Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Ik was gister ook even in de hoofdstad te vinden. De drukte van de huldiging zelf en de drukte van de rondvaart heb ik vermeden. Ik ben naar het Vondelpark geweest. Daarna was ik kapot en had ik geen puf meer om naar Centraal terug te lopen. Dus toen maar trammetje gepakt naar Sloterdijk en vanaf daar weer naar huis. bekaf, maar wel de moeite ff waard geweest.

2. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Wie heeft er eigenlijk nu al verlof of hoelang duut het nog voor het verlof ingaat?
    ben ff nieuwsgierig..

Ik zelf heb van werk al verlof, maar vanaf de 15e mei ook van stage en vanaf de 17e mei van studie.

3. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk door tot 36 weken, 8 mei is mijn laatste werkdag dus ik ben nu druk bezig met de laatste loodjes.

4. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb een beetje moeite met me rustig houden :D, dus gisteren weer te druk geweest,. Vandaag dus weer een dagje bank hangen. Morgen weer druk in de keuken want dan ga ik hapjes maken voor de verjaardag van vl, we vieren dit vrijdag dus ook dan weer druk. gelukkig komt schoonmoeders smorgens helpen met schoonmaken en denk dat ik daarna even naar bed ga anders trek ik het niet.

Schoonmoeders: tja, ik heb met de mijne ook een speciale band, haha. daar valt ook wel een boek werk over te schrijven. Maar sinds dat wat er gebeurd is in december ( dat mn vriend uuh tja, Ze zeggen toch buiten de deur honger krijgen maar thuis eten, een keer niet thuis heeft gegeten) is de band wel een stuk verbeterd.

verlof: hier geen verlof, ben eind vorige jaar afgekeurd:(.

5. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    over schoonmoeders gesproken: scheelt van wat ik hoor en lees dat ik er geen eentje heb hihi..
    heb al me handen vol aan mijn eigen moeder die weer het een en ander in der bolletje krijgt betreft niet-zulke-slimme-ideeën hahaha..

@ kleinmonster: wat vervelend voor je. Maar wel prettig dat je je hebt kunnen toeleven naar de komst van de kleine spruit. is het de zwangerschap die je afkeuring heeft bevorderd of gaat het ooit goedgekomen betreft werk?

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: wat balen dat je bent afgekeurd meid:( waarvoor ben je afgekeurd of wil je dat niet vertellen?

lekker bijna iedereen hier met verlof, ik weet nog bij noa dat ik de laatste week echt niet meer vooruit te branden was op mijn werk, puur omdat ik zo aan het aftellen was haha. ik ben thuismoeder, dus geen last van verlof hihi. als de kleinste straks naar school gaat, ga ik wel weer werken, maar dan parttime en niet meer fulltime.

7. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Ik had me hele leven al wat last van mn linkerhand, er werdt toen gezegt dat het groeipijn was en later vond ik zelf altijd wel een excuus waarom het pijn deed.( ben links) maar 2 1/2jaar geleden werdt het zo erg dat ik mn werk niet meer goed kon doen ( werkt op kantoor)
    ik kwam toen in zwolle in het ziekenhuis terecht en bleek ik te veel speling tussen mn botten te hebben heb eerst handtherapie gevolgt maar toen werdt het alleen maar erger. Nu 3 operatie's en 2 jaar later ben ik afgekeurd, de laaste operatie heeft meer verpest dan dat het beter is geworden.
    ik ben erg beperkt met mn linkerhand door de operatie's en spuiten heb ik ook nog verminderde kracht. Rechts heb ik ook speling maar had daar niet zn last van maar doordat ik 2 jaar veel met rechts heb moeten doen heb ik daar nu ook meer last van.
    het voordeel is dat ik ze nu beide even veel gebruik :).
    nu zullen jullie misschien denk mmm maar ik lees toch echt dat ze regelmatig van alles doet;).

dat klopt, mn grootste hobby is koken, ik heb van vl inmiddels een keukenmachine gekregen, dit jaar ga ik nog een combisteamer krijgen die normaal alleen in de horeca straat en verder heb ik in de loop van de tijd me zelf wat handige dingen aangeleerd. En ik weet dat ik er last van krijg maar dat staat niet altijd tegen over het plezier dat ik in de keuken heb.
    verder hielp/help ik mn vriend met klussen (lees: ik loop hem vaak in de weg :D) maar hij heeft al jaren last van pijn in zn borst/schouder en kan het dus niet over mn hart verkrijgen om hem alles alleen te laten doen dus probeer ik de kleine klusjes te doen, en doe er soms 3 keer zo lang over maar ja ik heb de tijd;).

( ik moet wel eerlijk toe geven dat ik het nog moeilijk vind om me hier bij neer te leggen, te weten dat ik bij het minst of geringste pijn heb en nooit meer alles kan doen wat ik wil. dus ga regelmatig over mn grens)

een kleine is dus voor mij straks een grote uitdaging, nu kan ik nog eens een dagje niets doen maar straks gaat dat niet meer. straks zal ik opnieuw moeten leren alles te plannen.
    Vriend gaat straks de kleine in bad doen. Heb een extra verschoningskussen enzz en gelukkig een hoop lieve vriendinnen.

8. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kleinmonster regelmatig van alles doen is toch heel wat anders dan de hele dag werken. Als jij afgekeurd bent dan is dat vast om een 'goede' reden gedaan en niet voor niets. dus wie zijn wij om daar een mening over te hebben? Maar wat vervelend voor je, ik kan me voorstellen dat het lastig blijft on je grenzen te bepalen en dat je snel geneigd bent om teveel te doen. Heb jij, gezien je omstandigheden , ook recht op extra kraamzorg?

Tja schoonmoeders, ik mag niet klagen volgens mij maar we zien ze wel bijna wekelijks moet eerlijk zeggen dat ik daar niet altijd zin in heb.

Wij hebben een grote hond, dus gisteren maar een proefrondje gelopen met hond en kinderwagen. Geen gezicht met dikke buik en lege kinderwagen :) op straat maar goed wilde wel even testen hoe de hond reageerde. Het ging gelukkig hartstikke goed, geen gebijt in de banden, geen gespring rond de wagen.

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Ach niemand ziet dat jij een lege kinderwagen hebt, volgens mij:)
    Maar fijn dat de hond er goed mee om kan gaan om naast een kinderwagen te lopen.

En je kunt fijn aftellen naar je verlof. Petje af hoor!

@Kleinmonster
    Dat klinkt heel vervelend van je hand en begrijp ook je uitleg wel hoor.
    Maar idd je bent niemand uitleg verschuldigd.
    Andere mensen weten 't altijd erg goed.

Hier ook chronische beperkingen en mankementen en daar heeft iedereen uiteraard ook een mening over.

Vind het juist heel goed dat jij je niet laat tegenhouden door een "lam" handje, maar toch dingen probeert te doen die je leuk vindt!
    Want waarom zou je de hele dag op een stoel moeten zitten?
    Daar wordt de wereld ook echt niet beter van.

@schoonmoeders...
    Kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is om je schoonmoeder bijna iedere week te zien. Ik zou er in elk geval niet blij van worden.

Maar moet eerlijk zeggen.... mijn eigen ouders zie ik (normaliter dan) heel erg vaak:) en daar word ik weer heel blij van:).
    Mijn man is ook best close met mijn ouders. Dus schoonouders kunnen kennelijk toch heel leuk zijn haha.

Wonen nu een eind weg, maar dat we heel dicht bij elkaar woonden, ging hij ook regelmatig even "buurten" bij mijn ouders, zonder mij.
    Vonden ze hartstikke leuk.
    We gaan ook met mijn ouders weg (dagjes en vakanties) en dat gaat altijd heel goed.
    Maar we hebben dan ook heel wat meegemaakt met elkaar (narigheid, ziekte en zeer) en dat heeft een heel close band geschapen tussen mijn ouders en mijn man. De close band tussen ouders en ondergetekende was er al;).

Overigens het grappige is... mijn ouders (die echt super gastvrij zijn hoor) "klagen" juist weer over hun andere schoonkind.
    Die staat namelijk gemiddeld 3-4 keer per week op de stoep bij ze en dat vinden ze toch eigenlijk een beetje te veel van 't goede.
    Maar goed, aan de andere kant vinden ze 't wel weer fijn dat hun schoonkinderen zich zo thuisvoelen, dus nemen ze 't maar voor lief.

10. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    @kleinmonster: Jols heeft het goed verwoord. Al denk ik dat je best wel eens het gevoel zal hebben dat je jezelf moet verdedigen. Erg genoeg.

Ik heb maandag mijn laatste werkdag gehad! En merk dat dat wel goed is.
    Vandaag dochter van 4 jaar van een vriendin van me te logeren en ik ben blij dat mijn man ook vrij is. Het was een beetje een drukke dag en dat merk ik meteen aan mijn rug en bekken. Dus nu maar beentjes omhoog!

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: je hoeft je echt niet te verdedigen hoor! vind het juist knap van je dat je ondanks je mankementen gewoon doorgaat. ik snap wel dat een kindje straks een hele uitdaging wordt!
    ik heb een probleem met mijn knie, ben dan wel niet afgekeurd, maar heb er wel dagelijks last van. ik heb patella luxatie, dat betekent dat je knieschijf weg kan schieten. mijn rechterknie is toen als eerste geopereerd en die operatie is super gegaan, bij de volgende knie was mijn eigen arts met pensioen en kreeg ik een ander. die operatie is mislukt en sindsdien heb ik er meer last van dan voorheen. elke dag heb ik er wel pijn in en rennen en dat soort dingen kan ik niet meer. het enige voordeel aan die operatie is dat mijn knieschijf blijft zitten. eigenlijk moet ik ooit nog een keer geopereerd worden, maar de arts vind dat ik er maar mee moet leren leven. hij heeft trouwens toen wel toe gegeven dat de operatie mislukt is. misschien dat ik ooit nog weleens terug ga, maar het is best een zware operatie, waarbij ik dan opnieuw moet leren lopen en bijna een half jaar met krukken moet lopen en straks met 2 kleine kindjes om me heen zie ik dat niet echt zitten.

zo een heel verhaal hihi:)

jols: wat fijn dat je hond het zo goed doet aan de wagen.

12. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje als ik al deze verhalen zo lees dan realiseer ik me weer hoe blij ik moet zijn met een lichaam die redelijk functioneert.

En ach ja die hond, ik voelde me een klein beetje belachelijk maar het is wel weer iets wat ik van mijn to do lijstje kan afstrepen. Ik denk dat ik dit weekend maar eens een ziekenhuis tas ga klaarmaken.

Voor de dames die straks opvang nodig hebben hoe gaan jullie dat regelen? Ik werk nu nog fulltime maar ik ga na mijn verlof 28 uur werken waarvan 4 uur thuis. Ons kindje gaat 1 dag naar mijn moeder, 1 dag naar mijn schoonmoeder en 1 dag in de week naar de crèche.

13. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Sorry jols, ik heb geen opvang nodig hihi.

Zo hier weer wakker na een gebroken nacht:( weer ontzetende maagzuur gehad, heb weer een uur beneden gezeten. Hoop dat als ik straks op controle ga dat de vk iets weet wat echt helpt....

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje wat vervelend voor je! Ik kan me voorstellen dat het vele wakker zijn je wel begint op te breken. Hopelijk heeft de vk een oplossing voor je.

15. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hey meiden even een ego bericht hier. vk raadt mij gaviscon aan, zou beter moeten werken. maar heb vervelend nieuws gehad, kindje ligt ineens dwars en aangezien ik vanaf vandaag mag en kan bevallen, moet ik morgen naar de gyn om te bespreken over hoe of wat...ben een beetje van slag ervan, had zo graag natuurlijk willen bevallen, aangezien dat de vorige x ook niet het geval was en dan nu grote kans op een keizersnee. misschien kunnen ze nog een draaipoging doen, maar heb gehoord dat daar toch wel wat risico's aan zitten en dat zie ik niet zitten. ben gewoon echt teleur gesteld....ze lag al weken goed en nu ineens is ze heel anders gaan liggen, misschien dat ik daarom wel zoveel last van maagzuur en mijn darmen heb. ben dus benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden, ik houdt jullie op de hoogte!

16. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff wat naar, ik kan me voorstellen dat je even flink teleurgesteld bent. Balen meid!

Hopelijk kan de gyn je meer vertellen over je opties en de eventuele risico's.

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja ik ga straks ook even wat vragen op papier zetten haha, jullie horen het wel als ik ben geweest!

18. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jesje, jeetje kan me voorstellen dat je even teleurgesteld bent. Spannend.
    Qua maagzuur, ik heb antagel gekregen via huisarts. Dat is zonder recept bij apotheek te krijgen. Het helpt bij mij erg goed!

Ik ben aan het bijkomen van afelopen 2 dagen. Op koninginnedag 2 uur over vrijmarkt gelopen, gisteren dochter van vriendin opgehaald. Zij is nachtje blijven logeren. Ging hartstikke goed, maar onze dochter was veel wakker. Ze is snipverkouden en had er veel last van... pfff, morgen lekker dagje alleen thuis. Lekker rommelen en vooral rustig aan doen.

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jesje
    Wat een teleurstelling!
    Kan me voorstellen dat je even niet zo blij bent.
    't Is toch wat, zo'n eigenwijze baby, nu al.

@Kanelly
    Fijn dat de Antagel goed helpt.
    Heb het ook een tijdje gehad, maar deed hier helaas niets.

@Jols
    Volgens mij is de opvang bij jou goed geregeld en wat lief dat je moeder en schoonmoeder allebei willen gaan oppassen!

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Ja de vk raadde mij gaiscon aan, heb het nu nog niet nodig gehad, de ergste maagzuur is bij mij in de nacht. We zullen zien of het werkt ik hoop het!

Deel Deze Pagina