggen of er niet toch nog mogelijkheden zijn om me iets meer in beweging te krijgen omdat ik nu bijna alleen maar kan liggen en er dan ook weer andere risico's zijn zoals bijvoorbeeld trombose. Nu maar duimen dat ik bij 38 weken er wat meer 'klaar voor ben' om ingeleid te worden! Maar het is in ieder geval fijn dat ze het nu goed in de gaten houden en er wel voor open staan om er iets aan te doen zodra het kan. Blijft toch altijd een afweging tussen de risico's voor de moeder en voor de baby. Met de baby ging alles gelukkig nog helemaal goed
@ m89, voor de baby is het nog wel beter toch om te blijven zitten. Voor jou zou het echt beter zijn.. Gelukkig gaat het met je kindje goed! Ik hoop van harte dat je lichaam er zo rond de 38 weken helemaal klaar voor is.. Misschien een domme vraag hoor maar gaat zelf bevallen wel lukken met BI ? Haha, ja grappig hé als je baby zo aanwezig is.. Zijn jullie nu niet al verschrikkelijk nieuwsgierig? Hebben jullie al een eerste pakje voor direct na de bevalling? Dit pakje hebben wij voor ons meisje Bekijk bijlage 346927 xx
@Nijntje: Ja het belangrijkste is dat het voor de baby goed is natuurlijk! Dus als ze daar met 38 weken nog twijfels over hebben of de baby er klaar voor is dan wil ik ook niet ingeleid worden. Maar ik hoop natuurlijk dat het wel mogelijk is Ik kan me zelf ook helemaal niet voorstellen dat bevallen mogelijk is met die BI, maar volgens gyn en bekkentherapeut kan het wel dus daar vertrouw ik dan maar op. Ben zelf wel een beetje bang voor zo'n horror bevalling van meer dan 20 uur ofzo Ik ben ook echt zó nieuwsgierig hoe de baby er uit zal zien. Op de echo's was te zien dat hij al flink wat haartjes heeft, maar kan echt niet wachten om hem te zien! Super schattig dat roze pakje! Wij hebben een blauw met wit setje. Heb ff een plaatje van internet gehaald, het broekje lijkt hier niet echt wit maar in het echt is het gewoon hetzelfde wit als bij het vestje. Dit is een maatje 50, we nemen voor de zekerheid ook nog een pakje maat 56 mee naar het ziekenhuis, maar ik denk dat hij wel in 50 zal passen. Bekijk bijlage 346965
@ m89, ik hoop het ook voor je meis.. ik ga duimen voor je! Nee joh, niet nu al over nadenken! Je bent onder goede begeleiding van de Gyn. Geen 20 uur! Fijn dat je evengoed natuurlijk mag bevallen en probeer te vertrouwen in je lichaam. Leuk pakje!! Ik heb inderdaad ook 50/56 in mijn vluchtkoffer zitten. Maar ga er ook een beetje van uit dat maatje 50 gewoon past! Hoe is het met de rest van de meisjes?? xx
Ik ben heel druk dames sorry. Heb heel t weekend en week gewerkt. Savonds ook weer bezoek of andere dingen. Morgen nog een dag werken en dan heb ik verlof. Probeer zaterdag wat uitgebreider te reageren.
Dag meisjes, Hoe is het met iedereen?? @ me87, lekker laatste dagje gehad? Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie op Samos..twee weken. Ze zijn nu bijna een week weg en komen terug als ik precies 38 weken ben! Ik ben blij als ze terug zijn zeg, ik word hier toch wel wat van nerveus van! Ik heb ze graag in de buurt als ik op het punt sta van bevallen. Gelukkig rommelt het hier nog niet. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie al voorweeën?? Oh en hebben jullie een wippertje aangeschaft? Ik twijfel omdat de één hem echt ontzettend veel gebruikt en bij de ander staat ie te verstoffen.. xx
Mijn schoonouders zijn ook een paar dagen weg nu, zat ook al te denken het zal toch niet net nu gebeuren! Hoewel het eigenlijk van mij nu wel mag beginnen haha Gisteren heb ik misschien voorweeën gehad. Heel stom maar ik twijfel of het nou wel of niet zo is. Het leek op buikkrampen maar dan veeel pijnlijker, dus of ik heb gewoon veel last van mijn darmen gehad of het waren voorweeën. Wij hebben wel een wippertje aangeschaft, maar twijfel ook hoeveel ik dat ga gebruiken. Past met veel moeite in de lade onder de box, anders zou dat ding ook nog eens in de weg staan denk ik. Mijn nichtje gebruikt het wippertje vrij veel voor de kleine, maar die zet hem bijvoorbeeld ook in het wippertje op tafel als ze eten. Wij hebben zo'n newbornset van stokke dus daarvoor zullen we hem al niet gebruiken. Maar ach, misschien blijkt het straks wel heel handig te zijn! Van het weekend de laatste aanpassingen gedaan aan het geboortekaartje (we krijgen nu nog een laatste proefdruk om te kijken of alles nu goed staat) en alle adressen zijn alvast op de enveloppen geschreven. Alle babywasjes zijn ook gedaan dus zo langzaamaan zijn we wel klaar met de voorbereidingen. xx
Hallo hier weer bericht van mij haha. Ik heb verlof. Vrijdag laatste dag dus gewerkt, was natuurlijk super drukke dag maarja. Het weekend nog druk gehad enja nu begint het dan.....ben bang dat ik me erg ga vervelen haha. Gewend om 36 uur te werken en daarnaast te sporten en huishouden en leuke dingen, is het wel raar om nu thuis te zijn, niet meer te werken en niet meer te kunnen sporten haha. Ik heb ook nog wel wat dingetjes te doen hoor. Krijg vanmiddag ook alweer visite, en morgen ga ik op kraambezoek, enja de rest van de week nog geen plannen. Zaterdag ben ik zelf jarig dus ga het wel vieren al ben ik er echt helemaal niet mee bezig, raar is dat he. Van mij mag de kleine ook wel komen maar me termijn is nog iets te vroeg, en wacht maar even tot een weekje na me eigen verjaardag. Ik zal het zwanger zijn toch ook wel missen hoor. Vind stiekem al die aandacht wel leuk en ben zo trots op me buikje. Heb totaal geen striemen. Jullie wel? Al zit ie soms wel in de weg hoor die buik. Heb vanmorgen liggingsecho gehad, was allemaal goed. Gewicht wordt nu geschat op 2600 gram. Prima, niet te groot kindje haha. Verder ben ik al wat bezig geweest met de geboortebedankjes. Hebben jullie die ook? Geboortekaartjes zijn uitgezocht. Moet nu nog iets van een spandoek ofzo gaan zoeken voor aan het balkon. Wat hebben jullie voor geboortebord ofzo? Hier in huis moet ik nog het kamertje afwerken, heeft stil gelegen door heel de situatie met me vader, bed moet omhoog gezet gaan worden en babywas en alles moet ook nog. Dus denk dat ik de tijd toch nog wel doorkom haha. @ Kleertjes, heel leuk die eerste pakjes die ik voorbij zie komen. Ik heb maar 4 pakjes gekocht. Heb nog niet over nagedacht wat als eerste aan, is allemaal neutraal natuurlijk. Heb 1 pakje rood met grijs en nijntje, van me moeder gehad, misschien dat ik die als eerste doe. @ Wipper, ik heb geen wipper. Denk dat ik gewoon maxicose daarvoor gebruik, verder zal hij/zij in box liggen, en als ie kan zitten mee aan tafel in de triptrap. Heb ook niet zo'n newbornset, in het begin eten ze toch nog niet mee.
@Me87: Lekker dat je verlof nu begonnen is. Dat niks doen kan ik ook niet aan wennen haha ben normaal ook altijd heel druk met minimaal 40-urige werkweken en veel dingen er omheen. Zal blij zijn als ik straks weer wat meer kan doen! Wij hebben ook geboortebedankjes, en verder heb ik een krans gemaakt voor aan de voordeur en we hebben zo'n 'Hoera een jongen' slinger. Geen geboortebord want we hebben niet echt een voortuin, zit vrijwel meteen aan de straat. Ik heb helaas in mijn zij wel een klein beetje striemen gekregen ondanks al het smeren, hopelijk valt het straks wat minder op als mijn huid niet meer zo uitgerekt is. En anders maar wat hogere bikinibroekjes aanschaffen
@ m89, zou heel goed kunnen dat je voorweeën had. Ik zou ze ook niet herkennen denk ik. Ik heb ook nauwelijks harde buiken gehad. Dat is gaaf inderdaad zo'n newborn set, zit hij er toch lekker bij zeker fijn want je zal zien dat hij onrustig wordt juist als je net wilt gaan eten. @ me87, lekker hoor verlof. Proberen te onthaasten, ontspannen, rusten en zolang je nog gewoon dingen kan doen..lekker doen! Fijn dat alles goed is met je kleine! Nog steeds geen idee/gevoel wat het wordt? Ik ben ook wel trots op me buikje, geen striemen. Smeer ook wel twee per dag met een olie in. Wij hebben een ouderwetse ooivaar. Mijn vader heeft die zelf gemaakt voor de geboorte van me broertje en na me broertje heeft hij bij verschillende vrienden en familieleden in de tuin gestaan en er staan allemaal namen en geboortedata van de kinderen op de achterkant van de ooievaar. Wat betreft het wippertje. ik bekijk het nog wel even als de kleine er is. @ Zelena, hoe is het met jou?? xx
Nou ik vind het niks het verlof. Heb me de eerste dagen nog wel vermaakt, had ook dingen afgesproken. Vandaag eerste dag dat er niks op planning stond en heb me dood verveeld. Ben in de middag allerlei winkels langs gefietst voor wat laatste dingen voor de babykamer. Maar daar blijft het dan bij. Vriend is vanavond ook weg dus is ook wel extra saai. Kijk uit naar het weekend, dan heb ik toch altijd wat meer te doen dan doordeweek als vriend is werken. Zaterdag ben ik jarig dus komt er bezoek en zondag ga ik denk ik naar de bloemencorso in de geboorteplaats van me vriend. Nesteldrang is hier nog steeds afwezig haha. Verder wel regelmatig harde buiken en af en toe wat krampjes. @ nijntje, Ik heb een beetje steeds het gevoel gehad dat het een meisje is, maar heb nu zoveel mensen die jongen zeggen dat ik me daar ook meer op ga instellen. Dus eigenlijk nog steeds geen voorgevoel. Is meer wat andere zeggen....
Hoi dames! Is even geleden dat ik wat van me heb laten horen, ben gigadruk geweest! de babykamet is bijna af! er moeten nog wel gordijnen worden opgehangen (die ben ik aan t strijken, wat een rotwerk!!! ) maar hierbij alvast wat fotootjes! Verder gaat t eigenlijk goed! ik heb zelf het idee dat ons meisje iets eerder gaat komen, hebben jullie daar al voorgevoelens bij? Nou ja, wie weet loop ik gewoon tot 42 weken Ik baal wel dat ik veel minder energie heb! de babywas is zo goed als klaar maar het huis is nog steeds niet zo netjes en schoon als ik het wil hebben! Zou me nu doodschamen als de vk en kraamzorg zouden komen haha en ik wil thuis bevallen dus dat moet wel netjes zijn! Ben nog steeds bezig met alles een plek te geven in het nieuwe huis en dat, in combinatie met snel moe en buiten adem, zorgt ervoordat het huishouden er soms bij inschiet helaas. Heb dus nog genoeg te doen! Hoe zit dat bij jullie? Houden jullie nu alles extra schoon en netjes voor als het ineens zover is? Ik ben heel benieuwd welke baby zich het eerste aandient! Kan nu zomaar gebeuren dames, spannend he! xxx
@ me87, spannend hoor meis! Ik had dacht vanaf het begin een meisje en zo'n beetje iedereen dacht een jongen dus je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben! Dus het rommelt wel wat bij je als ik het zo hoor.. @ Zelena, welkom terug haha! Je babykamer is mooi geworden! Hard gewerkt Ja, ik voel me eigenlijk nog redelijk goed (op de vermoeidheid na) en volgens de verloskundige ligt mijn baarmoeder niet tegen mijn ribbenboog aan dus ben niet heel snel buiten adem. Dus ik houd alles bij en wil alles inderdaad in orde hebben! Ik heb inderdaad het zelfde idee dat het eerder komt! Geen idee waarom en het rommelt nog niet eens heel erg. Af en toe een soort van menstruatiepijn. Ik ben ook zeer benieuwd wie er als eerst bevalt van ons! Ze moet nog zeker tot dinsdag blijven zitten want dan komen mijn ouders terug van vakantie, blijft spannend! xx
Super leuk geworden jullie kamertje Zelena!! Haha ik denk ook steeds als het een rommeltje is dalijk ga ik nu bevallen en ziet de kraamhulp die troep Kan zelf niks meer doen in het huishouden dus blijf maar tegen man zeuren dat hij schoon moet maken, haha die wordt helemaal gek van mij. Ik heb ook al de hele zwangerschap een voorgevoel dat ik eerder ga bevallen. Ik hoop steeds dat ik voor de afspraak met de gyn woensdag nog ga bevallen zodat ik helemaal niet ingeleid hoef te worden (als ze dat überhaupt al gaan doen natuurlijk). Maar tot nu toe blijft het alleen bij wat menstruatie-achtige krampjes dus er lijkt nog vrij weinig te gebeuren. Ik vind het wel een gek idee dat we nu gewoon ineens zouden kunnen bevallen allemaal, spannend! Ben benieuwd wie de eerste is. Het einde is nu echt in zicht dames
@ zelena, idd leuk kamertje. Goed je best gedaan in korte tijd haha. ik heb hier niet echt dat gevoel dat alles schoon moet. Al gebeurd t als t een zooi is, is zo opgeruimt. Kan me vriend keertje stofzuigen en klaar. Hoefd van mij echt niet brandschoon te zijn. Het babykamertje is hier nog niet helemaal klaar. Hoop dat deze week wel te hebben. Bed hebben we net wel op kratjes gezet. Ik ben vandaag jarig dus bezoek over de vloer, gister cake pops staan maken. Dus de dagen goed gevuld. Zie op tegen komende week. Is vriend werken en ik zit me te vervelen thuis. Weekende en avond vind ik gezellig als hij er is haha. Verder hier zo steeds harde buiken en af en toe wat pijntjes. Ik heb ook wel gevoel dat t eerder komt maar hoop dat ook heel erg. Vind september mooiere maand dan oktober haha. Heb al vanaf begin iets met 28 sept, ben de 29e uitgerekent. Wie weet zegt t iets. Maar mag van mij zeker eerder.
@ m89, voor jou hoop ik het echt dat je eerder bevalt i.v.m. je BI! Zeker spannend! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen bij iedereen! Die menstruatieachtige klachten, harde buiken en voorweeën kunnen soms nog wel weken aanhouden (als ik de dames op de forum moet geloven ). Ik voel het vooral 's nachts en ook in me onderrug.. zal dit een teken zijn dat ik uiteindelijk ook rugweeën ga krijgen?? Ik hoop het niet.. @ me87, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag gehad? Je hebt absoluut gelijk. Maar gevoelsmatig wil ik het toch allemaal schoon en in orde hebben.. Ik ben benieuwd hoe het kamertje verder is geworden! Hahaha, ik vind dat inderdaad ook; de maand september mooier klinken dan oktober.. Zal je zien dat iedereen overloopt.. xx