Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezelligheid hier vanavond!

Wij hebben geen kat, wel een hond van 2,5 jaar oud. Wat kan je veel over hebben voor een huisdier hè. Nu ik sinds m'n verlof veel alleen thuis ben, geniet ik nog meer van m'n hond. Soms ligt hij gewoon naast me te snurken maar het is toch gezellig.

Ik denk dat mijn vriend een rolberoerte krijgt als ik voorstel een trampoline in de slaapkamer te zetten. Ik denk dat ik hem dat maar niet ga aandoen haha

2. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Zeker gezellig hier!

Aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen, zei de kraamzorg dat ik het ook met een extra matras aan kon in de kraamweek. Dus matras van ml komt er 's ochtends op te liggen en dan is het ok. Ben er blij om, want anders had ik ook een trappetje nodig. Trampoline is goed idee, maar aangezien wij op zolder slapen niet zo handig. Ik vind de balken nu wel handig. Kan ik me 's nachts ook aan optrekken als ik voor de zoveelste keer moet plassen.

Hopefulltimes, heb je de huur al opgezegd? Hoeveel weken ben je nu. Ik hoop dat de baby snel komt en dat de bevalling een stuk makkelijker zal zijn dan je hele zwangerschap. En daarna snel herstellen.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @huisdieren
    Idd je kunt een hoop over hebben voor je dieren.
    Maar 't is ook zo'n zorgzaam schatje.
    Ik ben helaas frequent 's nachts naar de toilet aan 't vliegen (braken) en poeslief wandelt elke keer trouw mee, blijft bij me zitten en gaat weer mee terug.
    Ben ook een paar keer bijna of helemaal KO gegaan in toilet en badkamer en dan gaat ze manlief wakker mauwen.
    Echt super.

Wat voor ras hond hebben jullie, Jols?

@Kanelly
    Ik heb de huur opgezegd, maar volgens mij trekt mijn eigenwijze baby zich daar helemaal niets van aan. Ben 38,5 wk ongeveer maar krijg het idee dat ik wat de bib betreft, de 42 wk mag volmaken.
    Maar goed, we gaan met max. 40 wk kijken of er ingeleid kan worden, dus wachten 't nog even af.
    Ik hoop gewoon heel erg dat de bevalling uit zichzelf op gang komt, de gyn. is bang dat een ingeleide bevalling toch tot een keizersnede gaat leiden en dat wil ik eigenlijk liever niet.

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kanelly, echt waar? Wij gaan ook in het ziekenhuis bevallen maar de kraamzorg heeft mij niet vertelt dat we het ook met een extra matras mogen oplossen. Nou ja het bed staat nu toch al op klossen. Dan maar de komende weken met een aanloopje in bed springen :)

Hopefultimes, waarom verwacht de gynaecoloog dat het een keizersnede wordt als je ingeleid wordt? Bijzonder hè wat een invloed huisdieren hebben? Wij hebben een rotweiller reu, hij ziet eruit als een bullebak maar is qua karakter net een klein schoothondje. Dol op gezelligheid en is het liefst de hele dag aan het knuffelen.

5. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    De gyn. verwacht dan een keizersnede omdat een ingeleide bevalling vaak al wat moeizamer verloopt.
    Er is toch al (gezien de zwangerschap en mijn fysieke gesteldheid) twijfel over de bevalling en kleine kindjes schijnen minder goed mee te werken tijdens het bevallen en daardoor ook meer kracht van de moeder te vergen.
    Dus tja... en ik moet op de gyn. afgaan, want zelf ben ik nog nooit bevallen, ik weet het dus niet.

Maar lief, zo'n aanhankelijke hond.
    Mijn ouders hadden ook een grote hond (formaat bijna 50 kg), die nog steeds dacht dat hij een puppie was.
    Wilde dus ook dolgraag op schoot.... euh... beetje zwaar? haha

6. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Een uur geleden zijn mijn vliezen gebroken! Krijg al wat harde buiken. Nu kijken wanneer het door gaat zetten....
    Verloskundige is langs geweest en de afgelopen dagen is hij gelukkig ingedaald. Hoef dus niet meteen naar het ziekenhuis!

7. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    oeehhh kanelly!! Spannend!!
    Zet m op meid en hou ons op de hoogte..!

@huisdieren
    Ik vind ze geweldig ook! Al mijn hele leven huisdieren gehad. Maar sinds me kat weer bij me moeder is, vind ik het wel stilletjes. beetje te.
    Maar ik heb een klein huisje maar als ik ga verhuizen naar iets groters (zodat mijn ventje in een tuin kan spelen en kan slapen in zijn eigen kamer) dan neem ik echt wel weer een huisdier. Misschien wel 2 hihi..
    Ik ben ook dol op de honden van mijn vrienden. Allemaal grote (herder, labrador of pitbull) en ben altijd wel weer ff blij dat ik ze weer zie en kan aaien en met ze kan ravotten. Herder is nu heel rustig bij mij (vanwege baby) maar die labrador is dom en heeft t niet door hahaha dus die moet ik nog goed in de gaten houden als ik binnen kom.

@hopefulltimes
    Jouwe ook nog niet geluisterd naar de uitbuikzetting? Mijne ook niet.. die is lekker nog spelen binnenin..
    Ik moedig hem wel al aan hoor om te komen..
    Hoop (dat als de trend in deze topic doorzet) dat het voor de uitgerekende datum komt hihi

8. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow kanelly zal het dan toch gaan gebeuren vandaag? Heel veel succes!

Haha dat bakbeest van mij wil ook graag op schoot. Soms mag hij dan met z'n voorpoten op schoot en dan blijft hij met z'n kont op de grond zitten. Heeft hij toch een beetje het idee dat hij op schoot zit. Onze hond is ook een beetje traag van begrip, volgens mij heeft hij compleet niet door dat ik zwanger ben, hij reageert in ieder geval niet anders. Wel volgt hij me elke keer de babykamer in, dat zal wel door alle geurtjes komen.

Hopefultimes jij wordt dus in ieder geval met 40 weken ingeleid? Hoe lang moet je dan nu nog?

Ik zit vandaag op 39 weken, dus het kan nu maximaal nog 3 weken duren.

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    oehhh kanelly spannend!!!:D zet hem op meid, je kunt het!!

@huisdieren: hier hebben wij een kat, een grote dikke rooie haha. is echt het meest luie beest wat ik ooit heb gezien haha. hij slaapt echt de hele dag. je raakt ook echt gehecht aan zo'n beestje he?!;)

@klossen: hier zijn de kratten bier er alweer onderuit hoor haha. een dag nadat de kraamhulp weg was hebben we ze snel weg gehaald. vond het niet zo charmant van die gele kratten jupiler onder het bed en idd ik moest echt klimmen haha.

hopefull times: is ook wat he, dat jullie kindje nu eigenwijs blijft zitten hihi. hoop voor jou dat hij/zij snel komt!

hier vandaag een rustig dagje, noa is naar haar tante en komt om 6 uur thuis. denk dat ik straks even lekker ga wandelen met fay, is nu lekker weer en ik wil het toch langzaam gaan beginnen op te bouwen om steeds wat verder te kunnen, wordt er een beetje gek van dat ik van elke inspanning duizelig enzo wordt. dat had ik bij noa helemaal niet en ging toen echt vaak wandelen, heerlijk!

10. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Na de gebroken vliezen nog niet veel vorderingen. Het rommelt, maar zet nog niet door. Ben benieuwd hoe lang nog...

11. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kanelly, goh wat jammer dat het nog niet is doorgezet, maar heel lang kan het toch niet duren? Een beetje een gekke vraag hoor maar hoe merkte je dat je vliezen gebroken waren?

@ jesje, heerlijk he zo'n rustig dagje. Duurt je herstel nu langer doordat je veel bloed verloren hebt? Ik kan me wel voorstellen dat je graag meer wilt, ben je uiteinde bevallen dan wil je fysiek ook meer kunnen. Het komt vast snel genoeg!

12. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Jols: ik was net naar de wc geweest en lag weer in bed. Toen voelde ik een klein warm golfje lopen. En daarna nog een. Het voelde niet als plassen. Toen adem even ingehouden en geperst. Toen wist ik het wel! En het ruikt zoet, compleet anders als urine. En als het goed is, is het helder.

Hier nog steeds niet veel helaas. Hoop dat het snel komt, anders word ik alsnog aan het ziekenhuis overgedragen...

13. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: he bah wat vervelend dat het niet doorzet meid:( maar je moet toch ook binnen 24 uur bevallen als je vliezen zijn gebroken? dat was tenminste hier de eis.

@jols: ja herstel duurt langer met zoveel bloedverlies. staat 4-5 weken voor eer dat je hb-waarde goed op peil is. daardoor ben ik erg snel moe en sneller duizelig en soms wat misselijk. ben ook nog steeds wat bleek in mijn gezicht. als het goed is moet ik over 2 weken ongeveer weer prikken om te zien of mijn hb-waarde dan gestegen is, dus ben benieuwd.

wat een heerlijk weer he meiden! zou een mooie dag zijn voor jullie om te bevallen haha. ik heb net heerlijk een stukje gewandeld met fay, maar ben nu wel weer moe haha.

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kanelly, bedankt voor je reactie. Ik ben erg nieuwsgierig of ik het zal herkennen als ik vruchtwater verlies vandaar. Hoe lang laten ze je afwachten voor je naar het ziekenhuis moet? Ik hoop voor je dat het niet zover komt en dat je inmiddels weeën hebt!

Jesje, dan zou het snel beter moeten gaan dus. Ik kan me voorstellen dat je ook weer conditie moet opbouwen. Maar ik geef je groot gelijk dat je even met fay bent gaan wandelen, even lekker genieten met dit weer!
    Dat heb ik ook gedaan vandaag, vanmiddag een tijdje buiten gezeten. Verder vind ik het alleen al heerlijk dat de deur de hele dag open kan blijven staan, lekker even het huis luchten.

15. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kanelly
    Ik hoop dat de bevalling een beetje vlot op gang komt (en ook verloopt);) zal voor je duimen!

@Jesje
    Wat jammer dat je nog zo'n last van een laag HB hebt.
    Is er niet iets met voeding, wat je nog kunt doen om 't een beetje op te krikken?

16. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Als ik binnen 24 uur geen weeen krijg, word ik overgedragen. Aangezien dat midden in de nacht is, wordt dat morgenochtend. Dan krijg ik ctg, echo ed om te kijken hoe de baby het doet. Als hij het goed doet kan ik zelfs weer voor 24 uur naar huis gestuurd worden. Ik moet wel goed de bewegingen in de gaten houden, iedere 6 uur mijn temp meten en de kleur van het vruchtwater checken. Als ik twijfel meteen bellen.

Ik baal ook wel. Bij mijndochter kwam het een kwartier na breken van vliezen op gang en 6,5 uur later was ze er. En nu ben ik al 17 uur aan het wachten... maar het eind is in zicht!
    Als de baby het erg goed blijft doen kunnen ze me zelfs voor 2x 24 uur naar huis sturen, vertelde de verloskundige. Dat hoop ik niet!

Iedereen verder aan het genieten van het mooie weer?

Jesje, merk je wel dat je al iets sterker bent dan net na bevalling?

17. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje kanelly ik kan me goed voorstellen dat je een beetje baalt. Denk je dat het eindelijk gaat beginnen kan het misschien nog wel 48 uur duren.
    Vind je het ook extra spannend nu je de bewegingen en je temperatuur extra in de gaten moet houden?
    Ik ben flink voor je aan het duimen, hopelijk komt de bevalling nu snel op gang!

18. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ kanelly
    he, wat jammer dat het niet doorzette.. Hoop dat het inmiddels wel gebeurd is. het kan iig niet zo heel lang meer duren.

Tip is wel handig om mee te nemen betreft dat vruchtwater!

@ jesje
    Wandelingetje met dit weer is inderdaad heerlijk! je zal er vast en zeker wel van genoten hebben.. beetje beweging is natuurlijk ook goed voor je bloedsomloop en hopelijk knap je snel weer op.

@vandaag
    Vanmiddag stond mijn vader ineens op de stoep. Was wel ff gezellie maar had er niet op gerekend
    vanavond ben ik lekker met meiden van school wat wezen eten.
    Bitter-lemon op en heb ook nog hier. Schijnt te werken betreft weeen hahaha
    ben benieuwd

19. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kanelly: jeejtje wat spannend.. Hoop dat het snel op gang komt! Blijf e ook echt voelen dat je het verliest en is het veel! Hoop dat het op dit moment al aan het doorzetten is.

Jesje: wat heerlijk om lekker te kunnen wandelen hoop dat je hb snel op pijl is.

Jols: je bent bijna 40 weken wanneer gaan ze bij jou inleiden mocht het niet doorzetten?

20. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ polomimi tja bitterlemon....... Chinees eten, ananas, sex zou allemaal moeten helpen. Ik heb een aantal ( niet bewust om bevalling op te wekken hoor ) de laatste tijd gehad maar.... geen resultaat. Het enigste wat helpt is: afwachten!

@ Maya woensdag heb ik een afspraak bij de vk ik wil dan eens gaan bespreken wat het plan is als ik voorbij de 40 weken kom. Al verwacht ik dat ze in de 41e week nog niet veel actie zullen ondernemen. Hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina