Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh spannend! Slim om even met de vk te bellen. Laat je even weten hoe het verder gaat?

2. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Wow jesje.. Hou ons op de hoogte..

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Net onder de douche vandaan, is nog niet minder geworden. Kijk het nog heel even aan en dan ga ik toch maar echt bellen. Merk dat ik het toch probeer uit te stellen om te bellen hihi. Ik hou jullie op de hoogte

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet uitstellen maar bellen bellen bellen!

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Nou het is weer helemaal afgezakt helaas...mocht ik morgen weer last krijgen dan bel ik dan de vk even....

6. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Oeh jesje, spannend allemaal! misschien zijn het inderdaad de voorweeen geweest. Hoe gaat het vandaag?

Spannend nu hoor voor ons allemaal. We zullen straks 1 voor 1 'verdwijnen' om te bevallen. Ben echt benieuwd wie wanneer aan de beurt is hihi

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hoi meiden nou ben net wakker, want noa was logeren en ik heb de hele nacht weer last van mijn darmen gehad, heb de halve nacht op de wc gezeten:( nu nog steeds last.... verder heb ik niet echt ergens last van, alleen wat rugpijn, verder niks. mijn zus denkt dat het niet lang meer kan duren aangezien ik al een tijdje wel wat aan het rommelen ben en gisteren was het wel de ergste keer. had gisteren zelf ook goede hoop dat het zou doorzetten, maar helaas pindakaas...:( mijn zus heeft zelf 4 kinderen, dus heeft wel wat ervaring natuurlijk hihi, maar ik durf er zelf niet meer op te hopen hoor.

8. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    misschien dat de kleine aan het indalen is?

mijne geloof ik wel.. had vanmorgen ook pijn in rug en steken in mijn doos zeg maar.. wijst op indalingspijn. nu is het over en ben ik lekker rommelen in huis. en de kleine aan het rommelen binnenin hihi..

Zou wel leuk zijn als de kleine van jou niet meer lang op zich laat wachten! Nog steeds spannend

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik weet niet polomimi, heb dit gevoel al vaker gehad en toen was ze ook niet ingedaald. maar zou wel fijn zijn als ze nu wel indaalt haha, maar mijn zus zegt echt voorweeen, ze herken het heel erg zegt ze.

ik heb vanmorgen wat gepoetst en vanmiddag even naar de bouwmarkt geweest en toen ik een uurtje thuis was begon het weer. is nu nog steeds, maar ik durf niet meer te hopen dat het doorzet hoor. ik heb vandaag ook helemaal geen eetlust, als ik maar niet ziek ga worden:(

10. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Ik ben zwaar aan het aftellen en duimen dat onze ukkie komt vorige week bij de verloskundige geweest en ons mannetje lag al goed met zijn hoofdje en vast..
    Morgen weer terug en hopen dat het niet lang meer gaat duren als hij op zijn vader lijkt komt hij 24 dagen te vroeg dat is aanstaande zaterdag.. Ik kwam zelf ook 3,5 week te vroeg dus heb er hoop in.. Moet er niet aan denken dat het max ook nog 40 dagen kan duren de 2extra weken meegerekend dan.. Ben veelste nieuwsgierig en ook wel bang dat het dan toch nog mis kan gaan :(

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @webje: nou meid, hij kan beter nog een paar daagjes blijven zitten hoor meid. vanaf 37 weken mag je bevallen en hoeft hij evt niet meer in de couveuse. maar snap wel dat je het beu bent!

hier een redelijk goede nacht gehad. ben wel pas half 1 gaan slapen, omdat ik gewoon echt niet moe was, maar hoefde er niet uit.

12. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje wat een spannende tijd! Lastig hè dat het nu snel kan beginnen maar dat dit gerommel ook nog enkele weken kan duren....

Even een hele andere vraag. Ik ontdekt sinds enkele dagen grijze haren op m'n hoofd! Ik zat al te geinen met m'n vriend, ons kind is nog niet eens geboren en het bezorgd me al grijze haren :D
    Maar ik vroeg me af, is dit ook een effect van de zwangerschap net zoals je tijdens de zwangerschap veel minder haren verliest? Het is gewoon nieuwsgierigheid, ik kan me er niet echt druk om maken. Mocht ik grijs worden dan koop ik wel een pak haarverf na de zwangerschap.

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Geen idee of zwangerschapshormonen iets met je haarkleur doen.
    Lijkt me aan de andere kant niet gek, want je lichaam verandert helemaal wel heel erg, dus waarom je haar niet.

@Jesje
    Spannend hoor.
    Ben benieuwd.
    Komt nu wel heel dichtbij, nietwaar?

Zelf net weer voor controle geweest en uitgebreide CTG en echo gehad.
    Baby is toch wel erg rustig, maar gelukkig klopte het hartje prima.
    Moet bellen als ik de baby weer minder voel en dan word ik waarschijnlijk wel opgenomen, maar mocht nu gelukkig weer naar huis:)

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Jols: ik weet niet of dat een kwaal is haha.

Hopefull times: hopelijk is het niet nodig dat je opgenomen wordt.

Ik heb vanmorgen toch de vk maar gebeld, heb nu al bijna 2 weken last van mn darmen en moet nu zo erg hoesten dat ik ervan moet spugen en heb pijn in mijn maag ervan. Vk had toch liever dat ik even naar het zh ging omdat ik de kleine ook minder boel als dat ik normaal gewend ben. Lig nu aan de ctg. Als ik meer weet horen jullie het.

15. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ grijze haren
    grijze haren, die heb ik niet.. Blonde wel hahaha

@ nacht
    Ik heb een verschrikkelijke nacht achter de rug. veel harde buiken, onderbuikpijn en rugpijn. en ook nog heel veel wakker. Toen vannacht tijdens het toiletbezoek mijn dijbeen opengehaald wat niet zo'n fijn gevoel was. Was wel gelijk klaarwakker hihi Slaapdronken he.. pff..
    Voorweeen denk ik maar.
    Voel me ook de hele dag niet zo lekker. heel zwaar gevoel.
    Heb zo toch controle VK en dan meld ik wel eventjes.
    Kleine rommelt ook gewoon verder dus ik maakte me ook geen zorgen.

Hoop dat ik vannacht wel goed slaap.

@hopefulltimes
    beterschap en hopelijk kan je gewoon lekker thuisblijven

@ webje
    Ja nog 6 daagjes wachten, dan hoef je inderdaad niet te blijven in zkh als je daar bevalt.

@ jesje
    succes meid en hou ons op de hoogte. Beterschap

16. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hopefultimes, fijn dat je wel weer naar huis mocht en wat goed dat ze het nu zo goed in de gaten houden! Ben je nu ook extra alert op de bewegingen van je baby?

@ jesje, wat spannend zeg. Hoe gaat het nu?

@ polomimi lastig zeg van die nachten, ik ben benieuwd naar wat je vk ervan zegt!

Als ik het zo lees wordt het bij een aantal van jullie toch echt wat onrustiger, de bevalling lijkt steeds dichter bij te komen hè

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @polomimi: dus bij jou begint het ook al wat te rommelen meid.

nou hier goed nieuws gehad. kleine doet het nog helemaal goed, voel alleen niet alle bewegingen meer, maaarrrrr ze is ingedaald:D de arts verwachtte niet meer dat ze nu nog zou draaien, ze lag redelijk vast. buikpijn en rugpijn zijn waarschijnlijk indalingsweeen, in combinatie met voorweeen geweest. ik moet alleen even ors halen om te voorkomen dat ik uitdroog. gelukkig drink ik de hele zwangerschap al veel dus echt kans op uitdrogen krijgt mijn lijf niet. ben weer helemaal gerust gesteld nu. nu dinsdag weer op controle

18. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    schaam schaam heb me al even niet meer laten zien.

bedankt voor de lieve woorden, heb me soms erg moeten verdedigen bij mensen om me heen dus heb het soms het idee dat ik me altijd uitleg moet geven.

vanavond gaan we bij vrienden op kraamvisite de kleine is 3 mei geboren. dus nog lekker ienie minie. weet nog niet zo goed wat ik wil kopen als kraamcadeau, heb nu 3 slabbetjes en een lief rompertje.

opvang: hier geen opvang nodig. Vriend wil straks wel ouderschapsverlof opnemen, om mij een beetje te ontlasten en te helpen. dit wordt dan 1 keer in de week of om de week.

verlof: voor de meiden die nu verlof hebben, GENIET ER VAN. voor de meiden die nog geen verlof hebben het is bijna zo voor :)

auto rijden: ik rijd nog zelf auto, maar laat het als het even kan aan vl over. ik pas er met gemakt nog in maar door die harde buiken vind ik het lastiger om te rijden. we hebben gelukkig een hoge auto en dat vind ik nu wel erg prettig.

jesje: ik ga voor je duimen dat de kleine er uit wil :p.

merk bij de zelf ook wat veranderingen, ben erg op me zelf de laatste dagen, ben ook niet helemaal in me doen, heb nergens echt zin in maar daar tegen over moest!! ik nu in eens alles voor me kaar hebben dus:
    de vluchtkoffer staat klaar:D. gisteren een easy base gekocht via mp deze hebben we gelijk maar in de auto laten zitten, alle spullen zijn er en alles is gewassen, beschuit en muisjes staan in de kast, geboortekaartjes zijn net besteld.alleen het bed nog op klossen, box naar beneden, adressen op de adresstickers afdrukken en de plintjes plakken. maar hij mag nog wel even tot 37 weken blijven zitten.

heb van de week nog wel even een slab en vlaggetjes in elkaar genaait:

19. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje, wat een goed nieuws fijn zeg! Kan het ook zijn dat je de bewegingen minder voelt doordat de kleine is ingedaald?

@ kleinmonster welkom terug ;) wat ben je creatief bezig geweest leuk zeg! Ik ben ook met de laatste dingetjes bezig. Vluchttas staat klaar en ben ik langzaam aan het vullen, adressen ga ik deze week mee bezig en het beschuit moet ik nog kopen maar inderdaad wel slim om dat van te voren te doen. Verder begreep ik dat je pas vanaf 37 weken klossen kan halen.

Ik heb voor de komende week al een aantal leuke dingen gepland zoals uit eten met een vriendin. Nu kan het nog dus maar even van gemieten!

20. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Zo weer terug van de VK..
    Ze wil dat ik even ga checken voor een blaasontsteking. En dat ik mij even moet tempen.
    Was vlak voor ik wegging naar VK naar toilet geweest, dus moet het dan maar even naar de huisartsenpost brengen later vanavond of morgen.

Voor de rest doet mijn kleine vent het goed en issie inderdaad verder ingedaald.
    Indien ik meer harde buiken krijg en die rugpijn om de 10 minuten komt, dan moet ik haar toch echt even bellen.
    Kleine mag nu nog niet komen, hij moet toch nog even tot minimaal de 1e van de maand blijven zitten hoor van mama..

Voor de rest ga ik nu niks nada noppes doen. Even uitrusten en vroeg slapen.

@laatste dingen
    adresstickers, daar ben ik vandaag mee bezig geweest. wacht nog even op het adres van mijn oom en tante en dan kunnen ze de enveloppen op.
    geboortekaartje staat klaar of gewijzigd te worden en besteld te worden. Enige wat rest is de precieze datum, tijd en gewicht natuurlijk.

@ Jols
    Mijn nachten zijn anders gewoon prima. Slaap goed en met draaien heb ik geen last. Behalve vannacht dan. Dat was mijn eerste echte slechte nacht. Draaien deed zeer, voelde me zwaar, slaaphouding kon ik niet vinden en pijn in me rug en buik.

@ Jesje
    Wat fijn dat ze is ingedaald! beter laat dan nooit ;)

Deel Deze Pagina