Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    even een kort berichtje van deze kant:

vanmiddag de verloskundige langs gehad voelde me al 2 dagen niet zo en de harde buiken waren ook anders dan anders. Het blijkt dat ik indalingsweeen heb, hopelijk voel ik me met een paar dagen weer beter. heb ook af en toe pijn beneden dat komt omdat ie waarschijnlijk toch nog iets probeert te draaien in mn bekken. maar inmiddels mag ik dus op
    cvibi en er zou 1/4 verstreken zijn van mn baarmoedermond.

iemand een idee hoe je slijmprop eruit ziet?
    ik gebruik nog steeds mn intiemdouche en er kwam net een aardige prop uit met wat bloed. Sorry voor het viese verhaal.

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betekent dit? Ik ben nog niet zo thuis in alle bevallinfstermen :)

Helaas kan ik je niets vertellen over hoe een slijmprop eruit ziet, maar als ik het zo lees begint het aardig te rommelen bij je klein monster.

Succes!

3. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Had de tekst geknipt en geplakt uit een ander forum waar ik ook mee doe haha :D

Maar het betekend dat de kleine vast in mn bekken ligt

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is mooi, keurig met het hoofdje naar beneden?

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: klinkt wel als je slijmprop meid. bij sommige is deze wit, bij andere zit er een beetje bloed bij. je kunt hem in delen verliezen, maar ook in 1 keer. ik verlies sinds vrijdagavond ook propjes witte slijm, is wat dikker en stugger dan wit vloed, dus waarschijnlijk verlies ik hem in delen. voorweeen zijn echt vervelend he meid? hier ook al een tijdje last van;)
    wel fijn dat hij vast ligt, hopelijk wel in de goede richting?

hier wel wat last van nesteldrang en had deze week ook aardig wat willen doen, maar doordat ik elke keer of naar de vk, ha of zh moet wil het er niet echt van komen. komt ook omdat ik echt een dutje moet doen met noa als zij smiddags gaat slapen, anders ben ik de hele dag niks waard.

morgen weer naar de vk om mijn bloeddruk in de gaten te houden, vrijdag noa naar de psz en ze gaat dan in de avond lekker naar haar tante en blijft daar dan slapen. heeft mama ook even wat rust;)
    hier sinds 4 uur weer aardig wat voorweeen, zijn soms best heftig, dat die krengen nu maar eens een x door gaan zetten!

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hey meiden moet even klagen hoor! heb zoooo slecht geslapen vannacht, 5,5 uur met paar onderbrekingen door maagzuur, rug en buikpijn enzo. ook heb ik sinds vannacht weer flink last van vieze boeren en rommelende darmen dus ben bang dat het maar voor 1 dag was dat het over was...
    nog steeds rug en buikpijn, voelt echt als ongi, trekt ook door naar mijn been. gelukkig moet ik straks naar de vk, dan kan ik dat even aangeven, misschien dat zij me kan vertellen of dit het begin is of misschien dat ze kan kijken of er al wat ontsluiting is ofzo, misschien dat ze me dan toch wel wil strippen. heb ook het idee dat mijn darmen pas echt weer op orde zullen komen als mn meisje eruit is, dan krijgen ze toch wat meer ruimte enzo natuurlijk. sorry voor mijn geklaag, maar ben het echt zat nu!:(

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje gewoon even klagen hoor! Waar kan je dat beter doen dan hier? Wat vervelend voor je, hopelijk kan de vk nu inderdaad iets voor je doen. Hoe laat heb je een afspraak?

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik moet om 12 uur. ik hoop ook echt dat ze iets voor me kan betekenen...mijn zus zegt ook, ik zie je helemaal aftakelen, maar dat voel ik zelf ook. ik wil mezelf weer zijn!! heb net ff lekker een potje zitten janken bij vl, dat heeft wel een beetje opgelucht!

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Meiden even update vanaf mijn kant, lig weer bij triage aan de ctg. Bloeddruk was te hoog 140/95. Heb ook urine en bloed moeten afstaan, dan gaan ze kijken of het geen zwangerschapsvergiftiging is. Vk had ook nog inwendig gevoeld en alles zat nog potdicht blijkt dat het hoofdje uit mijn bekken is dus heb heel de tijd indalingsweeen. Had bij noa ook een hoge bloeddruk en ben toen ingeleid. Ben dus benieuwd wat er vandaag weer uit gaat komen.

10. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje, zo de kleine beeb houdt je wel bezig. Fijn dat ze het nu zo goed in de gaten houden. Succes vanmiddag en inderdaad maar even afwachten wat er uit de onderzoeken komt.

11. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hij ligt lekker met zn koppie beneden, maar heb ook pijn omdat hij waarschijnlijk in mn bekken nog een beetje probeerd te draaien.
    maar het kwam wel even dichtbij gisteren met die indalingsweeen en slijmprop, merkte dat ik toch wat onrustig heb geslapen.

las op internet bijna overal dat als je hem verliest meestal binnen 2 weken bevalt. dan zit ik bijna op 37 weken, maarja elke vrouw en baby is weer anders.

jesje: jij mag echt wel even klagen, die kleine houd je erg goed bezig. ik ga heel hard voor je duimen dat ze je gaan inleiden want daar ben je hard aan toe.

volgende week donderdag hebben we de liggingsecho.

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    nou heb 2,5 uur in het zh gezeten en daar was mijn bloeddruk 120/90, ietsje gezakt dus en dat vonden ze goed. bloed en urine waren ook goed dus dinsdag weer op controle bij de vk. ben echt helemaal gebroken nu.

13. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    jesje: aahh meid, ik kan het me helemaal voorstellen. elke keer lijk je er dicht bij te zitten en dan toch weer niet. Sterkte. Ik hoop dat je vanacht een beetje kan slapen

14. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jesje
    Sterkte hoor meis. Fijn dat de controles goed waren, overigens.

@laatste loodjes
    WAS HET ALLEMAAL MAAR VOORBIJ:)
    Dat zegt zo ongeveer wel, wat ik voel.
    Heb echt mijn dagen niet.
    Slecht slapen (al een paar weken), veel braken, maagzuur, misselijk, pijn, voel me 's avonds net een zwembad/olifant en kan het mentaal gewoon niet zo goed meer relativeren.
    Dat komt wel weer;), maar nu dus even niet.
    Morgen even naar de HA, medicatiebeleid doorspreken voor na de bevalling en misschien nog even wat extra's vragen voor de laatste loodjes, want volgens manlief wordt ik met de dag "dunner" en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

15. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kleinmonster, voor jou komt de bevalling ook steeds dichterbij hè, spannend!

@ jesje fijn dat de controles goed waren, maar het zit je niet echt mee zeg. Wat een geduld moet je zo hebben.

@ hopefultimes ik kan me goed voorstellen dat je relativeringsvermogen nu een beetje op is. Niet zo gek aan het eind van zo'n ingewikkelde zwangerschap als die van jou. Sterkte meid! Verstandig dat je morgen even met de ha gaat spreken.

Bij mij worden de laatste loodjes ook zwaarder maar nog niet in de mate waarin jullie beschrijven. Vanavond met een vriendin uit eten geweest was super gezellig maar voor mij voorlopig wel de laatste keer dat ik in een restaurant heb gezeten. Ik vandaag expres al rustig aan gedaan en ik ben maar een paar uur weg geweest en ik ben echt op! Pijn in m'n bekken, pijn in m'n rug, harde buiken. Ik kom steeds meer grenzen tegen, zometeen maar lekker op bed :)

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @hopefull times: ik snap heeel goed dat je er helemaal doorheen zit meid! hoe ver ben je nu precies? en is idd niet de bedoeling dat je steeds dunner wordt, terwijl je zwanger bent. hoop dat ze daar iets aan kunnen doen.

@jols: ja elke keer als je iets gaat doen ga je merken van, oeh dat valt me eigenlijk toch heel zwaar! gewoon aan toegeven meid!

ik was gisteren ook echt teleur gesteld dat ik te horen kreeg dat alles nog helemaal dicht zat. vervolgens 2,5 uur in het zh gezeten voor niks eigenlijk, ik was helemaal op. ik ga er maar gewoon vanuit dat ik minimaal nog tot de 23ste(uitgerekende datum) moet, maar hoop toch stiekem dat het ineens gaat beginnen voor die tijd hihi. zul je zien komt ze op de 25ste op mijn verjaardag hihi:p ik moet zeggen dat ik vannacht een redelijke nacht heb gehad. had wel pijn in mijn benen omdat ik niet lekker lig en maagzuur, maar had rennies naast me liggen en vertikte het om voor de pijn in mijn benen uit bed te gaan. had gisteren ook weer veel indalingsweeen, dat is ook vervelend, want het doet dus niks haha.

17. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ jesje
    wat een gedoe steeds zeg! Sterkte ermee en hoop nog steeds dat t voor jou snel afgelopen zal zijn en weer aan de betere hand bent.. Maar wel fijn dat de controles goed waren. Dat is dan wel een opluchting.

@ Hopefulltimes
    Ik kan ook wel begrijpen hoe jij in je velletje zit. Hoelang moet je nu nog?

Ik ben ook wel ff een wrak. Soms staat het huilen me nader dan het lachen. Maar ben geen jankerd dus ik hou me groot. Op zo'n moment vind ik het wel jammer dat ik geen klankbord heb in de vorm van een partner. En om bij mijn vriendinnen aan te kloppen heb ik ook niet veel zin in. Gewoonweg omdat zij hun eigen leventje hebben. Krijg altijd wel op me kop als ik alsnog jankend met ze aan de telefoon zit. Dan zeggen ze: "meisje, trek dan aan de bel, dan ben ik er toch voor je.." soms makkelijker gezegd dan gedaan.
    @ blaasonsteking
    Ik voel me wel weer veel beter dan een week geleden. Hoop dat de antibiotica is aangeslagen. Moest vandaag weer een potje brengen naar huisarts maar omdat ik al vroeg weg moest en pas 17 uur thuis was, geen tijd gehad. Dan maar naar de huisartsenpost strakkies.

@ verlof
    Jaa heb dan nu echt echt echt verlof. geen school meer, geen stage meer en geen werk meer. Werk was 2 weken terug al klaar, maar deze week dan ook echt de stage en officieel verlof van school.
    Tijd voor volledige rust zonder verplichtingen. heer-lijk

Oh ja, Ik ben trouwens vandaag voor het eerst weer op de fiets gestapt. (alles gaat bij mij met auto haha) en het voelde best gek om met dikke buik te fietsen! Maar ging prima hihi

18. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Polomimi
    Fijn dat het beter gaat met de blaasontsteking.
    Kan me overigens voorstellen dat je soms even een "schouder om uit te huilen" mist!
    En geniet van je verlof meis!

@Jesje
    Ja voor jou gaat het er om spannen, wanneer de baby komt.
    Ik hoop voor je dat ze je niet al te lang meer in spanning laat:)

@Jols
    Idd je grenzen maar in de gaten houden en genieten van je bed, als 't nodig is.

@Huisarts
    Omdat ik nu zoveel braak, heeft het even geen zin om iets te doen.
    Maar we hebben een actieplan liggen voor na de bevalling.
    Huisarts vond me namelijk ook zichtbaar vermagerd (en ik dacht nog wel, dat manlief een beetje overdreef:)).
    Na de bevalling ga ik aan de nutridrink of de poeder, ik mag kiezen, dus denk er nog even over na. Vind het allebei ontzettend goor, maar goed, ik wil ook graag bv geven en dat vraagt ook veel energie van je lichaam, dus er moet echt even wat aan de kilo's gedaan worden.

@Pinksteren
    Nog leuke plannen?

19. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ pinksteren
    agenda leeg! woeiii
    denk van t weekend de gordijnen wassen en ramen lappen, (zo gebeurd, 5 ramen haha
    weer moet ook ff goed wezen zodat ik de buitenkant kan doen. anders is t dweilen met de kraan open..

@hopefulltimes
    sterkte! zeker ff aansterken met die gore drankjes. Energie heb je zeker wel nodig. Hoop echt dat het aanslaat bij je!! Als het kon gaf ik je met liefde mijn pondjes hihi

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Hier geen plannen voor het weekend, zondag verjaardag van sz, maar datis om de hoek. Dan blijft noa zondag bij haar slapen en komt dan maandagavond pas weer thuis. Ga ik maandag denk nog wat poetsen ofzo haha, ik blijf hier poetsen, maar wil het graag netjes hebben als ze komt. Ik spreek ook niet meer af met mensen, hoogstens met mijn zus omdat zij bij de bevalling is, maar heb geen zin dat ik straks mensen moet gaan afbellen omdat ik moet bevallen haha. Ik wil in alle rust bevallen niet dat mensen mij allemaal gaan lastig gaan vallen.

Deel Deze Pagina