Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: hoe was het bij de vk? Was je bloeddruk goed? Heb je wel aangegeven dat je last hebt van hoofdpijn en steRretjes zien?

Nou het wordt wel spannend hier he?!

@hopefull times: jeetje meid dat was wel even schriken dan!

Hier gaat alles goed, noa reageert echt heel goed op fay! Ze heeft vandaag zef een flesje gegeven en zegt steeds: ahhh zusje fay lief! Echt zo schattig. Wel zielig want noa is al een week ziek en heeft zware oorontsteking. Fay heeft spruw dus nu zitten allebei mn meisjes aan een kuur. Verder doet fay het echt heel goed, de kraamhulpnhad og nooit zo'n makkelijk kindje mee gemaakt hihi.

Ik hoor jullie allemaal over dat jullie graag je energie terug zouden willen, maar bij mij is die nog nietterug hoor hihi. Integendeel juist, maar ja, bij mij ligt het aan het bloedverlies. De vk en de kraamhulp zeiden ook dat ik daar de komende weken ook nog wel last van zal hebben. Gelukkig is vl deze weeek nog thuis, want de kraamhulp was vandaag voor het laatst.

2. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Ik hoop dat de kuurtjes snel aanslaan! Roos heeft inmiddels buisjes sinds vorige maand, want ze heeft 6 oorontstekingen gehad binnen jaar.

Controle verloskundige was goed. Bloeddruk was weer iets gedaald. Klachten hoefden niet met elkaar te maken te hebben. Baby lag nu in mijn bekken. Heb alleen vergeten te vragen of het nu volledig is ingedaald. Verklaard in ieder geval wel waarom ik nu zo moeilijk loop.

Gisteravond was het boksavond. Jeetjemina. Hij zat echt op mijn ribben te trappen en in mijn blaas te stompen. Moest om 10 uur, kwart voor 11 en half 12 gewoon naar wc. En toen om 12 uur weer. En dat was een lading. Drong tot mij door dat het wel heel veel was voor half uur. Dus licht aan, hmmm doorzichtig. Zou het vruchtwater zijn? Helaas niets op kunnen vangen. En rommelen stopte ook, dus om 9 uur maar bellen. Zal wel niets zijn.

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    heb je nog gebeld kanelly? wel fijn dat je bloeddruk is gedaald en dat de kleine is ingedaald. dat voel je zeker met lopen hihi.

hier vandaag voor het eerst alleen met mijn 2 meiden. kraamhulp was gister voor het laatst en vl is werken. hij is vanmiddag weer thuis. dat heb je met een zzp-er he;) de rest van de week is hij gewoon thuis. hij vond het ook niks om mij alleen te laten, omdat ik nog niet helemaal hersteld ben. maar ja de kraamhulp en vk zeiden dat dat nog wel 4-5 weken kon duren, hij kan moeilijk zo lang thuis blijven, er moeten ook centjes verdiend worden.

4. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ kanelly
    Ik denk dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten zo te horen.
    Had je de vk al gebeld?

@ jesje
    wat leuk dat Noa zo goed is voor fay! Erg trotse zus zo te horen.
    jammer dat je kids aan een kuurtje zitten, hopelijk knappen ze gauw weer op. En mama natuurlijk ook.

Ik had vannacht een slechte nacht weer. Veel harde buiken die mij zeer begonnen te doen en rugpijn maar t zette zich niet voort. Het werd ook niet erger en was ook steeds weer voorbij. denk voorweeen of indalen.. geen idee. Beeb was ook rustig maar zodra harde buiken over waren liet ie wel weten dat ie er nog was dus dat is goed.

ik hou t vandaag ook wel weer in de gaten. Hij moet toch echt nog even tot vrijdagavond laat blijven zitten hoor.
    Vrijdag is mijn neefje jarig, die wordt 7. Ik moet 's middags dan nog wel even als taxi kunnen spelen voor zijn vriendjes voor zijn partijtje...

5. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Ik heb gebeld. Moet proberen nog wat vocht op te vangen in een plastic zakje in mijn onderbroek. Veel bewegen om te kijken of ik dan ook vocht verlies. Dan komt ze als ze het redt in de ochtend en anders in middag kijken.
    Tot nu toe nog niet veel resultaat. Maar het scenario loopt als bij mijn dochter. Daar kon ik ook niets opvangen. Bleek een scheur hoog in vlies te zijn. En toen inderdaad 3 dagen later bevallen....
    Ik hoop het zo, maar ben bang dat ik zo teleurgesteld zal zijn.

Wordt vervolgd!

Jesje: spannend eerste dagje alleen met 2 kids. Lijkt mij ook zo spannend!

Polomimi: het rommelen is bij jou ook begonnen, zo te horen.

6. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff moet even klagen hoor. Net een hele slechte nacht gehad. Ik heb uren wakker gelegen en ik ben uiteindelijk maar in de kamer gaan zitten omdat ik m'n vriend ook wakker maakte met mijn gedraai, dat vond ik ook erg sneu. Geen rugpijn, geen voorweeen, geen signalen dat de bevalling gaat beginnen gewoon klaarwakker en dus niet kunnen slapen. Ik ben net onder de douche gestapt om weer wat helder te worden ontdek ik gewoon ook nog straie op m'n buik. Ik heb er de hele zwangerschap geen last van gehad en nu in de laatste weken komt het nog wel bluh!!!
    Zo klaagmomentje is weer voorbij. De zon schijnt, ik heb de deuren en ramen opengezet en ik denk dat ik vanmiddag maar een cake ga bakken. Je moet toch iets als je hele dagen thuis zit :D.

Jesje wat fijn dat het zo goed gaat met fay en mooi om te horen hoe noa reageert op haar zusje! Hoe gaan de eerste uurtjes alleen thuis?

Kanelly wat spannend zeg! Ik ben aan het duimen voor je dat dit het begin van de bevalling is. Is de vk al geweest?

Polomimi: het begint aardig te rommelen hè. Wat lief dat je zover in je zwangerschap nog wil en kan helpen met het feestje van je neefje.

Hopefulltimes, hoe was je controle gisteren?

7. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    iedereen heeft zo te horen een slechte nacht gehad.
    Zal er volle maan zijn geweest? :p

@ kanelly
    Wie weet heb jij over 3 dagen je uk in je armen, net zoals de 1e keer.

@ data's
    Ik merk wel dat de beebs van ons tot nu toe schijt hebben aan het lijstje hahaha.. Uitgerekende datum zegt echt helemaal niks dus het is en blijft spannend wie de volgende is...

@feestje
    Ja ik kan van alles nog. Wel in laag tempo, maar zodra ik nog kan lopen enzo, dan ga ik als het kan wel ff de deur uit.
    Wil niet als een totale kluizenaar mijn laatste weken doorkomen.
    Dus ik wil echt wel aanwezig zijn bij zijn verjaardag..! hihi..

8. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Ben ik weer! Verloskundige is geweest en twijfelde, dus moest naar het ziekenhuis voor onderzoek. Maar helaas geen vruchtwater:(
    Er was een hoop twijfel, dus nog heerlijk onderzoek met eendebek gehad voor uitsluitsel. Misschien dat dat gerommel nog wat brengt. Nu maar weer op wachtbankje.

Jols, balen he die nachten. Ik word er ook gek van. En dan nog striae ook. Daar zit je nu echt niet meer op te wachten.
    Mmmm, cake!

Ik ga nu maar even tukkie doen. Slaap 's middags beter dan 's nachts. Maar zet wel wekker na 2 uur, want anders wordt het 's nachts helemaal niets.

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou kanelly welkom terug op het wachtbankje! Wat balen zeg dat het geen vruchtwater was, maar wel goed dat ze het uitgebreid onderzocht hebben.

Tja en die volgorde hè, de babys lijken zich inderdaad niet aan ons lijstje te houden. Nog niet eens geboren en nu al eigenwijs dat belooft wat :D

Een kleine tip: ik was vanmorgen bij de babywinkel babyplanet. Ik kreeg een flyer mee. Babyplanet bestaat volgende week 60 jaar en daarom zijn er bij de winkels allerlei acties en activiteiten. Volgens mij zitten deze winkels alleen in het noorden, maar voor de noordelingen die volgende week nog niet bevallen zijn en er de energie voor hebben misschien wel interessant. Er staat meer info op hun site.

10. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    We zitten allemaal op het wachtbankje. Maar wie daar als eerste afmag is nog de vraag.
    Onze beebs zijn zeker eigenwijs en spelen gewoon een spelletje met de mama's.

Die onzekerheid wanneer het geboren wordt is killing. Bij elk dingetje denk je nu: "Oh, zal het nu dan komen?"

11. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    De baby's zijn inderdaad eigenwijs.

Bij mij rommelt het vooral als ik net wil gaan slapen. Met als gevolg dat ik wakker blijf, want stel je voor dat het erger wordt en dus doorzet:)

We zitten dicht bij elkaar, dus ben benieuwd wie de volgende is! Ik hoop ik!;)

12. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ kanelly
    hahaha het maakt mij echt niet uit wie eerder is: jij of ik hahha..
    Zolang de mijne maar in juni komt, vind ik alles best.

Ik denk zelf toch al dat ik de laatste ben. Bij mij rommelt het heel af en toe (zoals vannacht) in tegenstelling tot de anderen. Daar rommelt het wat meer en regelmatiger...

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier wordt weer druk geklept:)

@Jols
    Balen meis, van die slapenloze nachten.
    En ook van de streepjes op je buik!

@Kanelly
    Geduld is kennelijk het werkwoord, maar volgens mij is 't bij ons allen zo goed als uitverkocht

@Polomimi
    Alvast gefeliciteerd met je neefje en ik hoop dat je bib braaf naar je luistert en blijft zitten!

@controle
    Ik kom net weer uit het ziekenhuis, weer uren aan de monitor gelegen.
    Ik moet 't even zeggen: IK BEN HET ZO ZAT!!!!!!!!
    Goed, dat is er ook weer uit.;)

14. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    zo net weer een heel verhaal getypt is het opeens weer weg...

Ik ben vandaag weer 3 keer aangesproken in het winkelcentrum gelukkig zitten ze niet aan mijn buik want dat zou ik ook niet tolereren... vind het wel vreemd want normaal spreekt niemand je zomaar aan daar.. Gister ruzie gehad in de metro ik loop nogal moeilijk en ging opweg naar een zit plekje duwt een vrouw me opzij zo in mijn buik om eerder bij dat plekje te zijn... Nou heb haar mooi verrot gescholden.. ze bleef gewoon zitten gelukkig is er een jongen voor mij opgestaan wat super lief was..

Hopefultimes: begrijpelijk dat je het zo zat bent! Hoe gaat het nu met je baby? Alles wel gewoon goed?

Vervelend dat iedereen zo slecht slaapt.. Ben benieuwd wie de volgende is...

15. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ maya
    Wat een brutale aap die vrouw in de metro! Ik had hetzelfde gedaan hoor.. hele huid vol schelden, wat denkt ze wel!
    Je duwt toch geen hoogzwangere vrouw weg! en nota bena nog wel in je buik! echt a-scociaal..
    Maar indd wel lief van die jongen.. is de jeugd toch niet zo slecht als de ouderen tegenwoordig willen beweren.

Mijn buik is weer rustig betreft harde buiken.
    Vannacht ook beter geslapen dan gister. Wel vroeg wakker vandaag maar ik ga straks gezellig met me kleine neefje, vriendin en haar moeder ff winkelen bij de makro. Misschien zit er nog wat leuks tussen voor mijn baby haha
    Vanmiddag weer controle bij de vk..

o en het is bijna juni!! Jeejjj

16. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Veel plezier bij de makro.. En succes bij de VK.

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @maya: jeetje meid wat een a-sociaal mens zeg! groot gelijk dat je er iets van gezegd hebt!

@hopefull times: hoop dat je niet heel lang meer hoeft te wachten meid, vind het echt knap hoe je je er doorheen slaat!

@gerommel: ja vervelend is dat he? elke keer denk je dan: zou het dan nu? het grappige bij mij was dat ik de dag van de bevalling er geen aandacht meer aan schonk omdat ik elke keer al teleur gesteld was geweest, maar toen het heftiger werd kon ik er niet meer omheen. :D hoop voor jullie dat het gerommel snel doorzet! maar je ziet bij mij kan zomaar ineens gebeuren!

18. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, hoe gaat het? Allemaal lekker een rustig dagje. Ik heb vannacht gelukkig goed geslapen. Vanochtend even wat boodschappen gedaan en zo weer even naar de vk.

Hopefultimes ik kan me heel goed voorstellen dat jij het helemaal zat bent, volgens mij zouden wij dat allemaal zijn in jou situatie. Was de controle wel goed? Lukt het al beter om te slapen?

Maya wat een asociaal mens zeg! Hoe reageerde ze toen je haar aansprak? Ik krijg ,gelukkig, niet veel opmerkingen van vreemden. Zit ik ook niet op te wachten. Wel merk ik dat veel bekenden allemaal een mening hebben over m'n buik ( groot, klein, naar voren, gezakt) ik laat ze maar praten. Ik heb toch geen controle over hoe m'n buik groeit.

19. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik had wel heel veel opmerkingen over mijn buik, maar die was ook echt heel groot:) veel mensen vroegen of er 2 kindjes in zaten, of ze staarden me aan enzo, heel irritant.

hoe was het bij de vk?

20. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja prima, baby en ik zijn weer goedgekeurd.

Hoe gaat het nu bij jou thuis met de kraamhulp weg en je man weer aan het werk?

Deel Deze Pagina