Hé, vervelend joh! Vermoeidheid herken ik wel, misselijkheid heb ik dus alleen als ik niet op tijd eet. Probeer misschien kleine beetjes te eten inplaats van hele maaltijden.. Wat heftig zeg, een huilbaby.. Hoe oud is nu je eerste? Lijkt me ook niet tof dat je man er niet bij is (voor hem ook niet uiteraard) , is toch een momentje! Gaat er wel iemand met je mee voor steun?
Lente wel...maar zomerse temperaturen nee bedankt: (hoog)zwanger en het kwik boven de 25 graden is echt geen goede combinatie weet ik uit ervaring: opgezwollen voeten, enkels, handen....niet vooruit te branden...van stoel naar stoel puffen....niet slapen 's nachts...doe mij maar een kwakkelzomertje dit jaar
@nijntje mijn eerste is nu 15 maanden oud....de eerste drie maanden waren een hel! Geen nachtrust, hij was stil van 7 tot 11 uur 's ochtends, verder alleen maar huilen...oorzaak: vastzittende nekwerveltjes, opgelost door een intensief fysio-traject...na 5/6 maanden een heel ander kind: harstikke vrolijk, slaapt lekker...maar die eerste tijd, bepaald geen roze wolk...snap nog steeds niet hoe ik dat volgehouden heb....moederliefde?! Tja...de eerste echo is vaginaal...uhm vind het te intiem om iemand anders dan mijn man mee te nemen.....
Hé bah, daar gaat me zomergevoel! We zijn natuurlijk allemaal hoogzwanger in de zomer. Niet bij nagedacht welke kwaaltjes daar bij horen... Op naar de lente dan maar!
ik hoop stiekem gezegd ook echt wel op een echt voor mij dan toch Belgisch zomertje! Mag er niet aan denken aan dikke voeten en handen 2 x hoogzwanger in de winter ideaal noem ik dat! vanavond echo! spannend! heel benieuwd nu!
Wordt een spannende periode voor je. Er was dus een oorzaak.. Wat zal dat een opluchting zijn geweest dat jullie daar achter waren. Je hoort toch ook vaak dat er huilbabytjes zijn zonder oorzaak? Uiteraard moederliefde Bijzonder knap dat jullie toch vrij snel weer aan een tweede beginnen.. Haha ja bgrijp ik.. zou ik ook niet zomaar iemand mee nemen nee..
Oh sorry...verpest ik jou pre-zomerpret....misschien heb jij nergens last van.....kan jij super goed tegen zomerse temperaturen....lekker chillen in een hangmat met een alcoholvrije cocktail... Pff kan niet wachten tot dat het weer zonnig lente weer is, het eerste terrasje, buiten eten...heerlijk! En niet te vergeten...onze buikjes zijn dan zichtbaar!
Haha....een belgisch zomertje zal wel hetzelfde zijn als een nederlandse zomer, niet? Druilerig, regenachtig en koud? Oh spannend de eerste echo.....toch wel heel bijzonder, niet? Het zien van zo'n klein wurmpje met een knipperlichtje....
Iedere zwangerschap en ieder kindje is anders, niet?...dus heb wel hoop dat het nu niet zo heftig gaat worden, maar toch spannend 'wat als...". Wij zijn er nu wel beter op voorbereid, inzoverre jij kunt voorbereiden.... Tja...en met betrekking tot deze zwangerschap...wij waren al zwanger voordat wij er aan begonnen ....
jip zelfde hihi! heel spannend! tijd gaat maar heel traag! ik ben vooral benieuwd om dat ik het echt nog niet volledig kan geloven!
@Vlindertje: vervelend dat je zo misselijk bent! Die moeheid herken ik wel ja, daar heb ik ook erg last van. Kan me voorstellen dat je niemand anders mee wil nemen naar de echo, maar wel jammer voor jou en je man dat jullie niet samen kunnen gaan naar zo'n bijzonder moment! Gelukkig krijg je foto's mee dus hoeft hij het niet helemaal te missen Zijn vroege echo's trouwens altijd inwendig? @Nijntje: Ik heb ook zo'n zin in de lente! Dan hebben we allemaal al een mooi rond buikje als het goed is Ik ben benieuwd of we een warme zomer zullen krijgen dat is misschien geen pretje als we dan hoogzwanger zijn. Maar lekker in de tuin met de voetjes omhoog een ijsje eten lijkt me toch prima te doen @Nachtaapje: Wat leuk en spannend vanavond een echo, succes!! Hoop dat alles goed is!
Klinkt al beter! Jaaa ben echt benieuwd hoe bol we dan zijn.. Iedere zwangerschap en ieder kindje is inderdaad anders.. Je zal inderdaad zien dat je het nu heel anders zal ervaren. Dus het was een verrassing, lekker gaan genieten meid. Het komt vast goed!
Ja! ben inderdaad benieuwd hoe rond Ik ga gewoon proberen te genieten in de zomertijd. Ik ben gek op de lente en zomer.. Ik zie wel hoe ik er door heen kom en is dat met de voetjes omhoog in de achtertuin een ijsje eten, prima!! Ben ook echt benieuwd wanneer je wat gaat zien, qua buikje...
@nachtaapje Ja die eerste weken gaan tergend langzaam, he...zo'n echo is toch echt het tastbare bewijs dat jij zwanger bent. Al moet ik zeggen dat ik mij ook echt zwanger voel....heb jij geen last van kwaaltjes? @m89 Jep...een vroege echo is vaginaal. Tis allemaal nog zo inimini. Ik ga er een flimpje van maken. Zo kan mijn man toch nog de echobeelden zien. De eerste echo is zo bijzonder, het zien van een knipperend hartje (als het goed is). De tweede echo was wel via mijn buik (10 weken). Ik word op heel veel echo's 'getrakteerd' omdat ik een medische indicatie heb. Sta dan ook onder controle van gyn en niet bij verloskundige. @nijntje87 komt zeker goed....misschien juist ook omdat het zo onverwacht is dat ik er nog even aan het idee moet wennen en mij over de negatieve ervaringen heen moet zetten...en hoe dan ook kinderen op de wereld zetten en zien op groeien is echt een hele verrijking en zo ontzettend mooi. In het begin was het loeizwaar, maar mijn zoontje is nu echt een zonnestraaltje (en op zijn tijd ook een donderstraal)....harstikke vrolijk en ondernemend kereltje.
@ Vlindertje, Vervelend zeg die misselijkheid, zeker als je niks meer binnenhoud. Hier ook wel af en toe wat misselijk maar eten helpt goed. @ Nijntje, Ik denk dat je inderdaad wel onzekerder en bezorgder bent over je eigen kind dan. En nee at ook geen rood vlees. Weleens filet american ofzo maar nu al 9 maanden niet want het zou maar eens raak zijn. Nog geen moeite mee haha. Ik heb ook zin in lente en zomer. Leukste om ook je buikje te showen haha. Ik ga voer 1,5 maand ook lekker op vakantie, heerlijk zon haha. @ nachtaapje, ooh leuk vanavond echo. Ben benieuwd. @ Hier, gelukkig zijn me nachtdiensten voorbij maar vind ze nu echt heftig samen met een zwangerschap. Gelukkig hoefd t na 13 weken niet meer. Ik voel me vandaag dus ook verschrikkelijk. Ben doodmoe en wil alleen maar slapen. Gelukkig 2 daagjes vrij om bij te komen. Verder gaat het prima. Geen last van prikkelbaarheid waar me vriend erg bang voor was haha. En dan af en toe een vlaag misselijk.
@ vlindertje27, dat denk ik ook, het was gewoon een grote verrassing en zoals al eerder gezegd geen zwangerschap en kindje lijkt op elkaar. En het zal je deze zwangerschap wel rust geven dat je zoontje het gewoon heel goed doet! @ me89, ja dat denk ik ook.. maar goed eerst maar even door die drie maanden heen! Na de bevalling heb ik gewoon een kraamverzorgende die ik sowieso ken (misschien valt dat wel super tegen..) maar ik ga me bij mijn eigen organisatie aanmelden voor kraamzorg. Ik vind het echt knap,9 maanden geen rood vlees ect. Oh heerlijk! Waar ga je heen? Hebben jullie al een onderbuik gevoel wat het wordt? Boy/Girl
@ Nijntje, denk dat je mij bedoelde haha. Ik ga naar de caribbean. Cruise, elke dag naar ander eiland. Ben benieuwd. En nee heb nog totaal geen voorgevoel wat het geslacht zou zijn.
Ja ik bedoelde jou.. Heerlijk zeg! Jij komt vast heel ontspannen terug.. hoop wel voor je dat tegen die tijd van alle begin kwaaltjes af bent! Zodat je echt kan genieten van je vakantie en het feit dat je zwanger bent. Ik heb ook geen idee, mijn vriend denkt (nu al) een meisje en ik heb werkelijk geen idee! Ik heb wel zo'n beetje iedere nacht dromen (totaal niet over de zwangerschap) wel veel over me kater (en dat is flauw want ik heb er twee) en verder realistische dromen en totale onzin dromen. Iedere nacht droom ik. Ik moet zeker 2 keer per nacht op om te plassen, zeer irritant en kom vervolgens slecht in slaap. Herkenbaar?
@me87 wat een heerlijk vooruitzicht....een caribean cruise! Owh mag ik mee? Kan mij goed voorstellen dat jij blij bent uit de nachtdienst te zijn....geniet van jouw twee vrije dagen, heerlijk gewoon een middagdutje doen! @nachtaapje hoe was jouw echo? @nijntje ja dat vele plassen, heel herkenbaar....nog een paar weken en dan neemt dat weer af...tot in het derde trimester dan begint die ellende weer op nieuw! Mijn man en ik hebben hele verschillende ideeen over wat het gaat worden. Mijn man denkt dat het een tweeling wordt (no way!): een meisje en een jongen (hij hoop zo wie zo op een meid: idem. eerste zwangerschap). Ik hoop op weer een jongen. Meiden zijn lastiger denk ik (tenminste als ik naar mijn vriendinnen en mijzelf kijk, vooral in de puberteit en dat vergelijk met hun broers en mijn broertje).
@ Vlindertje, haha ik ben ook bang voor een twelling. Laat die echo maar snel komen. Mijn vriend is er 1 van 3 (helaas andere 2 overleden maar toch). Heel leuk een tweeling maar veel te druk. Dat zie ik op t werk wel. Nee doe mij er maar 1. Ik heb altijd voorgevoel gehad dat wij eerst een jongen kregen. Maar nu totaal geen voorgevoel. @ Nijntje, Toen ik vakantie opnam dacht ik van doe maar vroeg in t jaar. We hadden niet verwacht nog een keer met zn 2e te gaan. Maar toen t zwanger worden niet lukte dachte we van nou dan maar een lekkere reis maken nog. Dacht neem dan maar vroeg in t jaar vakantie. Dus maart. Toen na veel wikken en wegen cruise geboekt. Kom ik er 2 dagen later achter dat ik zwanger ben haha. Nouja we gaan weg als ik net 12,5 week ben. Ze zeggen dat de meeste kwaaltjes dan weg zijn. Hopen daar maar op. Maar uiteindelijk dus super goed geplant. Vanmorgen ging het weer slecht, moe en belabberd. Nu gaat t wat beter. Maar heb niet veel in huis gedaan