kaasfondue

Discussion in 'Zwangerschap' started by pixel27, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen wel gegeten maar ga nu ineens twijfelen. Het staat bij ons vanavond op het menu. Wie kan mij zeggen of ik dit mag eten of niet?

2. Erzi

Erzi Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    1,463
    676
    113
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb het bij 8 weken gegeten.. Het heeft me nog nooit zo lekker gesmaakt :D.. je.kan het wel eten hoor..

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ligt eraan wat voor kaas er doorheen zit.... maar over het algemeen zijn de meeste kazen in Nederland verhit voor verkoop en zou het geen probleem moeten zijn. Daarnaast verhit je het zelf ook nog eens.

4. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

Feb 7, 2013
    380
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    ligt er aan wat er voor kaas er inzit en zou de likeur er uit laten , die gooien ze er ook vaak in :)

maar over het algemeen zijn er in nl erg weinig rauwmelkse kaas te vinden

5. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    Over de kazen maak ik me geen zorgen. Ik zorg dat de kaas kookt en dan zijn die bacterien sowieso dood. En geloof zelfs dat deze van gepasturiseerde kaas is.

Mijn 'angst' zit hem meer in de alcohol...

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ligt aan wat voor kaas en alchol vrije wijn
    dan kan je het eten ....

7. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    Tis gewoon een pakje....uit de supermarkt....

8. minimoon

minimoon Niet meer actief

Meeste van die alcohol verdampt wel. Als je het je kids zou geven, kan je het zelf ook wel aan. Denk ik dan he. Hoop dat het lekker was!

9. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

uit pakje uit supermarkt kan prima! alles verdampt tijdens verhitten en er zit geen rauwmelkse kaas in. Je brengt me op ideeën, ook weer eens zin in :)

10. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Oooo lekker!!! Heeft t gesmaakt?! :D

11. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    het was heerlijk haha. Ik heb hem lekker even een tijdje laten pruttelen dus grotendeels zal alles er wel uit zijn geweest. Voor herhaling vatbaar :D

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Zit toch witte wijn in die pakjes uit de supermarkt?
    Kan je het niet zelf maken en dan alcoholvrije wijn gebruiken? Geen idee wat voor kaas je dan zou moeten halen overigens..

13. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    Joe dames, rauwmelkse kaas goed verhitten en je kunt het gewoon eten hoor. Dat overleeft zelfs de meest hardnekkige listeriabacterie niet.

14. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Alcohol verdampt dus dat maakt echt helemaal niks uit. Heb het zelf ook op 2 weken geleden. En als je rauwmelkse kaas verhit overleven die bacteriën het inderdaad niet hoor!

15. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    En dat inderdaad ook :)

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

hmmmmmmmmmmmmm krijg trek :)

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    ik heb voor het zelfde dilemma gestaan en toen gekozen om zelf te maken zonder alcohol en met appelsap... Dit doe ik NOOOIT meer! Wat een hel haha!

De week er op bij de verloskundige gevraagd of ik het volgende keer gewoon uit het pakje van de supermarkt mocht maken en daar was ze heel stellig in: natuurlijk! Het wordt verhit en de hoeveelheid is sowieso te verwaarlozen.

Daarna nog heerlijk een paar keer gekaasfondued met supermarkt kaas hihi :)

18. Rianne86

Rianne86 Actief lid

Jul 11, 2011
    114
    1
    0
    je kan het heel goed zelf maken hoor, met zwiterse emmentaler en (gruere) of de Hollandse versie, maasdammer/leerdammer en gewoon extrabelegen kaas. 250gr pp ongeveer. En alcohol vrije wijn. Heerlijk!!!!

19. Xannetje

Xannetje Actief lid

Sep 24, 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Ik heb het rond kerst ook gegeten!! Heerlijk was het ;) Zoals meerdere al gezegd hebben die alcohol verdampt gewoon hoor! En daarnaast zit er ook zo ontzettend weinig in.. volgens mij kom je niet eens tot een goede slok!
    Je mag het ook aan kinderen geven dus ja, ik heb me er niet zo druk over gemaakt!

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    ohhhh, krijg gelijk zin in raclette ... dat gaan we dit weekend eten

mjum mjum!!!

Share This Page