Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dit een foto met het dooierzakje dus de baby zit links schuin onder aan op de foto en het dooierzakje hangt daar boven en zie je duidelijk rechts in het midden.. Was de duidelijkse foto waarop je de baby zag..
    Hier is een foto zonder dooierzakje..maar iets minder duidelijke baby vond ik..
    Bekijk bijlage 305919
    Het is ook allemaal nog zooo klein.
    Spannend hoor, morgen echo. Ik hoop voor je dat je kan zien of het er nou één of twee zijn!
    Hé bah, toch weer moeten spugen.. Vervelend!
    Dus de stap gaat gezet worden.. de family and friends vertellen dat jullie zwanger zijn. Weer een spannende dag dus ;)
    Wij gaan het vanavond aan mijn schoonouders vertellen en van het weekend aan mijn ouders.. (mijn ouders wonen een uur bij ons vandaan en wil het nou ook weer niet over de telefoon vertellen) we willen het doen met een cadeautje.. voor de rest houd ik het nog even voor me!

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wat een mooie duidelijke foto;s hebben jullie Nijntje! Die van mij zijn wel iets 'vager' ligt misschien ook aan de echo apperatuur, ik zal proberen om straks wat te scannen en hier neer te zetten.

In ieder geval super fijn dat ook bij jullie alles goed is! Weet je al wanneer je de volgende echo krijgt? Ik kijk nu al uit naar mijn tweede echo de 26e :D

Leuk dat jullie het aan de family gaan vertellen! Onze ouders en broers en zussen weten het al twee weken en na de echo heb ik het aan mijn oma verteld (die was helemaal emotioneel zo blij was ze). De rest van de familie wachten we nog even mee.

Gister na de echo van mijn schoonmoeder nog een leuk knuffeltje gekregen voor de baby, ze was meteen naar de winkel gegaan toen we belde dat alles goed was gegaan :D

3. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
  4. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ze zijn geweldig! Als jij het maar ziet!;)
    Hoeveel cm is jou kleine?
    Mijn volgende echo is 14 maart.. Hopelijk zie ik onze Uk dan helemaal compleet :) Fijn joh, 26 februari al?
    Ik heb het gisteren aan mijn schoonouders verteld met een zuigflesje gevuld met roze/blauwe snippers en een foto van de echo er in gestopt. Helemaal blij! Het zelfde heb ik voor mijn ouders.
    Vanavond uiteten bij La Cubanita (tapas), helemaal zin in!

@ me87, heb je je echo al gehad? En..... Alles goed? één of twee?

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Nijntje, jaa heb de echo gehad. Gelukkig is er echt maar 1. De gyneacoloog had waarschijnlijk een cyste bij de eierstok (waaruit het eitje is gesprongen) gezien als vruchtzak. Maar dat was dus niet. Verder mooi kloppend hartje en gegroied tov zondag. Dus was allemaal goed. Ben wel 3 dagen terug gezet, maar houd even mijn eigen berekening aan omdat er nog weinig van te zeggen is zo vroeg. Op 12/3 volgende echo en intake.
    Ik zal zo even kijken of ik een fotootje kan plaatsen.

6. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Eerste foto is de uitwendige echo op t werk, bovenin grote vlek is blaas, daar onder zie je klein zwart vlekje met 2 witte bolletjes op elkaar, is t vruchtje.

Tweede foto van vandaag, inwendige echo. Vruchtje met de dooier erlangs.

7. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hey meiden!

Ik ben de 26e uitgerekend (naar eigen berekening, ik ga de 26e voor mn eerste echo) :)

Hoe is het met jullie?
    Ik zag al een aantal mooie echo's voorbij komen, leuk!

Groetjes!

8. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Nijntje: jaa zelf ben ik er natuurlijk heel blij mee :D Toch grappig dat je zo'n verschil in echo's kan zien per ziekenhuis / verloskundigepraktijk. Die van jullie zien er weer heel anders uit dan die van mij. De kleine is nu 1.6 cm dus dat was voor deze zwangerschapsduur prima volgens de echoscopiste. Ik mag de 26-2 weer terug voor een volgende echo dus ben de dagen weer aan het aftellen!

Leuk idee van dat zuigflesje! Het is ook zo leuk om te vertellen he, veel plezier vanavond met je ouders :)

@Me87: Fijn dat bij jou ook nog steeds alles goed is, mooie foto's!! :) Kan zo'n cyste geen kwaad?

@Zelena88: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je mee komt schrijven. Toevallig, we hebben op dezelfde dag een echo :) Hoe voel je je? Heb je al last van kwaaltjes? Ik zelf helemaal niet eigenlijk ben alleen ontzettend moe maar dat heb ik er natuurlijk graag voor over.

9. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Dank je!
    Wat leuk dat we op dezelfde dag een echo hebben! Heb je dan al een heel vroege echo gehad ofzo?
    Ik voel me op zich prima, soms een dag veel last van vlagen misselijkheid, maar gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven. Verder gewoon moe, en ik zit wel onder de puistjes :D Maar is het allemaal dubbel en dwars waard... nu maar hopen dat alles goed is met de echo! Die van jou zien er goed uit!

Groetjes!

10. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Ik heb bij 8 wk een echo gehad en krijg nu de volgende bij 10 wk :) Dat mijn huid er slecht uitziet dat merk ik inderdaad ook wel (hoewel ik daar altijd wel last van heb gehad maar het is nu wel erger). Misselijk ben ik gelukkig alleen nog maar met autorijden dus dat valt allemaal mee. Verder echt alleen continu moe moe moe ;)

Nog een dagje werken en dan heb ik lekker weekend om uit te rusten! :)

11. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ me87, jou echo's zijn ook mooi duidelijk. Nou mooi één kindje. Ik neem aan dat die cyste verder niet schadelijk is?

@ Zelena88, gezellig meid dat je mee komt kletsen! Ik heb zonder medische redenen toch een vroege echo gehad, vraag me niet waarom maar gewoon geluk denk ik. Heb pas over 4 weken de tweede.
    Gelukkig heb je ook niet last van hele erge kwaaltjes! Hopelijk alleen in de eerste drie maanden.;)

@ m89, super zeg! Gelukkig doet tot nu toe elke Uk het goed. ;) Lekker joh dat je zo vlug weer voor een tweede echo mag. Waar ik wel een beetje aan denk is dat jullie kindjes van jou en me87 groter zijn dan mijn baby. Jullie baby is rond de 1,06 cm en 1,08 cm mijn baby maar 1,02 cm.. Nou zei mijn echo-mevrouw dat het allemaal goed was en natuurlijk een goede hartslag. Maar zo'n vrouw ben ik natuurlijk, maak me dan toch een beetje druk.. en dan gaat het maar om millimeters. ;)

12. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Pff, zit nu op m'n werk en weet niet meer hoe ik het moet volhouden tot 4 uur! Haha, val bijna in slaap! Hebben meer van jullie daar last van? ;)

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Zelena88, gefeliciteerd en gezellig dat je mee komt kletsen. Ik heb een vroege echo gehad omdat ze dat gewoon doen bij mijn verloskundige praktijk. Ze snappen dat mensen het lang vinden duren tot de 10-12 weken, dus doen ze rond 7-8 al een keer echo. En die andere echo heb ik op me werk laten maken, ik werk op afdeling verloskunde in het ziekenhuis dus alle apparatuur en mensen aanwezig haha.
    Ik heb gelukkig werk waar ik constant loop of bezig ben dus in slaap vallen doe ik niet. Moet zeggen dat de nachtdiensten wel hel waren.

@ Me89, nee die cyste was heel normaal, daaruit is het eitje gesprongen en normaal als je ongesteld wordt verschrompeld dat, nu dus niet omdat je bevrucht bent. Maar met de arts nog over gehad, ze zei nee dat is niet wat ik zag. Ze heeft uitgetekend wat ze dan dacht te zien maar verder niks raars ofzo.

@ Nijntje, jaa ze zeiden al dat ik een goede was om echos bij te maken haha. Die ene is dan ook wel inwendig dus daarom natuurlijk duidelijker.
    Van die groottes heb ik helaas geen verstand maar die van mij was wel gegroeid van 1.08 naar 1.21 in 4 dagen. Denk dat dat belangrijker is dan hoe groot zolang het binnen het termijn past.

@ Hier, 2 dagen op de verloskamer zitten erop. Gister bevalling gezien, vandaag keizersnede van tweeling. Dus leuk. Nu lekker weekend vrij en vanaf maandag weer 5 dagen werken. Wat ik wel jammer vind is dat sommige collegas me nu behandelen alsof ik ziek ben ofzo. Oeh 5 dagen werken kan je dat wel aan. Tja normaal werkte ik dat ook, en zo vaker van die opmerkingen denk ik van ik geef wel aan als het niet gaat. Maarja liever niet want ik ben alleen maar zwanger, geen aansteller.

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Nijntje: kan me voorstellen hoor dat je je om zoiets druk maakt, ik denk ook heel snel dat er iets niet goed is. Maar in dit geval denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken het formaat van babytjes kan gewoon verschillen. Die van mij is nu 1,6 cm en die van jou ietsje kleiner. Misschien dat die paar dagen verschil in zwangerschapsduur uit kunnen maken maar ook als baby's geboren worden kunnen ze vrij veel in formaat verschillen. Hoort er gewoon bij dus niet te veel druk om maken en lekker genieten :)

@Me87: fijn dat het verder geen kwaad kan! Lijkt me heel interessant om die bevallingen van dichtbij mee te maken, dan weet je ook beter wat je tegen die tijd kunt verwachten. Iets waar ik nu nog maar niet te veel aan probeer te denken ;)

@Zelena: Heeel herkenbaar dat je aan het einde van de dag helemaal op bent. Ik ben elke dag op mijn werk om 3 uur zo'n momentje dat ik echt niet meer kan en het idee heb dat ik in slaap ga vallen. Gisteravond ben ik om half 8 in slaap gevallen en heb doorgeslapen tot vanochtend half 9!

@Hier: ik ga zo even de stad in voor een kraamcadeautje voor mijn neef en zijn vrouw, die hebben pas een zoontje gekregen. Hoop dat ik me in kan houden en niet de rest van de winkel leeg koop voor onszelf ;) En met zo'n klein babytje op schoot morgen wordt het wel heeeel moeilijk om niks te vertellen denk ik ;)

Geniet van jullie weekend meiden!

15. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ m89, is niet altijd leuk om zoveel te weten van bevallingen. Ik weet namelijk ook precies wat er mis kan gaan. Daarom ben ik ook niet van de 12 weken veilog. Daarna kan t net zo goed fout gaan maar ok. Ik ga jullie niet bang maken haha. Leuk op kraamvisite, is moeilijk ja om je mond dan te houden.

@ hier, voorbereidingen voor feest vanavond zijn klaar. Vanavond weet de familie dan ook dat we kindje verwachten. Dan morgen als laatste nog mijn vader bellen. En dan niks meer geheimzinnig haha. Heerlijk.

16. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ me87, ja precies. Zolang het groeit en de hartslag is goed, hoef ik me eigenlijk niet zo druk te maken!
    Toch wel leuk dus de verloskamers.. ;)
    Veel plezier met het vertellen en uiteraard een fijne avond!

@ m89, ik probeer me inderdaad gewoon vast te houden aan wat de verloskundige zei.. alles was goed en een stevige hartslag dus moet er gewoon van genieten. ;) Gezellig, kraamvisite.. succes met het voor je houden! :p

@ Zelena88, ik werk in de kraamzorg en had laatst een gezinnetje die maar drie uur kreeg dus ik werkte van 09:00u tot 12:00u en lag om 13:00u voor pampers. Moet zeggen dat het nu wel iets beter gaat. Dus het is herkenbaar. ;)

17. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Zo hier is iedereen op de hoogte. Veel leuke reacties. Vandaag wel even een mindere dag gehad. Ontbijt eruit gespuugd, toen op t werk aan me 2e ontbijt begonnen, maar op de patientenkamers werd ik steeds niet lekker. Ben 2 keer weg moeten lopen en daarna heb ik veel zittend gekeken naar alles. Wel jammer, want juist nu moet ik veel leren en kan ik dus weinig. Vind het ook balen tegenover me collega's. In de middag ging het dan weer beter gelukkig.
    Ik spring nu even lekker onder warme douche en ga dan maar t huis beetje op orde brengen.

18. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hee meiden,

Wat is het stil hier! Hoe is het met iedereen?
    Leuk dat je familie nu op de hoogte is Me87! Ik denk dat wij het na de volgende echo (a.s. dinsdag) gaan vertellen. Op mijn werk wil ik eigenlijk ook direct een zwangerschapsverklaring mee kunnen nemen dus ik hoop dat het ook niet te lang duurt voordat ik die mee krijg.

Verder hier alles goed alleen de vermoeidheid lijkt alleen maar erger te worden. Maar dat is teminste een teken dat er van binnen vanalles aan het gebeuren is dus alleen maar goed :)

19. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey meiden!

Hoe is het met jullie?
    Hoe is het met de kwaaltjes?

Mijn ouders en schoonouders weten het ondertussen ook. Helemaal blij natuurlijk ;) Verder hou ik het nog even voor me.
    Donderdag intake gehad bij de verloskundige. Bloeddruk mooi: 130/70. Alle gegevens doorgegeven ect. Ik ben blij met mijn keuze voor de verloskundige. Het voelde in ieder geval goed. Vind ik persoonlijk wel belangrijk!
    Ik voel me trouwens stukken beter! Ik ben 's avonds wel moe maar ben niet zo misselijk meer als laatst en de zware vermoeidheid is ook weg. Heb alleen niet zo'n eetlust.

Het is hier inderdaad rustig ;).. ik hoop in ieder geval dat het goed gaat met iedereen?!

20. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    He meid!
    Fijn dat je een goede intake hebt gehad, lijkt me inderdaad ook niks om een verloskundige / gyn te hebben waar je je niet bij op je gemak voelt.

Hier is het voor wat betreft de kwaaltjes eigenlijk alleen de vermoeidheid, verder heb ik nergens last van. Oh ja en (vr)eetbuien heb ik ook wel een beetje, dat ik af en toe ineens echt chocola ofzo moet hebben haha ;) Hoop dat ik daar ook snel weer vanaf ben anders gaat mijn buik wel heeel snel opvallen vrees ik ;)

Morgenochtend heb ik mijn tweede echo, spannend!! Hoop zo dat alles nog steeds goed is!

Deel Deze Pagina