Dames eindelijk ben 15,37 bevallen! Ik schrijf later de details! Ze heet Denisha en weegt 3280gram.. Het gaat super goed met ons.. Alleen is mijn bat. Leeg dus kan niet alles typen... We morgen morgen naar huis!
Jesje wat een prachtig meisje zeg. Hoe gaat het met je dames? Maya van harte gefeliciteerd!! Eindelijk maar toch, fijn zeg. Hopefultimes wat fijn dat je nu zo aan het genieten bent, dat heb je ook wel verdient. Kanelly, wat leuk zeg naar Canada. Hoe heb je dat gewonnen? Gisteren is de wijkverpleegkundige geweest we gaan hem nu elke keer een fles van 120cc geven. De verwachting is dat hij overdag zo verzadigd raakt dat hij snachts minder behoefte heeft aan eten waardoor we automatisch terug gaan naar 6 voedingen. Ik ben benieuwd.... Verder zijn we vannacht begonnen met inbakeren. Ruben is soms zo onrustig met zijn armen en benen waardoor hij zichzelf wakker houdt hij begint dan ook te jammeren. Als we hem in een omslagdoek wikkelden werd hij rustiger, dat vind ik voor snachts echter eng. Dus nu maar een Pacco inbakerdoek gekocht. Ik kan nu wel zien dat Ruben zich aan het ontwikkelen is. Hij ontdekt dat hij zijn vuistjes in z'n mond kan doen, hij kan dingen steviger vast pakken en gisteren heb ik ook een eerste traantje gezien! Verder groeit hij goed, hij is al meer dan een halve kilo zwaarder dan z'n geboorte gewicht. Het pakje wat hij aan had toen hij uit het ziekenhuis kwam ( maat 50 ) is nu bijna te klein.
Ja, gefeliciteerd Maya! En vandaag alweer naar huis. Fijn! Jesje, wat een mooi dametje en een geweldige lach. Leuke foto! Jols, dat is misschien voor ons ook een idee. Op dit moment mengen we nog fles- en borstvoeding zolang ik nog aan het afbouwen ben. Ik heb het idee dat de borstvoeding alleen niet genoeg voedingsstoffen bevat. Op de afgekolfde melk zit nl helemaal geen randje vet. Op de site noordamerika.nl kon je in februari je droomreis uit 3 reizen aanklikken en daarna moest je je naam en emailadres invullen en verzenden. En uit alle inzenders was ik de winnaar! Vanochtend met de bus naar Schiphol geweest. Onze dochter is nl gek van vliegtuigen. Roos in rugdrager bij man op de rug en Tim in draagdoek bij mij. Heerlijke ochtend en Roos ligt nu gevloerd op bed! Verder zijn we flink aan het genieten. De rest volgens mij ook.
@Maya Meis van harte gefeliciteerd met je dochtertje! Een mooie kraamtijd gewenst! @Kanelly Wat een mazzel dat je die reis gewonnen hebt! @Jols Hopen dat het inbakeren helpt en de grotere flesvoeding @Jesje Mooi meisje hoor! @even een ego berichtje De misselijkheid is hier helaas weer terug Oei, wat een afknapper. Ik kijk het nog een paar daagjes aan, en anders ga ik even naar de HA, dit kan toch niet helemaal normaal zijn. Met mijn kleine meisje gaat het gelukkig heel goed. Helaas wil ze sinds gisteren bijna elk uur gevoed worden, zowel overdag als 's nachts, beetje vermoeiend, dus ik hoop dat ze vlug een ander ritme gaat vinden.
Nee hĆØ hopefulltimes, niet weer. Je zou toch denken dat het na de bevalling over zou zijn. En ik hoop dat je dochter inderdaad snel een ander ritme vindt. Ik vond om de 2 a 3 uur al veel. Zo kan je bijna niet slapen. Hoe oud is ze nu precies? Mij werd verteld dat ze met ong 10 dagen een regeldag hebben en dan vaak willen drinken. Ja die reis is heel bijzonder. We zouden 1,5 weken naar een huisje gaan in november, dus dit is wel even heel wat anders. Dit hadden we minstens de eerste 5 jaar niet in de planning!
@hopefull times: he meid dat is echt klote:x het ging net zo goed. hopelijk heeft de ha er iets voor. @kanelly: wow super zeg dat jij uit alle deelnemers de winnaar bent! als bij ons de meiden wat groter zijn willen wij naar curacau (hoe schrijf je dat? haha) mijn vader was daar tijdens zijn marinetijd geweest en het was altijd zijn droom om ooit nog eens terug naartoe te gaan, maar helaas is dat niet meer gelukt. ik wil dan een beetje as meenemen en daar uitstrooien. ik heb destijds een beetje as apart laten houden. @jols: ik hoop voor je dat het gaat lukken om hem zo door te laten slapen. hier helpt het wel. met onze meiden gaat het heel goed, fay doet het echt super! ze slaapt al 2 weken door van 12 tot 7 echt heerlijk! ze eet nu om de 4 uur en in de nacht 7 uur dan. verder huilt ze echt zelden, echt een droombaby
Hopefulltimes wat balen zeg! Hoe is het nu met je? Kanelly wat een mazzel zeg, leuk zo'n reis winnen Jesje wat een droombaby inderdaad, heerlijk Hier heeft ruben vannacht om 11 uur de laatste fles gehad, om kwart over 3 werd hij wakker voor de volgende fles om vervolgens door te slapen tot 7 uur. We gaan vooruit ach het heeft ook gewoon tijd nodig, hij is ook nog geen 3week oud. Ik merk dat ik ook steeds makkelijker met hem even weg ga. Boodschapjes doen, wandelen met de hond, even bij z'n tante op visite. Heerlijk want ik was het wel zat om hele dagen in huis te zitten. Ik probeer het wel te doseren want ik merk dat hij onderweg wel onrustiger slaapt. Herkennen jullie dit?
Jols, ik merk vooral dat we Tim niet teveel beneden moeten laten slapen. Boven slaapt hij een stuk langer. In de draagdoek slaapt hij net zo als in zijn bedje en in de wagen ook wat korter. Tim kwam vannacht iedere 3 uur. Dus langer ertussen 's nachts lukt ons ook nog niet.is die 120cc bij jou met of zonder melkpoeder? En hoe zwaar weegt hij nu ongeveer Jols? Hier vandaag iets koortsig meisje die heel erg hangerig is en alleen haar papa wil. Ze zwaait letterlijk naar mij en zegt daag. Hopelijk gaat dat snel over, want dit is laatste vakantiedag van mijn man en zaterdag moet ze het toch echt met mij alleen doen...
Kanelly, Ruben is nu 4200 gram. Hij krijgt 120cc water met 4 schepjes kunstvoeding. Wat sneu voor je dochter, hoe is het nu met haar?
@kanelly: ah wat vervelend dat je meisje niet lekker is. als haar papa er niet is zal ze vast wel naar jou komen hoor @jols: fay begon met 3 weken door te slapen, daarvoor had ze ongeveer het zelfde ritme als ruben. fay mocht toen trouwens maar 90+3 schepjes van het cb en zat toen op hetzelfde gewicht. fay krijgt nu 150+5 maar heeft daar wel genoeg aan hoor. alleen vannacht kwam ze toch weer voor de fles, dus ik zit te denken om de laatste fles op te hogen kijken of ze hem opdrinkt en of ze dan wel weer doorslaapt. ik ga eerst kijken wat ze vannacht doet. ze had de fles wel helemaal op vannacht, maar ja is eigenlijk teveel wat ze dan krijgt, maar ik ga haar geen honger laten lijden en anders ging ze echt niet slapen. hoe lang doen jullie kindjes trouwens over de fles? fay doet er dik een half uur over en soms nog langer. misschien moet ik standje 2 van de speen gebruiken? of denken jullie dat dit niet te lang is?
Jesje, ik denk dat Ruben ook vanzelf z'n ritme gaat vinden. Heeft gewoon tijd nodig ik kan het stimuleren maar absoluut niet afdwingen. We geven nu 2 dagen 120 cc maar ik kan er absoluut nog geen voeding afhalen. Eerder kwam hij overdag soms om de 2,5 uur nu is dat ongeveer 3 uur. De afgelopen nachten sliep hij soms 4,5 uur door vannacht werd hij echter gewoon weer om de 3 uur wakker. Als hij honger geeft ga ik hem inderdaad geen honger laten leiden. Ik ga gewoon de komende tijd zo door over 1,5 week moet ik naar het cb als hij dan te veel lijkt te groeien kijken we wel weer verder. Ruben drinkt binnen 5 a 10 minuten zijn fles leeg als hij de kans krijgt. Ik probeer om hem 15 tot 20 minuten over zijn fles te laten doen door soms een pauze te nemen en hem regelmatig te laten boeren. Ik begreep echter dat kinderen beter wat langer over de fles kunnen doen ipv dat ze het heel snel op hebben. Gulzige kinderen hebben namelijk sneller weer honger en hebben meer kans op krampjes. Volgens mij zitten we hier trouwens niet meer op de goede plek nu we allemaal bevallen zijn en niemand meer aan het aftellen is. Misschien tijd om een nieuw topic te starten?
Even een vraagje: Hebben jullie beebs ook zo vaak de hik? Mijn dochtertje hikt doorlopend en vooral tijdens het voeden. (nu komt ze bijna elk uur om voeding, maar ze hikt dus ook zoveel) Ik vraag me een beetje af of het wel normaal is om zoveel en zovaak de hik te hebben. @Kanelly Beterschap met je meisje! @misselijkheid Helaas is het niet meer weg aan 't gaan. Ik ga maandag denk ik even naar de dokter, voor vandaag was ik te laat. Het is niet zo erg als tijdens mijn zwangerschap maar wel erg aanwezig en ik ben 't eerlijk gezegd erg zat. Die negen maanden duurden eeuwen voor mijn gevoel en dat het nu nog niet weg is...
Roos had vanochtend 38,6 dus nog steeds koorts. Maar wel beter te pas en inderdaad Jesje, ze komt nu wel naar mij. Gelukkig! Tim mocht ook 90 cc met 3 schepjes. We deden nu nog 60 cc met 2 schepjes en aanvullen met borstvoeding. Maar hij komt gewoon nog 8 keer. En om 1 uur vannacht 120cc met 4 schepjes gegeven en 2,5 uur later kwam meneer alweer. Tim doet ongeveer 10 a 15 min over een fles. Voor mijn gevoel drinkt hij redelijk rustig (ivm zijn zus). Volgens mij moeten ze ong 20 min over een fles doen. We zijn nu allemaal bevallen. Is er nog interesse om bij de mama's een clubje te beginnen? We schrijven nog steeds bij de zwangerschapsclubs
Hopefulltimes, Ruben heeft ook heel vaak de hik hoor. Elke keer als hij een fles krijgt maar soms ook tussendoor als hij in z'n bedje ligt. Kanelly, goed plan maak jij een clubje aan? Ruben heeft een onrustige ochtend, hij huilt als hij niet bij me is en wil alleen maar in m'n armen slapen. Pfff ik heb nog niks in huis kunnen doen maar ja in heb al geleerd dat plannen maken niet lukt met een baby erbij Ik heb hem nu in z'n bed gelegd, eens even kijken of hij nu wil slapen. Kan ik ook even een broodje eten haha
We waren allemaal tegelijk aan het reageren vanochtend zag ik! Hopefulltimes tim heeft bijna na iedere fles de hik als hij een grote boer heeft gelaten. Jols, we hadden zelfde gedachte. Ik maak vanavond even nieuwe club aan op de laptop. Gaat even wat makkelijker. Verder ga ik nu ook even kopje thee drinken. Koud waarschijnlijk!
@Jols Is een draagdoek geen optie? Dan is hij lekker bij je, maar heb je ook je handen vrij. Ik wil mijn kleine meis ook graag in een draagdoek doen, maar er is mij geadviseerd even te wachten tot ze iets forser is. @hik Ik weet niet, ik twijfel toch een beetje of ze geen reflux verschijnselen heeft. Ze is erg onrustig tijdens het drinken, heeft moeite met aanhappen en hikt echt heel erg lang door, soms wel meer dan een uur. Ze spuugt soms zo heftig dat het haar neus harder uitgolft dan haar mondje. Dat vind ik allemaal bij elkaar toch niet normaal. Ik merk wel dat ze iets beter reageert als ik haar tijdens het voeden bijna verticaal houd, maar dat voed niet echt prettig, moet ik zeggen.
Hopefulltimes, ik heb inderdaad ook al een draagdoek overwogen maar wil nog even zien hoe het de komende tijd gaat. Sinds vanmiddag 2 uur heeft hij heerlijk liggen slapen en is hij alleen wakker geworden voor een fles. Kanelly, grappig he dat we dezelfde gedachte hebben. We lezen het wel als je een nieuw clubje hebt gemaakt. Hoe zou het met kleinmonster gaan?
Ow en hopefultimes wat vervelend dat het met voeden zo moeilijk gaat, dat is inderdaad iets om in de gaten te houden. Waarom is verticaal voeden moeilijk? Als ik Ruben verticaal wil houden dan ga ik overdwars op de bank zitten en trek ik mijn knieƫn op, hij kan dan tegen mijn bovenbenen aanzitten terwijl ik beide handen vrij heb. Kan dat helpen?