Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Gefeliciteerd dames en mooie namen!

Hier dan mijn verhaal over de bevalling.
    Mijn weeen begonnen om 8 uur in de ochtend dat ik mijn bed uitging maar nog niet zo dat ik dacht van goh het zou vandaag wel eens kunnen gebeuren en we hebben toen dus ook gewoon onze verloskundige afspraak afgewacht die we om 12.40 hadden en daar had ik dan wel 1 cm ontsluiting maar de baarmoedermond was nog iets stug en toen werd mij dus ook gezegd dat het nog 2 kanten op kon.
    Eenmaal weer thuis werden de weeen wat heftiger maar nog niet echt met volle regelmaat maar wel gebeld en er kwam iemand kijken om 15.00 en bleek al 2 cm maar nog wel hetzelfde verhaal en hadden dus afgesproken dat als het wel heftiger zou worden we weer zouden bellen en anders in de avond de verloskundige bellen tussen 20.00 & 21.00 om hun te vertellen hoe het op dat moment zou zijn.
    Eenmaal dat ze net weg was werden de buik en rugweeen nog heftiger en steeds pijnlijker ik trok het niet meer en wilde eigenlijk zo snel mogelijk naar het ziekenhuis voor een ruggenprik dus de verloskundige gebeld en die kwam meteen onze kant op en ze was er 18.30 ongeveer en toen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben.
    Eenmaal opgenomen in het ziekenhuis rond 19.30 en werd meteen aan de monitor gelegt en bleek ik al 5 cm te hebben en om 20.00 al 6 cm.
    De ruggenprik werd toen aangevraagd nadat ze mijn vliezen hadden gebroken, en aangezien ze die gebroken hadden werden de weeen nog een stuk heftiger en vroeg ik waar die prik bleef, maar dat kon dus nog wel een uur duren omdat er net een spoedoperatie bezig was en toen kreeg ik dus remifentanil maar moet zeggen dat hielp bij mij echt helemaal niet behalve dat ik tussen de o zo heftige weeen door heel erg slaperig werd.
    Op een gegeven moment kreeg ik drang om te persen toen had ik 9 cm dus moest nog wachten met volledig persen maar mocht wel al wat meedrukken. Om 21.55 kreeg ik echte persdrang en begon dus de echte bevalling en om 22.10 was ons prinsesje al super snel op de wereld! We mochten dezelfde nacht nog naar huis.

Door de supersnelle bevalling waar ook echt iedereen van stond te kijken komt het besef nu pas een beetje binnen dat ze er toch echt is en begint de band nu langzaam op te komen. De bevalling zelf is heel goed gegaan!

Ons meisje heet Chayenne Elena

@zelena hoop dat het snel voor je mag gebeuren, echt spannend!

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ nijntje gefeliciteerd. Zelfde datum als mijn meisje. En fijn dat je lekker thuis bent kunnen blijven. Geniet ervan.

@ kelly nette bevalling idd. Jij ook geniet van je kleintje.

@ zelena. Ik hoop dat t voor jou ook bijna zover is. Balen dat je de kleine mindee voelt. Succes vast wel met de bevalling.

@ hier, het gaat echt super goed. Voel me kei goed, en geniet echtt van julie en alles er omheen. Ze is een natuur talentje aan de borst en zat na 2 dagen alweer op geboortegewicht. Onze hond doet het sinds gister ook veeeeeel beter dus t geluk kan hier niet op.

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Kelly, mooie naam! De bevalling is vlot gegaan zeg!! Gelukkig is het allemaal goed gegaan. ;)

@ me87, dank je wel! Mooie datum hé ;) Jij bent ook vlot bevallen hoor! 20 min persen wauw!

@ Zelena, en meis?? Is er al wat in gang gezet of ben je al lekker bevallen?

@ m89, hoe is het met Ruben??

Hier is mijn bevallings verhaal..
    Bij mij begonnen de onregelmatige weeën om 01:00u 's nachts, rond 06:00u werden de weeën heftiger en om 08:00u kwam de verloskundige kijken. Ik had toen 3 centimeter ontsluiting. Ik vond het nog goed te doen en de verlos vroeg mij of er iemand over vier uurtjes weer moest kijken (haar dienst zat er op) of dat ik zelf belde.. Ik wilde zelf bellen want ik dacht; 'zal je zien dat als de verloskundige na vier uurtjes komt ik geen centimeter ben opgeschoten'. Uiteindelijk belde de verloskundige mij rond 12:30u om te vragen hoe het met me ging en aangezien ik iedere 4 a 5 minuten een wee zat weg te puffen zou ze rond 14:45u bij me zijn.. Eenmaal bij me had ik 6 centimeter ontsluiting en brak ze me vliezen. Vanaf toen werden de weeën heftiger. Ik heb een paar keer onder de douche gestaan en vooral rond gewaggelt om de weeën op te vangen en weg te puffen. Vanaf toen deed ik er ongeveer één centimeter per uur over. De laatste centimeter vond ik held. Er stond nog een randje en had dus 9 centimeter. Een uur lang drukte dat koppie bij iedere wee tegen mijn onderkant aan..Heftig vond ik dat! En ik was ontzettend moe, ik was natuurlijk al vanaf 01:00u wakker.. Ik zei dat ook steeds; ík ben echt heel moe hoor!' haha heb ik geloof wel 10 keer gezegd! Ik ging op een gegeven moment zitten en viel in slaap tegen me kraamverzorgster en toen zij de verloskundige hop! Gaan lopen want je weeën vallen weg. Nou dat heb ik geweten..de weeën kwamen kehard terug zodat ik op een klein randje na 10 centimer had. Randje kon ze weg halen en toen mocht ik gaan persen. Eerst op het toilet zodat het hoofdje echt goed down under kwam te zitten en daarna op bed. Ik vond het persen echt een kunst. Eerst moet je alles weg puffen en dan juist gaan persen.. Na een uur en 9 minuten is Jenthe geboren. Wat een ontlading! Heb echt me tranen over me wangen achter elkaar geroepen.. Wat is ze mooi!! Me vriend heeft zich ook zoo goed gehouden. En mij met persen verschrikkelijk goed ondersteund. Echt geweldig!! Kijk er goed op terug.. en dat op een banaan en een bakje vla haha ;).

Jenthe doet het goed. Ze was wel bijna 10% afgevallen en dat is nu een beetje op z'n retour maar gaat nog niet erg snel. Ze drinkt sinds gisteren ook pas echt goed aan de borst. Verder slaapt ze geweldig goed in haar mandje ook 's nachts en op een krampje na doet ze het gewoon erg goed..
    Ik voel me ook erg goed. Twee dagen pijn in me donder gehad (spieren van van ik niet wist dat ik ze had :)) van de bevalling en ik had geen reptuur of knip gehad alleen een schaafwond en dat plast nogal naar.
    Verder één grote roze wol hier!
    xx

4. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hier even snel een foto van mijn kleine meisje.

5. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @nijntje: poeh, klinkt heftig! Ik geloof best dat het een hele ontlading was toen ze er eenmaal was!

@me87: wat een mooi poppetje :) lijkt me heerlijk genieten!

Nou, ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest.
    Ik vond het erg lastig, maar uiteindelijk maar de knoop doorgehakt om morgen naar het ziekenhuis te gaan voor een voorbereidingsdag om mijn baarmoedermond verder te openen (is nu voor de helft verstreken) zodat ik donderdag, met 42 weken, ingeleid kan worden. Ik vond het een hele moeilijke beslissing, maar na 42 weken willen ze toch stappen gaan ondernemen, dus dan maar nu ze nog een goede conditie heeft en alles er goed uitziet.
    Ik ben gisteren ook nog een keer gestript.

Gisteren tijdens de yoga kreeg ik veel harde buiken. Toen ik eenmaal in bed lag, kwamen de harde buiken terug en ik ben vannacht vaak wakker geworden door krampen. Nu heb ik volgens mij lichte weeen, dat houdt in: ik voel mijn baarmoeder samentrekken en het doet een beetje pijn, maar niet heel erg. Het is wel een soort golfbeweging. Nu heb ik nooit last gehad van harde buiken voor deze week, en diegene die ik heb gehad waren pijnloos, dus ik ga er even vanuit dat dit (voor)weeen zijn. Maar zoals gezegd doen ze niet verschrikkelijk pijn en ze komen ook nog tamelijk onregelmatig.Ik ben dus benieuwd of het echt iets is. Ik ben vanmorgen wel de slijmprop verloren, dus ik hoop dat als het niet doorzet, het in ieder geval wat doet zodat ik morgen geen ballonnetje hoef! Dan kunnen morgen mijn vliezen al gebroken worden. Maar ik hoop echt dat het doorzet en dat onze kleine meid snel geboren wordt! Want ik had eigenlijk wel verwacht dat de weeen intussen wat heftiger zouden worden..

6. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ me87, wat een prachtig kindje!

@ Zelena, noh meid. Ik had zo gehoopt dat je ondertussen al bevallen was. Bij mij begon het ook met harde buiken, krampen en uiteindelijk de slijmprop verloren en onregelmatige weeën dus ik hoop echt dat het al heeft doorgezet!
    Ik snap dat het een moeilijke keuze was.. je wil het toch graag zelf doen.
    Succes vandaag! Als je niet stiekem al bevallen bent.. ;)

Hier is mijn kraamverzorgster vandaag voor het laatst, echt bale heb zo'n gezellige week gehad met der. Maar goed, ook een heerlijk idee om het allemaal zelf te doen! :D
    Hoe hebben jullie de kraamweek ervaren?
    Gister voor het eerst een rondje gelopen buiten met de wagen.. heerlijk!

Bekijk bijlage 354085 Bekijk bijlage 354086
    De eerste foto was ze nog geen 24 oud en de tweede foto is met me vriend.

7. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ nijntje, was het een collega van jou de kraamhulp? Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad. En heerlijk he weer naar buiten kunnen.
    Ook jij hebt een prachtige meid.

@ zelena. Hoop dat je je kleine al in je armen hebt.

@ hier, ik ben ziek. Heb koorts en pijnlijke borst. Beginnende borstontsteking. Heb gister meteen contact opgenomen met mijn collega, lactatiekundige, dus ben er snel bij. Hopelijk kan ik dus erger voorkomen. Kraamweek was super. Geniet echt van me kleine meisje. Vandaag zou kraamzorg voor t laatst zijn maar die blijft nu langer. Zondag ben ik al buiten geweest met de hond. Gister mocht julie ook mee. Maarja nu dus terug op bed.

8. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ me87, dank! Ja ik had een collega. Hé vervelend van die borstonsteking.. Gelukkig ben je er op tijd bij! Wel lekker dat je nog even twee extra dagen krijgt. Zeker nu je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat je snel op knapt!

Hier gaat alles in feite goed behalve dat ze weer op haar laagste gewicht zit. Ze was op dag drie van 3560 Gr (geboorte gewicht) afgevallen naar 3280 Gr, op dag vier woog ze 3310 Gr (Bijvoeding kunst) en op dag zes woog ze 3300 Gr. en vandaag weer 3280. Maar goed als je naar temp, poep&plasluiers, kleur en alertheid kijkt dan doet ze het heel goed en maakte mijn verloskundige zich geen zorgen. Ik kolf nu me melk af en geef het met een flesje zo zie ik precies wat ze binnen krijgt. Vrijdag weer zelf wegen hopen dat ze is aangekomen! Ze denken dat ze gewoon wat meer tijd nodig heeft. Even spannend dus!

Hoe is het met de rest??
    Xx

9. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hi meiden,

Wat een prachtige foto's van jullie meisjes!

@Zelena ik hoop dat je inmiddels al bevallen bent of dat het er in ieder geval dan nu echt aan zit te komen! Spannend hoor meid ik duim voor je!

@Me87: balen van die borstontsteking! Lijkt me erg vervelend maar gelukkig ben je er snel bij en ben je er hopelijk dan ook snel weer van af.

@Nijntje: wij hebben ook genoten van de kraamweek, die hebben we ook echt nog heerlijk rustig gehouden met heel weinig bezoek zodat we echt met zijn 3en lekker aan elkaar konden wennen en even bijkomen van alles. We hadden een hele fijne kraamverzorgster maar ik was ook wel blij toen ze weer weg ging en we het huis weer voor onszelf hadden. Maar zeker voor zo'n leek als ik op gebied van baby's is zo'n kraamhulp echt ideaal haha, ik had voordat Ruben er was nog nooit een luier verschoont ;) Toch gek hoe snel dat soort dingen dan wennen, het lijkt nu of hij er altijd geweest is en alles gaat nu wat meer vanzelf.

Ruben is nu alweer ruim 3 weken de tijd gaat zo snel. Hij begint nu echt een beetje te reageren en gezichtsuitdrukkingen te imiteren echt super leuk. Met mijn bekken gaat het langzaam aan ook steeds beter dus we gaan elke dag even lekker naar buiten toe :)

Afgelopen vrijdag zijn we op het consultatiebureau geweest voor de gehoortest daar was alles helemaal goed, hij woog alweer 3775 gram!

Met de voedingen vind ik het wel een beetje puzzelen omdat ik hem nu eigenlijk het maximale geef van wat hij zou mogen hebben en toch heb ik soms het idee dat hij dan nog niet klaar is met drinken. Hij krijgt nu 6 flesjes van 120 cc, maar als de fles leeg is dan blijft hij toch nog happen. Als ik hem dan op mijn schouder leg om te boeren eet hij zowat mijn wang op haha. Maar we moeten maandag weer naar het cb dus dan kan ik het even navragen wat ik het beste kan doen. Hij is verder heel tevreden en huilt niet veel dus zo slecht zal ik het nou ook weer niet doen ;)

Bekijk bijlage 354285
    Bekijk bijlage 354286

10. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Wat een mooie kindjes allemaal!

@zelena en en is het al zo ver of laat de kleine nog steeds op zich wachten ondanks het strippen enzo?

Wij hebben ook een zeer fijne kraamperiode gehad en ze komt in de toekomst een keertje langs om te kijken hoe het met ons gaat enzo.
    Ons kleintje was ook flink afgevallen iets onder de 10% dit omdat mijn borstvoeding maar niet op gang wilde komen en ze zit dan nu ook volledig op de fles.
    Ze krijgt nu 2 dagen al 105 cc maar ze laat elke keer een beetje staan en nou weet ik dat dat niet erg is, maar gister avond had ze denk ik net te veel gedronken want alle melk had ze der uit gegooit arm meisje en ik ben dan meteen zo'n bezorgde muts :(

Ik zal zo ook even een foto(s) plaatsen van onze meid

11. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Foto van dat ze net 1 dag was en een foto van net (stomme flits)

Bijgevoegde bestanden:

12. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey meisjes,

Prachtige foto's van Ruben en Chayenne!

@ Kelly, ik zou me niet te druk maken meid, als ze melk er uit gooit dan zit ze gewoon vol. Ze geeft inderdaad zelf aan wanneer ze vol zit. Jenthe drinkt ook nog niet haar flesje leeg ( ik kolf tussen door nog een flesje zodat ik goed weet wat er in gaat, de borst gaat gelukkig ook weer goed.

@ m89, wat fijn zeg dat alles goed gaat met Ruben. De gehoortest komen ze bij jullie dus niet thuis doen? Grappig die verschillen! Bij ons kwamen ze op dag 7 de gehoortest en het hielprikje doen.
    Ik kan me voorstellen hoor hoe fijn het is om je huis terug te hebben en het lekker met z'n drieën te doen.. Ondanks de goede zorgen.. Ik maakte het nu ook allemaal vanaf de andere kant mee. Ik een Kraamverzorgster was in eens kraamvrouw.. Best bizar eigenlijk!
    Vervelend joh dat je bi zo langzaam over gaat, wel fijn dat je lekker naar buiten kan:.

@ m87, hoe is het met je borstonsteking? Weer opgeknapt?

@ Zelena, jij bent ondertussen vast bevallen ;). Ik hoop dat alles goed is gegaan!

Hier komt Jenthe gelukkig weer aan. Ik heb natuurlijk zelf een weegschaal dus kan het zelf in de gaten houden. Ze zit nog niet op haar geboorte gewicht maar daar mag ze nog een paar dagen over doen! Verder gaat het lekker. Vandaag een heerlijke luie zondag, expres geen visite, lekker badje gedaan en ontspannen een filmpje gekeken op deze regenachtige dag..
    Ik herstel ook goed. Alleen aan de einde van de dag behoorlijk last van me onderkantje.. Drukkend pijnlijk gevoel. Maar goed ik ben ook nog maar 12 dagen verder na me bevalling. Ik wil soms ook te snel!
    Xx

13. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi meiden,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen!
    Maar hierbij mijn bevallingsverhaal (dan snappen jullie t wel denk ik ;) )

Het was een heftige bevalling. Ik was blij dat de weeen uiteindelijk uit zichzelf begonnen op dinsdag 8 oktober. Mooi, toch nog een thuisbevalling, dacht ik. Ik heb heel lang gedaan over de eerste 4 cm ontsluiting (ongeveer 10 uur of langer, als ik het nog een beetje in kan schatten) en de verloskundige dacht dat het een lange bevalling ging worden. Bij 4 cm heeft ze daarom nog een keer gestript. Toen ze daarna wegging viel ik van de ene heftige wee in de andere, er zat ongeveer een halve minuut tussen elke keer. Wat was dat een lang uur! Gelukkig was het allemaal niet voor niets, een uurtje later kwam de verloskundige terug en wist ze me te vertellen dat ik al op 7 cm zat! Ze heeft toen mijn water gebroken, wat de weeen meteen nog heftiger maakte. Een uur daarna zat ik al op 10 cm en mocht ik gaan persen. Na een aantal persweeen begon de verloskundige zich zorgen te maken. Ons meisje zat al heel diep en haar hoofdje was al zichtbaar, maar aan haar hartslagje was te horen dat ze het toch wel moeilijk had. De verloskundige besloot toen de ambulance te bellen. Nou, dat was een feest zeg, de persweeen zien weg te puffen tot in het ziekenhuis. De ambulancebroeder was erg aardig en probeerde me er doorheen te praten, maar ik kon hem alleen maar aankijken met een blik die zei: “hoe vaak heb jij al moeten bevallen?”. Ik was ook niet zo erg meer bij mijn positieven op dat punt. Eenmaal in het ziekenhuis mocht ik gelijk weer gaan persen, dat was erg fijn. Ze namen gelijk bloed af uit het hoofdje van Mirrin en zagen tot hun schrik dat ze echt al op haar laatste reserves zat. Meteen stroomde de kamer vol, er werd een knip gezet en de vacuümpomp kwam erbij. Ik ben als een gek gaan persen, ook buiten de persweeen om, om haar zo snel mogelijk geboren te laten worden. Binnen enkele minuten was ze er.
    Ze hebben haar gelijk weggebracht naar een apart kamertje, waar ze haar hebben onderzocht. Gelukkig hoorde ik al snel een huiltje, en Ruben was meegelopen en die hoorde de arts zeggen dat hij veel erger verwacht had. Haar kleur trok ook snel bij. Ze had op het allerlaatst nog in het vruchtwater gepoept en dat binnengekregen. Dit heeft helaas voor een infectie gezorgd waar ze een week lang voor aan de antibiotica heeft gelegen. Ook heeft ze een zuurstoftekort opgelopen en daardoor heeft ze wat vocht in haar hersentjes. Ze kunnen nog niet zeggen of het zuurstoftekort tot complicaties gaat leiden op de lange termijn, bijvoorbeeld in haar ontwikkeling, maar het vocht zou wel uit zichzelf weg moeten trekken. We hebben dus een week lang in het ziekenhuis moeten blijven, Mirrin lag eerst op de high care, maar na een paar dagen mocht ze naar medium care. Afgelopen woensdag, na precies een week, zijn we ontslagen uit het ziekenhuis en ze is dus lekker bij ons thuis nu! Ze doet het echt zo goed! Ze is megasterk, kan zichzelf al goed opdrukken en ze kijkt de hele tijd nieuwsgierig rond. Ze kan je ook rustig 5 minuten met een diepe frons aan zitten kijken. Ik ben dus niet zo heel bang voor een hersenbeschadiging. Helaas slaapt ze niet erg goed, ze weigert in haar wiegje te slapen en wil alleen bij ons op de arm of borst slapen. We zijn dus erg vermoeide, maar heeeel erg gelukkige ouders met ons gezonde kindje!

Hier ook gelijk een fotootje :)

Bijgevoegde bestanden:

• Mirrin.jpg
      Mirrin.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,5 KB
      Weergaven:
      10
  14. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena, jeetje wat een heftige bevalling meis.. en een heftige eerst week voor jullie maar vooral voor Mirrin. Fijn dat ze goed is opgeknapt! Mooie naam ook! :)
    Zoals je over haar schrijft klinkt het allemaal goed! Ik hoop ook onwijs voor jullie dat ze er niks aan over houd.
    Vervelend dat ze niet in haar wiegje slaapt. Waarschijnlijk heeft ze het ook nog nodig die geborgenheid..;)
    Prachtige foto van je meisje!

Jenthe doet het goed. 'S avonds wat last van kramp (zielig :() maar ze eet redelijk goed en is sinds twee dagen boven haar geboorte gewicht. Dus blij! :D
    Vandaag voor het eerst een uitstapje gemaakt naar A'dam (wonen we vlak bij) bakkie gehaad bij ons favoriete koffietentje in de Haarlemmerstraat. We waren helemaal een beetje zenuwachtig. Jenthe ging voor het eerst in de maxi cosi mee in de auto en na de rit lekker in de kinderwagen. Wij nerveus zij gewoon heerlijk geslapen ;). Dus het was uiteindelijk gewoon genieten!

Bekijk bijlage 356070

15. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    @zelena: jeetje heftig zelena! gelukkig gaat alles nu goed en hoop dat je kleintje er niks aan over heeft gehouden!

Ons meisje had dat in het begin ook heel erg dat ze alleen maar bij papa en mama wilde slapen en dan met name bij mama natuurlijk, nu heeft ze dat soms ook nog wel is dan wilt ze gewoon even bij je liggen. wij hebben het haar geleerd door haar maar te laten huilen(hoe pijnlijk ook!) en nu slaapt ze wel ondertussen al 2 weken alleen in de wiegje of in de box.

@ aan jullie: wat een mooie kindjes!

hier een vrij recente foto van ons meisje

1379658_10201509414789933_1719210932_n.jpg

16. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hi Meiden,

Wat een supermooie foto's allemaal weer!! Zo leuk dat al onze kleintjes er nu eindelijk zijn :)

@Kelly jullie meisje zit dus ook al op 105 cc. Wij zaten op 120 toen hij vier weken was maar moesten van het consultatiebureau terug naar 100 omdat het teveel zou zijn. Twijfel dan echt zo wat ik met die adviezen moet, we proberen het nu maar met die 100 cc maar heb zelf het idee dat hij wat meer zou willen.

@Nijntje: Fijn dat Jenthe nu weer goed aankomt! Ruben heeft ook wel last van van krampjes maar sinds we Infacol gebruiken is het veel minder geworden.

Dat drukkende pijnlijke gevoel aan het einde van de dag heb ik ook nog een tijdje gehad maar dat is nu wel bijna helemaal weg. Blijf wel nog last houden van de knip, soort van steken op die plek voel ik dan.

Spannend het zo'n eerste uitstapje! Toen wij voor de eerste keer even naar het bos gingen om een klein stukje te lopen en een kop koffie te drinken was ik echt helemaal bepakt en bezakt met allerlei zooi omdat ik bang was dat hij iets nodig zou hebben wat ik niet mee had haha.

@Zelena: Jeetje wat heb jij een heftige periode gehad meid! Wat zullen jullie je zorgen hebben gemaakt!! Gelukkig dat alles nu goed gaat. Nog van harte gefeliciteerd en een hele mooie naam ook!

@Me87: Hoop dat het inmiddels beter gaat met je ontsteking en dat je lekker aan het genieten bent!

Hier nog twee fotootjes van mijn kleine mooie man :)
    Bekijk bijlage 356337
    Bekijk bijlage 356338

17. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    wow, wat een mooie baby's allemaal!!!

en wat leuk dat jullie al uitstapjes maken met de kindjes :)

hier gaat het goed, Mirrin woog vandaag al 3558 gr (geboortegewicht 3510) en dat al na twee weken, met zo'n moeilijke start! Ik ben heel trots :)
    Slapen doet ze nog steeds niet in haar wieg, maar vandaag de tip gekregen om haar in het voedingskussen te leggen, wat een uitkomst! ze slaapt gewoon! heb ik eindelijk eventjes mijn handen vrij. Ik vind het heerlijk om met dr te knuffelen, maar het is fijn om ook eventjes wat dingetjes in huis te kunnen doen. ik moet natuurlijk wel op dr letten, dat ze er niet doorheen zakt, dus slapen kan nog niet. Mijn man werkt weer, dus ik kan bijna niet slapen, heb ongeveer 4 uur geslapen de laatste 48 uur, dus ik hoop echt dat we snel een oplossing vinden. Volgens de vrouw van het cb kan ik wel slapen als ik een hoes om het voedingskussen doe, waardoor ze er niet doorheen kan zakken. Ik zou haar dan eventueel bij mij op bed kunnen leggen (mijn man slaapt in de logeerkamer nu) en zelf ook slapen. Dat zou zo heerlijk zijn! Dus morgen even kijken voor zo'n hoes :D
    ik zit te twijfelen of ik met haar samen naar de prenatal zal gaan, wanneer zijn jullie voor het eerst met de beebs naar de winkel geweest?

echt leuk idd dat alle baby's er nu zijn! Allemaal schatjes om te zien ook! :D
    geven jullie trouwens kunst- of borstvoeding?

18. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Sorry sorry, heb tijdje niet gereageerd. Drukte en geen internet gehad. Maar dan hier bericht.

@ Zelena, gefeliciteerd meid. Jeetje wat heftig allemaal. Hoop dat je het een plekje kan geven en dat de kleine meid het zo goed blijft doen. Julie wil ook niet echt in haar bedje slapen, liever op schoot. Maar in het voedingskussen ook weleens, ik heb er ook geen hoes op. Enja soms zakt ze er wat in.

@ nijntje, raar he nu zelf kraamvrouw zijn. Heb ik ook, altijd tegen me patiënten zeggen dat ze goed rust moeten houden…..en dan kijk ik naar mezelf….eigenwijs maarja.
    Fijn dat jente zo goed aankomt. Gaat de borstvoeding ook nog steeds goed?

@ Kelly, lekker dat bolle toetje haha.

@ m89, wat een mooie fotos van Ruben. Echt menneke he.

@ Hier, weer helemaal hersteld van me borstontsteking. Ben er goed ziek van geweest maar gelukkig na 1 dag bedrust kon ik wel weer vooruit. Alleen was het heel erg balen dat me productie ver terug liep. Kolfde nog maar 10 cc aan die kant. Ik heb er heel wat tranen over gelaten, was er super onzeker door. Nu is het weer goed, Julie dronk na een dag of 3 alweer volledig aan de borst. Gelukkig heeft ze geen kunstvoeding nodig gehad, ik heb het met regelmatig kolven kunnen redden me eigen melk steeds te geven.
    Ik ben haar gister gaan wegen. Ze is in 2 weken 260 gram aangekomen, dus ze zit nu 380 gram boven geboortegewicht en is 3 weken oud.
    Ze heeft ook last van krampjes gehad maar ik drink nu 2 koppen venkelthee per dag en moet zeggen dat ze nu minder last heeft.

Naar buiten à ik ben zelf 4 dagen na de bevalling al naar buiten gegaan en 6 dagen na de bevalling samen met Julie. Heerlijk weer ff buiten te zijn haha. Vond het juist heel leuk, niet spannend ofzo.

19. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dag meisjes,

Hoe is het met iedereen??
    Ik ben super benieuwd hoe jullie eerste weken zijn gegaan..;)
    Hoe is het met jullie prachtige kindjes?

De kraamdrukte is hier wel een beetje voorbij!
    Het gaat het erg goed! Jenthe is een vrolijke, lieve en tevreden baby. Ze begint steeds meer bewust te lachen en ligt in de wipper geweldige leuke geluidjes te maken. Echt helemaal verliefd op ons meisje! :D
    Ze krijgt nu alleen nog flesvoeding en zit momenteel op 120cc en op zo'n 6 a 7 voedingen op een dag. Ze is ondertussen lekker aangekomen.
    De nachten gaan ook steeds beter, sinds een paar dagen slaapt ze 5 uur achter elkaar in haar ledikant op haar slaapkamertje. Sinds een week ligt ze in haar ledikant en dat gaat erg goed. Het was even doorzetten omdat ze zich er niet direct prettig in voelde maar de aanhouder wint! ;)
    Ze groeit lekker dus ben nu afscheid aan het nemen van de laatste maatjes 50. Maar vind de kleertjes wel steeds leuker worden..de grotere maatjes.
    We gaan er iedere dag wel een keertje op uit (tenzij het echt shitweer is uiteraard) al is het gewoon een wandeling of een boodschapje, of een ritje met de auto naar een vriendin of opa en oma. Wel jammer dat in deze tijd van het jaar het weer vaak niet mee zit.
    Ze is helaas wel met haar dik 5 weken verkouden. Echt sneu..verstopt neusje , niezen ect. Gelukkig geen koorts.. echt verkouden. Gelukkig gaat het al iets beter.
    Ik herstel ook heel goed. Ben zo goed als de oude alleen me buik is nog wat slap. Ik ben alweer op me oude gewicht (ging snel met de eerste maand bv) en kan lekker me oude broeken weer aan. De bv heb ik niet volgehouden. Door dat ze zo was afgevallen heb ik veel gekolfd zodat ik precies wist wat er in ging.. Ik wilde later de bv weer oppakken maar dat ging niet lekker, ze viel in slaap of was na 5 min moe en uiteindelijk natuurlijk niet verzadigd. Heb er even een traan om moeten laten maar had het snel geaccepteerd en geef met alle liefde gewoon de fles. Heb wel gekolfd tot een paar dagen geleden. Maar de voeding liep terug dus ben gewoon blij met wat ze heeft binnen gekregen van mij. Heb ook eergisteren voor het eerst toe gegeven aan mijn "gezonde zin" ;). Viel me ontzettend mee! Was juist fijn om weer echt intiem te zijn met me vriend.
    Verder ben ik wel gewend aan de nieuwe situatie. Ik geniet echt iedere dag meer van ons gezin! Ik vind het niet verdreven zwaar ondanks de gebroken nachten.. Ik ga volgende week vrijdag voor het eerst de hele dag weg van Jenthe. Een dagje weg met vriendinnen dus ben benieuwd hoe dat gaat! Ben nog niet zo lang weg geweest van haar.:) Gewoon omdat ik daar nog niet aan toe was.
    Nou heel verhaal!
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
    xx

20. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland

Deel Deze Pagina