Tja een virusje oplopen kan natuurlijk altijd of je nu zwanger bent of niet. Ik voel me opzich wel ok. Ik merk wel dat ik echt m'n tempo moet vertragen en niet teveel tegelijk moet willen, maar ja is ook niet gek na 35 weken. Verder krijg ik steeds vaker in de loop van de dag last van m'n maag. Ik heb geen last van maagzuur maar het voelt alsof m'n maag recht onder m'n keel zit zeg maar. Is natuurlijk ook wel logisch nu m'n baarmoeder bijna op z'n hoogste punt is. Ik probeer vet eten en koolzuur te vermijden en neem soms een rennie voor het eten. Ik heb wel het idee dat, dat een beetje helpt.
Mmm hier gaat het even weer wat minder. Erg misselijk, veel harde buiken, last van andere dingetjes, niet slapen en verminderde baby-activiteit, dus misschien ga ik straks het zk nog even bellen. Ik kijk het nog even een ochtendje aan. @Jols Vervelend gevoel hè, dat je maag zowat je mond weer uitkruipt! Enfin, bijna verlof voor jou, als ik het goed heb. Toch? @Jesje Fijn dat de baby nog met het hoofdje naar beneden ligt. @Polomimi Leuk zo'n pretecho! Manlief wilde het ook heel graag, hier is 't helaas niet gelukt. Ik kreeg platte bedrust, dus tsja... weg echo En ook lief dat je korting kreeg. @mieren Geen flauw idee, nog nooit last van gehad, dus zou ook niet weten hoe je ze weg moet krijgen.
ja dat herken ik dat je alles in een lager tempo moet doen en niet teveel van jezelf moet vragen. vind dat soms wel lastig hoor! als ik 1 ding in huis heb gedaan moet ik alweer uitrusten om het volgende te kunnen doen, ben blij dat ik straks weer normaal mijn huishouden kan doen haha. en last van je maag heeft idd te maken met dat alles een beetje in de knel komt te zitten. vanille vla en cola schijnt ook te helpen. alleen bij mij werkt dat niet meer hihi. schijnt dat zodra ze zijn ingedaald je er minder last van krijgt, maar ja als net als bij mij de kleine niet indaalt hihi, baby wordt alleen maar groter maar zakt niet haha. vandaag is vl jarig, maar we vieren het nu nog niet, misschien ergens in juni hihi. hij heeft het heel druk met zijn werk en ik kan elk moment bevallen, dus leek ons beter om het erna te vieren. ik zelf ben de 25ste jarig, maar ik ga het helemaal niet vieren, mijn verjaardag boeit mij niet zo en ik ben 2 dagen ervoor uitgerekend hihi.
hopefull times: ik zou gewoon nu even bellen hoor! vooral met jouw achtergrond! beter teveel bellen dan te weinig!
@ jesje dat hebben jullie leuk gedaan. Een ukje krijgen voor je/jullie verjaardag! Het leukste cadeau wat je kunt krijgen hihi Dat lage tempo ken ik ook. Normaal wilde ik altijd veel doen in een korte tijd. Nu doe ik weinig in lange tijd hahaha Merk het wel met lopen en boodschappen doen. Het wil niet gaan zoals ik het wil. gelukkig is de super 2 min lopen van huis. Merkte het zondag ook met mijn neefje van 20 maanden. Die wilde kleuren op mijn memobord (mag, daar is het voor) maar dan til ik hem altijd wel even op en staan we daar ook eventjes hihi maar zondag heb ik gewoon maar een leeg A4tje op de salontafel voor hem gelegd zodat hij fijn kon kleuren. Dat tillen gaat niet meer zoals ik wil. Trappen lopen of andere dingen zijn ook niet echt aan mij besteed meer. Ik woon in een appartement op de begane grond dus dat scheelt een hoop. Maar als ik voor stage op huisbezoek moet bij clienten en die wonen leuk 4 hoog zonder lift, ja dan ben ik wel ff onderweg hahaha Maar slapen doe ik nog goed (en ben ik dol op) en wordt soms alleen wakker voor een toiletbezoekje. Voor de rest heb ik echt niets te klagen! Doe gewoon alles nog en voel me verder prima.
Ben ik weer. Net terug van vl en ben weer goedgekeurd. Bloeddruk weer ok. Moest me wegen en tja van die cijfers word ik niet vrolijk. Stand is nu 19 kg. Moest ik me zeker niet druk over maken, aangezien ik veel vocht vasthoud en ook ruim in het vruchtwater zit. Ach het zijn in ieder geval kilo's die je snel kwijt raakt! @tempo: jij drukt het goed uit Polomini! In mijn hoofd wil ik zoveel, maar er het gebeurt allemaal zo langzaam. Als ik iets te lang bezig ben krijg ik harde buiken. Dus na een uurtje rommelen, pak ik maar een kopje thee en de tab of een boekje... @jesje, fijn dat beeb nu goed ligt. Ik zal duimen dat het zo blijft! Ik heb nu alle wasjes gedaan en ben lekker kasten aan het inruimen. Wil dat voor vrijdag gedaan hebben. Dat was de termijn dat mijn dochter geboren is. Sinds vorige week krijg ik daar toch de zenuwen over. Terwijl bevalling gestart is met gebroken vliezen en dat niets wil zeggen over volgende bevalling!
Moeten jullie je allemaal wegen bij de VK? Ik niet.. Alleen bloeddruk, hartje horen, baby voelen, vragen stellen en weg. En thuis is me weegschaal leeg en vergeet steeds batterijen te halen haha (miss toch bewust? ) En hebben jullie last van de warmte?
Zo jullie zijn fanatiek aan het schrijven vandaag! Ik heb mezelf even pauze gegund op het werk dus een goede reden om even bij te lezen en te reageren. @ polomimi wat vervelend dat je je weer minder voelt! Bij twijfel gewoon bellen hoor, helemaal in jou situatie. Tja dat tempo hè ik vind het nig steeds lastig te accepteren dat ik even niet alles kan wat ik voorheen wel kon. Ik ga dan ook nog regelmatig over m'n grenzen heen, wat ik vervolgens moet bezuren omdat ik dan veel meer pijn in m'n rug en bekken heb. Wat dat betreft kan ik er ook wel naar uitkijken dat m'n lichaam straks weer van mij us en dat ik van al die klachten / beperkingen af ben. Ik wordt bij de vk ook nooit gewogen. Ze controleert bloeddruk, ligging van de baby, groei van de baarmoeder en de hartslag van de baby wordt beluisterd. Ik heb me al een paar weken niet meer ( durven ) wegen, volgens mij zit ik ongeveer op plus 15 kilo. Ik heb vanmiddag om 4 uur weer een afspraak bij de vk en vanavond een voorlichtingsavond over borstvoeding
Het was voor mij ook de eerste keer dat ik me moest wegen. Doen ze verder ook niet. De reden was dat als ik tijdens bevalling onverhoopt onder narcose moet ze heel blij zijn als ze weten hoe zwaar ik ben.
Ik hoop dat ik rond de bevalling wel hetzelfde weeg als nu.. moet toch echt even de batterijen gaan vervangen haha.. Doe ik donderdag, wanneer ik weer vrij ben, wel ffies.. Als ik het dan weer niet vergeet haha..
ik moet me elke controle wegen, tenminste dat moet niet maar ze vinden het wel fijn als ik het doe en ja de schade is nu eenmaal groot, maar dat zien we straks wel weer hihi. 3 weken geleden zat ik op 21 kilo, maar was 3 kilo afgevallen dus nu op 18. bij noa was ik 25 kilo aangekomen maar was na 1,5 week toen 16 kilo kwijt, dus ja hoop dat dat nu ook zo zal zijn. hier gaat alles verder zijn gangetje, af en toe een steekje en een harde buik, maar verder niks. we wachten maar weer verder af
Zo er is druk bijgepraat vandaag! @Jesje Ach 't zijn maar kilo's, ik zou me er ook niet zo druk om maken. Zeker niet als je weer dat 't meeste er straks weer af is. En nog gefeliciteerd met je vriend. Maar ik heb mij nog nooit gewogen bij de gyn. vinden ze eenvoudigweg niet interessant. Ik ook niet @Jols Hoe was je afspraak bij de VK? En ik hoop dat je een nuttige avond heb, vanavond. @Kanelly Fijn dat alles goed was en idd niet druk maken om die kilo's. @Polomimi Wat lekker dat jij nog zo goed kunt slapen, geniet er maar van. Hier zijn de nachten een drama. Kan niet meer goed liggen, veel pijn, veel jeuk en allergie en erg misselijk, dus niet echt bevorderlijk voor een nachtje lekker slapen. Enfin, ik hoef gelukkig overdag ook niets te doen, dat scheelt. Voelde de baby vanmiddag toch weer even lekker de hik krijgen, dus weer helemaal opgelucht, stond juist op het punt om te gaan bellen maar kijk het nog maar een rustig aan, hoewel de baby toch structureel wat rustiger is. Maar misschien heeft dat gewoon met de termijn te maken? Hebben jullie ook 't idee dat de baby gewoon wat rustiger is? Vanmiddag de adresstickers op de enveloppen van de geboortekaartjes gedaan, toen drong het toch tot mij door dat het écht nog maar een kwestie is van weken, voor de baby komt. Jeetje.... Manlief is druk bezig de laatste hand aan het kamertje te leggen (vensterbank nog opknappen, planken ophangen en ga zo maar door). 't Begint eindelijk wat te worden.
Vanmiddag bij de vk geweest en goed nieuws gehad. Het kindje ligt al stevig ingedaald in m'n bekken met het hoofdje naar beneden. De kans dat het nu nog een stuit oid wordt is nihil. Vanavond voorlichting over borstvoeding gehad, was heel nuttig en heeft me zeker gemotiveerd om het in ieder geval te proberen. Poeh ik had vanavond even een flink dipje. Ik was aan het koken en dat lukte niet. Ik irriteerde me aan mezelf, aan m'n vriend en we begonnen een beetje te kibbelen. Nou en toen kwamen de tranen, ik kon gewoon niet meer ophouden. Ik denk toch wel een teken dat ik een beetje op ben, na morgen maar zorgen dat ik echt rust ga nemen.
Zo dames ik heb lang niks van me laten horen... Wel nog meegelezen.. Mijn laptop was stuk en deze website doet raar op mijn telefoon.. Gelukkig gaat alles nog goed met iedereen! Jesje: Voor jou kan het nu echt elk moment gebeuren.. Fijn dat je baby nu goed ligt bij mij ligt ze al weken in stuit.. Dus hoop dat ze ook nog gaat draaien.. Jols: Verwar ik jou nu met de stuit ligging.. Gelukkig is je kindje al goed ingedaald... Ik heb de laatste dagen ook last van mijn emoties.. Heb er geen controle meer over Hopefulltimes; Ben blij om te lezen dat de baby nog steeds binnen zit... Echt respect dat je het zo goed volhoud met al jou klachten.. Bij mij is de baby ook rustiger ze hebben dan ook weer een hartfilmpje gemaakt maar er waren geen afwijkingen te zien gelukkig... De verloskundige zei dat ze altijd een hartfilmpje in het ziekenhuis laten maken wanneer er minder leven is.. Ik moet af en toe wegen ligt eraan welke VK ik heb Sorry voor wat ik allemaal ben vergeten belangrijk is dat het met iedereen goed gaat!
@maya: wat balen dat je kindje nog in stuit ligt, ligt het ook al vast of dat nog niet? bewegen: volgens mij is het wel zo dat ze op het einde wat rustiger worden, alleen merk ik dat nog niet haha. misschien is dat wel omdat ze nog alle kanten op kan. hopefull times, als je het niet vertrouwd gewoon even bellen meid. slapen: hier is dat ook drama, bijna elke nacht loop ik wel te spoken haha. mijn maagzuur is iets minder in de nacht gelukkig, maar ik kan gewoon niet lekker meer liggen, vooral omdat mijn buik zo in de weg zit. kan eigenlijk alleen nog op mijn linkerzij liggen, omdat dat de enige positie is dat ik niet zoveel maagzuur krijg, maar ja op een gegeven moment ben ik dan helemaal stijf. ik heb ons meisje vanavond maar even streng toe gesproken dat ze maar snel moet komen haha, maar of ze gaat luisteren weet ik niet. heb nu nog niet echt het idee dat ze zich snel gaat aankondigen. morgen ga ik met noa, mijn zus en neefje even naar een speelparadijs hier. ik ben namelijk niet meer zo heel actief voor haar als dat ik normaal ben. dus gaan we even lekker daarheen, kan ze samen met haar neef zichzelf even lekker uitleven
@ beweging Die van mij is juist drukker de laatste tijd. Misschien omdat ik nu echt mijn rust kan pakken. Vannacht werd ik wakker om 5.15 voor een toiletbezoek en die kleine dacht: mooi, mama is wakker. Ik weet niet wat hij deed maar volgens mij was ie schommelen of iets. Heel erg druk iig. Duurde dus wel weer ff voordat ik weer in slaap viel. Vandaag laatste dagje stage van deze week dus moest er wel weer op tijd uit.. Ging ook niet zo best.. -_- dat is het enige nadeel wat ik heb qua slapen: ik kom 's morgens mijn bed amper uit Morgen wel uitslapen hihi @ ligging Mijne ligt al weken met hoofd naar beneden. ik geloof al vanaf week 29. Hij was ook al licht ingedaald (zei vk 2 weken terug). Hij draait alleen van rug naar buik en zij maar hoofd blijft beneden. Heb wel eens pijntjes onderin me buik of een enorme druk daar, dus denk dat ie nog wel verder aan het indalen is. Vrijdagmiddag weet ik het zeker, dan heb ik weer controle VK en dan zal ze het vast wel weer checken. Op die controle gaan we het over de bevalling hebben dus ik ben benieuwd.
nou wees maar blij dat je kleine al ingedaald is, zo inzekerheid zitten als wat ik nu zit is ook niet zo prettig. ik voel me vandaag niet optimaal, heb rugpijn en zeurend gevoel in mijn buik en mijn buik is ook heel zwaar vandaag haha, ik weet niet hoe ik dat anders uit moet leggen. denk dat het gewoon weer voorweeen zijn, of het moet gaan doorzetten, maar dat zal wel niet. zou nu wel goed uitkomen, noa gaat vanavond bij haar tante logeren en komt morgen pas om 6 uur thuis hihi
Goh jesje het begint nu echt wat meer te rommelen hè? Hopelijk zijn het voortekenen dat de bevalling binnenkort gaat beginnen! Ik heb sinds 5 uur vanmiddag verlof! Heerlijk ik was er ook echt aan toe, nu ga ik genieten van m'n rust.
Jols: geniet van je rust meid! Hier begint de pijn wel iets toe te nemen, maar niet regelmatig. Ga zo even douchen als het dan nog is toch maar even de vk bellen...bij noa voelde ik immers de eerste paar cm ook niet...