Wie o wie telt er vanaf nu ook de laatste (10) weken af?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jols, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    bevallingslijst:

23 mei: jesje1982, tweede kindje
    9 juni: jols, eerste kindje
    12 juni: kanelly, tweede kindje

Jols, zijninderdaad de laatste loodjes! Deze week nog uitzingen, dus niets doen 's avonds en dan hoop ik weer wat meer te kunnen. Ik voel me nu zo lui 's avonds door alles te laten doen door mijn man, maar ja. Het gaat gewoon niet.
    Gisteravond nog een liggingsecho gehad. Kleine ligt lekker met hoofd naar beneden. Was zo lief, het leek net of hij ons een knipoog gaf. Geweldig. Verder zag alles er goed uit. Hij ligt iets voor (maar dat doet hij al de hele tijd) en het ziet er niet naar uit dat hij 10 pond gaat worden. Volgens de metingen van de echo is hij nu ong 2300 gram.

Wow Hopefulltimes, dan ligt de baby echt klem. Dat had ik niet gedacht. Mijn dochter wilde ook haar billen graag in mijn ribben duwen, maar die kon ik nog een beetje terugduwen. Lijkt me inderdaad heel pijnlijk als dat niet kan. Sterkte!

Jesje, wat lief van je zus dat ze komt schoonmaken. Zou ik ook wel willen, maar ik heb geen zus:D. En mijn man doet wat ie kan.

Polomimi, ik voel de baby ook steeds hoger en harder. Helaas ligt mijn placenta voor, anders voelde ik nog meer/harder. Maar volgens mij doet het daardoor ook geen pijn.

Summerbloom, welkom! Wat goed dat jullie de eerste poging meteen zwanger zijn geraakt! Gefeliciteerd! En het schiet op nu. Succes bij de controle vandaag! Kleinmonster jij ook!

2. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: wow jij dus ook een flinke baby:D die van ons was bij de 32 weken 2200 gram, maar hun zeiden dat ze rond de 8 pond uit zou komen. ach ja we zien wel hihi.

@summerbloom: wat fijn dat jullie bij de eerste ivf gelijk zwanger zijn geraakt! welkom bij ons clubje!:D

hier ook de placenta aan de voorkant, bij noa zat ie aan de achterkant, dan voel je het idd beter, maar ze heeft me toen de laatste weken echt heel veel pijn gedaan! nu voel ik het ook wel goed, maar gelukkig niet zo pijnlijk. ik voel het nu voornamelijk aan de zijkant in het midden van mijn buik. nu moet ik ook wel zeggen dat mijn buik met de dag lager lijkt te gaan zitten hoor.

ik weet niet waar ik last van heb, maar droom elke nacht over de bevalling haha, elke x is het ook een andere droom....denk dat dat komt omdat ik er eigenlijk wel klaar voor ben nu hihi, moet alleen de box nog neerzetten.

3. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb weer een paar dagen in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging en voelde de baby niet goed meer... Hartfilmpjes, infuus en 3 echo's gehad.. Met de baby gaat alles goed alleen geef ik weer te vaak over waardoor ik uitdroog.. Nu was de gouden tip om aquarius te drinken en dat helpt goed.. Geef minder over en de uitdroging is fors verminderd... Moet alles goed in de gaten houden als ik weer continu overgeef of mij urine weer verminderd en eg geconcentreerd moet ik het langs brengen bij de VK.. Als het weer mis is weer aan infuus..
    Ze ligt nog steeds in stuit maar nog een paar weekjes om te draaien.. Haar gewicht is ongeveer 1900gram.
    Groetjes iedereen x

4. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    23mei: jesje1982, tweede kindje
    9 juni: jols, eerste kindjed
    18 juni: maya88, eerste kindje, ZH, BV

5. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    bevallingslijst:

13 juni: PoloMimi, eerste kindje

@ Kanelly: Bij mij ligt de placenta ook voor dus misschien werkt het voor ons als een soort van airbag tegen het geweld die ons kind ons aandoet hahaha

Als ik alles zo een beetje lees verwachten we allemaal "grote' kids?
    Ik heb met de groeiecho (jeejj) en een testecho (ook jeejjj) (vk praktijk is echo-opleiding doen en ik had me opgegeven hihi) ook te horen gekregen dat het hoofdje ietjes groter is en het beentje was ook langer. Allebei ongeveer een week verder :S.. Maar zijn buikje was wel goed.. Ik begin me nu echt af te vragen welke verhoudingen mijn kind wel niet heeft haha

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bevallingslijst:
    11 juni: Hopefultimes, eerste kindje

@Polomimi
    Ter compensatie van al die grote kindjes, is mijn bibje extra klein.
    Geschat gewicht van ongeveer 1300 gram op dit moment.

@Maya
    Fijn dat je weer thuis bent en hopelijk draait de baby zich nog even fijn om

Wat een mooi weer, vandaag!

@Summerbloom
    Welkom, lekker he, dat je kunt gaan aftellen!

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Maya, fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk blijft het nu beter gaan.

@ polmimi, mijn kindje leek op de echo precies rond het gemiddelde te zitten, ach we zien het vanzelf. De kindjes zullen er hoe dan ook uit moeten :D

@ Maya, heerlijk weer inderdaad een beetje jammer dat ik de hele dag op kantoor zit. Nog 8 dagen werken........

8. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ Jols, inderdaad.. ze moeten er ook weer uit.
    Is het raar als ik zeg dat ik mij er helemaal niks bij kan voorstellen? dat ik over 7 weken (als we de uitgerekende datum aanhouden) een baby in mijn armen heb en dat ook heel graag wil, maar dat ik mij niks kan voorstellen over het bevallen..
    wil er eigenlijk ook niet aan denken nog hoor maar het moet er toch van komen inderdaad..

Gewicht van mijn ventje heb ik eigenlijk niet gevraagd en is ook niet gezegd.. heb een beetje een vreemde echoscopiste hoor (elke keer dezelfde maar supervrolijk of enthousiast is ze niet, maar goed). ik heb de 13e van mei weer een groeiecho en dan ga ik t vragen waar het apparaat mijn kind op schat qua gewicht hihi

@ hopefulltimes.. bij de gratis testecho was mijn kind rond de anderhalve kilo en dat was toen met 29 weken geloof ik.. ik hoop voor mezelf niet op een 10-ponder :p

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat helemaal niet raar, ik kan het me ook nog slecht voorstellen. Maar ja hoe kan je jezelf hier ook op voorbereiden ( los van spullen aanschaffen etc) hè. Over een paar weken zijn we ineens moeder, ik ben heel benieuwd naar hoe dat voelt en tegelijkertijd verwacht ik ook dat het op de een of andere manier dan ook vrij snel ' gewoon' is.

Ik kan me nog weinig bij de bevalling voorstellen maar heb er gelukkig ook nog helemaal geen spanning om. Ik vind het eerder spannend of het kindje wel gezond is.

10. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    @ Jols,

Ja enige is indd spullen aaschaffen en je het comforatbel maken.
    Ik heb neefjes en nichtjes en die maak ik vaak mee maar ben inderdaad ook benieuwd wat voor een mama ik zal zijn en hoe dat aanvoelt. Ik hou superveel van me neefjes, nichtjes en andere oppaskindjes (heb ook in de kinderopvang gewerkt) en van die kindjes hield ik ook heel veel. Maar dit is mijn eigen kindje dus ben net als jij erg benieuwd hoe dat voelt.

Ik weet niet of ik spanning heb voor de bevalling. Heb denk eerder spanning van het aftellen tot mijn vrije dagen hihi (nog een week er vol tegen aan, donderdag uitslaaptijd :D)
    En de afspraak bij VK die na deze vrijdag komt, gaan we de bevalling bespreken en neem ik me beste vriendinnetje mee die bij de bevalling aanwezig zal zijn... Tot die tijd: genieten!! hihi

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Nou voor mij is dit mijn tweede kindje en ook ik heb zoiets van: heel raar dat ier straks weer een klein babytje in huis is. Bij noa had ik wel gelijk het gevoel van dit is MIJN kind, er komt dan echt een oergevoel in je naar boven denk hihi, of misschien maakt je lichaam wel een stofje aan dat daarvoor zorgt hihi.

Hier vandaag weer een beetje een grieperig gevoel, ben echt nooit ziek, maar de laatste paar weken heb ik telkens een dag dat ik me niet lekker voel. Misschien hoort dat wel bij de laatste loodjes...

12. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jesje ik ben heel benieuwd of ik dat overgevoel ook ga krijgen. Ik ben over het algemeen heel nuchter maar ik heb geen idee hoe ik dat ga beleven.

Wat vervelend dat je je steeds niet fit voelt. Voor jou zijn ook echt de laatste weken aangebroken. Doe maar rustig aan en laat je maar lekker verzorgen!

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Bedankt voor het welkom loop nog wel een beetje achter op jullie maar dan kan ik mooi jullie expertise gebruiken;)

@Maya wat ontettend vervelend dat je in zh hebt gelegen hopelijk blijft het nu goed gaan

@grote kindje ons kindje was met 20 wkn iets kleiner als gemiddeld ben benieuwd of dat nog steeds is

@polomimi ik kan me ook nog niet voorstellen dat over een paar weken ons kindje er is vindt het ook zo spannend

Hier een flinke verkoudheid van vl overgenomen dus niet heel fit
    De controle bij de vk was gelukkig weer goed kleine ligt al laag en met het hoofdje naar beneden

14. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @bevalling
    Hier toch wel een beetje last van spanning voor de bevalling.
    Niet zozeer vanwege de pijn (daar kan ik me nog niet zoveel bij voorstellen) maar vooral omdat de gyn. ook mogelijk wat complicaties verwacht en dat maakt me wel onzeker.

@mama worden
    had het er gisteren nog over met mijn man, hoe een onwerkelijk idee het is, dat we straks, na bijna 13 jaar, niet meer met z'n 2-en zijn.
    Hadden ons helemaal verzoend mét en ingesteld op een leven met z'n 2-en, dus hoe verrast en blij we ook waren, de omschakeling is groot.:)
    Verder wacht ik het rustig af.
    De gyn. heeft mij gewaarschuwd (de huisarts ook) dat het best zo kan zijn, dat ik straks na de bevalling mijn handen vol heb aan mezelf, juist vanwege de moeilijke zwangerschap.
    Ze gaan daarom extra alert zijn op een event. pnd, al denken ze gelukkig dat het zo'n vaart niet loopt, maar hebben wel ronduit gezegd dat het vaker voorkomt en dus normaal is dat moeders die zo'n zwangerschap achter de rug hebben, de eerste periode na de bevalling een beetje in hun eigen wereld leven, zodat het lichaam kan herstellen.
    Dat hoop ik aan de ene kant niet, aan de andere kant ben ik blij dat we er voor gewaarschuwd zijn en wachten we 't dus rustig af.

15. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Bevallingslijst:
    23 juni: klein monster, eerste kindje Thuis, BV

dinsdag bij de vl was alles goed de kleine is inmiddels gedraaid en ligt met zn hoofd naar beneden en met zn billetjes lekker tegen mn ribben te drukken.
    bloeddruk 110/65, HB 6,8 gewicht staat nu op +7,2.

@ maya: wat vervellend dat uitdrogen maar die tip ga ik onthouden voor het geval ik het ooit nodig heb.

onze mannetje wordt zat tot nu toe op gemiddeld gewicht, of eigenlijk net iets er boven. 21 mei hebben we de groei echo dan kunnen ze vast ook meer over het gewicht zeggen.

Buik bewegen: ik vindt het heerlijk om naar die bewegende buik te kijken en te voelen, maar ik heb wel eens dat als ik er goed overna denk dat er iets in mij leeft dat het ook een beetje vreemd voelt. Herkennen jullie dit?

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    kleinmonster: netjes allemaal hoor! ik was vorige week al 21 kilo aangekomen haha, maar bij de eerste waren het er ook 25, dus ja. mijn zussen waren bij al hun zwangerschappen ook veel aangekomen, dus denk dat het een familietrekje is haha.

ik voel me vandaag weer goed, het is elke keer maar een dagje dat ik me niet goed voel, ik weet ook niet wat het is. die laatste loodjes he....
    ik ben echt heel nerveus voor de bevalling haha, niet voor de pijn enzo, maar meer van wanneer het gaat gebeuren en hoe het zal verlopen enzo haha, komt ook wel heel dichtbij nu! vanaf volgende week mag ik officieel bevallen, ben benieuwd hoor hoe lang ons meisje nog blijft zitten!

hopefulltimes: ik snap dat dat wel een hele omschakeling was, maar alles gaat helemaal vanzelf hoor! mijn nichtje heeft ook een pnd gehad, daar doe je toch niks aan denk...

17. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hopefultimes, goed dat ze er alert op zijn, maar slim dat je je er niet al te druk om maakt. Je kan er (nu) toch niets aan veranderen. Eerst maar eens de zwangerschap door.

@ kleinmonster ja ik vind het getrappel in m'n buik nog steeds heel bijzonder en kan er echt van genieten, maar het is inderdaad ook een bizarre gedachte dat er een mensje met een eigen persoonlijkheid in je leeft!

@ jesje fijn dat je je nu weer wat beter voelt. Voor jou gaan de laatste weekjes inderdaad nu echt in.

Ik heb net 4 dagen werken er op zitten. Ik ben druk bezig met afronden, overdragen en toewerken naar m'n verlof zodat ik straks alles ook helemaal los kan laten. Volgende week weer werken maar nu eerst heerlijk 5 dagen vrij!

18. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Wat lekker dat de meesten bijna met verlof kunnen!

Is idd een heel gek idee dat er gewoon een kindje in onze buik groeit he?! Is toch wel een heel mooi iets vind ik hoor!

19. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Hopefultimes: Fijn dat de baby bij de laatste echo zo goed is gegroeid! Nog een paar weekjes binnen blijven en flink groeien dan komt het zeker goed! Wel vervelend dat de Gyn verwacht dat het voor jou zelf zwaar gaat zijn na de bvalling... hoop dat het allemaal meevalt en dat alles gewoon goed gaat en je snel weer fit bent.

Jesje: Wat spannend al 36.1 weken vanaf volgende week mag je officieel al thuisbevallen..

Vinden jullie het misschien leuk om ook in het lijstje het geslacht, waar je gaat bevallen en wijzen van voeding te noteren? Ik kan natuurlijk ook gewoon even terug lezen iedereen heeft het volgens mij wel kenbaar gemaakt.

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Bevallingslijst:
    23 mei: jesje1982, tweede kindje, meisje, zh, fv