Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

@ polomimi, ik kan me goed voorstellen dat je in dit soort gevallen een partner mist. Mijn vriend is niet zo'n goede prater maar alleen al dat hij zo en nu dan even vraagt hoe het met me gaat of bijvoorbeeld de boodschappen voor me uit de auto pakt is al zo fijn. Benut vooral je vriendinnen om even uit te huilen, daar zijn ze voor toch. Fijn dat je verlof hebt, heerlijk hè om geen verplichtingen te hebben en zelf je tijd in te kunnen delen.

@ jesje, ik kan me goed voorstellen dat je het nu wel gehad hebt. Maar het kan niet zo heel lang mee duren toch? Ze laten je meestal toch niet langer dan 2 week overtijd lopen? Al hoop ik voor je dat dit niet gebeurt, ik duim voor je dat de kleine snel komt!

@ hopefultimes wat vervelend dat ze nu niets voor je kunnen doen. Is het nog een beetje vol te houden voor je?

Pinksterweekend, wij hebben ook niet veel plannen. Beneden is de verbouwing klaar en hebben we naast de woon en badkamer nu ook 2 slaapkamers maar uiteindelijk is het de bedoeling dat we boven gaan slapen. Mijn vriend zal dit weekend dus weer gaan klussen boven. Ik ga wat aanrommelen in huis. Verder hebbik gisteren een lading boeken besteld als het goed is komen ze vandaag binnen. Ik zal dan veel tijd al lezend op de bank doorbrengen.:D

2. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Het zit mij deze week niet echt mee!
    Nu heb ik ontzettende last in mijn schouder met een aanhoudende zeurende pijn. Denk een ontsteking ofzo dus straks maar even naar de weekendhuisarts. Heb er heel slecht door geslapen omdat elke beweging met mijn arm erg zeer doet. mijn buik zit al in de weg qua aankleden enzo dus nu met mijn schouder voel ik me helemaal zo'n oud wijf. Het zit ook nog eens in mijn rechterschouder en aangezien ik rechtshandig ben, totaal niet handig! pff

Sorry, moet ff klagen! Ben het gewoon helemaal zat nu. Nog 2 weken moet ie blijven zitten en dan zeg ik de huur op daarbinnen! Dan moet ie zijn boeltje pakken en eruit! hihi

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: hier in breda kun je kiezen of je met 41 weken wil worden ingeleid, heb besloten dat ik dat sowieso wil, maar hoop toch wel dat ze voor die tijd komt!

heerlijk toch lekker languit op de bank! geniet er maar van hoor, ik kan dat niet met zo'n kleintje om me heen haha.

dus dat heb ik fout gedaan! ik heb de huur niet opgezegd, dus daarom blijft ze mooi zitten haha:p

noa was hier vanmorgen al om 05.45 wakker pffff. ik dacht ik leg haar nog ff bij ons in bed, maar dat wilde ze niet. om 9 uur vroeg ze of ze naar bed mocht, heb dat toen maar gedaan en ben toen ook terug gegaan, kon mijn ogen niet meer open houden. toen hebben we tot 11 uur geslapen, even kijken hoe dat vanmiddag gaat uitpakken, want denk niet dat ze het nu redt tot 7 uur vanavond, anders vanmiddag nog maar een uurtje laten slapen en wat later naar bed vanavond, ik zie wel.
    is ook wat he, nu kan ik eindelijk een stuk beter slapen, omdat mijn darmen over zijn, wordt noa zo vroeg wakker haha.

ik blijf veel last houden van het indalen en weer omhoog gaan, heb nu al een eigenwijs ding haha. verder gaat het redelijk goed, misschien scheelt het dat ik me erbij neer heb gelegd dat het nog wel even kan duren ofzo, ik weet het ook niet.

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werkt dat zo? In dat geval zeg ik ook over ongeveer 1,5 week de huur op dan mag beeb wel komen. Ik zag gisteren op het journaal dat uit een onderzoek is gebleken dat het schadelijk voor kinderen kan zijn als ze langer dan 42 week in de baarmoeder blijven. Meer kans op ontwikkelingsachterstanden etc. Ik heb me wel voorgenomen om dit met de vk te gaan bespreken mocht de kleine er met 40 weken nog niet zijn.

Ik hoop alleen echt dat dit niet nodig is en dat beeb zich binnenkort zelf aandient.

Hebben ze je bij de huisarts kunnen helpen met je schouder polomimi?

Ik was van plan te gaan lezen op de bank vandaag maar dat is tot nog toe niet gelukt. De hele dag al druk bezig met ditjes en datjes straks moeten we ook weer weg dus ik kom het komende uur niet van de bank af!

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja dat klopt wel jols, mijn zus wist dat ook te vertellen en zij was laatst mee naar de vk en die beaamde dat. het schijnt dat je placenta dan gewoon minder gaat werken, daarom wil ik ook met 41 weken ingeleid worden, mocht het nodig zijn. ga geen onnodige risico's lopen.

ik had deze hele week een rustige week gepland, maar door alle bezoekjes aan het zh, vk en ha is daar helemaal niks van gekomen haha. probeer nu ook wel wat afleiding te zoeken hoor, anders gaan die dagen niet voorbij haha. ik weet niet wat ik heb vandaag, maar voel me echt top! alsof ik de hele wereld aankan! echt een heerlijk gevoel, vooral na de laatste weken dat ik er helemaal doorheen zat. als ik me zo blijf voelen, kan ik de bevalling in ieder geval goed aan!:D

6. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ jols
    huisarts gaf me codeine die ik moet nemen in combi met paracetamol. Ook gaf ze me vulgaren emulgel (die je op tv ziet) maar dat schijn je helemaal niet te mogen smeren in de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Dus die heb ik ongeopend gelaten en dan bel ik dinsdag eventueel wel met mijn eigen huisarts mocht de pijn niet over zijn.
    Verder was het advies om te rusten. Gaat niet echt als je rechtshandig bent, je komt er toch wel achter hoe vaak je je arm gebruikt op een dag.

Echt jammer dit want wilde de gordijnen en de ramen doen dit weekend. Met boodschappen heb ik de hulp maar ingeroepen van me mams.

Goede tip van jullie dames, over de 42 weken grens. Ga dat woensdag, wanneer ik weer naar vk moet, ook even aankaarten hoe dat zit hier in deze stad. Wel zo fijn te weten

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje wat fijn dat je, je nu beter voelt en meer energie hebt. Geniet er maar van, hopelijk blijft dit een tijdje zo!

Polomimi, ik weet natuurlijk niet hoe je gordijnen en ramen eruit zien :)maar ze redden het vast ook nog wel een aantal weken zonder wasbeurt.

Morgen zit ik op 37 weken, jeetje het gaat wel snel zeg. Maar tegelijk kan het me op dit moment ook niet snel genoeg gaan, ik ben wel toe aan de geboorte van onze beeb. Maar ja we wachten af....

8. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh trouwens ik heb het idee dat de bewegingen van de baby nu meer pijn doen nu de baby is ingedaald. Ik voel regelmatig steken in de buurt van m'n staartbotje / anus en bij mijn blaas. Ik heb het idee dat dit de baby is die beweegt, herkennen jullie dit?

9. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jols, dat herken ik niet. Maar ik weet ook niet of de mijne al is ingedaald. Kan me het van mijn vorige zwangerschap niet herinneren.
    Ik heb wel gevoel dat beeb aan het indalen is. Tussen me liezen voel ik soort spierpijn en als ik opsta moet ik eerst krom en wijdbeens lopen. Dan lijkt het zich te resetten en kan ik iets normaler waggelen. En het lijkt steeds lager aan de voorkant te hangen. Ik hoop niet dat ik dit nog tot de bevalling heb...
    Verder is het bij mij rusig. Gisteren ziekenhuistas klaargemaakt. Alleen voor onze dochter nog wat bij elkaar scharrelen.
    Ml moet morgenmiddag en maandag werken helaas. Is altijd met pinksteren, maar nu wel pittig met mijn dochter. Gelukkig komen mijn ouders morgenmiddag en gaat mijn moeder haar naar bed brengen. Anders kan het maandag wel eens heel pittig worden.

10. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Ja de vk zei tegen mij dat het niet in elk zh standaard is dat je mag kiezen met 41 weken. Hier in breda gelukkig wel. In belgie schijnt het dat ze je dan standaard inleiden.

Ik zit nu het songfestival te kijken haha. Ik kijk dat echt nooit, maar ja zo vaak staan we niet in de finale he haha. Morgen verjaardag van sz, noa blijft dan bij haar en blijft daar dan slapen. Vl en ik hebben besloten dat wij dan even quality time gaan houden en gaan dan lekker saampjes uit eten, straks wordt dat alleen nog maar moeilijker

11. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij zijn het songfestival ook aan het kijken ( op verzoek van m'n vriend :$ ) ik ben benieuwd hoe ver Anouk gaat komen.

Wat een slim plan om er morgen nog even samen op uit te gaan, de komende weken zal dat inderdaad waarschijnlijk lastiger zijn. Veel plezier!

@ kanelly, hoe oud is je dochter? Ik kan me wel voorstellen dat het zwaar is om nu alleen voor haar te zorgen. Wat fijn zeg dat je ouders komen helpen.

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja daarom willlen we er nog even samen uit. is ook vaak als noa weleens uit logeren gaat dat vl werken is, dus dan komt het er ook niet van. hij is zzp-er en werkt van maandag tot donderdag freelance bij zijn oude baas en in het weekend is hij altijd druk met zijn eigen bedrijfje. harde werker dus, maar daardoor kan ik wel lekker thuis bij onze kindjes blijven. als hij thuis is is hij wel altijd heel veel met noa bezig, want hij baalt soms wel dat hij soms weinig tijd voor haar heeft, maar ja dat is de keuze die wij hebben gemaakt.

songfestival: hier zat vl zich helemaal op te vreten door de puntenverdeling haha. je ziet gewoon dat vooral de oostbloklanden veel op elkaar stemmen, maar ja dat doen wij ook met belgie. hij was ook helemaal boos dat wij geen 12 punten van duitsland kregen hahahaha. soms is het ook net een vrouw ook hoor haha. hij zat ook helemaal de kleren van sommige vrouwelijke acts af te keuren, zei tie wat ze beter hadden kunnen dragen whahahaha:p

zo ik ga zo ff een knutselwerkje maken met noa voor haar tante, die is jarig vandaag, dan vanmiddag daarheen en vanavond uit eten dan. druk dagje voor mijn doen haha:p

13. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jols, ze is 24 maart 2 geworden. Dus ren nog veel heen en weer. En ik ben 2 en ik zeg nee is erg aanwezig!

Polomimi: ik hoop dat die pijn in je schouder snel wegtrekt. Wat vervelend. En hulp vragen hoor!

Ik geloof dat ik ook de huur op ga zeggen voor over 2 weken. Ben het zat, maar er is totaal geen gerommel. Maar zelfs Roos wordt ongeduldig en zegt tegen de baby dat hij eruit moet komen!!

Wij hebben gisteravond een filmpje gekeken. Ml lag half op mijn buik met zijn hoofd en af en toe ging zijn hoofd 2cm omhoog. Was geweldig om te zien. Nu al jaloers op zijn papa!

14. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier is druk gekletst, volgens mij heb ik niet alles onthouden.

@Polomimi
    Ik las iets over een pijnlijke schouder... beterschap!

@Kanelly
    Wat leuk dat de baby zo actief reageerde
    Dat lijkt me echt super

Mijn man heeft nog maar nauwelijks de kans gehad om de baby te voelen bewegen.
    Heel drukke beeb, dat wel, maar elke keer als iets of iemand mijn buik aanraakt, is bibje muisstil

@Jesje
    Fijne verjaardag gehad?

@Jols
    Heel herkenbaar die steken, best een vervelend gevoel, nietwaar?

@42 weken grens
    Ik ben benieuwd, heb het er met mijn gyn. helemaal niet over gehad, we praten continu over "als het nu maar niet komt", maar ondertussen zit ik toch al bijna op de 37 weken;) (tegen alle verwachting in, weliswaar)
    Ben heel eerlijk, voor de beeb hoop ik de 40 weken te halen (want er moet nog behoorlijk wat groei gedaan worden) maar wat mij betreft mag de baby NU geboren zijn....

15. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje, heb je een leuke dag gehad vandaag?

@ kanelly zo hoogzwanger en een kind van 2? Dat lijkt me een pittige uitdaging, beseft je dochter dat er straks een baby bijkomt en hoe vindt ze dat?

@ hopefultimes ik kan me voorstellen dat he het nu wel zat bent maar loopt je kindje nog achter in de groei dan?

Ik vond vandaag dat ik het kindje minder voelde bewegen dan andere dagen, lang aan het twijfelen geweest of ik vk moest bellen uiteindelijk niet gedaan omdat ik het kindje wel op verschillende momenten van de dag heb gevoeld en in totaal wel meer dan 12x. Lig ik nu op de bank, is het net een disco in m'n buik een en al beweging!

Ik ben dus weer gerustgesteld maar ik blijf het erg angstig vinden wanneer ik te weinig denk te voelen. Ook lastig om te bepalen wat het moment is om aan de bel te trekken. Ik weet bij twijfel gewoon bellen maar toch.....

16. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    @hopefulltimes: dat herken ik wel hoor! Normaal gesproken stopt hij ook met trappelen als iemand zijn hand erop legt. Maar nu had hij ook zo iets van: mama is van mij. Wegwezen!
    Houd je het nog een beetje vol?

@jols: het is inderdaad pittig. Maar ze heeft het wel redelijk door. In ieder geval dat er een baby in mijn buik zit. Maar of ze begrijpt dat de baby blijft?
    Ze geeft de baby kusjes, via mijn navel af en toe drinken en wat eten en soms legt ze een knuffel op mijn buik zodat de baby daar mee kan spelen. Zo lief!

Jesje hoe is het met jou? Wilhet nu al doorzetten?

En nu even klagen... bijna niet geslapen. Had het idee dat het rommelen was begonnen. Om 3 uur in slaap gevallen en om 4 uur werd ik wakker en was het weg. Dus ben benieuwd. Nu heel duf en moet hele dag dochterlief vermaken. Mijn man is werken hele dag. Heeft gelukkig wel kunnen regelen dat hij om 7 uur thuis is. Dan kan hij Roos naar bed doen. En vanmiddag maar lekker meetukken!

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: dan is jouw dochtertje een dag ouder dan noa hihi. die is 25 maart 2 geworden. pittige leeftijd he? noa zegt ook dat er een zus in mijn buik zit, maar volgens mij beseft ze niet dat er ook echt een baby uit gaat komen haha. ik vind de zwangerschap deze keer wel een stuk zwaarder met zo'n kleintje, je kunt gewoon niet een dutje doen als je daar behoefte aan hebt en ja ze vragen nogal wat aandacht he hihi.

@hopefull times: ik snap heel goed dat jij zoiets hebt van: laat maar komen! en als hij/zij nu zou komen dan maar wat langer in de couveuse toch? mijn nichtje is pas bevallen met 39 weken van een kindje van 2100 gram en die groeit nu gewoon goed hoor!

@polomimi: hoe is het nu met je schouder?

hier een leuke dag gehad gisteren. na de verjaardag zijn wij lekker uit eten geweest, was heerlijk! was alleen heel druk in het centrum, bijna alles zat vol. uiteindelijk zijn we bij de griek belandt maar was erg lekker! kreeg onder het eten wel af en toe harde buiken en toen we thuis kwamen werden ze heftiger en korter achter elkaar, maar nog niet echt met regelmaat, maar er is niks doorgezet. was wel een andere soort buikpijn als die ik met die indalingsweeen van de afgelopen tijd heb gehad. we hebben wel veel gelopen door de stad omdat we nergens terecht konden, misschien dat dat de oorzaak was. mijn zus zei dat wandelen ook dat zetje kan geven. dus misschien heeft het wel iets gedaan, maar niet genoeg dus haha. vannacht ook nog wel een paar keer harde buik gehad, maar verder nog niks dus haha. wel lekker tot 10 uur uitgeslapen, slapen gaat echt veel beter de laatste tijd sinds ik van mijn darmen af ben heerlijk!

18. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Meiden even snel een update; kreeg steeds meer buik en rugpijn wat kwam en ging dus vk gebeld. Ik mocht gelijk naar het kraamhotel en het zijn echte weeen. Heb 2-3cm ontsluiting nu. Ik spreek jullie weer als ik weer mama ben geworden! Ben nu ook al een tijdje op dit bericht aan het typen tussen de weeen door.

19. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jesje wat spannend. Heel veel succes ( mocht je dit tussen de weeën door nog lezen) ik ben benieuwd.

Vandaag weer een prima dagje gehad, wat aangerommeld in en rond huis. Ik merk wel dat ik me steeds meer focus op het voelen van voldoende beweging en mezelf hiermee in de stress breng. Woensdag moet ik naar de vk dan ga ik dit maar eens bespreken. Ik zie het niet zo zitten om de komende weken in stress door te brengen.

20. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Zo wow meiden ik heb echt lang weer niet gereageerd sorry...
    Ik zat evt met spanning alle updates te lezen om te kijken of er al iemand was bevallen..

Jesje: spannend hoor!! Zet hem op ben erg benieuwd naar je kleine!

Morgen heb ik weer een liggingsecho hopen dat ze is gedraaid!

Hebben jullie er ook last van dat je meer in jezelf bent gekeerd? Volgens mijn moeder ben ik zo rustig en een beetje afwezig..

Deel Deze Pagina