Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    wat fijn dat iedereen bijna met verlof kan:D ik heb daar gelukkig geen last van, want ik ben thuismama hihi. ik zou eerst wel minder gaan werken, maar mijn werk deed erg moeilijk over vaste dagen en tijden, moest elke week hele verschillende diensten draaien en dat werkte niet met opvang. kinderopvang was bijna geen optie want dan werkte ik daarvoor en vl heeft een eigen bedrijf en werkt erg veel. dus toen hebben we besloten dat ik thuis zou blijven, dan maar wat minder geld, maar gelukkig geen gedoe meer. als de kinderen straks weer op school zitten ga ik wel weer parttime werken, maar ja dat duurt nu nog wel even.

zieke kindjes zijn altijd zo zielig he:( ben blij dat noa al heel lang niet meer ziek is geweest, de laatste keer was vorig jaar maar toen was het ook goed raak haha, een week lang 40 graden koorts met luchtweginfecties enzo, bah is echt niet leuk. hoop voor je dat ze snel slaapt zodat jij ook lekker naar bed kan. ik ga nu ook lekker mn bedje opzoeken!

2. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Larissa, dat is ook wel heel erg van het consultatiebureau. Dan zou ik er ook niet graag heen gaan. Het kan gelukkig ook anders.
    Ik hoop dat je meiden vandaag weer wat beter zijn. Het wordt tijd dat die lente gaat komen. Er zijn zoveel zieke kindjes. Mijn dochter is zo'n beetje de hele maand maart ziek geweest. Maar zondag krijgen we een mooie dag!

Jesje, wat lastig dat je werk zo lastig deed met vaste dagen. Dan kan ik me voorstellen dat je ervoor gekozen hebt om thuis te blijven.

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: ja dat was heel vervelend. ze zeiden toen dat ze dat niet konden maken tegenover de rest van het personeel, maar ik heb het toen rond gevraagd en niemand had daar problemen mee, maar toch wilde ze het niet doen. ik had daar 7 verschillende diensten dus dan wordt het heel lastig om opvang te regelen, vooral omdat ik alleen maar 2 zussen en mijn schoonzus had om op te passen. (ouders en schoonmoeder zijn overleden en schoonvader wilde niet:():(

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier is flink gekletst!:)

Leuk om te lezen hoe iedereen met de laatste weken om gaat!

Mmm de ene dag gaat het "beter" dan de andere dag.
    Volgens mij zit ik er mentaal af en toe een beetje door:).
    Enfin, nu sinds een paar dagen koorts, dus even wachten tot dat weer weg is.
    Deze zwangerschap lijkt wel een hindernisbaan zonder einde.

Hier eindelijk een beetje schot in het kamertje.
    Ben zo opgelucht.
    Stiekem vond ik het super frustrerend dat ik de hele dag lig en weet dat er nog zoveel moest gebeuren.
    En omdat manlief het zo druk heeft, wil ik hem ook niet te hard pushen, maar ik werd er wel nerveus van, ook al weet ik dat een gezonde baby het belangrijkste is, toch zat het mij best dwars dat het kamertje nog steeds een bouwput leek.
    We hebben een super klusjesman over de vloer gehad en de vloer ligt er in, de muren zijn klaar, het houtwerk eveneens, en de meubeltjes staan!:)
    We waren alleen even vergeten hoe groot de meubels zijn en hoe klein het kamertje;)
    De aankleding moet nog, dus heb staaltjes van gordijnstof besteld.
    In eerste instantie wilde ik dat allemaal zelf gaan doen, maar dat gaat gewoon niet meer lukken, verwacht ik.

@CB
    Hoor om mij heen ook horrorverhalen van het cb.
    Jammer hoor, ze zouden natuurlijk ook gewoon een positieve rol kunnen spelen.
    En ze zijn er ook wel, weet van sz dat het cb waar zij heen gaat, echt probeert om "mee te denken" maar om niet "mee te bemoeien".:D
    En dat systeem werkt toch veel beter, want dan kom je uit jezelf ook met problematiek waar je advies in wilt hebben.
    Ik denk dat het ik even afwacht hoe het bij ons gaat, en anders gewoon de verplichte zaken afwikkelen en voor de rest de HA aankijken. Daar heb ik een prima band mee, die kan vast uitstekend beoordelen of mijn kindje straks "goed" gezond is.

@Werk
    alle werkende dames succes met de laatste loodjes hoor!

5. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo even de tijd genomen om rustig bij te lezen ( hopelijk heb ik alles onthouden ;) ).

Tja dat consultatiebureau... we gaan het wel ervaren, geen idee hoe ik dat ga vinden.

Goh jesje wat vervelend dat je werk niet flexibel was. Hoe bevalt het je nu om fulltime thuis te zijn?

Hopefultimes ik kan me goed voorstellen dat je er even door heen zit... Poeh je hebt het ook niet makkelijk deze zwangerschap. Nog even en je kan de dagen gaan afstrepen op de kalender. Nog maximaal 10 weken toch?

Ik heb vandaag een dag vrij en ben even aan het genieten van de rust. Ik doe wat klusjes in huis en wissel dit af met rust nemen door op de bank te liggen. Ik moet zeggen dat bevalt me wel!

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @hopefulltimes: nou ik vind dat niet gek hoor dat je er doorheen zit, wat een rotzwangerschap heb jij zeg! Wel een geruststelling dat het kamertje bijna af is he?! Ik vond dat toen ook zoveel meer rust geven.

Het thuis blijven bevalt me prima, heb mijn handen vol aan de kleine meid en straks helemaal met 2. Heb me echt nog geen moment verveelt hoor! En het is echt niet dat ik te lui ben om te werken, want heb altijd fulltime gewerkt zonder problemen, maar voor ons was dit de beste oplossing. Maar als ze straks allebei naar school gaan ga ik wel weer werken hoor, maar dan partime, want denk dat ik me dan anders wel zou gaan vervelen!

Ik duik nu lekker mn bedje in, morgen heb ik de babyshower van mijn nichtje en dat duurt tot 8 uur, dus lange dag morgen!

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje het is toch heerlijk als je in staat bent om thuis te zijn voor de kinderen! Hoeft volgens mij niks met luiheid te maken te hebben. Als wij het konden opbrengen had ik er ook voor gekozen om de eerste periode thuis te zijn. En ach ik heb heel veel plezier in mijn werk maar ik vind het helemaal niet erg dat ik een goede reden heb om straks 28 uur ipv 36 uur te werken. Ik kan er ook van genieten om lekker thuis te zijn!

Ik ben vandaag exact 32 weken zwanger, het komt nu echt steeds dichter bij. Ik bedenk me steeds van die laatste dingen die ik nog moet doen ( adressen uitschrijven, voedingsbh's kopen, klossen voor het bed regelen, vluchttas klaarzetten ) ik denk dat ik maar eens een lijstje ga maken want tja zwanferschapsdementie hè :)

Ik heb vorige week ook het medisch kraampakket met de post gekregen, hier heb ik nog maar niet te uitgebreid in gekeken.....

8. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jesje
    Volgens mij is TBM zijn ook een beroep hoor.;)
    Mijn moeder was ook een TBM (dat kon ook bijna niet anders, mijn vader was continu op reis) maar die heeft echt d'r hele leven hard gewerkt hoor.

Ik ga waarschijnlijk ook een TBM worden.
    We moeten nog even bekijken hoe we dat financieel gaan doen, maar mijn gezondheid is niet wat je noemt "je van het" en ik wil graag een leuke mama kunnen zijn en als ik werk, blijft er geen energie meer over voor privé leven, dus het kindje gaat even voor.
    Vind het aan de ene kant wel jammer, maar goed, een leuke mama zijn gaat toch even voor en gelukkig een man die dit helemaal waardeert en bereid is hier de nodige veren voor te laten.

@Jols
    Hier het kraampakket al een paar weken binnen.
    Nou daar word je ook niet vrolijk van, hoor. Zitten allemaal van die "gezellige" spulletjes in;), heb 't zaakje vlug weg gezet (hoezo struisvogelpolitie? haha)

En hier ook een to do lijstje.
    Heb ik al redelijk vlug aangelegd, om een beetje overzicht te hebben.
    Op mijn lijstje staat niet zoveel meer, gelukkig.

Moeten nog matrasje, lamp, aankleedkussen en hoesjes kopen.
    Vluchtkoffer moet nog ingepakt worden (maar dat ga ik pas ná 34 wk doen) stel je voor dat de baby 't anders als uitnodiging ziet;).
    En we moeten nog even naar de thuiszorgwinkel voor een paar attributen.

Jesje veel plezier met de babyshower!

@borstvoeding
    Iemand van plan borstvoeding te geven?
    Op advies van de gyn. was ik even langs de lactatiedeskundige gegaan, in aansluiting op mijn controleafspraak.
    Gyn. dacht, gezien mijn moeizame zwangerschap, dat het fijn zou zijn als de bv in elk geval vlot zou verlopen.
    Oei, dat was geen goed idee, die lactatiedeskundige.
    Wat een fanatieke dame, zeg:(.
    Had zelf al gezegd dat ik graag bv wil geven (ook al wordt het afgeraden, omdat ze denken dat ik fysiek niet voldoende reserve meer zal hebben tegen die tijd), dus ze hoefde mij helemaal niet te overtuigen.
    Maar ging direct een heel verhaal ophangen over moeders die dan met een half jaar ofzo wilden afbouwen en waarom ze niet gewoon door gingen met voeden tot het kind een jaar of drie was (of zelf niet meer wilde).
    Want... bla bla bla....
    Voelde me helemaal overdonderd.
    Zelf ga ik er naar streven om in elk geval een jaar bv haalbaar te laten zijn, als het mogelijk is.
    En dan zien we daarna wel weer verder. Ik ben niet zo van de heel verre toekomst, sommige dingen regelen zich volgens mij vanzelf wel.
    Maar ze bleef maar hameren op de latere periode, terwijl ik dacht....
    Moeten we niet eerst zorgen dat het überhaupt gaat lukken?
    't Is dat ik écht graag bv wil gaan geven, maar anders.... zou ik 't bijna niet meer doen. Werd gewoon een beetje bang van dat mens.:)

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: nou er zijn mensen die vinden dat tbm lui zijn hoor! een vriend van ons is daar heel duidelijk in, die vraagt al 2 jaar of ik me niet verveel...

@hopefulltimes: ik heb bij noa fv gegeven en ga dat nu weer doen. ken uit mijn omgeving alleen maar horrorverhalen, dus toen durfde ik niet meer hihi. en noa is er toch groot mee geworden hoor! ik vind dat trouwens wel erg lang tot 3 jaar bv geven...dan zit je daar met een peuter aan je borst...maar dat is mijn mening.

to do list: ik heb niet echt veel meer wat er gedaan moet worden, alleen bedje opmaken, tas klaarzetten en klossen onder het bed, ik heb wel een lijstje wat er nog gehaald moet worden, maar dat is nu alleen nog maar beschuiten en muisjes en voeding en een adapterset voor de maxi-cosie, ben die helemaal vergeten te halen toen ik de wagen ging kopen haha, maar dat wil ik deze week even gaan doen.

10. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ borstvoeding oei iets te fanatiek dus? Ja ik ben zeker van plan om borstvoeding te geven. Ik ben me al een beetje aan het inlezen en ga binnenkort ook nog naar een voorlichtingsavond over borstvoeding. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet na gedacht heb over hoe lang borstvoeding geven en wanneer afbouwen etc. Ik weet dat ik recht heb om op m'n werk te kolven dus daar wil ik dan ook zeker gebruik van maken, maar voorlopig kijk ik inderdaad ook niet verder dan de kraamperiode. Eerst inderdaad maar zien of de borstvoeding op gang wil komen. Ik had trouwens bij de intake van de kraamzorg nagevraagd of het ook verstandig was om op reserve ook kunstvoeding in huis te hebben. Zij raadde dit af omdat de verleiding dan te groot kan zijn om het toch te gebruiken en omdat het ( indien nodig ) zo gekocht is. Wat dapper trouwens hopefultimes dat je het toch wil proberen!!

Even heel wat anders..... Sorry een beetje een vies verhaal maar ik heb sinds gisteren last van groene afscheiding soms met stukjes. Heb ik nog nooit eerder gehad. Ik voel de baby nog flink bewegen dus heb niet het idee dat ik me erg zorgen moet maken. Ik wil in ieder geval morgenochtend de Vk even bellen ( vind het zo sneu om haar te storen op een zondag) maar merk dat ik er ook wel wat onzeker van wordt. Herkent iemand dit? Enig idee wat het kan zijn?

11. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL

12. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jols, ik zou de vk even bellen.
    Volgens mij kan 't duiden op een vaginale infectie ofzo.
    Dus zondag of niet, hup even de telefoon pakken!;)

13. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank, soms helpt het als iemand je even een schop onder de kont geeft. Ik heb inmiddels gebelt. Vk denkt inderdaad ook aan een vaginale infectie omdat het slijmerig is terwijl vruchtwater veel wateriger is. Morgenochtend dus maar even de huisarts bellen. Ze vond het overigens helemaal niet erg dat ik belde ( ze zei: ik ben gewoon aan het werk ook al is het zondag dus je kan je dan maar beter even later geruststellen )

Poeh nou dat is wel gelukt ik ga weer wat rustiger de rest van de dag door.

14. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik deel graag schoppen uit:D
    Maar goed dat je even gebeld hebt, joh.
    Ik ben ook een trage "aan de bel trekker" hoor, maar daarom weet ik dat het anders zo in je hoofd blijft hangen en da's ook niet fijn.
    En idd die vk werkt toch vandaag, of jij nu wel of niet belt.

Ik heb zelf in 't ziekenhuis gewerkt, zeiden patiënten ook wel eens... jah maar 't is zaterdag/zondag vandaag....
    Nou en? Ik ben er toch... dus kan ik net zo goed iets doen;)

15. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ahh dat vind ik echt lief dat je dat zegt!

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    en goed dat je gebeld hebt meid, als je op zondag moet bevallen zul je toch ook moeten bellen hihi. er is altijd wel iemand van hun aan het werk hoor! vaginale infecties komen heel vaak voor als je zwanger bent, dus ook niks om je voor te schamen! ik heb er ooit eentje gehad en dat was tijdens de zwangerschap van noa, nu nog gelukkig geen last van gehad. weet dat het heel vervelend kan zijn.

hier denk last van een aankomende buikgriep of iets. moest vanmorgen uit het niets overgeven en heb al de hele ochtend last van mijn darmen/buik. en dan is de kleine meid ook nog lekker veel aan het bewegen vandaag en dan voornamelijk bij mijn darmen, niet echt prettig hihi.
    gisteren had ik een babyshower van mijn nichtje, was kapot toen ik thuis kwam, maar vl had wel heel het huis opgeruimd voor mij, dus dat was wel superlief! ik hoef nu alleen nog maar te stofzuigen en te dweilen

17. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Afgelopen week ben ik weer flink ziek geweest ze wilde me weer opnemen maar had daar zo geen zin im.. Dus mocht het nog een dagje thuis proberen en gelukkig gaat het weer iets beter hou mijn drinken weer wat langer binnen.. Voel me alleen nog erg slap..

Hopfultimes: ik wil ook borstvoeding geven heb me al laten informeren op zo'n informatieavond en heb er helemaal zin in!

Ik vind het ook super hoor thuisblijvende moeder.. Heb dat ook altijd gewild.. Alleen moet ik mijn studie nog afmaken en zou het geld van werk helaas niet kunnen missen.. In betere tijden zou ik zeker een ruime tijd ouderschapsverlof aanvragen.. Zodat ik uiteindelijk nog wel de garantie heb op mijn baan.. Vind het belachelijk dat mensen slecht praten over thuisblijvende moeders.. Naast dat het hard werken is vind ik het ideaal voor het kind.. Ouders zijn vaak beter dan hele dag kinderopvang.. Helaas is het soms niet anders..

18. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Hallo! Ben ik weer! Druk weekend gehad. Gisteren was ik jarig, maar rustig gehouden. Ouders zijn langsgeweest en 's middags konden we heerlijk in het zonnetje zitten!

Morgen heb ik borstvoedingsbijeenkomst. Ik twijfel nog enorm. Ik ben bij mijn dochter in het ziekenhuis niet goed begeleid, waardoor ik enorme overproductie kreeg. Ze kon niet eens aan de borst, het spoot letterlijk in haar ogen. Heb dus steeds gekolfd. Na ong. 8 weken zat er geen voeding meer in (tenminste die kreeg ik er niet meer uit omdat ik maar heel kort mocht kolven om de productie te normaliseren) en moesten we over op flesvoeding. En toen heeft het nog 4 weken (en 2 borstontstekingen) geduurd voordat ik volledig had afgebouwd. En kolven wil ik nu niet meer. Ik heb nog een kleine rondlopen!
    Maar ik ben zo bang dat ik weer zo'n overproductie krijg.

Krijgen jullie je schoenen nog aan? Ik echt bijna niet meer. Mijn buik zit echt in de weg. Ben blij als ik lekker op mijn slippers kan lopen!

19. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kanelly, gefeliciteerd met je verjaardag! Heerlijk dat je het in het zonnetje kon vieren! Wat een gedoe heb je gehad rondom de borstvoeding, hopelijk kunnen ze je vandaag een beetje verder helpen.

Maya, wat vervelend dat je zo ziek bent. Hoe voel je je nu?

En jesje, hoe is het met jou? Voel jij je alweer beter?

Ik krijg mijn schoenen nog wel aan maar mijn buik gaat ook steeds meer in de weg zitten. Als het weer het enigszins toelaat trek ik nu ballerina's aan. Stukken makkelijker :D

Hebben jullie het ook dat je de ene dag de baby veel beter voelt dan de andere dag? Zondag had ik een rustige dag en heb ook veel gelegen maar voelde de baby weinig. Ik heb zelfs een beetje zitten porren in m'n buik om een reactie te krijgen. Gisteren heb ik juist de hele dag gewerkt en s'avonds ook nog weg geweest en toen was het juist de hele dag feest in m'n buik.....

20. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Dank je Jols!

Bij mij is het juist andersom! Op mijn werk zit ik veel en dan voel ik de baby heel veel (nu is hij ook een feestje aan het vieren volgens mij!). Thuis ben ik veel meer bezig (bukken, spelen, opruimen, etc) en dan voel ik hem veel minder. Pas als ik dan 's avonds rustig op de bank ga liggen.

Weten jullie eigenlijk wat het wordt? Wij krijgen een zoon!

Ik had gehoopt ook mijn ballerina's nu aan te kunnen, maar ik hou zoveel vocht vast, dat dat vast niet gaat lukken. Vandaag mijn horloge al thuis gelaten. Trouwring 2 weken geleden al afgedaan. Heb gewoon geen enkels meer.

Deel Deze Pagina