Alle onderzoeken zijn goed dus nu weer zelf proberen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lief, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Maar eens kijken of ik wat lotgenoten kan vinden in een nieuw clubje hier ;)

Wij hebben onze OFO (oriënterend fertiliteitsonderzoek) inmiddels afgerond en daaruit komt dat we door zelf proberen meer kans hebben op zwanger raken dan met IUI of IVF (44% om precies te zijn ;)). Dus dan wordt je een half jaar naar huis gestuurd om het maar weer zelf te proberen.

Meer meiden in de situatie dat dus alles goed lijkt te zijn na de onderzoeken (en dus al ruim een jaar bezig zijn)?

(nu speel ik wel een klein beetje vals, want wij mogen na 3 maanden al eventjes terug omdat ik voor 2 rondes utrogestan heb voorgeschreven gekregen om mn LF wat beter te maken en het te vroege bruinverlies tegen te gaan. Maar ik denk zelf niet dat dit dé reden is dat ik nog niet zwanger ben. Maar het zorgt wel dat ik nu niet in een groot zwart gat val van een half jaar zegmaar ;). Maar had me voorgenomen een nieuw topic te zoeken maar kan nergens aansluiting vinden eigenlijk...).

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Helemaal niemand :D

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He Lief,

Hier nog zo iemand hoor ;). We hebben al twee dochters maar willen graag nog een derde wondertje maar die laat erg op zich wachten. Zit nu inmiddels al in ronde 20. Afgelopen augustus naar de gyn gegaan voor alle onderzoeken en daar kwam niks bijzonders uit naar voren. Zwemmers van manlief waren heel goed en vooral veel (100mln) en ook bij mij zat alles goed. Kans op een spontane zwangerschap binnen 6 mnd schatten ze op 50%. Inmiddels zit daar nu van weer in de tweede maand. Ook ik heb een korte LF (max 10 dgn) met meestal vanaf dag 8 al roodverlies. gyn wuifde dit echter weg als geen probleem. Afgelopen 2 rondes kwam dit rood verlies echter al op dag 7 en dag 6 doorzetten en het wordt ook al steeds meer (voordat de ongi echt doorzet). Dit is veels te vroeg naar mijn idee. Dus als dat deze ronde weer zo is (zit nu op 4 dpo) dan ga ik toch de gyn nog eens bellen voor progesteron. Want ik heb het idee dat het daar juist wel aan ligt! Nl een bevrucht eitje moet zich wel kunnen nestelen (normaal tussen 7-10 dgn) en als mijn slijmvlies al zo snel wordt afgebroken dan lijkt mij dat dat innestelen niet meevalt.
    Wat was jouw progesteronwaarde 7 dgn na je eisprong? Die van mij 24 en dat is op zich voldoende om een eisprong aan te tonen maar niet erg hoog.

Verder besluiten wij alleen niet de MMM in te gaan aangezien het voor ons dus voor een 3e kindje gaat en ik volgende maand al 34 wordt.
    Oja ter info, van de eerste was ik in ronde 14 zwanger en van de tweede in ronde 2, dus het kan raar gaan...:)

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Hey leuk toch nog een reactie ;)

Mijn progesteron is nooit bepaald.. ook mn slijmvlies na eisprong is nooit gemeten. Alleen een keertje een dag of 4 voor eisprong en toen was het 7mm geloof ik.

Dus eigenlijk zonder dat soort dingen te bepalen gewoon utrogestan gekregen..het zal wel... Ergens heb ik er nog wel hoop op dat dit misschien werkt, mja aan de andere kant.. heb ik ook geen idee. Heb altijd wel een heel lichte menstruatie maar of dit nu iets over de dikte van je slijmvlies zegt??

Ook was ik heel bang voor de vroege overgang (mn moeder kwam daar na haar 31 ste al in..) maar mn FSH, AMH en oestradiol waardes waren oke op dag 3, dus daar vertrouwen we dan maar op.

Kortom we zijn voor nu wel gerustgesteld, al blijft er natuurlijk iets knagen... want ja nu 19de ronde, waarom is het nog niet gelukt.

Ben wel heel blij dat ik er nog altijd nuchter en positief in kan staan. Ik heb het natuurlijk af en toe best wel eens moeilijk maar ik heb er nog geen huilbuien om gehad ofzo ;) het leven gaat ook gewoon door namelijk en ik kan wel een paar jaar laten verpesten maar daar vind ik het leven te leuk voor!

Bij jullie dus de wens voor een derde, zal wel tegenvallen dan nadat het bij de tweede toch zo snel raak was? En een wens is een wens, of het nu de eerste of de vijfde is :)

Hopelijk is het bij jullie snel raak, en kun je anders ook wat utrogestan ofzo krijgen ter ondersteuning, ik heb zelf ook zoiets van; dan hebben we het tenminste maar geprobeerd! Gewoon bellen en volhouden hoor, bij mij gaven ze het zo makkelijk mee, dus hopelijk doen ze er bij jou niet zo moeilijk over.

Ow enne 34 is nog hartstikke jong toch ;) Ik ben zelf 27 dus heb ook nu wel de rust dat ik nog de tijd heb zegmaar..

Heb jij het er erg moeilijk mee trouwens? Ik weet wel dat ik het elke ronde iets moeilijker krijg hoor.. ben ook weer geen ijskast natuurlijk. Maar we hebben net een ronde overgeslagen dus ik ben helemaal rustig nu haha. Ik kreeg een kijkoperatie of mn eileiders wel open waren vandaar.

5. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn slijmvlies is ook alleen voor de eisprong bepaald en dat was in orde (weet niet meer hoeveel mm)

ik heb ook altijd maar een lichte menstruatie maar af en toe heb ik een maand heel heftig, net zoals vorige maand dus ik vraag me dan wel eens af zou dat een soort vroege MK geweest zijn?

Overgangverschijnselen zijn bij mij ook gemeten en was ook nog prima dus dat kan het niet zijn. Kan me voorstellen dat je je daar druk om maakte met het gegeven van je moeder. Tjonge 31 jr dat is echt heel vroeg!

Het is net wat jij zegt. Wij waren ook gerustgesteld dat alles goed was maar aan de andere kant waarom lukt het dan de 3e keer niet? Maar goed ik ga deze ronde nog afwachten en dan zeker bellen voor een progestron verhogend middel.
    Is dit je eeerste ronde met utrogestan? Merk je er iets van? want bij de meeste meeste meiden blijft spotting/bruinverlies dus uit totdat ze ermee stoppen

En ik laat m'n leven er ook niet door verpesten hoor. Geniet volop van mijn twee meiden en er zijn best wel dagen dat ik er totaal niet aan denk maar vaak speelt het toch wel mee op de achtergrond.
    En er zijn ook wel dagen dat ze flink vervelnd zijn en ik moe en dan heb ik zoiets van laat maar zitten die derde :D Maar een uurtje later denk ik weer ach is toch wel leuk. Het blijft toch een wens he :)

En inderdaad iedere ronde wordt het wel iets moeilijker. In het begin hebben we zelfs nog een ronde gewacht omdat het anders met een vakantie wel slecht uit zou komen als ik meteen aantelde, want ja bij Vera was het tenslotte snel raak. Maar inmiddels houd ik daar geen rekening meer mee, vind iedere datum wel best hoor. Aantal vrienden en twee collega's en mijn zus weten dat we nog een 3e willen maar goed daar heb ik het ook niet vaak met ze over hoor. ik wil het nl ook niet mijn leven laten beheersen daar is het leven inderdaad veels te leuk voor :D

wanneer is jouw NOD? de mijne 2e kerstdag maar waarschijnlijk weet ik woensdag of donderdag al wel of ik een kans maak. Al moet ik wel zeggen dat ik bij mijn twee vorige zwangerschappen ookd acht ongi te zijn geworden maar later toch zwanger bleek te zijn. Dat maakt het voor mij ook iedere ronde zo frusterend. Zou liever hebben dat als ik ongi werd dat het meteen in 1 x door zou zetten. Of nog leiver niet natuurlijk en twee mooie strepen op een test :D

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Ik zit nog maar op dag 9 van mn cyclus dus heb nog niks gebruikt. Ga het deze ronde inderdaad voor het eerst gebruiken, ben heel benieuwd!

Had je bij je vorige zwangerschappen ook echt bruinverlies voor de positieve test? Of voelde je je alsof je ongesteld werd?

Nou jij veel succes dan deze week! Hopelijk is het gewoon raak in ronde 20 (wel een mooi getal ;)).

7. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou ik ben ook benieuwd naar jouw bevindingen. Moet je het 15 dgen gebruiken vanaf je eisprong? Heb nl ook van meiden gehoor dat ze na 2 wkn moeten testen en bij niet zwanger mogen stoppen. Als ze wel zwanger zijn moeten ze het nog een tijdje blijven gebruiken.

Ik had bij mijn eerste zwangerschap op dag 7 roze verlies en dag 8 beetje rood. Daarna niks meer en op dag 11 teste ik zwanger.
    Bij de tweede had ik roodverlies op dag 11/12 en dacht dus ongi te zijn geworden wan thet was best veel en zelfs helder rood. daarna nog beetje bruin en toen niks meer. 5 dagen na het spotten teste ik positief. Dus tja het kan wel ;) Voor mij vorige zwangerschappen was het trouwens altijd bruinverlies wat ik vooraf had. tegenwoordig is het altijd rood.

Nou ik hoop voor jullie ook op een mooie test over een paar weken!

8. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Dag meiden,

Mag ik meekletsen in deze topic? Ik kan niet echt een topic vinden die aansluit en als dat wel zo is, zijn er al zoveel mensen aan het praten dat ik er geen wijs meer uit weet! Praat liever maar in een klein groepje!

Wij zijn inmiddels 2 jaar aan het proberen zwanger te worden. n januari hebben we onderzoeken gehad, maar alles was goed. Wij zijn weer naar huis gestuurd om het weer een jaar te proberen. (ik las ergens anders dat 'Lief' voor een half jaar naar his is gestuurd?) In augustus weer langs geweest, maar de arts heeft het ons echt uit het hoofd gepraat. Ik ben nu weer in de klusfase, maar als het deze ronde niet lukt, dan maken we wel weer een afspraak en gaan we waarschijnlijk wel IUI of IVF doen. Ik moet zeggen dat ik het er best moeilijk mee heb, maar het toch probeer om van me af te zetten. best lastig met al die wangere vrouwen om je hene trouwens!

Groetjes Kenia

9. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Welkom Kenia.
    Jij dus ook weer naar huis gestuurd om het zelf te proberen. Moet zeggen dat ik inderdaad een jaar wel lang vind maar als de gyn je in aug zelfs weer naar huis stuurt heb je weinig keus he. Ook wel weer een heftige stap he om in jan dan oevr te gaan op IUI of IVF zeker als er eigenlijk geen oorzaak te vinden is. maar ja je moet wat he als je graag een kleintje wilt.
    Heb je verder wel normale cyclus etc? Heb je zelf een idee waarhet aan zou kunnen liggen? (soms kun je een bepaald gevoel hebben toch;))
    Ik duim in ieder geval voor je dat het deze ronde raak mag zijn en dat je niet terug hoeft naar je gyn. Heb je nog wel vertrouwen in die persoon? Anders kunje natuurlijk altijd een second opinion vragen.

10. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Aan de ene kant is het natuurlijk mooi dat alles goed is, maar aan de andere lant baalde ik wel. Nu werden we weer de onzekerheid in gestuurd! Ik heb wel aan een second opinion gedacht, nadat we in augustus weer heen geweest waren. Maar de afgelopen maanden waren best druk. En nu mogen we toch alweer bijna heen, dus vond ik het niet meer de moeite waard!

Mijn cyclus is onregelmatig, maar meestal tussen de 28-32 dagen. Dus opzich moeten we het aardig kunnen plannen. Ik weet niet waaraan het kan liggen. Misschien te druk, waren we er onbewust nog niet aan toe? Misschien omdat mijn moeder en schoonmoeder allebei ook lang hebben moeten wachten totdat ze zwanger raakten? Misschien omdat mijn man rookt en elke dag wel een paar biertjes drinkt? Naar mijn idee is hij al vanaf de zomervakantie verkouden...Maar dan denk ik: mijn zwager rookt en drinkt ook en die is vruchtbaar genoeg gebleken! We wachten deze ronde maar weer af.

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Ik moet het vanaf ovulatie tot menstruatie gebruiken maar het kan dus wel zo zijn dat het echt ook je menstruatie tegenhoudt geloof ik.. nja dan test ik op 15 dagen na ei ofzo en stop er dan mee. Ik denk dat het er bij mij gwoon doorheen komt eigenlijk, maar we zullen zien! En moet bellen als ik zwanger test, want idd volgens mij moet ik dan door blijven gebruiken.

Welkom Kenia, en een jaar :$ Poeh dat zou ik toch wel lang vinden hoor.. gelukkig gaan ze hier na 2 jaar wel over op behandelen. Heb jij ook alle onderzoeken wel gehad en een kansberekening enzo? En tja.. roken is natuurlijk echt heel slecht.. ik zou het toch wel moeilijk vinden als mn vriend dat niet zou willen opgeven na zo'n tijd. Gelukkig rookt die van mij niet, hij is wel op vitaminepillen gaan slikken omdat hij altijd zo weinig fruit eet (allergie) :D Alle kleine beetjes helpen haha. Maar zijn zaadtest was wel goed dus neem ik aan?

Ik heb dan volgens jou trouwen ook een onregelmatige cyclus terwijl ik eigenlijk vind dat het redelijk regelmatig is haha, met een paar ovutestjes kom ik een heel eind gelukkig om het enigszins te bepalen en ach.. als je het een beetje om de dag doet is het ook gewoon goed.

Ik zit op dag 12, maar nog geen positieve ovutest (doe dat deze ronde toch maar wel zodat ik weet wanneer ik met de utrogestan kan beginnen) dus het zal wel weer een cyclus rond de 30 dagen worden :) Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen deze ronde, toch weer nieuwe hoop zo he!

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Had trouwens net even zo'n besef: woow wat zou ik toch ONWIJS graag zwanger willen zijn :$ Wat is het toch stom dat het zo lang duurt..

Ik leef gewoon door en steek mn kop int zand waardoor ik dat niet heel de tijd voel (bewust anders word ik gek), maar af en toe komt dat ineens boven ofzo ;)

Maar ook wel het gevoel dat het nog kán, het moet wel in 2011 anders zouden we echt buiten proporties lang bezig zijn.. 2011 moet het wel gewoon lukken!

13. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Kenia roken en dagelijks drinken kunnen inderdaad van invloed zijn op het sperma. Maar zoals lief al zegt neem ik aan dat de zaadtest wel goed was dus dan zal het wel meevallen.
    Ik herken wel je gevoel hoor van geode uitslagen en toch balen. Had ik ook! Had (bijna) liever gehad dat ze zeiden nou mevrouw het is dit of dat en daar moet u dit voor gebruiken dan komt het allemaal goed :D maar nee hoor gewoon terug naar huis en weer zelf gaan proberen.

Een cylcus van 28-32 dgn is nog niet echt onregelmatig. Weet je wel wanneer je eisprong is? gebruikje ovutesten of heb je wel eens je temperatuur bijgehouden. Daardoro weet ik dus bijv dat met een cylus van 25-26 dagen toch echt mijn ei pas heb op dag 15/16 en niet op dag 10 wat die banners bij mij altijd aangeven!

Hier gisteren en vandaag heeeeel lichte roze bij afscheiding. Ik denk dat ik dus over paar dagen ongi wordt. Zit nu op 7 dpo en had vorige 2 mnd al rood op dag 6 en 7 dus ga ietsje vooruit:)

Lief dat gevoel he ja herkenbaar hoor. Ik heb dat vooral als ik van iemand hoor dat ze zwanger zijn of op kraamvisite ben dan denk ik dat wil ik ook zoooo graag nog een keer.

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    He meiden,

Ook ik vind het gezellig om mee te kletsen! Ik heb niet alles bijgelezen tot nu toe (wat een lange berichten :D), maar ik vind het fijn om een beetje aansluiting te zoeken bij meiden die ook weer even in dat 'zwarte gat' vallen (mooi omschreven, Lief! ;)) om zelf te gaan proberen. Even geen vooruitzicht op hulp dus..

Hier in het einde van ronde 15, maar weinig hoop meer voor deze ronde..!

Ik duim voor jullie, het is tijd voor onze tijd!

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Oh, wat herken ik dat zeg!! Zo af en toe ineens zo'n gevoel.. Vreselijk he?

Ik had het er vanmiddag nog met schoonzus over (die ook al langer bezig is). De kans is erg groot dat 2011 ons jaar gaat worden, laten we daar aan vasthouden!

16. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He mamacharlotte welkom

laten we hopen dat voor ons allemaal 2011 HET jaar wordt ;)

Aan jouw onderschrft te zien heb jou net zo'n lange cylcus als ik en lopen we ook aardig gelijk, mijn NOD is 2e kerstdag. maar hier ook weinig vertrouwen erin. Waarom heb jij voorgevoelens dat het niet raak zal zijn?

tot wanneer moeten jullie het nu zelf proberen?

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    @mamacharlotte, ik schrijf eigenlijk niet zo heel veel maar af en toe even terugspringen naar dit topic als je dat even nodig hebt lijkt me fijn, want hier zitten dan toch meiden die in hetzelfde schuitje zitten, ik dacht.. ik probeer het gewoon, als het doodbloed dan zien we het dan wel weer ;)

En ik heb nog mazzel vergeleken bij jou omdat ik al na 3 maanden even terug mag (al zal ik dan wel weer 3 maanden worden weggestuurd hoor) maar een half jaar klinkt zo lang!

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Ik baal trouwens van mn langere cyclussen (zie banner). Ik weet wel dat 31 ofzo helemaal niet lang is, maar daarvoor had ik er ook vaak van 26 of 27 en dat gaat zo lekker veel sneller! Nu moet ik soms tot dag 20 op mn ei wachten, duurt me veel te lang ;)

19. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ spijkervrouwtje: Wat gezellig dat we nu redelijk gelijk lopen :) Ik wil alleen echt niet met kerst ongesteld zijn.. Ik ben dan echt ziek!
    Waarom ik denk dat het niet raak is deze maand:
    - ik voel me weer ongesteld worden, zeg maar.
    - m'n borsten 'zakken' weer in (merk ik altijd heel erg).
    - negatieve test
    - verder geen klachtjes die erop zouden kunnen wijzen ;)
    En jij? Wij zijn gisteren pas voor een half jaar naar huis gestuurd (had gister de afspraak bij de gyn), dus dan zouden we officieel pas rond 22 juni (!) terug mogen komen..

@ Lief: Ja, wat dat betreft heb ik echt mazzel met zo'n korte cyclus.. Maar dat maakt het verdriet elke keer natuurlijk niet minder ;) Toch ook alweer 14x die teleurstelling ervaren, bah!

Inderdaad een goed idee om hier gewoon zo af en toe even je ei kwijt te kunnen! :D

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Ja ik heb ook al een keer of 18 die teleurstelling gehad, mja.. ik vind wachten het allerergste! Die 26 dagen cyclussen daar teken ik weer voor! Mja blijkbaar houden mn eierstokken ook een soort winterslaap ofzo haha.

Deel Deze Pagina