Goedemorgen dames, wat een rust hier! Hoe gaat het nu met je Maya? Vannacht heeft Ruben voor het eerst 4 uur lang doorgeslapen, er zit vooruitgang in . Kraamhulp is gisteren voor het laatst geweest dus vanaf nu moet ik het alleen doen. Maar ja het is nu gelukkig eerst weekend dus m'n vriend is ook thuis.
Wat fijn dat Ruben langer door heeft geslapen! Het gaat zeker wennen zijn om alles alleen te moeten doen. Hier nog steeds niet lekker gister avond vk gebeld kon er niet meer tegen.. Zij dacht aan een virusje moest para nemen.. En om de paar uur temp op nemen.. Dit was goed.. Dus moet het gewoon uitzitten..
Hier weer een berichtje van mij. Sorry dat ik er ff niet geweest ben. laptop staat meer in de kast dan aan namelijk. Mijn bevalling was me zwaar tegengevallen, maar ben uiteindelijk toch blij dat het in het ziekenhuis is gebeurd. Ik kon niet meer, ik was op. Collin is echt een schatje. Slaapt veel. 's Nachts is heel wisselend. Nu heeft hij darmkrampjes en dan zijn de nachten niet zo fijn. Overdag slaapt ie veel met als gevolg dat hij 's nachts wat onrustiger en wakker is. En mama dus ook. Vandaag was Collin ook overdag niet in zijn hummetje. Erg zielig. Voor de rest groeit hij goed. Hij is niet afgevallen, maar aangekomen. Ook is pamela anderson "langs geweest" en heeft ze haar voorgevel aan mij gegeven! wowie doen geen zeer dus dat scheelt hihi @kraam ik heb een hele lieve kraamzorg. Ze geeft me tips, advies en helpt mij goed. Vind het jammer dat ze straks weer weg moet hihi @ maya kan mij prima voorstellen dat je er klaar mee bent. Nog eventjes. Wie weet ook jij voor de uitgerekende datum
Ik moet nog ff bijlezen, maar ga alleen even zeggen: Polimimi van harte gefeliciteerd meis! Sinds gisteren zijn wij (na een zeer heftige bevalling, die ook het medisch personeel compleet overdonderde) ouders geworden van een kerngezond meisje!
@hopefull times: jaaa meid eindelijk!!! gefeliciteerd meid en als je er klaar voor bent horen we je verhaal wel. kom nu eerst maar even bij! hoop dat je je nu wat beter voelt dan voor de bevalling! @maya: nog niets meid? wij wachten met smart op babynieuws van jou! @jols: wat fijn dat ruben nu iets langer slaapt, al mag het van jou vast nog wel wat langer hihi @polomimi: wat fijn dat collin het zo goed doet! hier gaat alles wel goed, op het hoesten van fay na. ze spuugt nog steeds voedingen eruit, maar gelukkig geen hele flessen meer, dus dat is wel geruststellend. woensdag moet ik voor het eerst naar het cb, maar ben bang dat ze is afgevallen door heel dit gedoe ze slaapt nu wel door van 12 tot 7 dus dat is wel echt heerlijk!
Hopefultimes: Yeah gefeliciteerd!! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal! Ik hoop dat je je snel beter voelt en kan gaan genieten van jullie dochter! Jesje: nog geen nieuws helaas.. Vk was even langs gekomen voor mijn duizeligheid ze vind het vreemd.. Bellen bij koorts of Ien van vlekken en moet maandag een langs de HA.. Hartslag van de baby en mijn bloeddruk waren goed! Alleen nog geen tekenen van een bevalling... De vk zei dat ze dat ook wel blij om was want zo zwakjes bevallen is niks.. Vervelend dat Fay nog steeds zo hoest... Hoelang mag het stem van de HA voordat je terug moet? En hoe gaat het met jou zelf nog urine weg gebracht? Polomimi: het is logisch dat je geen tijd meer hebt om zoveel te reageren vind het wel leuk om je updates te lezen..
@maya: ik hoop maar dat je jezelf snel wat beter voelt dan! ik had geen urine meer weg gebracht, omdat mijn klachten verminderd waren, maar sinds gisteren weer last. als ik morgen nog last heb ga ik wel ff langs. moet sowieso nog langs want ik wil weer een spiraal, dus dan kan ik die ook gelijk aanvragen. de dokter heeft niks gezegd over hoe lang het mag duren bij fay. moet gewoon goed opletten dat ze goede plasluiers heeft en dat haar temp niet te hoog wordt. tot nu toe is dat goed gelukkig. en hebben jullie een leuk cadeautje gekocht voor de papa's? noa heeft op school iets geknutseld, ben benieuwd wat het is want het zit ingepakt. ik heb er ook nog parfum bij gekocht, want die had hij nodig haha, niet echt iets speciaals dus.
Ik heb een ontbijtje gemaakt en heb al tijdje een cadeautje liggen.. Niks bijzonders parfum en deo.. Hij was er erg blij mee ook al is hij nog gen officiële vader... Hij wil straks naar zijn ouders maar weet niet of ik mee ga.. No energy.. Fijne vaderdag voor jullie mannen!!!
Ik zal proberen mijn bevallingsverhaal een beetje kort en duidelijk te houden 's Morgens met de gyn. een datum voor de inleiding afgesproken, want de baby zou echt niet voor die tijd geboren worden. Dat was zeker. Mijn man zou een extra dienst draaien, dus die moest om drie uur naar zijn werk. Om één uur voelde ik me al niet zo lekker, maar ik heb natuurlijk al vanaf 27 wk weeën, dus ja.... ging er van uit dat mijn incasseringsvermogen wat aan het afnemen was. Mijn man dus gewoon maar naar zijn werk laten gaan en niets gezegd. Bovendien hoorde ik in mijn hoofd de hele tijd een stemmetje van de gyn., dus mezelf nog even streng toegesproken dat ik me niet moest aanstellen en dat de pijn die ik voelde niet echt was. De baby zou niet komen voor ik ingeleid was, PUNT. Enfin, uiteindelijk na heel veel twijfelen toch om zeven uur 's avonds naar het ziekenhuis gebeld. Die namen me ook niet echt serieus, maar ik mocht wel komen voor een controle. Manlief was pas rond half acht thuis van zijn werk, dus we waren tegen 8 uur in 't ziekenhuis. Inmiddels had ik het gevoel dat de baby geboren moest worden. Dat kon echt niet, volgens de gyn. Ze zouden me eerst eens aan de monitor leggen en de pijn viel nog wel mee (vond de gyn.) En nee, ik kon nog geen persdrang hebben. Tenslotte was ik nog lopend de afdeling op gekomen. Dat ik het gevoel had, uit elkaar gespleten te worden, dat maakte verder niet uit. Ik lag nog geen 15 min. aan de monitor toen de gyn. binnen kwam stormen om me te toucheren, want de CTG liet toch wel heel erg heftige activiteit zien. Bleek dat ik bijna 9 cm ontsluiting had. Enfin, uiteindelijk is de baby om 21.44 uur geboren. Het persen heeft lang geduurd, omdat de baby niet voldoende kracht had om mee te werken en een sterrenkijkertje was. Ze heeft wat opstartprobleempjes gehad met haar temp en dat is nog een beetje aan de wiebel, maar verder is ze gelukkig helemaal gezond en veel "dikker" dan we dachten. Ze is ruim 51 cm en weegt 2800 gram. En ze doet het inmiddels hartstikke goed!
@hopefull times: jeetje meid wat een verhaal! en wat schandalig dat de gyn je niet serieus nam, vind dat echt niet kunnen! mag ik vragen hoe je meisje heet, of hou je dat liever geheim? ik vind trouwens dat ze uiteindelijk een net gewicht heeft hoor, na alle toestanden in jouw zwangerschap. voel je jezelf nu beter dan voor de bevalling? hoop het wel voor je! @maya: nog steeds geen vooruitgang meid? hier begint fay eindelijk wat beter te worden. het hoesten wordt iets minder en de flesjes blijven tot nu toe allemaal zitten. hopen dat het zo blijft. alleen nu is noa weer aan de beurt haha. heeft gisteren heelhaar bedje onder gespuugd, dus gaat lekker hier haha.
Vervelend dat Moa nu ziekjes is.. Gelukkig is Fay stukken beter... Bij mij nog geen vooruitgang morgen precies 40 welen... Wil het te graag denk ik.. Denk steeds zou het nu beginnen wanneer ik even kramp heb ... Maar helaas.. Hoe gaat het met de rest van de dames... Lekker aan het genieten van de new borns
Hopefultimes, jeetje wat een verhaal zeg. Maar jullie baby is er eindelijk, gefeliciteerd! Hoe voel jij je nu? Maya hoe gaat het met je? Kan je het een beetje volhouden met dit warme weer? Jesje, fijn dat fay een beetje opknapt! Je hebt je handen vastvwel vol met twee van die kleintjes. Hier gaat het goed. Ruben heeft heeft vanacht om 11.45 uur zijn laatste fles gehad en vervolgens doorgeslapen tot 04.30 uur dus dat is zeker een vooruitgang! Hoeveel en hoevaak eten jullie kleintjes op een dag? Hier krijgt hij 7 keer per dag ongeveer 100cc borstvoeding of kunstvoeding. Aangezien hij snachts langer slaapt probeer ik terug te gaan naar 6 voedingen. Dit betekent dat hij overdag om de 3,5 uur voeding moet. Ik merk echter dat hij na 2,5 uur al onrustig en huilerig wordt. Hij laat zien dat hij honger heeft ( zoeken met z'n mond, smakken, vuistje in de mond) dus ik geef hem toch maar om de 3 uur een fles. Ik ben alleen een beetje bang dat hij snachts dan ook vaker drinken wil als hij overdag om de 3 uur krijgt. Wat denken jullie?
maya ik denk dat je jols bedoelde hihi. ik hoop voor jou dat je nog wat energie krijgt voordat de bevalling begint. ik moet trouwens zeggen dat ik er ook helemaal doorheen zat, maar dat ik de laatste dagen van mijn zwangerschap ineens heel veel energie kreeg en toen ben ik bevallen. jols: ik zou gewoon om de 3 uur geven hoor, dan heeft hij het echt nodig. fay eet hier ook nog om de 3 uur en slaapt nu sinds een paar dagen 7 uur aan een stuk, dus wil volgens mij niets zeggen hoeveel tijd er tussen zit. van het cb hadden ze mij het advies gegeven om overdag gewoon 100cc te geven en dan in de nacht afbouwen. beginnen met 60 en dan steeds 10 eraf en dan kijken of hij nog komt. als hij steeds minder krijgt in de nacht gaat hij daar aan wennen. hier heeft het wel geholpen in ieder geval. ik denk trouwens dat fay wel naar meer voeding kan, elke keer na haar fles blijft ze zoeken. ik moet morgen naar het cb dus dan ga ik dat gelijk vragen. wat een hitte he meiden? ik ga zo lekker een zwembad op zetten. ben nog even op vl aan het wachten die is even werken en zou na zijn werk een pomp kopen, want is een beetje een groot bad om bed je mond op te blazen haha
Ja sorry ik bedoelde Jols.. Haha.. Vandaag gaat het een stuk beter met de duizeligheid.. En precies 40 weken.. Wat lekker een zwembadje.. Mijn volgende huis moet echt een tuin hebben.. Heb altijd een tuin gehad ben niet gewend met een klein balkon.. Doen jullie nog steeds mutsjes op bij de baby?
Ha ben ik ook weer! Zit gewoon niet zo vaak meer achter de tab. Te veel te doen... Hopefulltimes, gefeliciteerd! Eindelijk kan je herstellen. Maar zelfs de bevalling was dus pittig. Laat je lekker verwennen! Maya, ik hoop niet dat je hoeft te wachten tot 40 en 5 dagen. Laat het vannacht maar gebeuren! Dan is het wat koeler dan overdag... Zodra Tim zijn temperatuur goed kon vasthouden heeft hij geen mutsje meer op. Soms wel 's nachts omdat wij ramen op onze slaapkamer hebben openstaan. We slapen op zolder... En Tim heeft ook zijn eerste verkoudheid. Dat krijg je dan als er aleen zus rondloopt. Pikken ze het net wat eerder op. Maar ik mocht wel zoutoplossing sprayen van cb. Die waren hier vandaag voor de intake. Hijdoet het goed op de borstvoeding. In 8 dagen 280 gram aangekomen! En toch ga ik stoppen, wantik word er steeds gestresster van, dankzij mijnervaringenbij Roos. Die hebben meer impact gehad dan ik dacht. En ik ben liever een relaxte mama. Jesje, fijn dat het bij Fay alweer loskomt. Ben je zelf nog bij huisarts geweest?
En jesje hebben je dames ( en hun mama) lekker genoten van het badje? Bedankt voor je reactie! Ik merk dat ik mezelf soms nog een beetje onzeker kan maken. Ik heb hem gisteren en vandaag inderdaad om de 3 uur gevoed en hij heeft vannacht voor het eerst 6 uur achter elkaar geslapen! Ik hoop dat hem dat vannacht weer lukt! Hoe gaat het Maya? Heb je lekker bij een ventilator gezeten met je voeten in een bak koud water? Doe maar rustig aan met dit weer. Kanelly, welkom terug wat goed dat hij alweer zoveel aankomt! Als je het voor jou beter is om te stoppen met bv te stoppen dan moet je dat doen. Wat zorgt bij jou voor die stress? Ik kolf mijn bv nu nog maar ga dit ook geen maanden doen, ik ben 3 uur per dag alleen aan kolven kwijt. Nu Ruben goed op temperatuur blijft en het buiten zo warm is gebruiken we geen kruiken of mutsjes
@kanelly, hier heeft fay maar een weekje een mutsje op gehad. toen ze goed op temperatuur bleef hebben we hem af gelaten. ze heeft gisteren ook gewoon zomerkleren aan gehad. als je gestressed wordt van de borstvoeding moet je er gewoon lekker mee stoppen meid, hij zal echt niet minder groeien op fv hoor. @jols: fay heeft nog niet in het zwembad gezeten hoor, dat mag nog niet hihi. maar noa en ik vonden het heerlijk. vl heeft nog een heel watergevecht gehouden met zn broertje en een vriend haha. waren allemaal zeiknat! @maya: gelukkig maar meid dat de duizeligheid minder is geworden. hier is het al de hele ochtend aan het regenen het is ook echt nog niet heel warm hier hoor. wel jammer want ik had vandaag wel weer willen zwemmen met noa, ik dacht dat het pas eind van de dag slecht weer ging worden. zo met fay naar het cb, ben benieuwd!
Bij ons is het nog steeds droog en probeert de zon er door te komen. Jols, het is ook wel even puzzelen met flesvoeding. Bij mij heeft de wijkverpleegkundige het gisteren even uitgerekend. Ik heb bij Roos met borstvoeding enorme overproductie gehad die ik niet terug kon dringen. Heb toen ook gekolfd. En dat wil ik nu niet meer nu ik nog een kindje heb rondlopen. Ik had toen constant gespannen borsten waar de melk gewoon uitdruppelde. Roos wilde dus niet goed happen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan! En dat druppelen gebeurde dus nu weer terwijl ik geen gespannen borsten heb. En dat gevecht van aanleggen geeft mij veel stress. Plus de angst voor overproductie... Schoonmoeder zal niet blij zijn, maar dat is haar probleem! Maya, gaat het nog met benauwde weer?