Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Kanelly: lekker rust nemen morgen dan meid. Ook aan jezelf en de baby denken.

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje veel succes vandaag, hopelijk krijg je meer duidelijkheid

@ kanelly veel plezier vandaag, geniet maar lekker van je dagje rust

@ hopefultimes heb je de vlag inmiddels al uithangen? ;) je bent voorbij de 34 weken meid!

3. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Dank jullie wel!
    Zit/lig lekker op de bank. Manlief werken, dochter naar de opvang en ik een kopje thee!
    Straks maar eens aankleden en een wasmachine met kleertjes aanzetten. Nu ik met verlof ben, mag ik daar van mezelf mee beginnen!

Snurken jullie ook zo erg. Normaal doe ik het niet. Ben nu verkouden en hoe langer de zwangerschap duurt hoe erger het schijnt te worden...

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik heb nog geen klachten gehad van mijn wederhelft :) dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd kortademiger ben. Misschien heeft beide dezelfde oorzaak, een grotere baarmoeder die tegen de longen drukt?

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    dat snurken hoort er idd bij de laatste weken. vaak ben je dan ook verkouden en heb je een verstopte neus;)

lekker he zo'n lui dagje. en kleertjes wassen is altijd leuk, als je dan die kleine kleertjes ziet gaat het echt wel kriebelen, tenminste dat had ik wel!

als ik meer weet laat ik het wel weten, moet zo gaan.

6. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Oh dus k ben gelukkig niet de enige die verkouden is. Dacht dat het zoals gewoonlijk weer aan mezelf lag hihi.. Maar snurken, geen idee. Ik word er niet wakker van dus zal wel niet hahaha..

Mijn kleine man gaat 3 dagen naar de creche en 1 dag naar mijn moeder. Ik heb in september weer een nieuwe stage (2 dagen pw) en de studie (2 dagen pw) begin weer dus ik zal wel moeten. Gelukkig duurt de stage maar 30 weken en ben ik in april daar klaar mee. Dan haal ik mijn ventje 2 dagen van de creche af. Ik heb de kleine al ingeschreven in de week dat ik het wist dat ie eraan kwam dus ergens begin februari. Vanwege de crisis is er geen wachtlijst, wat erg fijn is. Dus ik ben zeker van een plekkie.. erg geruststellend hihi..

Ja ik ga vandaag even niks doen. Op een paar kleine dingetjes na dan. Het lijkt wel of mijn lichaam een inhaalslag wilt maken van de drukte van de afgelopen weken. Ik geef er vandaag dus echt ff aan toe. Laptopje op schoot, tvtje aan.. Ff niks, heerlijk!

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    meiden ik heb goed nieuws!! ons meisje is vannacht ineens weer helemaal anders gaan liggen en ligt nu met haar hoofdje mooi recht voor de uitgang!:D mag nu dus ook weer normaal bevallen, tenzij ze alsnog gaat draaien. die kans is wel aanwezig want ze is nog helemaal niet ingedaald, maar dat schijnt normaal te zijn als je al een kindje hebt. alleen normaal blijven ze lekker op dezelfde plek liggen rond deze termijn, maar ons meisje vind het schijnbaar wel leuk om koppeltje te duiken hihi. het grappige was dat ik tegen vl in de auto naar het zh zei dat ze vannacht zo druk was geweest, dat ze misschien wel weer gedraaid was en dat was dus ook nog zo hihi. moet nu maandag weer op controle, maar mag gelukkig lekker bij mijn vk.

8. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ jesje
    Wat fijn!! Nu inderdaad maar hopen dat ze zo blijft liggen.. laat haar dan maar snel indalen dat ze dan ook geen kant meer op kan hihi

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeah jesje dat is goed nieuws!!!! Fijn zeg nu inderdaad maar hopen dat ze snel gaat indalen en met haar hoofdje beneden blijft.

10. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jesje wat fijn!

@snurken, ik word er dus zelf ook niet wakker van! Ml dus wel en ik roep iedere keer dat ie me dan een por moet geven, zodat ik ga draaien. Maar dat vindt hij zo lastig omdat hij weet hoe lastig het draaien gaat. Nou maar hopen dat die verkoudheid snel over is.

@opvang: onze dochter gaar 3 dagen naar de opvang en onze zoon straks ook. Inderdaad is er geen wachtlijst meer en zijn ze blij dat er straks weer een kindje komt. Was 2 jaar geleden nog anders. Toen waren wij blij dat we meteen de door ons gewenste dagen hadden....
    Wij werken trouwens allebei 4 dagen. Ml werkt ook op zaterdag dus die heeft doordeweeks een papadag en dat vinden ze allebei geweldig!

Wat voor werk doen jullie? Ik ben officemanager en ben verantwoordelijk voor de financiële administratie van een ict-bedrijf.

11. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @jesje wat een fijn nieuws hopelijk wordt het maagzuur hierdoor ook minder!

@kanelly lekker rustig aan doen is er lekker weer voor! Ik krijg nog geen klachten over snurken dus denk niet dat ik dat doe

@polomimi ook een lekker uit rust dagje geniet ervan

@opvang vl en ik gaan beide 4 dagen werken en ik werk altijd op zaterdag heb dus 2 dagen opvang nodig 1 doet mijn moeder en 1 dag kdv ook om met andere kindjes om te leren gaan hier maar 1 nichtje en weinig kans op veel meer neefjes of nichtjes of brusjes al hoop ik wel dit er meer komen:)

@werk in de winkel vandaar dat ik de zaterdagen moet werken ben nu assistent filiaal manager en wil dat graag blijven na mijn verlof daarvoor moet ik minstens 4 dagen werken hoop dat ik dat ga redden :)

Hier vandaag ook een dagje vrij had gisteren een pakket kleertjes van mp binnen dus de lekker gewassen en verder niet zoveel gedaan in de zon zitten lezen:cool:

12. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb 5 jaar fulltime gewerkt op een kinderdagverblijf en sinds september ben aan ik aan een studie begonnen voor juridisch medewerker. (Niet wetende dat er een baby kwam hihi)
    Nu loop ik stage bij een schuldhulpverleningsinstelling en vanaf september bij een makelaarskantoor.
    Ik werkte in het weekend op een tankstation, als bijbaantje maar daar stop ik per halverwege september mee. Nu verlof, dus mogen ze alleen maar mijn salaris storten. Halverwege september loopt mijn contract ook af en ik kom dan ook niet meer terug. Mijn vakantie heb ik achter mijn verlof geplakt dus ik kan gelijk van verlof naar de vakantie en dan is het einde contract. Ik wil straks tijd voor mijn ventje hebben en niet 6 dagen van huis zijn. Vind 4 meer dan genoeg strakkies. Volgend jaar ben ik klaar met de studie en dan aan sollicitatiebrieven schrijven en op zoek naar een nieuwe baan.

13. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh de meeste van jullie hebben een lekker rustig relax dagje gehad. Heerlijk zeg! Ik heb vandaag gewerkt, volgende week nog 3 dagen en dan heb ik toch echt verlof!!

Ik werk als ambulant hulpverlener en begeleidt ouders in de opvoeding

14. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Snurken
    Dat laat ik aan mijn man over.
    Zelf snurk ik denk ik niet (ik slaap ook nauwelijks haha), maar al zou ik snurken... man is met geen kanon wakker te schieten dus...

@Jesje
    Wat fijn! Zet maar hekjes om je kleine meid heen, dan blijft ze braaf liggen:D

@Jols
    Jep de vlag is uit!
    Ik moet eerlijk zeggen, ik was zo beroerd (braken, pijn etc.) dat ik het even vergeten was:), maar manlief had er wel aan gedacht en kwam thuis met een heel lief cadeautje:).
    Ben idd heel blij dat ik de beruchte "ik hoef niet naar een academisch ziekenhuis" grens over ben.

@opvang
    Het lijkt me heerlijk als je ouders kunnen oppassen als dat nodig is (en dat ook willen doen).
    Hier helaas geen mogelijkheid om op familie terug te vallen.

@werk
    Ik was voor mijn zwangerschap al bijna een jaar uit de running wegens ziekte.
    Zou heel graag weer gaan werken, maar dat gaat 'm waarschijnlijk niet worden in combi met de baby. Dat kan ik fysiek waarschijnlijk niet aan en dit kindje verdient gewoon een blije mama die niet vaker "ziek" is dan nodig. Vooral mijn man is er een groot voorstander van, dat ik thuisblijf, omdat ik dan gewoon nog een beetje "mens" ben.
    Moeten alleen even kijken hoe dat financieel gaat lopen, daar twijfel ik namelijk best aan.

15. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Hier kan ik met opvang ook niet terugvallen op ouders, mijn ouders leven niet meer, sm ook niet en sv wil nietoppassen. Dat was ook een grote reden om niet meer te gaan werken. We zijn financieel wel wat terug gevallen natuurlijk, want er is een heel salaris weg, maar we redden het nog goed. noa gaat wel vanaf 13 mei naar een psz, om alvast klaar te stomen voor de basisschool.

Hopefull times: wat fijn dat je die grens voorbij bent! Ook lief van je vriend dt ie een cadeautje voor je had. En als het straks financieel niet gaat kun je toch altijd nog een baantje zoeken?

Indalen: de gyn zei dat ik grote kans heb dat ze pas gaat indalen tijdens de weeen, dus ja zolang ze niet indaalt kan ze nog alle kanten op hihi. Ze hadden haar trouwens nog opgemeten en ze zit nu op ongeveer 3300 gram, best flink colgens mij

16. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    #236 PoloMimi, 4 mei 2013
    Laatst bewerkt: 4 mei 2013
    @jesje
    Heb je alles al klaar voor de bevalling of moet je nog het een en ander doen?

@inkomen
    Ik ga er ook flink op achteruit omdat mijn salaris wegvalt. Gelukkig krijg ik wel meer studiefinanciering en toeslagen en daar leef ik van. scheelt dan wel een hoop dat ik geen hoge huur heb hihi

@indalen
    het kan dus zijn dat je kindje hoog blijft liggen. Ben je dan niet benauwd Jesje?
    Mijne is al licht ingedaald kreeg ik te horen bij de vk. Hij draait nog wel maar blijft met zijn hoofdje beneden. Soms ligt hij op zijn zij, soms met zijn neus tegen de placenta aan (aan de voorkant) en soms met zijn gezicht kijkend naar mijn darmen hihi..

@echo
    Maandagochtend heb ik poging nummero 2 voor een pretecho en ik hoop dat ie dan met zijn gezicht voor ligt en of dat ie op zijn zij ligt. Vorige keer lag ie lekker met zijn gezicht in mijn darmen en dus erg slecht te zien...

@vandaag
    vandaag lekker shoppen voor een leuk geboortepakje! heb al wel het een en ander gezien op internet dus hoop dat t in het echie ook zo leuk is! hihi

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @polomimi: ja het zit me niet helemaal lekker dat ze nog kan draaien, elke keer als ze nu beweegt ben ik bang dat ze weer verkeerd ligt haha. ga het maandag wel even aankaarten bij de vk.

leuk shoppen voor een eerste pakje! bij mij zit die al in de koffer haha, maar ja moet ook wel op mijn termijn.

ik heb alles al klaar voor de bevalling, moet alleen het bed nog verhogen, wij moeten dat met bierkratjes doen, want er kunnen onder ons bed geen klossen, lekker charmant haha. denk dat ik vandaag maar even kratjes ga halen. mijn tas staat al klaar, daar moeten alleen de toiletspullen nog in en de camera. die werkt op accu dus moet hem nog opladen haha, laadt hem nu elke dag maar even op voor het geval.

vandaag: ik heb vanmiddag een verjaardag, maar dat is niet in breda, dus rijdt ik met mijn schoonzus mee, durf dat niet echt meer om zelf te rijden en vl kan niet mee, die moet werken. is ongeveer 20 min rijden dus mocht er iets gebeuren ben ik wel redelijk snel thuis.

18. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ Jesje
    kan me voorstellen dat het je niet lekker ligt. Is dan toch onzeker voor je hoe je gaat bevallen. Ik hoop heel erg dat het kan zoals jij het wilt en dat je kleine eigenwijs dus meewerkt hihi

ik moet ook even kijken of er klossen onder mijn bed passen.. heb een bedframe die van 1 stuk is gemaakt dus geen aparte pootjes of iets. Over 3 weken mag ik ze pas ophalen dus dan zie ik dan wel weer hihi..

Ik rij nog (bijna) elke dag in me autootje. Zou niet zonder kunnen haha.. Ik hoop dat ik nog kan tegen het einde maar zal ook niet ver meer weg gaan (afgezien wanneer ik de laatste dag school heb 40 km verderop).

Ik moet alles nog doen. Minikoffer heb ik wel al uit de schuur gehaald en ga morgen beginnen met de kleine wasjes :D

kleertjes heb ik echt in overvloed al. Maar oma wilt per se dat hij haar pakje aankrijgt. Ik mag zelf uitkiezen maar krijg het dan van oma. In zulke gevallen moet je dan niet in discussie gaan en gewoon erin meegaan hihi..

Kraampakket heb ik eergister ook opgehaald (ben alleen basisverzekerd dus geen cadeautje van de verzekeraar) en de blije doos bij de Prenatal. Zaten erg leuke dingen in. Vergeleken met die van de etos is die van de Prenatal leuker en praktischer hihi..
    Voor de rest moet ik de kleine dingen nog halen zoals dekentje, hoeslakentjes en de rest van het bevallinglijstje/ babyuitzet afvinken.
    Oh ja en niet te vergeten mijn huis schrobben enzo hahaha

19. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    wat lief van je oma dat ze persee het eerste pakje wil geven. en ach ja dan heb je straks genoeg afwisseling met kleertjes he. ik heb ook echt heel veel, maar dat komt omdat ik alles al had voor een meisje en heb bij noa toen ook met de kraamweek heel veel pakjes gehad. hoop stiekem wel een beetje dat ik nu niet zoveel kleertjes krijg hihi.

ik rij ook nog gewoon dagelijks auto hoor, heb het bij noa tot een dag voor de bevalling gedaan, alleen wel binnen breda, niet erbuiten. nu is mijn buik een stuk groter en zit mijn stuur echt tegen mijn buik aan dus autorijden is niet heel fijn meer. vl vind het ook niet prettig dat ik nog auto rijdt, hij is bang dat ik een keer plotseling moet remmen en dat het stuur dan kei-hard in mijn buik komt. heeft ie ook wel een beetje gelijk in, maar ik zie het ook niet zitten om nog 3 weken alleen maar thuis te zitten als het niet hoeft. het irritante is ook dat ik korte benen heb en mn stoel ook niet naar achteren kan zetten anders kan ik niet goed meer bij de koppeling haha. het is allemaal wat he, dat zwanger zijn hihi

20. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ jesje
    Ik snap dan wel dat autorijden niet meer prettig is. Mijn benen zijn vrij lang want het stuur komt nog niet eens in de buurt van me buik. Plus het stuur kan nog stukje naar achteren dus ik zal er geen problemen mee hebben.
    Ik ben vaak wel de stad uit. Meeste vrienden van mij wonen allemaal in steden hieromheen maar das hooguit 20 min rijden. Ook hebben zij allemaal een auto dus mocht er dan wat gebeuren dan kom ik wel thuis.
    31 mei is mijn neefje jarig (2 weken voor de uitgerekende datum) en dan ga ik er ook wel ff heen natuurlijk. is 20 min verderop. Een bezoekje van mij maakt hem altijd weer blij. En ik wordt er ook weer blij van om me mopjes te zien.

Ben ook niet bang aangelegd dus ik hou me niet tegen want de vk zegt. Als ze iets zou zeggen wat ik niet mag hihi..

Maar je hebt een mannelijke vk? Vond je dat niet gek of ongemakkelijk? Zou ik wel hebben aangezien ze in me doos moeten poeren straks enzo :S
    Vind dat al niet zo'n heel fijn idee eigenlijk dat een onbekend iemand daar beneden gaat loeren en poeren.....

Deel Deze Pagina