Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zie een patroon in de bevallingen bijna iedereen is met 38,39 en 5 dagen bevallen kleinmonster 35,5 en nu polomimi 39,5 hahaha viel me op of ik word gek dat ik patronen ga zien..

Jols: fijn weer wat van je te lezen! Gelukkig gaat het goed alleen jammer dat je zo slecht slaapt maar dat komt vast ook nog goed!

Jesje: heel vervelend als zo'n kleintje ziek is hoop dat het snel overgaat!

Hopefultimes: wat erg van je gyn.. Hoop ook dat je de volgende keer weer je eigen gyn hebt,
    Ongeduld: ik dacht vanacht ook dat het was begonnen.. Duurde 1 minuut kwam om de 2/3 minuten maar duurde maar een 40 minuten en toen werden de pauzes langer en uiteindelijk in slaap gevallen werd net pas wakker heb nieuwe boven buren.. Geweldige timing met al dat geboor irriteer me kapot.. Nu voel ik niks meer.. Ik ben dus erg ongeduldig.. Straks om 1 uur afspraak bij de vk.

Polomimi: wat spannend ben benieuwd hoe het nu met je gaat! Succes! X

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow polomimi wat spannend, heel veel succes.

Maya wat een teleurstelling dan he als je denkt dat het gast beginnen maar het toch niet doorzet. Als jou patroon klopt zou jij met 5 dagen je kindje in je armen moeten hebben. Ik hoop het voor je.

Jeetje hopefultimes wat kunnen mensen lomp zijn zeg, maar van een gynaecoloog zou je toch meer verwachten, volkomen terecht dat je vriend volgende keer mee wil! Nog even volhouden meid, je bent er bijna.

Jesje, hoe is het nu met fay? Ik kan me voorstellen dat het een erg onrustige nacht was voor jullie!

Hier gaat het goed, nichtjes nog kort maar Ruben heeft afgelopen nacht iig een paar uur achter elkaar geslapen. We gaan vooruit!

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hoe was het bij de vk maya?

hmm zou polomimi al bevallen zijn?

jols: gaat echt niet lekker hier met fay, ze heeft heel de dag nog maar amper geslapen ervan. je ziet gewoon dat ze weinig lucht krijgt:( om half 4 naar de ha gelukkig

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje wat vervelend he om zo'n kleintje te zien die het dan zwaar heeft. Wat zei de huisarts?

5. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Weer eens een berichtje van mijn kant! Het is inderdaad druk met 2 kindjes. Gelukkig is mijn man deze week vrij, 2 daagjes werken en dan nog 1,5 weken. Kunnen we lekker wennen!

Jols, gefeliciteerd met Ruben! Pittig hè 4 uurtjes slaap. Had ik met Tim ook eerste dagen. We hebben hem nu 2 nachten met zijn armen een soort van ingebakerd (in een swaddle) en dat geeft hem zoveel rust dat hij zo in slaap valt. Was voor ons makkelijk proberen, want wij hadden ze nog liggen van Roos.

Kleinmonster, wat een sterk ventje hebben jullie. Ik hoop dat jullie heerlijk van elkaar genieten op de kamer. Heel fijn dat hij een kamer alleen heeft!

Hopefulltimes, wat een nare gyn. Ongelooflijk, ik denk dat ik op zo'n moment ook met mijn mond vol tanden zou staan.

Maya, het lijkt inderdaad een patroon! Hihi, zou dat betekenen dat je over 5 dagen aan de beurt bent?

En Polomimi, ben benieuwd of je al je kindje in je armen hebt.

Jesje, hoe gaat het nu met Fay?

Hier doet Tim het supergoed! Zit vandaag op zijn geboortegewicht. Borstvoeding gaat heel goed, al doet het af en toe heel veel pijn. Maar moet een soortement van eelt kweken. Ik ben wel benieuwd hoe lang ik het volhou. Vanavond berekende ik dat ik 8 uur per dag met de voeding bezig ben. 'S nachts val ik soms bijna in slaap tijdens het voeden!
    Gisteren ben ik voor het eerst stukje gaan wandelen en vandaag een lekkere cappucino bij ons favoriete koffiezaakje gedronken! Een dag na de bevalling lustte ik weer koffie. Joehoe!!!

6. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Jols: dijn dat de nachten voor uit gaan met Ruben

Kanelly: fijn dat je man nog vrij heeft.. En wat heerlijk dat je er op uit bent geweest en alles goed gaat!

Polomimi: ja hoe gaat het met je meid? Hoop dat je bent bevallen en alles goed is!

Jesje: hoe gaat het met je kleine meid hoop dat het beter gaat! Zo sneu als je zo klein bent..

Bij de vk ging het goed! Ze leiden pas in of strippen bij 41+ dus nog ruim 2 weken te gaan als ze zelf niet komt.. Afwachten maar!!

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    nog geen nieuws van polomimi? ben benieuwd!

maya: ik hoop voor je dat je kleintje eerder komt meid! er is tot nu toe nog niemand hier over tijd gegaan dus wie weet;)

kanelly: wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie. heerlijk gewandeld ook, lekker he?!

slapen: hier ook al 1,5 week ongeveer maar 5 uurtjes slaap per nacht. ik blijf meestal wakker tot de fles van 12 uur en fay wordt nog elke nacht wakker voor voeding en noa staat dan om 6 uur weer aan mijn bed, dus die 5 uurtjes zijn ook nog gebroken ook. ik heb ook regelmatig dat mijn ogen dichtvallen tijdens de fles, echt erg:) vandaag gaat noa een dagje naar mijn zus dus ben ik alleen met fay, dus ga dan lekker bijslapen!

de dokter zei dat het gewoon een verkoudheid was en hij er bij zo'n kleintje niet echt iets voor kan geven. moet het met zoutoplossing doen en haar hoofdeinde wat omhoog zetten voor meer lucht. ik moest wel even opletten dat ze geen tekenen van een longontsteking gaat krijgen, dan moet ik terug. moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het nu wat los komt. heb gisteren flink wat snot eruit kunnen halen met een neuspeertje. tijdens het hoesten hoor je ook dat er slijm inhaar keeltje zit, maar komt nog niet echt los. gelukkig maakt ze geen geluidjes meer alsof ze bijna stikt, dat vond ik echt eng!

8. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Hallo meiden.

Maya: dat patroon had ik inderdaad ook gezien ja. Dus wie is de volgende op de 5de dag?
    Jesje: wat vervellend dat je kleine zo verkouden is. Hopelijk knapt ze iederdaad snel op.

Als alles mee zit mogen we Wessel vrijdag mee naar huis nemen!!!
    Wel met sonde voeding, maar verder mogen we hem als een echt baby beschouwen. Eindelijk kraamvisite en lekker naar buiten in de kinderwagen.
    Wel moeten we het wat rustig houden voor hem, dus geen drukke kinderen en honden over de vloer. Net als voor andere baby's maar helemaal voor hem geen zieke/ verkouwde mensen.
    Zijn verdere herstel kan nog wel weken duren maar dat mag dus gewoon thuis.
    Jiji krijgt sonde en borst/ fles om en om, en wat h te weinig drink met borst/fles wordt ook aan gevuld met sonde. Vanacht heeft ie 2 keer over 35 zelf gedroken van de 70, dus het gaat de goede kant op. En ze zeggen dat kinderen thuis vaak sneller herstellen. Wel krijgt ie z'n voeding elke 3 uur en moet ik tussen door kolven dus ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Ze hebben bevraagt of ik donderdag wil blijven slapen om hem een hele dag mee te maken, maar vind dit een beetje moeilijk niet van wege onze kleine man maar gezien wat er in december gebeurd is met m'n vriend ( kleine herinnering: dat ie vreemd gegaan is). Nu heeft mn vriend voor gesteld dat hij wel wil blijven slapen in het ziekenhuis maar vind dat ook een beetje vreemd ik ben toch z'n mama.

9. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Wat fijn kleinmonster! En wat dat sneller herstellen dat klopt hoor. Roos is met 35+2 geboren. Wilde nooit de borst in het ziekenhuis, heeft ook een sonde gehad, omdat ze zelf niet wilde drinken. En we waren nog niet thuis of ze dronk eem volledige voeding aan de borst!
    Ik moet wel zeggen dat haar verdere conditie beter was als die van Wessel, want haar longetjes waren wel al volgroeid. Maar de rust thuis zal hem zeker goed doen!

10. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    ik ben mama!!!
    12 juni om 00.47 ben ik mama geworden van mijn ventje! Hij zal de naam Collin Brandon dragen. Collin is hoe ik hem ook gewoon noem. Hij weegt 3338 gram en is 51 cm lang. (helemaal niet zo'n bol ventje als wat ze zeiden!)

Hij doet t geweldig! Slaapt veel en eet goed. Een heel tevreden baby.

Ik heb een moeilijke bevalling gehad. dinsdagochtendvroeg begonnen de weeen. Ze werden wel sterker. 14.00 werd ik gecontroleerd en had ik 2 cm ontsluiting.
    Na 4 uur en hele pijnlijke weeen nog geen centimeter verder. Dus om 18.00 naar ziekenhuis en ruggenprik zat er in om 19.15.
    20.30 de weeenwekkers in infuus en rond 23.00 zat ik op volledige ontsluiting en moesten we wachten op uitwerking ruggenprik, verdere indaling en persdrang.
    00.30 kreeg ik deze en 17 minuten later had ik mijn knulletje op mijn buik liggen!! hele emotionele en moeilijke bevalling gehad.
    Gelukkig doet mijn ventje het uitstekend en maakt dat alles goed.
    Ik ben ook niet uitgescheurd of ingeknipt. Alleen 2 schaafwondjes.

dus niet bevallen met 39w5d maar met 39w6d hihi

11. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Uitgerekende data's:
    23 mei: jesje1982, tweede kindje, ZH, FV
    9 juni: jols, eerste kindje, Kraamhotel, BV
    11 juni: Hopefultimes, eerste kindje, ZH, BV (denk ik)
    12 juni: kanelly, tweede kindje, ZH, BV
    13 juni: PoloMimi, eerste kindje, Thuis, FV
    18 juni: maya88, eerste kindje, ZH, BV
    23 juni: kleinmonster, eerste kindje,Thuis, BV
    1 juli: Summerbloom eerste kindje, ZH, BV

Bevallen:
    jesje1982: 20 mei 23:38 (39w4d) Fay 3940 gram
    kleinmonster: 24 mei 01:25 (35w5d) Wessel + 3000 gram
    kanelly: 03 juni 00:07 (38w5d) Tim Finn 3860 gram
    Jols: 07 juni 03:45 (39w5d) Ruben
    PoloMimi: 12 juni 00.47 (39w6d) Collin 3338 gram

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    polomimi gefeliciteerd met jullie zoon collin meid:D lekker genieten nu! maar dat zal niet moeilijk zijn;)

kleinmonster: wat fijn dat wessel naar huis mag! zal voor jullie allemaal wel wat meer rust geven!

hmm ik heb denk een blaasontsteking, morgen even naar de ha.

13. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Polomimi: gefeliciteerd met Colin!! Gelukkig is alles verder goed gegaan.. Is het mee of tegen gevallen?

Kleinmonster: wat een goed nieuws dat Wessel naar huis mag.. Dan gaat het eindelijk echt beginnen!

Jesje.. Goed dat je het gelijk laat controleren bij de ha

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Polomimi, gefeliciteerd met collin! Het klinkt inderdaad als een pittige bevalling goed gedaan hoor!

Jesje, blaasontsteking? Dat is vervelend. Hoe gaat het nu met fay?

Kleinmonster, heerlijk Wessel eindelijk mee naar huis. Dat is goed nieiws! Ik hoop dat jullie maar vol op kunnen genieten nu van jullie gezinnetje.

Hopefultimes jij bent inmiddels over je uitgerekende datum heen. Hoe gaat het met je? Ik hoop dat je stiekem al aan het bevallen bent.

Maya voor jou komt het met de dag ook weer een stukje dichterbij. Hoe voel je je?

Hier gaat het goed, ik kan vol op genieten van ons kereltje. Via kolven komt de borstvoeding redelijk op gang, de helft van de voedingen die Ruben krijgt zijn borstvoedingen. Ik merk wel dat het enorm veel tijd kost verschonen, voeden en dan ook nog eens 6 keer op een dag kolven. De kraamhulp is morgen voor het laatst. Ik ben benieuwd hoe ik de zorg voor Ruben dan ga combineren met het huishouden.
    Verder blijven de nachten pittig. Ruben lijkt zijn dag en nacht ritme omgedraaid te hebben. Overdag kan hij uren slapen en moet ik hem soms wakker maken voor een fles, snachts komt hij echter on de paar uur ( vannacht 22.30-01.15-04.30 en 06.15 uur) Pfff vanmiddag maar even een tijdje op de bank en hopen dat Ruben snel een ander ritme leert.

15. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het met hopefultimes gaat!

Jols: ik voel mij best goed.. Baal dat ik weer vaak overgeef maar het is gelukkig alleen in de ochtend en veel lat van bekkeninstabiliteit.. Verder heel af en toe een klein krampje.. Wat de bevalling betreft voel ik nog niks aankomen helaas.. Ben wel erg ongeduldig hahahah...

Ik kan me voorstellen dat het geweldig veeltijds kost alles te combineren gelukkig gaat het wel goed met Ruben!! Alleen jammer van zijn dag en nacht ritme hoop dt het snel bijdraait!!

Hoe ebben jullie de kraamzorg allemaal ervaren! Geen problemen, ergernissen of juist een geweldige dame?

16. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maya fijn dat je je nog redelijk fit voelt! 39,2 dagen je kan echt gaan aftellen nu!

Kraamhulp is super. Een lekker nuchter mens die me verteld wat ik kan doen en niet wat ik moet doen. Ze is morgen voor het laatst. Ik vind het heerlijk om m'n huis dan weer voor mezelf te hebben maar vraag me af hoe is de zorg voor Ruben dan ga combineren met het huishouden. Nou ja dat merken we vanzelf.

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @maya: duurt nu vast ook niet lang meer voor jou. kraamhulp was hier super, ze zorgde ook heel goed voor noa, was heel fijn en lief.

@jols: wat fijn dat het zo goed gaat meid, wel balen dat zijn ritme nog niet helemaal juist is, anders overdag wat vaker gaan slapen om toch wat extra energie te krijgen? hier is het ook nog zoeken hoe ik het allemaal moet doen met 2 kindjes en het huishouden hoor. komt vast wel helemaal goed, daar moet je gewoon een ritme in vinden.

ben ook benieuwd hoe het met hopefull times gaat!

met fay gaat het nog hetzelfde, ga straks even langs de apotheek of er toch niet iets van een hoestdrank is voor haar, evt iets homeopatisch.
    ben vergeten voor mezelf de dokter te bellen haha, had het te druk met de meisjes en kreeg daarna visite en toen kon ik niet meer bellen voor een afspraak, morgen nieuwe poging haha

18. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Fijn dat jullie geen problemen hebben ervaren met de kraamhulp!

Sinds gister avond totaal niet fit meer duizelig en overal krampen.. Kan gewoon niet meer lopen.. Wat een verandering in 1 dag..

Hoop dat alles opschiet.. Kan niet meer...

Net zei ik tegen m'n moeder volgens mij gaat die bevalling niet lukken.. Voel me zo ellendig.. Zo klaag momentje weer gehad!

Jesje: vergeet je urine niet inteleveren!

19. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff Maya lastig hoor. Even volhouden het duurt niet lang meer. Enne die bevalling gaat jou echt wel lukken hoor meid. Mocht het echt te zwaar zijn dan zijn er genoeg dingen die ingezet kunnen worden om het iets makkelijker te maken.

20. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Aww dankje

Deel Deze Pagina