Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik had hele erge kramp en rugpijn die kwam en ging. Vk gebeld ze heeft me na onderzoek de keus gegeven of ik naar het zh wilde want dan wast het meer voor mijn gemoedsrust. Ik ben blij dat ik toch naar me zelf geluisterd heb en gegaan ben.

Net echo gehad kleine wordt op 5 pond geschat dus netjes voor zn termijn. Ik heb lichte verhoging en wordt dus goed in de gaten gehouden. Ze weten niet zeker of de kleine vandaag komt maar wel 1 deze dagen. Wordt dus een mei kindje. Heb wat last van voorweeen maar nog niets serieus. vriend is nu ook even naar huis om wat te slapen

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kleinmonster spannend zeg, maar wat goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd! Maar hoe vind je het nu om in het ziekenhuis te moeten bevallen? Oorspronkelijk wilde je toch graag thuis bevallen?

In ieder geval heel veel succes gewenst en mocht het lukken dan zou het leuk zijn als je ons een beetje op de hoogte houdt ik ( en de andere meiden vast ook) ben wel erg nieuwsgierig!

3. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kleinmonster: wat spannend!!! fijn dat de baby wel goed op gewicht zit.. hoop dat alles nog goed gaat en dat we snel wat van je mogen horen!! en wat gaat het snel in eens met de dames en het bevallen... Spannend hoor!

Vanaf nu moet ik ook iedere week.. Had eigenlijk dinsdag een afspraak bij de VK in mijn agenda staan maar dinsdag zeiden ze dat in hun agenda donderdag stond en moet ik weer naar huis..
    Vanochtend weer met moeite tram alles naar de praktijk (weer veel overgeven helaas) om 915 om 945 werd weer iemand anders naar binnen geroepen dus ik weer vragen hoe het zit stond ik weer niet op de lijst...

Uiteindelijk met moeite en boos zijn toch om 10 uur m'n echo gehad en een versnelde bespreking van de bevalling.. Echt rommelig daar!

Baby is gedraaid en ingedaald yeaah!! Alleen met haar hoofdje kijkt ze naar m'n rug en dat hoort niet vertelde de vk.. Hoe liggen de baby's bij jullie?

Verder heb ik veel vruchtwater heb een giga buik... Haar lichaam is gelukkig niet zo groot het is het vruchtwater maar..

Straks zal het snel achter elkaar gaan!!

Succes verder dames!

4. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    jeetje maya wat vervelend dat je niet op de lijst stond. Maar wel goed van je dat je op je strepen bent gaan staan!

Bij mij ligt beeb verschillend. wel hoofdligging maar de ene keer kijkt hij met zijn gezicht in me rug en de andere keer naar mijn navel zeg maar. Hij doet pirouetjes ofzo. Hoop dat ie wel goed ligt als ie eruit moet..

Mijn buik groeit ook echt heel snel nu. Het zit me behoorlijk in de weg nu hoor.. maar beeb is groot en lekker vol dus ja, dat merk ik nu wel..

@ kleinmonster
    Jammer dat je inderdaad nu in het ziekenhuis moet bevallen. als ik het goed gezien heb ben je nog geen 36 weken he? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt voor jou en dat je ukje maar sterk en gezond mag zijn.

@ klossen
    Over de hoogte van de klossen heb ik geen idee. maar mijn bed (hoofd en voeteneind) is uit 1 stuk en breder dan de klossen aankunnen zeg maar. Dan glijdt me bed ervanaf. Dus moet de bierkratjes eronder zetten ter vervanging van.. Moet ze alleen nog halen. vergeet t steeds of heb dan geen tijd omdat ik elders ben dan thuis.. zaterdag haal ik ze wel, heb dan overdag geen plannen. 's avonds pas.

5. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    ik bedoelde dus 41+1 en 41+4 (1 weekje verschil maar hihi.. maar zag de fout nu pas :S )

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hoi meiden hier ben ik ook weer:D

kleinmonster: jeetje meid, jouw kleintje heeft haast hihi. heel veel succes meid, je kunt het zet hem op!

ow ik heb zoveel moeten lezen en ben nog niet zo helder dat ik niet meer weet wat er allemaal geschreven is...in ieder geval lopen jullie allemaal op je laatste loodjes...nog even volhouden meiden!!

hier mijn verhaal:

maandag had ik heel de dag nergens last van, op de gebruikelijke buik en rugpijn na dan. noa was bij haar tante. om 4 uur ben ik gaan douchen want ik was al de hele dag aan het opruimen en schoonmaken geweest in mijn pyjama haha. na het douchen waren mijn benen erg zwaar en had ik wat meer last van mijn buik en rug, maar ik dacht dat is toch weer voorwerk haha. toen boodschapjes gaan doen en om 5 uur noa gaan halen. vanaf dat moment begon het toch erger te worden en moest ik soms de pijn wegzuchten en ik werd ineens heeeel erg emotioneel. kon overal om huilen. toen toch maar de vk gebeld en van haar moest ik gelijk naar het zh komen, want ze dacht dat het begonnen was. dus wij snel noa weg gebracht en mijn zus gehaald en om half 8 waren we in het zh. ik ben nog zelf naar de afdeling gelopen, want toen was het nog niet heel heftig. om 8 uur toucheren 2-3 cm. ze hebben toen wat gerommeld van binnen om de weeen wat krachtiger te maken. dat werden ze toen wel iets, maar nog steeds goed te doen, hoefde nog niet te puffen. om 10 uur kwamen ze weer kijken, 4 cm. toen had ik echt zoiets van: ohhh dit gaat een hele lange nacht worden! ze hebben toen mijn vliezen gebroken om de weeen nog krachtiger te maken en nou dat heeft geholpen haha. binnen no-time had ik zulke heftige weeen en kwamen ze zo kort op elkaar dat ik me om half 12 echt geen raad meer wist en riep ik hou het niet meer!! vk toucheren en ja hoor 10cm!! dus in 1,5 uur tijd van 4 naar 10 cm gegaan mocht gelijk gaan persen dat was om 23.31 uur en om 23.38 uur was ze er. dus 7 minuten geperst! had een klein scheurtje en een schaafwondje, verder niks. maar toen begon de ellende...
    ik kreeg allemaal stolsels en verloor erg veel bloed, uiteindelijk was ik 2 liter bloed kwijt...gelukkig sloegen de medicijnen goed aan en stopte het op tijd zodat ik niet naar de ok hoefde.
    gisteren ben ik thuis gekomen, maar moet nog wel opletten, want ben erg snel duizelig en moe. mijn hb-waarde is ook heel laag, dus moet nog wel medicijnen slikken daarvoor. ik zie ook nog best geel hihi.

al met al vanaf ik in het zh aankwam en tot fay er was dus maar 4 uurtjes geduurd.

fay is een superlief, schattig, mooi en makkelijk meisje!! wel een flinke meid haha 52 cm en 3940 gram! noa reageert ook super op haar, is erg zorgzaam en helpt graag mee met dingetjes. wij zijn helemaal in de wolken!!!

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
  8. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Polomini: oh het is dus heel normaal dat ze nog gewoon rond draaien...

Klossen komen als het goed is morgen.. Moet alleen nog even bellen hoelaat precies want morgen heeft m'n vriend eindelijk de afspraak voor de erkenning bij de deelgemeente.. Jeetje wat zijn die wachtlijsten lang..
    Ook onze eigenschuld want hij stelde het maken van de afspraak steeds uit.. Hij dacht dat je gewoon even snel langs kon gaan.. Maar dat kan tegenwoordig niet meer in Rotterdam..

Ben blij als het is gebeurd weer stress minder!

9. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Jesje: AWW wat schattig is Fay!!! Super leuke foto! Best heftig verhaal zeg.. En 6 cm in 1,5 uur wat heftig!! Hoe ging je om met die pijn...
    Wel fijn dat je thuis bent en dat Noa ook helemaal blij is !

Hoop dat je hbwaarde snel weer goed is zodat je optimaal kan genieten!

X

10. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ort berichtje weer. Vanacht is om 01.25 onze zoon wessel geboren hij weegt bijna 3 kilo. Hij ligt nu op de couveze afdeling en ga zo naar hem toe. We moeten beide nog wel blijven maar maken het goed

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: gefeliciteerd met jullie zoon wessel!!:D ik vind dat nog een heel net gewicht voor die termijn hoor! geniet lekker van je mannetje!

@maya: het eerste uur kon ik ze nog redelijk opvangen, maar het laatste half uur was echt heftig, ze kwamen toen echt heel kort op elkaar en ik had hele erge rugweeen en die zijn echt niet fijn! op een gegeven moment heb ik ook echt geschreeuwd dat ik niet meer kon, maar gelukkig zat ik toen aan de 10 cm en mocht ik persen:D al met al vond ik het een hele fijne bevalling, ondanks de pijn van de laatste 1,5 uur, maar dat was zo snel gegaan. alleen jammer dat ik daarna zo ging bloeden, maar ja we zijn nu lekker thuis en ik knap met de dag meer op;)

erkennen hoeft hier trouwens niet met wachtlijst gelukkig. is altijd weer fijn als dat soort dingen geregeld zijn he, brengt een hoop rust weer.

ben trouwens benieuwd wie nu de volgende is, zoals we zien bij kleinmonster, kan nu iedereen zijn!:D

12. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje wat een prachtige dochter hebben jullie gekregen. Fijn dat je weer thuis bent en dat je je weer beter voelt!

@ kleinmonster gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, wat fijn dat het goed met hem en jou gaat hoe lang moet hij in de couveuse liggen?

@ Maya wat een gedoe bij de vk zeg, dat is niet netjes! Ik zei deze week nog tegen m'n vriend dat ik zo tevreden ben over onze verloskundigepraktijk. Ze nemen de tijd voor me en ik voel me met al m'n vragen en zorgen erg serieus genomen. Lijkt me lastig als dat vertrouwen er niet is.

Het is nu inderdaad weer afwachten wie de volgende kan zijn. Ik probeer mezelf er een beetje op in te stellen dat het nog 4 week duurt, dan kan het alleen maar meevallen.

13. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kleinmonster: gefeliciteerd met Wessel!! Een mooi gewicht inderdaad! Hoop dat jullie snel naar huis mogen!

Jesje: Fijn dat het nu beter gaat! Genieten maar!

Jols: gelukkig is jou vk praktijk wel fijn! Ik denk ook dag het beter is om van de maximale termijn uit te gaan .. Ook al begint het nu wel te kriebelen allemaal...

14. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Zo na al die korte berichtjes nu op de iPad even een lang bericht :).

We zijn woensdagnacht rond half 3 binnen gekomen. Met het idee nou even alles na kijken en naar huis. Om 6 uur zouden ze aangeven of ik naar huis mocht ja of te nee, maar ze vonden de harde buiken toch wel heftig (heb snachts een party overgegeven, maar daar knapte ik wel iets van op) dus wilde ze het nog even afwachten tot half 8. Rond 7 uur zei ik tegen m'n vriend ik geloof dat ik lek ben :D. Toen ik in badkamer mm broek naar beneden deed liep ik leeg. De zuster keek me een beetje vreemd aan maar niet veel later kwamen ze er toch echt achter dat m'n vliezen gebroken waren en mocht ik dus echt niet meer naar huis..
    Ze hebben me op verschillende dingen getest en dachten even dat ik zeangerschapsvergifitigig had, wel waren m'n bloedwaarden niet helemaal goed, dus was ie vanacht niet geboren hadden ze hem vandaag een handje geholpen.

M'n ouders kwamen S avonds even langs vriend is toen even naar bed gegaan thuis want we hadden beide nog niet geslapen en ik had z'n voorgevoel dat die kleine echt niet zo blijven zitten tot vandaag.
    Op een gegeven moment heb ik bij de verpleging aan gegeven dat ik met deze pijn toch ecru niet zo kunnen slapen. Ik zou iets tegen de pijn krijgen, maar toen ze om 10uur aan m'n bed stonden voor controle's vonden ze het toch wel serieuze "harde buiken". Ik bleek 3 cm ontsluiting te hebben en had dus gewoon weeën!!!!

Om 12 uur had ik het niet meer ik wist niet waar ik het zoeken moest en vroeg om pijnstilling maar dat ging niet meer lukken ik had al 8 cm! Om 01.07 mocht ik persen en na een knip is hij om 1.25 geboren, m'n bekkenbodem was te strak. Ondanks een maand te vroeg ziet ie er goed uit bij weegt bijna 3 kilo en heeft een lekker kleurtje. Maar toen begon de ellende.

Hij was erg huilerig en proesterig en is vanacht na een longfoto opgehaald uit Harderwijk en naar Zwolle gebracht. Hij ligt daar op de intensivecare, omdat zijn longetjes niet goed gerijpt zijn en hij een klap long heeft. Ik mocht zou om half 9 opgehaald worden om naar hem toe te mogen en om half 10 werd er gemeld dat er geen ruimte was voor in zwolle, maar!!!!!! Als het goed is wordt ik vanavond nog door de ambulace opgehaald en ben ik vanavond bij hem

15. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jesje: wat een mooi meisje! Fijn dat je je steeds beter voelt. Laat je lekker verwennen!

Kleinmonster: gefeliciteerd met je zoon. Dat is snel gegaan! Fijn dat de bevalling goed is gegaan. Nu hopen dat de longetjes het snel aankunnen. En dat je vanavond naar hem toe mag.

Ik heb woensdag controle gehad bij verloskundige. Bloeddruk was hoger, maar nog acceptabel. Moet nu maandag terugkomen. Ze willen bloeddruk goed in gaten houden, omdat ik sinds afgelopen weekend op veel plaatsen vocht vast hou. En ik moet bellen als ik twijfel.
    Gisteren twijfelde ik even, voelde de baby minder dan anders. Maar na een douche was hij er weer! En vandaag was hij weer als vanouds gelukkig.
    Wel einde vanmiddag mijn slijmprop verloren. Roos was er 6 dagen na het verlies. Dus ben benieuwd. Tot vanmiddag nog geen signalen gehad.

16. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleinmonster: wat een verhaal. Ik hoop dat je inmiddels bij je zoon bent en dat hij voldoende aansterkt zodat je hem snel mee naar huis kan nemen!

@ kanelly: dat klinkt spannend allemaal, straks ben jij me ook nog voor.

Ik lag net de uitzending van baby boom van gisteren terug te kijken. De bevalling een het stel werd gefilmd. Bij het moment dat zij hun dochter voor het eerst zagen....toen ging het bij mij wel even kriebelen. Dat wil ik ook!!! Maar goed het kan niet heel lang meer duren.

17. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ jesje
    Wat een prachtdochter heb je! Die foto maakt me kriebelen en ik wil nu ook!! haha
    Maar echt een schatje! Wederom gefeliciteerd met Fay!

@ kleinmonster
    Bevalling is inderdaad rap gegaan en hoop dat je hem snel kan zien en hem kan laten weten dat mama er is! Dan zal hij zeker sneller aansterken! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Wessel!

@ volgorde
    Ik denk dat ik de laatste ben hahah. geen gerommel, niks. Beeb is lekker druk geweest. Nu ook nog lekker bezig.
    Harde buiken heb ik (bijna) niet, abnormale pijntjes ook niet.
    Geen rare slijmdingen in mijn ondergoed of iets.
    Volgens mij issie ook nog niet verder ingedaald. Wel ietsjes maar niet nog helemaal. Groeien doet ie goed. Hij heeft het naar zijn zin in mama's buik hihi.
    Wel af en toe hele warme borsten of buik, maar geen lekkage haha.
    Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik nog tot uiterlijk de 24e van juni moet. Dan valt het allemaal nog mee hihi

En vind het nu ook niet zo erg dat ie blijft zitten, vanaf volgende week zaterdag mag het van mama haha

@ VK
    Ik wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben of ontevreden ben. Ik ben neutraal qua mening. Ik heb elke keer een andere vk dus echt een band opbouwen zeg maar gaat niet. Ik ben altijd met uiterlijk 10 minuutjes weer weg. Bloeddrruk is ook altijd perfect. Een jonge meid hihi
    woensdag weer.

@ vocht
    Vocht vasthouden doe ik ook.. en hoe?! Vandaag kwam ik thuis en sokken en legging stonden getekend in mijn benen. Erger dan normaal. Hoor al dat je dat dus ook in de gaten moet houden, dus ga ik dat doen. Nu lekker met voetjes omhoog beetje tv kijken en zo lekker slapen.

18. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Uitgerekende data's:
    23 mei: jesje1982,(M) tweede kindje, ZH, FV
    9 juni: jols, eerste kindje, Kraamhotel, BV
    11 juni: Hopefultimes, eerste kindje, ZH, BV (denk ik)
    12 juni: kanelly, tweede kindje, ZH, BV
    13 juni: PoloMimi, eerste kindje, Thuis, FV
    18 juni: maya88, eerste kindje, ZH, BV
    23 juni: kleinmonster, eerste kindje,Thuis, BV
    1 juli: Summerbloom eerste kindje, ZH, BV

Bevallen:
    jesje1982: 20 mei 23:38 (39w4d) Fay 3940 gram
    kleinmonster: 24 mei 01:25 (35w5d) Wessel + 3000 gram

19. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jols: we schelen maar 3 dagen! En het kan nog weken duren. Schijnt nog niets te zeggen!

Polomimi: als je opeens veel vocht vasthoudt en bloeddruk stijgt, moet je goed op andere signalen opletten. Dus alleen vocht wil nog niets zeggen. Maar vervelend is het wel!

Hopefulltimes: hoe is het met jou? Al even niets van je gehoord.

Phoe. Wat slaap ik slecht. Hoe later in de nacht, hoe meer ik moet draaien, omdat mijn bekken pijn gaat doen. En als ik moet draaien, word ik wakker. Ik kijk er wel naar uit om de baby in mijn armen te hebben.

20. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kleinmonstwr: heftig verhaal hoop dat hij snel in orde is zodat jullie naar huis mogen..

Kanelly: ik hoop dat je nachten wat beter gaan worden vervelend zeg!

Polomimi: ja let op de signalen en lekker met je voetjes omhoog inderdaad..

Zou iemand bij mij ook in het lijstje aan willen geven dat ik een meisje krijg?

Deel Deze Pagina