Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @allemaal
    Bedankt voor de felicitaties
    Mijn kraamtijd is écht zonnig in vergelijk met mijn zwangerschap.:)
    Eindelijk geen zorgen meer en eindelijk niet meer misselijk, niet meer spugen. Ik kan weer eten.
    Volgens de kraamverzorgster moet ik uitkijken dat ik daardoor mijn andere klachten niet ga bagatelliseren maar voor mij is alles peanuts vergeleken met 9 maanden wanhopige misselijkheid!
    En bovendien is de kraamverzorgster echt heel lief en zorgzaam (ik zag erg op tegen kraamzorg, maar ze is super), mijn man dito, dus wat wil ik nog meer?
    De baby doet het heel erg goed en laat zich weinig horen. Eigenlijk alleen als ze honger heeft of een vieze luier.
    De gehoortest is ze met vlag en wimpel voor geslaagd, alleen de hielprik lukte niet. Helaas het doorbloedingssysteem en vatenstelsel van mij, vrees ik, ik ben namelijk ook niet zo gul met bloed geven.

@Kanelly
    Het is uiteindelijk toch jouw beslissing en keuze of je jouw kindje bv of fv geeft, niet die van je schoonmoeder.

@Maya
    Hoe gaat het bij jou, meis?
    Hier heeft ze alleen een mutsje gedragen zolang ze niet op temp kon blijven en dat doet ze inmiddels hartstikke goed. Het speelt ook mee dat de temperatuur buiten natuurlijk zo "hoog" is.
    Dus hier gewoon mutsje weg gedaan. Lekker genieten van de volle bos haar van ons meisje.

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopefulltimes wat fijn dat je zo aan het genieten bent! Dat mag ook wel na zo'n zware zwangerschap en bevalling. Wat een bijzonder idee he dat het wezentje in je armen zo lang in je heeft mogen en kunnen groeien.

Kanelly, je schoonmoeder hoeft je baby niet 6 tot 7 keer per dag te voeden, dat moet jij doen! Dus je moet ook zeker je eigen keuze daarin maken.

Jesje, hoe was het bij het consultatiebureau?

Hier een onrustige dag achter de rug. Ruben gaf binnen 2 uur na een fles alweer aan eten te willen ( huilen, smakken, zoeken met de mond) maar ook na de voeding bleef hij huilerig. Als hij sliep sliep hij heel ligt en schrok hij van ieder geluid. Ik ben dus bijna alleen naar aan het troosten geweest. Ik was blij dat m'n vriend thuis kwam. Maar ja die nam hem over, Ruben is in zijn armen in slaap gevallen en slaapt nu nog. Pfff zul je net zien.......
    Verder heb ik besloten om het kolven af te gaan bouwen en volledig over te gaan op kv. Vannacht veel last gehad van stuwing. Pijnlijke borsten en m'n hele bed was nat door m'n lekkende borsten. Toen ik echter vanmorgen ging kolven kwam er bijna niks uit. Ik heb vandaag een paar keer moeten kolven terwijl Ruben huilend naast me lag. Dat wil ik niet! Hoe belangrijk ik bv ook vind ik besteed die tijd liever aan het troosten van m'n kind.

3. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Jols: heel erg begrijpelijk dat je over gaat op fv.. Hopelijk zal het snel beter gaan.

Hopefultimes: fijn dat je eindelijk kan genieten.. Merk je evt dat HG weg is.. Totaal niet meer misselijk?

4. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Van het weer heb ik weinig last.. Ik doe toch al rustig aan..

Kan alleen niet wachten pijntjes maken me gek!

5. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Maya, ik kan het me nog voorstellen. Je bent die ongemakken zo zat!

Hopefulltimes, wat fijn dat je nu zo kan genieten! Dat heb je ook zeker verdiend!

Jesje en Jols, daarom ben ik nu ook eerder gestopt dan bij Roos. Toen zette mijn schoonmoeder me erg onder druk en was ik er erg gevoelig voor. Nu niet meer. Ze heeft begin dit jaar aantal dingen gezegd waardoor ik er nu gelukkig makkelijker insta!
    Vannacht heeft Timzijn eerste flesje kunstvoeding gehad, om half 6 zijn 2e en oeh volgens mij had hij daar net heftige krampen van. Hij boert ook moeilijk, dus dat kan het ook zijn. Of combinatie. Iemand nog tips om hem sneller te laten boeren?

Jols, ik snap dat je ook gaat afbouwen hoor. Het is zo frustrerend om aan diemachine vast te zitten en er niet voor je kindje te kunnen zijn.

6. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kanelly
    Hier geen tips voor sneller boeren maar ik hoop dat de krampjes vlug over zijn. Dat is ook zielig voor Tim.

@Maya
    Sterkte met de laatste loodjes meid. Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent inmiddels.

De HG is idd helemaal weg.
    Niet zoals ze zeiden, direct na de bevalling, maar de misselijkheid was ongeveer anderhalve dag daarna weg, de zure smaak ook in etappes en die is sinds gisteren helemaal verdwenen!

@Jols
    Gaat het al beter, nu je overgestapt bent op fv? Misschien in elk geval een stuk meer rust voor jezelf.

7. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Hopefultimes: ik ben blij om te horen dat HG echt weg is onvoorstelbaar eigenlijk he!

Vandaag had ik controle bij de vk en werd doorgestuurd naar het zh omdat ik minder leven voelde.. Alles was gelukkig goed.. Ben wel overgenomen en loop vanaf nu bij de gyn omdat ik al vaker verminderd leven heb gevoeld...

Zaterdag moet ik weer voor een echo en ctg.. En als het dan nog goed gaat word ik dinsdag ingeleid.. Begin zenuwachtig te worden nu ik weet dat het volgende week al klaar is..

Is inleiden echt pijnlijker?

8. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kanelly: hoe gaat het verder met jou en Tim? Helemaal gewent aan elkaar?

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @maya: ja een gek idee is dat he meid? ik ben bij noa ingeleid, maar ik kreeg een weeenstorm van de opwekkers. ik ging dus van 0 weeen gelijk die storm in, dat was echt heel heftig. heb toen een ruggenprik gehad omdat ik in paniek raakte en niet meer wist hoe ik moest ademen. anders even bespreken met de gyn? wel goed dat je nu door gestuurd bent, kunnen ze jou en je kindje beter in de gaten houden.

@hopefull times: wat fijn dat je van je ongemakken af bent meid! kun je eindelijk weer lekker eten.

@krampjes: je zou kunnen kijken voor infacol. noa had ook heel veel krampjes en ik gebruikte dat en dat hielp wel goed moet ik zeggen. je kunt ook met de beentjes "fietsen" of het buikje masseren. of de baby over je arm heen leggen met het hoofdje bij je hand en het buikje op je arm zeg maar. zal ook wel door de omschakeling van voeding zijn. hier gelukkig zelden krampjes, alleen vandaag een beetje, maar komt denk doordat de voeding weer omhoog is.

alles was goed bij het cb, ze was 3cm gegroeid en 540 gram aangekomen. met lengte zit ze boven het gemiddelde en met de rest op het gemiddelde. gewicht was eerst ook boven het gemiddelde, maar door al het spugen is ze denk minder aangekomen, maar het was nog goed, dus dan is het goed he. wel grappig dat ze met lengte zo hoog zit, want noa en ik zijn allebei van die kleintjes hihi, heeft ze dus van haar papa haha. ik moest wel even opletten of haar hoest niet erger wordt, want zou ook kinkhoest kunnen zijn zei ze. maar ik moet zeggen dat het steeds minder wordt.

10. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Jesje: wat fijn dat het goed ging bij het cb.. Ik hoop dat het geen kinkhoest is.. Even goed opletten dus..

11. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maya spannend zeg, het duurt dus nu niet lang meer. Is ook wel een fijne gedachte zeker dat je nu weet wanneer je in ieder geval je kleintje in je armen hebt.

Hopefultimes wat fijn dat je klachten nu eindelijk weg zijn. Ik ben de bv nu langzaam aan het afbouwen, ik kolf nu 5 keer per dag ipv van 6 keer en dat scheelt al een hoop. Om de drie dagen haal ik er weer een kolfbeurt vanaf.

Jesje, fijn zeker om even bij het cb de bevestiging te krijgen dat fay goed groeit. Hoe gaat het nu met het hoesten? Jij vertelde laatst dat fay alles ondergepoept had, nou die jongen van mij is heel goed in alles onderplassen. Laatst tijdens het verschonen begon hij ook te plassen de commode, zijn kleren maar ook ( de net gestucte ) muur zaten er helemaal onder. Handig die jongetjes, ik leg er nu tijdens het verschonen maar vaak een washandje overheen :D

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    haha die jols! ja daar heb ik met meiden gelukkig geen last van haha

@maya: nog geen verandering meid?

fay hoest gelukkig bijna niet meer:D ze zit nu op 5 flesjes van 150+5 en die gaan er zonder moeite in haha en gelukkig blijven ze nu ook zitten;)

13. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Heb de hele dag weeën gehad maar steeds zakt het na een uur af en word het onregelmatig... Vanochtend in de douche na enorme buikkramp een 10cm slijmprop verloren.. M'n lichaam heeft het echt er uit gewerkt dacht dat ik door de rond zakte daarna was alle pijn voor uurje weg.. Bedenk me als ik dit al pijn vind doen laat staan echte bevalling.. Ik kon gelukkig wel naar de verjaardag van mijn zusje.. Wel hele tijd weeën maar er was toch weinig bezoek dus kon het me gewoon comfortabel maken... Had nog een emo momentje.. Mijn zusje is 8 jaar geleden prematuur geboren ze heeft het net overleefd.. En om haar dan 8 jaar later zo te zien en te bedenken dat mijn kleine ook zo snel groot zal worden maakte mij emotioneel.. Hahaha.. Ben normaal nooit zo'n jankerd!!

Hoop dat de weeën zich gaan doorzetten.. Anders in de ochtend weer ctg en uitleg over de inleiding van morgen(dinsdag) spannend!!!

Hoe gaat het met jullie baby's...

Zat te denken jesje jou baby is alweer ruim een maand gaat zo snel lijkt net gisteren dat ik las dat je was bevallen..

Merken jullie al veel vooruitgang in de ontwikkeling?

Ik ga proberen te slapen..

Xx

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maya heftig hoor, het kan nu echt niet lang meer duren! Heb je een beetje goed geslapen vannacht?

Jesje, wat fijn dat fay niet meer hoest!

Onze zoon is inmiddels 2,5 week oud echt een verschil in ontwikkeling merk ik nog niet. Wel kan ik goed zien dat hij aan het groeien is. Ik trok hem vanmorgen een maat 50 truitje aan, daar past hij niet lang meer in.

Verder ben ik druk bezig met de kleine, m'n man werkt fulltime dus door de weeks doe ik het alleen. Ik merk dat ik het best pittig vind het is druk, weinig slaap maar voel me vooral soms erg onzeker. Doe ik het wel goed, voel ik m'n kind goed aan. Ik weet dat het erbij hoort maar vind ik wel soms lastig.

Ik merk dat ik nog erg aan het zoeken ben wat betreft de voedingen. Hij lijkt soms wel onverzadigbaar. Momenteel krijgt hij 7 flessen van 90cc die hij allemaal volledig opdrinkt. Ik heb al snel gemerkt dat voeden volgens een schema nog niet werkt dus ik probeer hem te voeden op verzoek en overdag er max 4 uur tussen te laten. Het komt echter bijna nooit voor dat hij er 4 uur tussen laat. Vaak geeft hij 2 à 2,5 uur na een fles alweer aan honger te hebben ( huilen, vuistje in de mond, zoeken met de mond) zo sneu. Hij is dan ook ontroostbaar tot hij zijn fles krijgt. Morgen komt de wijkverpleegkundige op huisbezoek ik ga dan eens overleggen of mijn zoon misschien voeding voor hongerige kinderen nodig heeft.

15. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @maya: zal nu vast niet lang meer duren meid en anders sowieso morgen;)

@jols: je mag best een half uurtje eerder een fles geven hoor als hij echt honger heeft. is hier ook al voorgekomen. ik denk altijd maar zo, ik ga haar geen honger laten lijden dat vind ik zielig.

fay is vandaag alweer 5 weekjes:D gaat echt zo snel! ze zit nu in maatje 56, maar denk dat die ook niet zo lang meer past. ik merk al wel veranderingen hoor. ze lacht sinds ze 2 weekjes is, eerste lach was naar papa, dag later naar mij en nu lacht ze volop:D ook houdt ze haar hoofdje al heel goed recht en omhoog en je ziet haar echt luisteren en kijken naar je.

16. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Jols: ik heb niet geslapen om 3 uur het zh gebeld omdat de weeën een uur lang 1,5 minuut duurde en om de 3/4 minuten kwamen.. dus mochten we langs komen.. een ctg weer gemaakt mijn weeën werden weer onregelmatiger om de 8/10 minuten. dus om 5.30 kwam de gyn. voelen en maar 1 cm ontsluiting... Ze vonden het erg vreemd omdat je de contracties wel op het scherm ziet.. Maar nu gewoon morgen 7.30 weer kijken of ik 3 cm heb dan breken ze de vliezen zoniet krijg ik een ballon die de Baarmoedermond moet laten rijpen.

Jols en jesje: gek he hoe snel die dingen gaan.. Het lijkt mij ook erg lastig om een goede balans te vinden in het voeden...

Hoe gaat het nu met Fay hoest ze nog?

17. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maya jeetje zeg je geduld wordt wel echt op de proef gesteld hoe het ook gaat lopen lang duurt het nu niet meer! Nog eventjes en dan heb je he kleintje thuis bij je!

Jesje, dank je ik geef hem de fles ook wel eens een half uur eerder hij krijgt nu 7 keer ( sommige dagen zelfs 8 keer) op een dag een fles van 90 cc. Ik wil m'n kind inderdaad ook geen honger laten leiden maar wil hem ook niet 'overvoeren' vandaar dat ik het morgen maar eens met de wijkverpleegkundige ga bespreken.

Wat lijkt me dat heerlijk als je kind echt naar je gaat lachen! Fijn zeg jesje.

Hoe gaat het met de andere dames? Druk bezig met de kleine baby's?

18. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Inderdaad Jols! En mijn man is nog vrij tot vrijdag. Dus vandaag even grote opruiming gehouden terwijl Tim lekker lag te tukken.
    En vanmiddag pasfoto's laten maken. Hij moet een paspoort want eind augustus gaan we met vakantie naar Canada! Ik heb een reis gewonnen en die moet ik uiterlijk september dit jaar inwisselen :) gelukkig mogen de kinderen mee. Maar spannend vind ik het wel!

Maya, heel veel succes morgen (als het nog niet is begonnen...)! Het einde is in zicht.

Jesje, wow alweer het eerste lachje. Wat gaat het snel hè!

19. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Maya
    Balen meis, dat het uit zichzelf niet doorzet!
    Ik hoop dat je vlug een baby in je armen hebt.

@Jols
    Ben benieuwd wat de wijkverpleegkundige morgen adviseert.

@Jesje
    Wat leuk dat je dochtertje al lacht:)

Hier gaat het gelukkig ook goed.
    Wel behoorlijke last van BI en hechtingen, maar verder geen klagen.
    Ben alleen erg lang met voeden bezig.
    Volgens de kraamverzorgster omdat ze nogal klein is en dus niet zoveel kracht heeft om door te drinken.
    Gemiddeld genomen komt ze elke twee uur, en duurt het voeden ongeveer een uurtje, dus op dit moment ben ik volledig in dienst van madame;).
    Moet zeggen dat ik wel merk dat het veel van je lichaam vraagt.
    Ik ben in rap tempo aan het vermageren, maar heb eigenlijk niet echt eetlust, dus kijk het nog even aan, anders toch maar even een bezoekje aan de dokter brengen.
    Ik heb namelijk al absoluut geen last van overtollige kilo's, dus moet niet te veel meer afvallen.
    Maar goed, het belangrijkste is toch dat ze het heel goed doet en erg tevreden is. Ze huilt bijna niet, slaapt lekker en wat voelen wij ons ontzettend rijk met dit wondertje.
    Nooit gedacht dat we dit nog eens zouden mogen beleven en in werkelijkheid is het nog veel mooier dan ik dacht:).

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @hopefull times: wat fijn dat jullie zo genieten van jullie meisje meid! is alle ellende uiteindelijk toch wel waard geweest he?

@maya: ik hoop dat je of al je kindje in je armen hebt of bezig bent! en anders hopelijk morgen inleiden. in ieder geval succes meid!!

@jols: ik denk niet dat je hem zomaar zal overvoeden hoor meid en als ze teveel krijgen spugen ze het meestal toch uit. maar je kunt het het beste overleggen met de wijkverpleegkundige;)

weet niet meer wie het vroeg, maar fay is gelukkig helemaal van het hoesten af:D

Deel Deze Pagina