Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @nijntje genieten he, dat weer! Heerlijk! wat leuk dat je in de kraamzorg werkt, dan weet je al precies wat je straks te wachten staat! ik ben t weekend lekker thuis geweest en op verjaardagsbezoek... lekker rustig dus :) net nog n foto van mn buik gemaakt en hij is alweer een heel stuk dikker!
    Ik zie dat je ook 10 weken bent, zou de zwaarste week moeten zijn maar afgezien van wat buiksteken, rugpijn en moeheid valt t wel mee! hoe is dat bij jou?

En bij de rest van de dames? veel last van bepaalde kwaaltjes? wel leuk zo'n groep als je allemaal ongeveer even lang zwanger bent, kan je mooi vergelijken!

Groetjes!

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    @Zelena: Hier gelukkig ook genoeg steun in het huishouden, mijn bijdrage is de afgelopen weken heel beperkt moet ik zeggen omdat ik zoveel slaap. Dus ben blij dat mijn man het grootste deel even op zich neemt :) Nu deden we altijd alles al redelijk 50/50 verdeeld dus het ging nu eigenlijk een beetje vanzelf :) We werken allebei fulltime dus het is voor mijn man wel even druk nu ik wat minder doe.

Bij mij is er ook echt al een buikje te bekennen, kan nu even geen foto uploaden maar zal dat binnenkort even doen leuk om die foto's van elkaar te bekijken.

@Me87: lekker dat je bijna vakantie hebt, kun je even bijkomen van al die nachtdiensten! En natuurlijk genieten van je echo die je dan weer hebt :)

@Nijntje: Heerlijk dat zonnetje he! Ben in mijn lunchpauze vanmiddag ook even lekker een wandelingetje gaan maken buiten, zo zonde om binnen te zitten.

Morgen is er bij ons in het ziekenhuis een informatieavond over bevallen, dan krijg je ook de verloskamers etc. te zien dus daar gaan we wel eventjes naar toe. Is een beetje vroeg om nu al mee bezig te zijn maar de volgende gelegenheid dat we konden gaan was pas in juni dus dan maar lekker bijtijds ;)
    @Mamajojo: Bedankt! En welkom :)

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena88, inderdaad! Heerlijk weer, vandaag nog mooier!
    Ik weet wel het één en ander over de bevalling en uiteraard over de kraamweek.. maar denk dat ik dat even kwijt ben als ik zelf me Uk in me armen kan nemen haha.
    Laat zien! Je foto ;). Ik ben benieuwd.
    Ik voel me eigenlijk heel goed. Ik had echt last van misselijkheid en vermoeidheid in week 6,7 & 8. Ik ben niet misselijk meer alleen als ik echt te laat eet. Ik ben ook niet zo moe meer.. 's avonds ga ik wel op tijd naar bed voor mij doen. Ik ben ook vroeger wakker dan normaal! Moet nog wel standaard 2 x per nacht plassen..;)

@ M89, ben ook benieuwd naar jou buikfoto!;)
    Zeker heerlijk dat mooie weer.. doe je goed in je pauze. :)
    Spannend, maakt in feite toch niet uit wanneer je gaat kijken bij de verloskamers. Wil je ook in het ziekenhuis bevallen?

Waar willen jullie bevallen, al enig idee?

4. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Haha vooruit dan @nijntje! hier issie... (geen idee hoe mn buik nu al zo opgezet kan zijn!) ik wil trouwens in het ziekenhuis bevallen, is alles bij de hand als het mis gaat... ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren en de reden erachter!

Bijgevoegde bestanden:

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hey meiden, mooie buiken en alles.
    Bedankt voor de felicitaties en welkom. Maar meekletsen ga ik niet redden ;)
    Ook hoor ik er niet echt meer bij he , hihi, zit net weekje eerder, maar wel bedankt.
    heeeel veel plezier komende maanden en lekker over 6 maanden een mooie beeb! xxx

6. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena88, wauw! Haha vaak zijn het je darmen die opzetten vandaar dat je al een buikje krijgt. En het verschilt natuurlijk per persoon. De ene baarmoeder is groter dan de ander en de één krijgt sneller een groeispurt dan een ander.

Ik wil heel graag thuis bevallen. Lekker in je eigen omgeving, geen vreemde mensen aan je bed. Ik kan doen wat ik wil.. Geen kans dat als ik 's avonds beval, midden in de nacht naar huis wordt gestuurd. Geen kans op ziekehuisbacteriën.. Ik woon 5 min van het ziekehuis af dus stel dat er iets mis gaat dan ben ik er zo. Zolang ik niet medisch ben wil ik lekker thuis bevallen.
    En dat terwijl ik er altijd van overtuigd was in het ziekenhuis te bevallen. ;)
    Met mijn werk maak ik thuisbevallingen mee en dat gaat tot nu toe altijd zo relaxed.

@ mamajojo79, dank je wel! Jammer dat je niet mee kletst! Ik wens je een fijne zwangerschap toe en een goede bevalling. En uiteindelijk lekker gaan genieten van je kindje!
    liefs Nijn

7. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    He dames,
    Sorry voor mijn afwezigheid. Nachtdiensten zijn killing voor me. Voel me echt niet fijn. Maar ze zitten er weer op. Gisteren tot 16.00 geslapen na me laatste nacht en om 22.30 weer naar bed gegaan tot vandaag 12.30 geslapen. En voel me nog beroerd. Heb echt een winterslaap nodig. Net ook weer moeten overgeven waarschijnlijk door dit alles. Maarja mag nog niet klagen want moeheid is de enige klacht die ik heb.

bevallen, ik wil graag thuis gaan bevallen. Vind het niet zo fijn om bij me collega's te bevallen en een ander ziekenhuis zou onzin zijn omdat ik tegenover t ziekenhuis woon waar ik ook werk. En ook fijn om gewoon je eigen douche en eigen bed enzo te hebben.

buikje, na een avonddienst of nachtdienst staat ie wel wat gespannen maar heb geen fotos. Ben nog niet trots op dat darmen/vet buikje haha.

Over een weekje weer echo. Arts wilde in de nachtdienst ook echo maken maar uiteindelijk kwamen er patienten binnen die moesten bevallen dus niet meer van gekomen. De dag dat ik echo heb is ook 1e dag van me vakantie. Pff ben er wel aan toe. Maar hoop dat ik niet constant zo moe ben.

8. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @me87 lastig joh, die moeheid! Klinkt wel extreem bij jou, maar kan me goed voorstellen dat je er meer last van hebt door die nachtdiensten... zou er niet aan moeten denken! Heb er echt bewondering voor dat je dat doet!
    Haha, ja die buik van mij zijn ook darmen, maar vind t heel grappig dat hij nu al zo bol is in vergelijking met de vorige foto! Hoop dat we snel echt een baby-buikje krijgen ;) weten jullie rond hoeveel weken het echt door het kindje gaat komen?

Wanneer krijg je vakantie? Hoop voor je dat je dan lekker kan uitrusten en een super echo hebt!

Zijn jullie al aan het genieten van de zwangerschap? Of toch nog een beetje ongerust? Ik merk aan mezelf dat ik best nog wel eens een beetje schrikkerig wordt als ik steken in mijn buik heb of ineens bijna geen kwaaltjes meer heb. haha het is ook nooit goed!
    Thuis bevallen lijkt me ook veel fijner, maar ik woon nogal ver van het ziekenhuis af, dus daarom kies ik er denk ik toch voor om het op 'veilig' te spelen.

Liefs!

9. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik las net ergens dat rond de 13/14 weken echt de baby gaat groeien en je het dus ook aan je buik gaat zien.
    Ik moet nog van donderdag t/m maandag werken en dan vakantie. 12 maart begint vakantie met een echo en 19 maart vertrekken we, dan komen we 2 april terug en moet ik 5 april weer werken. Heerlijk, maar begin dan meteen met 7 diensten (waarvan weer 4 nachten).
    Moeheid is nu zo extreem door die nachten. Het ging juist weer beter de afgelopen week, viel niet elke dag om half 9 in slaap, en kon gewoon opblijven tot 11. Maar die nachten zijn slopend. Je hoefd ze ip na 12 weken ook niet meer maar ik ben gewoon weer ingeplant.

Het genieten van zwangerschap, ja t is nog niet zo echt voor me haha. Ik ben natuurlijk heel blij en vind t super leuk maar ik denk dat ik meer geniet als ik een buikje krijg en uiteindelijk ook de kleine voel, en meer spulletjes kan gaan bekijken enzo. Houd mezelf nu nog weg bij babywinkels, vind t beetje te vroeg om al rond te kijken.

10. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena88, Ik geniet eigenlijk wel hoor. :)
    Ik heb nog niet echt een reden gehad om me zorgen te maken. Ik heb 1x wat bloederig slijm verloren. Ik had met de "grote boodschap" té hard geperst. Nou toen was er wel wat paniek in huize Nijn. Ik sullig de verloskundige gebeld. Zegt ze: je kan beter ook niet persen als je ontlasting moeilijk gaat. Je baarmoeder is zo doorbloed dat je door het persen een kleine bloeding kreeg. Ik moest haar terug bellen op het moment als ik buikkrampen kreeg en stevig begon te bloeden. Bedankt voor de geruststelling. :);) Haha volgens mij had ze echt zo iets van... daar heb je weer een overbezorgde zwangere. ;) Ze was heel lief voor me!
    Logisch zou ik denk ook doen hoor als ik ver van het ziekenhuis zou wonen.

@ me87, bijna vakantie!! ;) Echt bale dat de nachtdiensten je zo tegen vallen.
    De vakanie zal je goed doen. Lekker ontspannen, normale tijden slapen.. Gewoon genieten dus!
    Je hebt sowieso wel extreem lange diensten achter elkaar werken. Lijkt wel old school. Hele week werken.. Ik werkte niet langer dan 4 dagen achter elkaar in het ZH in opleiding op afdeling Neuro. Dan was ik ook echt wel toe aan twee dagen vrij. ;)

Nog een dikke week en dan zijn we 12 weken.. De lente in volle gang en dan krijgen we echte buikjes en geen darmbuikjes. :p Heerlijk!

11. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @me87 bijna vakantie inderdaad! heerlijk, geniet ervan!
    Wel vreemd hoor, dat ze je gewoon inroosteren terwijl je geen nachtdiensten meer hoeft te doen... is daar niet over te praten?

@Nijntje haha logisch dat je bezorgd was! Ik had ook gebeld hoor!
    Ik heb gisteren de vk nog gebeld, omdat ik soms steken in mijn onderbuik heb als ik moet plassen, of als ik druk zet.. ik dus vanmorgen naar de ha geweest om urine in te leveren zodat ik getest kan worden op blaasontsteking... moet om half 11 bellen voor de uitslag, maar ik denk niet dat het blaasontsteking is. Ik heb het namelijk niet altijd en de rest van de symptomen heb ik ook niet. Maar goed... je kan niet voorzichtig genoeg zijn! Nu zei de assistente bij de vk-praktijk dat ik kon bellen als het geen blaasontsteking is, zodat ze even verder kunnen kijken. Nu twijfel ik heel erg: ik denk dat het misschien wel normaal is om steken te hebben in je onderbuik. Hebben jullie daar last van? Ik heb het soms ook als ik (lang) aan het lopen ben. en ik moet een ochtend vrij nemen als ik naar de vk ga. Ik wil me ook niet aanstellen. Aan de andere kant is wat extra onderzoek nooit weg, en zo weet ik wel gelijk of alles goed is daarbinnen :) Wat zouden jullie doen?? :(

Alles verder goed bij jullie? Merken jullie ook al dat de eerdere kwaaltjes iets minder worden/veranderen?

Liefs!

12. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou inderdaad ook denken dat het een blaasontsteking is.. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je last hebt van je banden in je baarmoeder die oprekken door de groei. Ik heb geen last van steken. Maar ik vind het niet gek klinken, aangezien er van alles gebeurt in je buik en elk pijntje, steekje of krampje nieuw is. Ik zou even de uitslag afwachten en is die negatief..op naar de verloskundige. Neem het zekere voor het onzekere. ;) Doe je goed!

Ik voel me prima eigenlijk. Zo mag voor me de hele zwangerschap zijn.
    Volgende week donderdag 2de echo, ik heb er zo'n zin in! :)

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Zelena, ik heb ook geen steken en zou ook niet weten wat het kan zijn. Tja wat ik zou doen, ik zit in een makkelijke positie en zou op t werk ff de gyneacoloog vragen. Maarja dat is t geluk van me werk.

Ik heb t vandaag met collegas over die nachten enzo gehad. Zij zeggen je moet er niet jou probleem van maken en gewoon naar leiding gaan en zeggen dat je ze niet meer wil. Is ook zo, ze kunnen je niet verplichten na de 12 weken. Maarja zolang je niks zegt blijft t zo. Ik wil geen aansteller zijn, denk tja, ik ben zwanger niet ziek ofzo en denk ik van het gaat opzich wel alleen die dagen erna ben ik zwaar beroerd. Collegas zeggen dus die nachten gaan gewoon niet. Ik zal morgen kijken op ik het durf aan te geven bij de leiding, vind dat erg moeilijk.
    Verder ook niet veel kwaaltjes. In de ochtenden ff moeite, met vlagen wat duizelig of misselijk maar in de middag gaat t steeds beter (al ging t de laatste 2 weken beter maar nu na nachtdienste weer terug bij af).

14. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena88, hoe is het nu?
    Wat was de uitslag van je urine-test? Ben je nog bij je verloskundige geweest?
    Ik hoop dat alles goed is.. laat je het snel weten?

@ me87, wat niet gaat, gaat niet. Simpel als dat.. Je bent inderdaad zwanger en je lichaam heeft gewoon heel veel te verduren. Heeft niks met ziek te maken en al helemaal niet met aanstellerij. ;) Wel met vermoeidheid en hormonen. En mensen die dat zouden moeten begrijpen zijn de mensen die werken op de kraam-verloskundige afdeling, right?!
    Gewoon duidelijk je wensen aangeven zodat je er zelf niet onder door gaat. Je hebt al meerdere keren ondervonden dat het niet gaat en zeker niet in de nachten..

Oh meisjes, jullie moeten wel een beetje proberen te genieten hoor! :)
    Ik vind wel dat we een leuk clubje vormen..;)

15. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @me 87: inderdaad gewoon aangeven! Ik begrijp dat je niet aanstellering over wilt komen, ben ik zelf ook altijd bang voor, maar je moet je lichaam nu even op de eerste plaats zetten, en die komt nu eenmaal in opstand dus dat is een duidelijk teken dat je daar naar moet luisteren... Heb je helaas zelf weinig controle over ;) En ze begrijpen het heus wel! Zou me in ieder geval verbazen als dat niet zo is, en dan nog, je eigen gezondheid en dat van je baby'tje komen nu even op de eerste plaats ;)

@Nijntje: Mijn urine was goed.. nog even de vk-assistente gesproken en zij dacht dat het toch echt bandenpijn was, ze wilde het nog wel even voorleggen aan de vk, maar ik heb gezegd dat dat niet nodig was als ze er zeker van was. Mocht ik nog verdere twijfels hebben, mocht ik altijd weer bellen...ze zal wel denken: weer zo'n overbezorgd type ;) maar ze was super vriendelijk...

we hebben inderdaad een leuk clubje zo! :) en het genieten lukt al beter ;)

Groetjes!

16. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Trouwens @Nijntje; ik zat wat oude berichtjes te lezen en zag dat je het pas bij 12 weken aan iedereen wilde vertellen?? Heb je het nog niet aan iedereen verteld? Knap volgehouden als dat zo is ;) Ik heb het gelijk na de eerste echo aan iedereen verteld.. ;)
    En de rest van de dames? Al iedereen ingelicht of nog vol spanning aan het wachten tot de magische grens van 12 weken bereikt is?? :p

Liefs!

17. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Zelena88, mooi meis! Het is ook zo wennen wat je allemaal voelt in je lichaam.. Alles is natuurlijk nieuw. ;) Gelukkig ben je weer gerustgesteld!

Haha nee ik niet.. Ik heb het verteld aan mijn ouders en schoonouders en ik ga het hopelijk aankomend weekend dan eindelijk vertellen aan mijn opa en de rest weet nog van niets. Nou houd ik dus prima mijn mond..Mijn ouders (de lieverds) hebben het aan hun beste vrienden verteld, wel in overleg met mij. Mijn schoonouders (moeder vooral) die is ook iets te enthousiast tegen verschillende mensen (waar ik de helft dan niet van ken) maar goed ik begrijp het wel. Zij verwachten alle vier hun eerste kleinkind!;)
    Mijn vrienden vermoeden van alles maar ik ontken tot vervelends aan toe.. :p

Liefs

18. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik kan totaal niet me mond houden dus paar vrienden wisten t al bij 5 weken, werk en rest van vrienden bij 7 weken verteld en familie bij 8 weken verteld. Wilde eigenlijk wachten tot de 1e echo, dan familie en dan de rest pas vertellen maar is niet gelukt. Toen heb ik op t werk ff echo laten maken bij 7 weken, kloppend hartje, dus heb ik t daar maar verteld. Daarom wil ik ook niet weten wat het geslacht wordt want ik kan het niet voor me houden en wil niet dat iedereen t weet, dus dan ik zelf ook maar niet.

Enja, ik ben vandaag bij de leiding geweest. Ze was het helemaal vergeten dat ik geen nachten hoefde maar 1 geluk, ze heeft de volgende planning ook al klaar en ook al 4 nachten weer ingeplant, en helaas, ze kan er nu niks meer aan veranderen. Dus ik moet het ermee doen. Dit zijn echt die dingen waarom ik mijn werk soms dus haat, door die kut leidinggevende. Dus ik blijf gezellig de komende maanden nachtdiensten draaien, enja dat dat niet goed is voor je, zeker niet in zwangerschap, boeit hun niks. Als er maar poppetjes op de werkvloer staan. Dus veel begrip is er niet moet ik zeggen. Ik ben dus wel chagrijnig op t moment. Maarja denk sla me er wel doorheen, na 20 weken hoef ik als t goed is niet meer want dat heeft ze nu opgeschreven.

19. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hee meiden,

Bij mij begin je nu ook echt al een beetje een buikje te zien hoor! Op kantoor hoor ik ook al iedereen 'Jaa nu je het hebt gezegd zie ik het wel hoor!' ;) Ik maak zelf om de 4 weken een foto en die ga ik aan het einde van de zwangerschap allemaal achter elkaar photoshoppen zodat de groei goed zichtbaar is :)

Ik had ook nog steeds beloofd om een foto hier te plaatsen, probeer dat dit weekend echt eventjes te doen!

@Zelena: Hoe gaat het nu met je meid? Nog last gehad? Hoop dat alles goed is met je. Als je twijfelt altijd de verloskundige bellen he! Beter een keer te veel dan te weinig.

@Nijntje: Echt knap dat je het nog voor je kunt houden. Ik had er echt veel moeite mee, dus toen ze na de tweede goede echo aangaven dat de kans op een miskraam nu echt sterk verminderd was (percentages weet ik even niet meer) hebben we het maar gewoon verteld. Wel fijn dat iedereen er nu ook rekening mee kan houden. Volgende week sta ik bijvoorbeeld drie dagen op een vakbeurs dus nu kijken mijn collega's hopelijk niet raar op als ik af en toe even ga zitten ;) Maar voor jou is het dan bijna zo ver om het grote nieuws te brengen, leuk hoor :) Gaat best snel he dat we allemaal alweer bijna 12 weken zijn!!

@Me87: wat vervelend dat ze zo reageren op je werk! Ligt die planning nu meteen voor een heel lange periode vast? Ik snap ook echt niet dat ze daar zo laks mee omgaan, dalijk raak je helemaal overwerkt / oververmoeid en val je uit dan kunnen ze je op geen enkele dienst meer inplannen. Als je merkt dat je het niet trekt zou ik je gewoon gedeeltelijk ziekmelden, een arboarts zal je in deze situatie zeker in het gelijk stellen van je hebt gewoon recht op het stopzetten van die nachtdiensten.

Leuk om zo met jullie even bij te kunnen kletsen :) In mijn omgeving heb ik weinig zwangeren / mensen met jonge kinderen dus fijn om op deze manier ervaringen uit te kunnen wisselen!

Morgen krijg ik verjaardagsvisite (was afgelopen week jarig) dus hoop dat ik tegen de avond niet te moe ben om voor 10 man te gaan koken, maar dan is mijn man er nog gelukkig :)

Groetjes!

20. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Oh en voor wie het leuk vindt nog even de echofoto van vorige week (10 wk 1 dag)

Bekijk bijlage 310592

Deel Deze Pagina