Mijn vriend en ik zijn de enigsten die het geslacht van de baby weten..... Maar goh kanelly dan heb je inderdaad behoorlijk last van vocht, daar merk ik nog niet zoveel van.
@kanelly: vocht hou ik wel een beetje vast, maar krijg mijn schoenen nog wel aan gelukkig. bij noa had ik het echt extreem! overal hield ik vocht vast en mijn voeten waren net varkenspootjes haha. ik kon toen nog 1 paar schoenen aan, maar die heb ik zo uitgelopen, dat ik ze na de bevalling niet meer paste, toen waren ze veel te groot geworden hihi. bij de action verkopen ze wel vliegsokken, die heeft mijn zus mij laatst gegeven en die helpen ook wel, het zit niet echt lekker, maar ja helpt wel! je zou ook een kussen onder je matrashoes kunnen doen zodat je tijdens het slapen wat hoger ligt met je voeten. verder zou je nog kunnen opletten met zout eten. ik krijg mijn sokken en schoenen bijna niet aan omdat mijn buik ontiegelijk in de weg zit! dus ik verlang er ook naar om slippers aan te kunnen hihi. ik kan ook bijna niks meer van de grond af rapen, moet dan echt moeite doen haha. ik voel me gelukkig weer beter, smiddags trokken de klachten weer weg gelukkig. heb toen de was opgeruimd en gestofzuigd en gedweild en toen was ik helemaal gebroken haha. ben echt beperkt in de dingen die ik kan, maar ja nog een paar weekjes en dan kan ik het gelukkig weer zonder moeite! zondag komt mijn zus helpen om alles is even goed te poetsen voordat de kleine komt, dat vind ik wel heel fijn hoor! hoe gaat het bij jullie met slapen? ik slaap sinds een paar dagen echt vreselijk! elke nacht lig ik te draaien en te doen, of ik heb pijn aan mijn been, of maagzuur of plassen haha. dat soort dingen zal ik echt niet gaan missen hoor!
ow ja bewegen doet de kleine hier heel erg! maar ja ze is ook wel aan de grote kant, dus denk dat ik daardoor wel elke beweging voel hihi. en zoals je aan mijn onderschrift kunt zien krijgen wij weer een meisje . ik was ervan overtuigd dat dit een jongen was, maar is toch echt een meid haha, heb het nu al op 3 echo's te horen gehad haha. moet wel zeggen, zitten wel veel voordelen aan om 2 keer hetzelfde geslacht te krijgen haha, scheelt een hoop geld haha
Fijn Jesje, dat je je weer beter voelt! Ik slaap hier laatste paar dagen ook slecht. Moet vaak draaien en word daar iedere keer wakker van. Qua schoenen, ik heb ook nog brede voeten met hoge wreef, dus dat speelt ook nog mee met passen! Maar hou wel veel vocht vast. Maar slaap al met kussen onder benen, gebruik weinig zout, etc. Ik had het vorige zwangerschap ook, heb er zelfs met mestruatie wel eens last van. En mijn moeder had er ook veel last van. Dus zal ook wel iets erfelijks in zitten.
Met mij gaat het weer redelijk goed.. Geef minder over gelukkig! Ik heb nog niet echt veel last met schoenen aan trekken.. Misschien ook omdat ik merendeels thuis zit en als ik weg ga het maar koetje tripjes zijn.. Met het sokken aan doen helpt mijn vriend mij wel vaak want kan mijn strakke sokken maar moeilijk aan krijgen.. De baby voelen: sommige dagen is ze heel druk en andere dagen moet ik mij er echt op focussen om haar te voelen.. Vind dat lastig want de verloskundige zegt steeds ja als je der minder voelt moet je even bellen en langs komen.. Maar ze heeft geen regelmatig patroon in bewegen.. Bij jullie wel?
Met mij gaat het weer redelijk goed.. Geef minder over gelukkig! Ik heb nog niet echt veel last met schoenen aan trekken.. Misschien ook omdat ik merendeels thuis zit en als ik weg ga het maar koetje tripjes zijn.. Met het sokken aan doen helpt mijn vriend mij wel vaak want kan mijn strakke sokken maar moeilijk aan krijgen.. De baby voelen: sommige dagen is ze heel druk en andere dagen moet ik mij er echt op focussen om haar te voelen.. Vind dat lastig want de verloskundige zegt steeds ja als je der minder voelt moet je even bellen en langs komen.. Maar ze heeft geen regelmatig patroon in bewegen.. Bij jullie wel?
Maya en jesje wat fijn dat jullie je weer beter voelen! Goh kanelly slopend hè als je niet voldoende slaap krijgt, daar hebbik gelukkig nog ( geen ) last van. Lukt het je om overdag een beetje uit te rusten? Ik merk ook dat ik de baby heel wisselend voel ik merk dat ik er soms ook wel onzeker van wordt...
@Kanelly Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zit in elk geval wat tijd tussen jouw verjaardag en die van de nieuwe baby. @schoenen en sokken aantrekken Ik had met 10 wk al behoorlijke BI en dat is in de loop der tijd alleen maar erger geworden, dus in die zin is het aantrekken van sokken en schoenen niet eenvoudig. Qua buik kan 't nog prima. En het voordeel van platte bedrust is, dat je niet echt je schoenen nodig hebt @vocht vasthouden Hier erg veel vocht in de gewrichten. Het is niet heel erg zichtbaar, helaas wel heel erg voelbaar. Ik heb een vorm van reuma en houdt daardoor ook weleens wat vocht vast, dus beetje jammer, maar niets aan te doen. @Maya Fijn dat het weer iets beter gaat. @Baby voelen De baby heeft bij mij helaas heel weinig ruimte (ik loop nog steeds in eigen kleding, dus tsja, niet veel buik), maar vécht super fanatiek voor elke centimeter Baby is best heel erg actief over 't algemeen, komt wellicht ook doordat ik zelf niet zo actief ben. Dus prettig in slaap geschommeld worden door mijn bewegingen, is er voor deze baby niet bij. @geslacht Wij wilden het niet weten, maar ja als je zoveel echo's krijgt is 't moeilijk om 't niet te zien. Met zo'n 16 wk dachten we 't al gezien te hebben, de GUO bevestigde dit en de tig echo's daarna hebben dit nogmaals bevestigd. We weten 't dus wel, maar niemand weet, dat wij het weten En we houden ook lekker ons mond dicht. Vind het wel leuk, zo een geheimpje. Mijn zwangerschap moesten we heel vlug vertellen, omdat ik direct rust kreeg voorgeschreven en bovendien hartstikke beroerd was, dus toen geen tijd gehad om even "samen" naar de zwangerschap toe te groeien. (en die zwangerschap was voor ons écht en verrassing) @slapen Ik ben zo idioot moe. Kan echt bijna dag en nacht slapen. Krijg nu begrip voor onze kat, die van "slaapje" naar "slaapje" gaat. Van niets doen wordt je kennelijk erg moe
Zo hopefultimes dat is een hoop reacties ineen Hoe gaat het met je? Wanneer heb je weer een controle en weet je of je nog steeds bedrust moet houden?
Wil je 't eerlijk weten¿ 't Gaat hier momenteel niet zo lekker, moet eerlijk zeggen... dat zit vooral in mijn hoofd. Ik vind het mentaal heel moeilijk om "de moed" er in te houden. Ben zo misselijk, zo'n zure smaak (daar word ik dus zelfs wakker van), voortdurend braken, de spanning, de BI, de benauwdheid en al die andere kleine kwaaltjes.... En de dagen duren lang, ik kan niet anders zeggen. Het is niet anders, en ik weet dat ik het einde in zicht heb, maar soms lijkt het nog wel een eeuwigheid te duren en vind ik het moeilijk om mezelf die schop onder mijn achterste te verkopen, die ik gewoon nodig heb. Enfin, morgen is mijn man de hele dag thuis, daar verheug ik me wel weer op. Vrijdag een uitgebreide controle en een echo, dus ik denk dat de spanning ook wel weer een beetje aan het toeslaan is. Ben gewoon heel hard toe aan een beetje positief nieuws. Zowiezo nog 2 wk bedrust voor de boeg, dat weet ik. En als de echo niet positief is, blijf ik gewoon liggen (al moet ik er nu eerlijk gezegd even niet aan denken), want tenslotte wil ik mijn kindje de beste kansen geven, die ik kan bieden.
Pffff ik kan het me goed voorstellen hopefultimes!!! Je hebt het ook echt niet makkelijk, wat fijn dat je vriend morgen thuis gaan jullie samen iets leuks doen ter afleiding? Soms is het alleen al prettig dat je niet alleen in huis bent hè. Kop op, de dag is bijna voorbij en brengt je weer een dag dichterbij jullie baby! Zal ik je op afstand een schop onder je kont geven zoals je ook bij mij deed? Houdt de moed er in. Jullie baby boft maar met een moeder die zoveel voor hem/haar overheeft.
@hopefull times: ik snap heel goed dat de moed je in de schoenen zakt! lijkt me echt verschrikkelijk om elke dag plat te moeten liggen en dan die andere kwalen nog waar je last van hebt...hoop voor je dat vrijdag een goede echo hebt! en je kunt je eigen kleding nog aan, waar laat jij je kindje dan haha ik heb echt een enorme buik, veel mensen vragen al een aantal weken aan mij of ik al bijna uitgerekend ben, als ik dan zeg dat ik nog een aantal weken moet kijken ze echt verbaasd haha. maar ze ligt dan ook voor op groei, dus misschien dat dat scheelt. @ maja: fijn dat je je weer wat beter voelt meid!
Ja ik ben nu ook aftellen! Maar om eerlijk te zijn vind ik de gedachte aan de bevalling best eng hoor.. Ik weet dat hij eruit moet en ik ben echt geen kleinzerig typje. Maar de gedachten dat het gemiddeld 24 uur duurt bij je eerste. Buikkramp (als ik diarree of verstopping heb) doet al zeer en dat is maar voor even.. Nou ja, eerst nog aftellen dat mijn verlof ingaat hihi http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/banner/1/2/11/130613/Baby/zwanger.png
@Jols Bedankt voor de schop en idd soms is het fijn om even niet alleen te zijn. Ik ben best close met mijn ouders, en die kunnen helaas niet zelfstandig bij ons op bezoek komen. En manlief werkt op wisselende tijden maar is vooral véél aan het werk (tsja niets aan te doen). @Jesje Ik denk dat de baby kampioen verstoppertje spelen is. Het is echt niet zo dat ik geen buik heb, maar vooral zal maar zeggen verticaal. Zo ligt de baby ook. En ik had altijd een grote kuil, dus nu ben ik meer euhm... soort van uitgedeukt??? Inmiddels ontstaat er een héééél lichte bolling, maar dat is zo miniem... Volgens de gyn. dus erg nadelig, omdat de baby dus ontzettend op mijn ingewanden drukt (nou dat voel ik dus ook best). Ik kijk soms ook met verbazing naar de buikjes en buiken die hier gepost worden op zp, maar wel leuk om alle verschillen te zien @PoloMimi Welkom Ik denk dat we allemaal (openlijk of stiekem) wel tegen de bevalling opzien hoor, niet gek. Ik moet er ook niet aan denken (en doe dat dus ook niet). haha
Grappig hè hoe verschillende de zwangere buikjes er uit kunnen zien. Ik heb ook lang te horen gekregen dat ik zo'n klein buikje had maar de laatste weken schiet het ineens naar voren. En ach hopefultimes hoe minder bolling nu des te minder er straks ook weer terug moet als ik nu naar mijn buik kijk vraag ik me wel eens af hoe die ooit weer plat wordt ( maar goed dat merk ik dan wel weer). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog helemaal niet met de bevalling bezig ben ik heb er dan ook geen spanning voor, ik kan me er meer druk om maken of de baby wel gezond is / blijft. Door tijdgebrek ( fulltime werken, verbouwing etc) heb ik na overleg met de vk er voor gekozen om geen zwangerschapscursus te doen. Wel begin ik nu met wat lezen over de bevalling ( ik zit nu midden in het boek duik in je weeën). Hoe bereiden jullie je voor op de bevalling? Polomimi welkom! Leuk dat je mee komt kletsen / schrijven
Ik wist niet dat ik zwanger was en had ook geen buik. Toen ik dus ontdekte zwanger te zijn (met 20w2d dmv test. 20w5d echo) begon mijn buik wel ineens enorm te groeien. Alsof hij nu zoiets had van: "Oh mama weet t, dus ik mag me laten zien" Was eerst een heel klein bolletje maar met de week werd het groter. Nu kan ik het echt niet ontkennen haha (niet dat ik het wil hoor hihi) Cursussen volg ik ook niet betreft de zwangerschap. Heb daar gewoonweg geen tijd voor overdag (ben in september begonnen met een nieuwe opleiding (dus 2 dagen naar school, 3 dagen stage en weekend werken)) en 's avonds ben ik gewoon kapot en ga ik vroeg mijn bedje in. Dacht er wel over om te gaan zwangerschapszwemmen maar ik ken daar verder niemand en wil niet alleen haha (verlegen). dus ik verdiep mij in mijn ventje en luister verhalen van mijn vriendinnen over hun zwangerschap enzo.. erg handig moet ik zeggen dat je als 1 van de laatste van je vriendinnen aan kinderen begint hihi
Goh polmimi tot 20 weken wist je niet dat je zwanger was? Dat zal dan een flinke verassing zijn geweest. Hoe kwam je erachter dat het nodig was om te testen?
Ja dat was eigenlijk best wel grappig eigenlijk. 9achteraf gezien hihi) Om te beginnen zal ik even melden dat mij altijd werd verteld dat ik , als ik kinderen wilde, medische hulp nodig had. Er was bij mij PCOS vastgesteld. kort gezegd betekent dat je hormoonhuishouding niet op orde is en dat je eisprong dus niet op gang komt. Daardoor blijven rijpe eitjes in je eierstok zitten. (ze springen als het ware niet over naar de eileider) Enfin... Ik was nooit misselijk geweest of andere gekke dingen. Ja, ik was wel moe maar rond die periode was ik net begonnen aan een nieuwe stage waardoor ik het gewoon druk kreeg. Daar linkte ik die moeheid aan. Plus in maart 2012 had ik de ziekte van pfeiffer gehad en dacht dus eerder aan een terugval. Andere symtomen zoals misselijkheid enzo dat had ik allemaal niet. Er werd mij wel gezegd: goh, wat is je haar mooi. Lijkt wel voller" ik: "ja zag ik ook al maar geen idee waarvan het komt" Op een gegeven moment werd ik wel dikker en zei tegen een vriendinnetje van; "We moeten echt aan een dieet gaan beginnen want ik ben dikker geworden! Ik lijk wel zwanger joh!" Waarop zij antwoorde met: "Nou, misschien ben je dat wel" Dus ik haar natuurlijk dik uitgelachen. Maar toch heb ik een test gehaald (een week later ofzo) om haar dus het tegendeel te bewijzen dat het niet zo was en dat we gewoon op dieet moesten! En toen kwam het moment daar: positief Voor de zekerheid de volgende ochtend weer een test gedaan. Ja ik was in shock. Zeker omdat ik niet samen meer ben met de vader. En voor hem was het dus ook een shock. Voor hem nog beetje onwennig. Voor mij ook wel, maar kijk er echt naar uit om mijn kleine ventje in mijn armen te sluiten!
Een echt ( medisch ) wondertje dus jou baby! Tja ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke shok is, maar wat fijn dat je nu ook echt zin krijgt in de komst van je kindje.
Zeker een wonderkindje. Mijn wens is uitgekomen want heb altijd al een kindje gewild. Ik wilde ook heel graag een jongen, en die krijg ik ook!! dus ik ben dubbelblij!! Voor mij was het sowieso nooit een optie geweest om het weg te laten halen. gewoonweg vanwege mijn medische gebeuren. Niet gepland, maar zeer welkom en zeer gewenst! Vind het jammer dat ik de eerste helft niet heb meegemaakt op een bewuste manier, maar aan de andere kant hoef ik dan minder lang te wachten hihi.