welkom kleinmonster en polomimi!! polomimi: jeetje meid, wat een verhaal hihi. ach ja wat je zegt duurt het allemaal minder lang hihi. wel jammer dat je dan een paar echo's hebt gemist @hopefull times: ach ja net wat jols zegt dan ben je straks weer snel terug op je gewicht hihi. ik heb me gisteren gewogen en er zit hier al 21 kilo aan had dat wel verwacht, want bij noa waren er ook 25 bij. 16 zijn er toen binnen 2 weken af gegaan, maar de rest heb ik moeten lijnen, die had ik dus eraan gesnoept hihi. ik ben wel bezig met de bevalling, maar meer dat ik het spannend vind hoe het voelt als zoiets begint enzo. bij noa was ik ingeleid, daar ging ik van 0 weeen naar een weeenstorm, dus geen idee hoe dat normaal gaat. hoop wel echt dat ik dit keer gewoon op een normale manier kan bevallen, ik weet dat dit ons laatste kindje zal zijn en zou zo graag willen weten hoe dat in zijn werk gaat hihi. ik zie verder niet echt op tegen de pijn, want ja pijn doet het toch wel en je bent dat echt heel snel weer vergeten. hoop alleen dat ik dit keer niet gehecht hoef te worden, die hechtingen deden echt zeer!
Polomimi wat een wonderkind krijg jij zeg ect bijzonder.. Hopefultimes: ik hoop echt dat het snel beter met je mag gaan enkele klachten van jou heb ik ook maar wauw wat heb ik een respect voor jou word al gek met de klachten die ik heb.. Succes met je echo vrijdag en hoop dat de laatste weken wat makkelijker uittehouden zijn voor je. Ik heb morgen mijn groeiecho spannend heb er heel veel zin in!! Het is alweer 11 weken dat ik haar voor het laatst heb mogen bewonderen!
@ Maya veel plezier vandaag bij de echo, het blijft bijzonder hè om je kleintje zo te zien! Toen wij 3 weken geleden een echo hadden was te zien dat de baby al haar had, ook zo speciaal. @ jesje ik heb ook al een aantal weken niet meer op de weegschaal gestaan, ik heb besloten om me na de bevalling pas weer druk te gaan maken om m'n gewicht.
@Maya Veel plezier bij de echo, hopelijk leuk beeld! @gewicht Weeg me nooit, pas al meer dan 10 jaar in dezelfde kledingmaat, dus 't zal wel goed zitten. Ach mijn sz was 28 kg gegroeid toen ze zwanger was van mijn neefje, dat ging er binnen een half jaar keurig af. Vriendin groeide heel weinig, maar had heel veel moeite om de laatste paar kg kwijt te raken, dus 't is waarschijnlijk per persoon en per zwangerschap verschillend. Ga me er niet druk om maken, natuurlijk vind ik het fijn als ik straks nog een beetje toonbaar ben (en mijn navel niet mijn tenen aantikt) maar als je aan mijn lichaam kunt zien dat ik mama ben geworden, dan vind ik dat ook prima! @weer Oh het zonnetje schijnt hier zo lekker in huis. En krijg vandaag bezoek, dus wordt vast een fijne dag Jullie ook allemaal een fijne dag gewenst!
@maya: veel plezier bij de echo meid! @hopefull times: ach ja ik maak me er ook niet zo druk om hoor, wat er aan blijft zitten lijn ik er wel weer af, is me de eerste keer ook gelukt. mijn buik was na noa al niet strek meer en heb bij haar wel striemen gekregen, maar ik vind het veel belangrijker als mijn kindje gezond ter wereld komt. ik ben net op controle geweest bij de vk, alles was helemaal goed, alleen was de kleine nog niet volledig ingedaald. ze lag wel met haar hoofdje naar beneden en de vk verwacht niet dat dat nog gaat veranderen. mochten nu mijn vliezen breken moet ik wel gelijk gaan liggen. maar ik neem aan dat dat nog wel niet zal gebeuren hihi. nu moet ik over 2 weken weer, ben benieuwd of ze dan wel volledig is ingedaald.
@ hopefultimes, veel plezier vandaag geniet maar lekker van de zon en je visite! @ jesje fijn dat alles goed was met de controle, dat is toch altijd weer een fijne geruststelling hè Ik heb vandaag heerlijk een dagje vrij dus vanmorgen even de stad j geweest om manden te kopen voor in de commode en.... ik kon het niet laten ook weer twee setjes kleding voor de baby gekocht. Nu even languit op de bank en uitrusten.
ik zal me nog even voorstellen, sommige kennen me al van een ander forum: ik ben 26 jaar en zwanger van ons eerste kindje, vriend en ik zijn 7 jaar samen. eind vorig jaar ben ik volledig afgekeurd na meerdere operatie's aan mn linkerhand ( ben linkshandig), na de laaste hebben ze het meer verpest dan dat het verbeterd. rechts wilde ze ook doen gelukkig niet gedaan. Ik wilde al heel lang kinderen maar vl niet, dit was ook de rode draad aan ruzie's in onze relaties, vorig jaar aug liep dit uit de hand en zijn we bijna uitelkaar gegaan. ik heb toen aangegeven dat hij de keuze moest gaan maken. op dat moment slikte ik antibiotica waarbij de pil niet betrouwbaar was en ben ik gestopt met de pil (dit wist hij), ik mocht op dat moment niet zwanger worden. Na die kuur heb ik aangegeven me beter te voelen door het stoppen met de pil en als hij geen kinderen wilde hij daar voor moest zorgen. ik had netjes condooms gekocht voor hem, deze zijn toen niet gebruikt . rara, ik raakte zwanger!! hij moest nog even wennen maar de kogel was de kerk. zo en nu genieten dacht ik. In december kregen we opnieuw ruzie waarbij het zo ver ging dat ik bij mn ouders heb geslapen, jammer genoeg volgende dag bij thuis komst, was hij niet thuis en heb ik hem bij een ander betrapt. (zij is een ex van hem van 12 jaar geleden ze is nota benen bij ons op visite geweest en vond ons zn leuk stel, en ik hoefte niet bang te zijn dat zij hem van me zou af pakken enzz. daarna bleven ze sms-en en wilde zij met hem afspreken maar als ik zei dat ik mee kwam kon ze in eens niet, nu valt het kwartje!!) Ik had het nooit van me zelf verwacht maar wilde toch verder met mn partner, ik wilde een gezinnetje met een papa en een mama. We zijn samen in therapie geweest en hebben veel heel veel gepraat over wat er allemaal gebeurd was. (moet er trouwens nog wel even bij vermelden dat hij al een ruim een half jaar aan de antideprasiva zat en al eerder bij de dokter had aangegeven dat hij zich zelf niet helmaal was, alsof dingen langs hem heen gingen en minder gevoel had.) inmiddels kan ik melden dat het goed gaat. Ik moet het nog verder verwerken maar het gaat goed en hij is al helemaal een papa. hij is super lief voor mij en vind het geweldig om de kleine te voelen. verder moet ik me erg rustig houden omdat ik veel last heb van harde buiken en al 2 keer pijnlijke harde buiken met regelmaat heb gehad. sorry voor het lange verhaal, maar dan kennen jullie mij ook een beetje.
Bedankt dames: het was erg leuk om haar weer te zien ook als als het allemaal niet meer zo herkenbaar omdat ze natuurlijk al zo groot is. Vond het erg jammer dat het zo kort was en alles zo gehaat ging heb niet al mijn vragen kunnen stellen.. Nu maar wachten op dinsdag zodat ik deze van de VK kan stellen.. Alles was goed alleen gaf de echoscopist aan dat net als bij de 20 weken echo het hoofdje groter is dan gemiddeld hoeveel precies gaf ze niet aan.. Mij was helemaal nieuw verteld dat haar hoofdje te groot was bij de 20weken echo.. Heb al aardig wat angst voor de bevalling maar nu het hoofdje ook nog is te groot is begin ik hem nog meer te knijpen.. Josje: dat lijkt mij ook echt super leuk om te zien.. Ik wilde graag een 3D echo maar had er helaas het geld niet voor.. Jesje: fijn dat alles goed was bij de verloskundige nu de laatste weekjes afwachten spannend hoor..
Kleinmonster: wat een heftig verhaal zeg... Knap dat je hier zo goed mee weet om te gaan.. Ik had namelijk niks van mijn vriend overgelaten als ik in jou schoenen zou staan.. Ben wel blij voor je dat je je er overheen hebt kunnen zetten en dat alles nu goed gaat.. Dit is ook zo fijn voor jullie kleine spruit!!
@ kleinmonster welkom. Wat knap dat jullie er samen uit gekomen zijn! @ Maya als je je zorgen maakt over de bevalling dan zou ik dit zeker met je vk bespreken.
Kleinmonster: jeetje meid, heftig verhaal. Ik weet niet of ik hetzelfde had gekund als ik in jouw schienen had gestaan. Maya: ik zou ook zeker bij de vk aangeven dat je daar erg bang door bent geworden. Wel raar dat het zo gehaast ging dat je niet eens je vragen kon stellen. Ik heb met 20 en 32 weken een guo gehad en dat was echt heel uitgebreid, duurde minimaal een uur en alles werd heel duidelijk besproken. Hier gaat alles zijn gangetje hihi
Welkom Polomimi en Kleinmonster, wat een verhalen. Polomimi, dat zal een schok voor je zijn geweest. Maar heerlijk dat je je nu verheugd op je kleine mannetje. En dat terwijl je veel korter tijd hebt om er aan te wennen! Kleinmonster, jeetje wat een heftige periode. Fijn dat het nu beter gaat tussen jullie. Ik weet niet of ik hetzelfde had gereageerd als jij. Knap hoor! Maya, inderdaad bespreken met je verloskundige. Ik heb maandagavond een liggingsecho en die gaan we dan donderdag bespreken. Ben ook benieuwd. Een vriendin van mij is afgelopen maandag bevallen en heeft ook groot kind gekregen (4400 gr). Verloskundige had dit niet verwacht. Haar buik groeide net als de mijne naar voren en ze had ook veel grotere buik als bij de eerste. Toen kwam bij mij het besef van oh jee, dat kan ook. Mijn dochter is geboren bij 35+2 weken en was 2800 gram. Dat is andere koek! Ze was nog wel flink voor het aantal weken, maar je. En mijn man was ook 10 pond bij geboorte. Dus ik ga daar maandagavond ook goed naar vragen! Maar ja, ik kan er weinig aan doen verder... Hopefulltimes, veel succes met de echo vandaag. Ik hoop dat je positief nieuws krijgt! Ik kan me voorstellen dat je het af en toe niet ziet zitten. Het is niet niks waar je allemaal mee te maken hebt. Vandaag nog een dagje werken en dan lekker weekend. Nog weinig plannen, alleen zondagochtend taartje eten bij mijn schoonouders voor de verjaardag van mijn schoonvader.
een vk kan ook echt niet aan de grootte van je buik zien hoe groot jouw kindje is hoor! mijn zus had tijdens de zwangerschap van mijn nichtje echt een grote buik, toen ging de vk voelen en zei: ze zit rond de 7 pond straks. met 39 weken begon de bevalling en was mijn nichtje slechts 4 pond...haar vk heeft toen vele fouten gemaakt, waardoor mijn nichtje uiteindelijk niet levend ter wereld is gekomen....ik was daarbij was heel heftig! mijn zus heeft haar vk toen wel aangeklaagd bij de tuchtcommissie en heeft haar gelijk gekregen. ze hebben toen geconstateerd dat haar vk nalatig is geweest en is daarna op een zwarte lijst gezet, daar krijgt mijn zus haar dochtertje niet mee terug, maar was voor haar wel de bevestiging dat het niet haar schuld was...haar vk had nog heel veel meer fouten gemaakt dan ik nu hier opnoem hoor, maar wil niemand van jullie bang maken... oh ik heb vandaag even een mindere dag, voel me niet helemaal lekker, maar ja. kleine meid is ook vreselijk druk en dat is vandaag even niet zo fijn.. vanmiddag liggingsecho, maar ja ze ligt nog niet vast in mijn bekken, dus kan alsnog draaien, maar ja altijd leuk een echo hihi. hopefull times: jij had vandaag ook onderzoeken en echo's geloof ik he. hoop voor je dat er goed nieuws uitkomt!
@Kleinmonster Welkom in ons midden @Jesje Oh wat een trieste gebeurtenis van je zusje, wat erg voor haar dat ze dit heeft moeten meemaken. Ik hoop dat jij een fijne echo hebt vanmiddag! @Kanelly Jouw man tien pond bij de geboorte?? Ik heb medelijden met je schoonmoeder haha! Fijne verjaardag zondag. @Maya Idd gewoon met de vk bespreken hoor. @Jols Ha nog steeds shopwoede voor de bib? Leuk hè, al die spulletjes? Ben net terug van mijn zeer uitgebreide controle. Weet zelf nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Het hartje klopt prima Maar de baby haalt de groeiachterstand niet zo goed in, als gehoopt (waarom nou niet???). Maar goed, als ik mazzel heb, de groei nóg een tikje meer doorzet en als de baby tot min. 40 wk blijft zitten, hoeft het waarschijnlijk nét geen couveusekindje te worden. Dus keep my fingers crossed! Enfin de gyn. heeft geconstateerd dat de baby inmiddels wel mijn long en ribben heeft gekneusd (nou dat voel ik ook best) en dat mijn buik wel heel extreem hard is. Tsja... Enfin, aan de ene kant hartstikke blij dat het hartje goed klopt en dat de baby niet gekrompen is (bij wijze van spreke) maar vind het nog steeds onzeker.
@hopefull times: nou snap wel dat je daar onzeker van wordt, maar zal allemaal vast goed komen en anders maar even in de couveuse, als ze verder maar gezond is toch? was idd heel heftig met mijn zus, is nu 7 jaar geleden, maar ze heeft het er nog elke dag moeilijk mee... ik moet nu gaan voor mijn echo, spreek jullie later weer meiden!
Jesje: echt een vreselijke ervaring voor jou en je Fam. Wel erg fijn dat ze het zover heeft gekregen dat de verloskundige nu op de zwarte lijst staat.. Hoe was je echo? Hopefultimes:fijn dat het goed gaat mt de baby alleen jammer dat de baby de groeiachtersand niet heeft ingehaald.. Hopen dat de kleine blijft zitten tot 40 weken en alles verder gewoon in orde is!
@maya: de echo was goed hoor! ik dacht dat ze alleen naar de ligging keken, maar ze hebben ook alles weer opgemeten. nou ze ligt nog steeds goed voor hihi, ze zit nu op ongeveer 2900 gram hihi. ze vond dat dat wel met de vk besproken moest worden, dus die belde mij terug, maar die zei dat er niks aan de hand was, aangezien ze al de hele zwangerschap heeft voor gelegen met groei. ze zei wel dat ze mij niet over de 40 weken gaat laten lopen, dus mocht ze voor die tijd niet spontaan komen, wordt het toch weer inleiden...ik zou ook eigenlijk in een kraamhotel bevallen, maar ze heeft liever dat ik in het zh in de verloskamer beval. ze gaan met 38 a 39 weken met mij bespreken wat er gaat gebeuren. wel fijn om te weten dat het echt nog uiterlijk 5 weken is
Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik zo zou reageren, heb altijd gezegt dat als hij hem in een ander zou hangen het over zou zijn. Maar je weet gewoon niet hoe je reageerd. Heb hem wel duidelijk gemaakt dat als hij het ooit in zn hoofd haalt het nog een keer te doen hij alles kwijt is. daar is hij zich van bewust en geeft aan dat het nooit meer zou gebeuren. De dokter heeft destijds ook aangegeven ( het is zeker GEEN excuus) maar dat het deels door de medicijn gebruik komt, in combinatie met drank. jesje: wat een heftig verhaal van je zus. Knap dat ze er werk van gemaakt heeft en gewonnen. Ze heeft haar dochterje er inderdaad niet terug mee, maar misschien wel een aantal vrouwen dat verdriet bespaard. maar ondanks dat ie wat klein is heeft hij/zij in iedergeval een hoop kracht als ie het voor me kaar krijgt om je ribben te kneuzen. hopefultimes: ik hoop dat de kleine blijft zitten en nog snel een groeispurt gaat maken mijn vriend was ook geen kleintje, weet zo ff niet hoeveel maar hij is 3 weken blijven zitten. ik was 3 weken te vroeg, dus ben benieuwd wat onze kleine doet.