Hallo mama's, Even een vraagje: Mijn dochter van bijna 5 weken oud heeft vanaf vorige week iedere avond standaard vanaf 6 uur dat ze huilt en alleen maar stil is wanneer je haar vast hebt. Ze valt dan na een uur in slaap in je armen, wil je haar weer in haar bedje leggen dan begint ze weer te huilen. Dit gaat zo door tot een uur of tien 's avonds.... Herkennen jullie dit ook, gaat dit over? Of is dit zo'n groeispurt waar ze doorheen moet? BVD Carola
Ik denk dat je vraag verkeerd staat want dit is het kopje van voorstellen. Miss dat je je aan kunt sluiten bij de maand van wanneer jou kindje geboren is, daar zijn allemaal mama's die in de zelfde maand bevallen zijn als jij. Ik heb de link voor je opgezocht. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewforum.php?f=75 Liefs wolly
Mijn dochtertje had dit ook rond de 4 a 5 weken. Nam dr gewoon lekker bij me. Het is vanzelf overgegaan rond de 6 a 7 weken. Daarna is ze doorgaan slapen.
Ja, super herkenbaar! Je kon er de klok op gelijk zetten: 6 uur. Heel veel babies hebben dit. Sem hield het soms wel tot 3 uur 's nachts vol! Wat hebben we veel met 'm rondgelopen, we deden om de beurt. Ik ben blij dat die periode over is! En hij gaat vanzelf over, echt waar. Ze noemen het "krampjes", maar de waarheid is dat de oorzaak onbekend is. Lopen, liedjes zingen, spelletjes doen, zelf rondjes rijden met de auto, gewoon alles proberen, soms werkt het ene, soms het andere. Succes!
Ja hoor dit herken ik ook heel erg van in het begin. Ik heb heeeel vaak met haar op schoot tv liggen kijken s avonds. Warmtecompresje op haar buik tegen de kramp. Lekker op mijn vinger zuigen of aan de borst. Kon ik lekker uitrusten en zij wennen aan het uit de buik zijn! Succes!
Is heel normaal, Wordt ook wel het 'huiluurtje' genoemd. (al zijn het vaak wel meerdere uurtjes ) Gaat vanzelf weer over.
hadden wij ook last van alleen door toe te geven werd het steeds erger. Zo was Inge soms wakker van 's middags 16.00 uur tot 's nachts 2 uur. En er maar mee rond lopen, knuffelen, sabbelen, voeden enz. Tot dat wij zelf helemaal gaar waren. Na overleg met het CB en een korte cursus zijn wij gaan inbakeren. Dit helpt enorm, Inge slaapt nu vaak binnen 10 minuten en wel voor 2 a 3 uur. Dus eigenlijk van voeding tot voeding. Ik weet dat niet iedereen voor inbakeren is maar als je er echt door heen zit is dit wel een manier om weer rust te creeëren. Dus ik zou zeggen bespreek het een met het CB om te kijken of het voor jullie ook iets is.
Hebben wij hier ook maanden lang gehad, tot ze 5,5 maand oud was. Om je niet te ontmoedigen Bleek niet alleen reflux, tandjes, mama-honger, wakkerheid/huiluurtje, etc te zijn, heb echt alle redenen gezocht. Uiteindelijk bleek het koemelkallergie te zijn en met de goede voeding (nutramigen, terwijl ze eerst al pepti kreeg) binnen 2 dagen over te zijn. Nu slaapt ze weer elke avond opm 19.30 uur. Pas met 5,5 maand had ik mijn avond terug. Ik zeg niet dat jouw kindje koemelkallergie heeft, elk kindje is anders, maar kijk er heel goed naar, probeer vanalles en probeer om te zien wat het is wat je kindje dwars zit! Volg je eigen mama-gevoel!
Dat hebben wij ook de eerste 9 weken gehad. Ik hield Eva al die tijd bij me en uiteindelijk viel ze in slaap. Pas na een paar uren (lekker op de bank zitten) legde ik haar in bed en dan bleef ze wel slapen. Ze moest eerst in een diepe slaap zijn.
Heel herkenbaar! huiluurtje. Is jouw kindje geboren rond de klok van 18 uur? Bij mij was het ook altijd vanaf 18 uur 's dat ie ging huilen. Mijn zoontje is geboren om 18.10 uur.....
Het kan ook wel een sprongetje zijn, of een groeispurt genaamd. Mijn dochtertje was rond 5-6 weken ook erg huilerig en hangerig. Dit heeft ook zeker een week geduurd. Nadien bleek ze wel een stuk gegroeid, alsof ze groeipijnen had gehad!
hallo, Bedankt voor alle reacties op mijn vraag. Is wel erg fijn om te lezen. Gisteravond hebben we Evy maar in de wagen gelegd in de woonkamer. Zo konden we haar pakken wanneer het nodig was zonder telkens heen en weer te lopen naar boven. Het ging gister iets beter. Om half zes heeft ze even gehuild na haar fles, maar viel toch in slaap in de wagen. Om acht uur begon ze toch weer te huilen, heb haar toen op mijn buik gelegd. Hier werd ze wel weer rustig, maar liet veel windjes. Zouden dit krampjes kunnen zijn? Een half uurtje later viel ze in slaap bij mijn vriend op schoot. Hup weer in de wagen gelegd tot ze om kwart voor tien wakker werd voor de fles. Boven in haar slaapkamer hebben we de fles gegeven. Hierna in bed gelegd waarna ze 5 min heeft gehuild en in slaap viel tot vannacht kwart voor 4 vervolgens weer geslapen tot half 8.... Ik gebruik trouwens sinds een paar weken een bakerslaapzak, de puckababy. Eerst legde ik ze hier alleen 's nachts in, maar sinds vorige week ook overdag. Nu komt ze overdag om de 4 uur voor haar fles.
wij hebben hetzelfde met de kleine meid gehad toen ze 2,5 - 3 mnd was. en dat heeft een ruime week geduurd en toen werd het weer minder. heb wel al in de gaten gehad dat veel kinderen dit hebben. zij had het ook heel erg vooral na 17 uur. dan konden we haar echt niet naar bed liggen, dus wat deden wij, wij namen haar dan in haar wipstoel mee naar boven. gaven haar boven haar laatste fles, en daarna konden we haar zonder problemen in bed leggen. Maar voor die laatste fles hoefde we haar echt niet in bed te liggen hoor, moord en brand gilde ze dan. tis een periode maar het gaat zeker over.
als het krampjes zijn.... handige tip van onze kraamverzorgster: je baby op dr buik op je onderarm leggen.. klinkt ingewikkeld valtl wel mee tis net zoals je dr zou tillen met 1 arm terwijl ze op dr rug ligt.. maar dan dus op dr buik en dr buikje ligt dan precies boven de palm van je hand dan krijgt ze druk op haar buik en heeft ze minder last van die krampjes