Senseo

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Na 8 jaar trouwe dienst is mijn Senseo overleden. Tijd voor een nieuwe dus. Al even op internet gesneupt, maar ik kom er niet uit.
    Er zijn zoveel verschillende soorten. Hebben jullie misschien tips wat je met welke senseo kunt? En welke is beter, lekkerder of makkelijker?

2. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Ik heb die met een melkreservoir en ben er heel blij mee. Hij is wel wat duurder voor een senseo maar ik hou heel erg van cappuccino.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb de latte select

Die maakt koffie in 3 verschillende maten
    Cappuccino Latte machiatto en cafe latte.

Ben er erg blij mee in ieder geval!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde!

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    8 jaar?!? Jeetje da´s lang zeg! Hier gaan we door ongeveer 2 a 3 senseo´s in het jaar.... we hebben hier echt knetterhard water, dus gebruik nu alleen nog maar flessewater. Ik vind die vierkante mooi, maar zou ook wel zo´n latte willen hebben idd. Maar daar zijn die machines gewoon te duur voor met dit kraanwater. Dus heb nu een Petra. Enig nadeel van deze is, dat de pads van de DE (de Latte pads en de cappuchino pads enz.) hier niet in passen.

6. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @booey
    er zit 2jaar garantie op een senseo. laatst achtergekomen;)

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ze hebben nu bij de blokker een leuke aanbieding. Krijg je ook 2 glazen kopjes bij. Ik zou die zelf wel kopen als mijn Senseo nu kaduuk zou zijn :p.

Vergelijk 2 Senseo

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier de latte select, wil nooit meer anders! ben gek op mn latte s morgens! (en s middags, en s avonds.......)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben ook erg hard water hier in zeeland, maar doen ook gewoon 8 jaar met een senseo.. Misschien moet je hem ontkalken 1 keer in de maand ;)

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Die van ons gaat ook naar de 8 jaar maar ik wil ook graag zo'n latte! Lijkt me ook lekker!

11. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Wij hebben ook de latte! En vind hem nog altijd helemaal geweldig :) (Wel goed schoonmaken trouwens, want anders koekt de melk aan en gaat ie verstopt zitten...)

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

je hebt toch ook van die magneten voor om je waterleiding die het zachter maken?
    ik heb een gewone maar ik prefereer de bosch gustino. die is een stuk sneller:D

13. mama van Marit

Ik heb er eentje gehaald. Die met latte is niks voor ons. Even vinden we dat leuk en gebruiken we het ws nooit meer. Ik heb de viva nog wat gehaald. Zwart met chroom. De koffie eruit smaakte vanmiddag heerlijk!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb de vierkante (Philips Senseo Quadrante (HD7860)). Redenen:
    - Vanwege de vorm makkelijk in een hoek te zetten (neemt zo minder ruimte in dan de standaard vorm)
    - Groot waterreservoir
    - Waterreservoir aan de zijkant i.p.v. aan de achterkant
    - In hoogte verstelbaar dingetje waar je de kopjes op kunt zetten
    - Was met ING rentepunten vele malen goedkoper dan de beste aanbieding die ik online of in de winkels kon vinden. :D
    Is nu bij de ING rentepuntenwinkel € 52,50 (+5.250 Rentepunten, + admin.- en verzendkosten € 9,95). Zwart nu tijdelijk uitverkocht, wit nog wel beschikbaar.

PS: Die vierkante kopjes krijg je er niet bij, maar da's maar goed ook, want ze drinken voor geen meter. :D

15. mama van Marit

Die is ook mooi ja. Vierkante kopjes hier een grote knoeiboel

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Die heb ik ook. Gewoon omdat ik hem mooi vind eigenlijk, en hij nog een beetje te betalen is :) Ikheb hem vorig jaar met een aanbieding bij wehkamp gekocht voor 59.95 :)

17. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik heb ook die vierkante maar moet hem nooit meer hebben.
    De vlotter in de watertank gaat snel kapot en valt niet in de garantie. Nieuwe watertank kost €20,-:$
    De vlotter zakt steeds naar beneden waardoor het lampje knippert en de senseo eigenlijk zegt dat het water op is wat dus niet zo is.
    Nee voor mij geen vierkante meer maar de "gewone".

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is dat vaker gebeurd bij jullie? Wij hebben em nu 2 jaar en is nog niks kapot aan... Als ie 1x kapot is gegaan, kan het ook gewoon pech zijn, of een productiefoutje?

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja ok, maar dat heeft met heel veel kalk in je water geen nut. Dat zien ze meteen, is nl geen fabrieksfout, dat ligt puur aan vaker ontkalken.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    #20 Booey, 25 apr 2012
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
    haha, ja dat gebeurt al... ik denk dat ik ook de pech heb gehad een maandagochtend machine te hebben gehad. En geen kassabon meer, pech dus.

Hier even voor jou vergelijk de waterhardheid bij jullie en bij ons:

Aantal graden °D + Betekenis
    0 - 4 °D Zeer zacht water
    4 - 8 °D Zacht water
    8 - 12 °D Gemiddeld water
    12 - 18 °D Vrij hard water
    18 - 30 °D Hard water

Hardheid Schouwen-Duiveland en Goeree-Overflakkee
    Tussen 11 en 13 °D.
    Rest van Zeeland en Brabantse Wal
    Tussen 7 en 9 °D.

Waar wij wonen is dit 23 °dH 4 (sehr hart), woon in Duitsland... gebruik ook gigantisch veel Calgon :D

Deel Deze Pagina