wie o wie zei ook: Ik ga als ik kids heb nooit......

Discussie in 'De lounge' gestart door wonderteam, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit dus, baaahhh! Elke keer betrap ik mezelf er weer op en denk ik: niet weer doen, dat is echt smerig. Natuurlijk doe ik het elke keer gewoon weer :p

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier zou ik niets van salontafel halen, ze heeft maar te leren dat ze er met de vingers vanaf moet blijven!

Ondertussen is de salontafel helemaal leeg en staat er op de vensterbanken niets binnen grijpbereik. Gék werd ik er van :D

En ik zou toch wel zo makkelijk zijn met mijn kind. Campingbedje gekocht en zo kon ze mooi overal slapen, wij zouden daar niet zo krampachtig mee om gaan.
    Hadden we alleen geen rekening gehouden met dat een baby van 6 weken ook al heeeel goed kan laten weten (en horen vooral) wat ie wel en vooral niet wil. Campingbedje staat dus nog te blinken van nieuwheid, kinderwagenbak is amper beslapen en papa en mama plannen uitjes om de slaapjes heen... ;)

3. danip

danip Niet meer actief

Ik zou niet alleen maar over mijn kind praten. Ik ben nog geen 4 weken moeder en heb het nergens anders meer over :cool: Hoop toch echt dat ik straks op verjaardagen nog steeds wel andere onderwerpen kan vinden als er ook vrouwen zonder kinderen zijn. Oh wat vond ik verjaardagen toch altijd vreselijk saai als het alleen maar over pietje's zindelijkheidstraining en jantje's ver voorlopende ontwikkeling ging... Hou mijn hart vast, ik word vast net zo erg!

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heel erg maar kan niks bedenken eigenlijk.

Alles wat ik zei niet te zou doen heb ik ook niet gedaan.

Ik riep altijd hij mag niet bij ons in bed slapen, daar begin ik niet aan en hij is bijna 4 en hij heeft nog niet tussenin gelegen.

Spenen bij oudere kinderen vond ik ook niks en mijn zoontje had hem ook alleen met slapen en rond het jaar was hij er ook helemaal vanaf.

Zou mijn kind nooit in zijn blootje rond laten lopen op t strand of iets dergelijks en ook dat is nooit gebeurd.

Zit heel hard te verzinnen maar volgens mij de dingen die ik toen riep kom ik nog steeds na.

Al ben ik in heel veel dingen erg makkelijk zoals snoep, langer opblijven, logeren, dagjes weg met opa en oma en volgens mij heb ik daar nooit wat over gezegd voordat ik zwanger was.

Of mijn geheugen laat me heel erg in de steek ;) dat kan ook hoor! :p

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Precies.. Ik schreeuwde altijd heel hard dat ik niet begreep dat mensen zoveel geld uitgaven voor Centerparcs, nu zit ik er minimaal 1x per jaar hahaha

6. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar allemaal. De dora koekjes zouden nooit komen (net als de bumba cakejes), tv kijken als ik ga koken zodat ik even rustig in weer kan met potten en pannen, er zou eigenlijk geen speelgoed in huis komen op batterijen en toch staat er van alles waar een batterij in moet....

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn kind zou nooit een speen krijgen... met 2 weken had ze hem! :p Nu alleen nog in bed en ben van plan dat ook af te gaan bouwen.

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

nog 1: Ik zou mijn kind nooit bij de tv laten eten. Geen rekening gehouden met een dysmatuur kindje met allergien dat niet groeit. Resultaat: een kind gedachteloos naar bumba op de laptop aan het kijken en mama schuift wat naar binnen.
    beter groeien dan pedagogisch verantwoord:)

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    god, wat nog

ik zou een hele strenge mama zijn, noway dat ze niet zouden luisteren.
    Nu kunnen die kleine varkentjes me zo rond hun vinger winden (zoon geeft overdosis kusjes en dochtertje draait hoofdje en zegt heel lief "blieft mama"). Dus daar gaat de spartaanse discipline.

Ik zou noiit zomaar iets kopen voor hun in de winkel (potloodjes, kleine autootjes ed). Nu, niet dus ik vind het gewoon veel te schattig en ik moet mij echt tegenhouden.

10. Naar K3 luisteren! (nu komt het toch regelmatig op tv en dan zap ik het niet weg. Zet het niet vrijwillig op maar laat het dus wel aanstaan. Gelukkig interesseert het mijn zoon niets :D)

Lang borstvoeding geven (met pijn in mijn hart na 1 jaar gestopt hij wilde echt niet meer).

Potjes fruit en groente geven (hij had nogal een voorkeur voor bepaalde soorten eten, wat ik maakte hoefte hij vaak niet en de potjes gingen er zo in, tsja :))

Hem in zijn blootje laten lopen op het strand (hij heeft laatst voor het eerst in zijn blootje gelopen daar, zwembroek vergeten ;) dan ga je niet moeilijk doen bij een peuter toch?)

Zijn gezicht met spuug afvegen :) (doe ik niet vaak, maar als er geen snoetenpoetser of doekje voorhanden is moet ik toch wat he :cool:)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.180
    10.724
    113
    Dit dus! Zelfs de werk-mailtjes bevatten vaak al zinnen als "...maar niet in de avond want dan is baby meestal zo onrustig" :)

Verder is ze nog zo klein (ook bijna 4 weekjes, toevallig!) dat dora-koekjes of enige actieve invloed van haar op waar ze slaapt al van toepassing zijn, of ze toeten heeft die met de duim afgenomen moeten worden. Wel dacht ik veel "makkelijker" te zijn: hup in de drager en gaan waar ik wil! Dat lukt nog niet helemaal :) ben al snel bang dat het teveel voor haar zal zijn...

Een speen heb ik trouwens nog geen moment gemist?

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Uhhh.. wat ik had bedacht en grandioos ben gefaald:

- box is om te spelen en bed om te slapen (12/13 weken in de biox geslapen)
    - ga niet beginnen aan kolven, onzin en FV is net zo goed (zie onderschrift)
    - mijn kind gaat luisteren, ik duld geen tegenspraak op mijn nee (blijk een nogal makkelijke mama)
    - Pas mijn huis echt niet aan op mijn kind, hij moet leren overal af te blijven (ach dat ontdekken is toch heerlijk voor zo'n uk)
    - Ik heb heel veel over te praten naast over mijn kind (uhh.. soms lastig)
    - Baby slaapt nooit bij mij in bed

Wat heeft iedereen tegen naakte kindjes? Mijn zoontje loopt altijd in zijn nakie door de tuin, luier is zo onhandig als hij in een badje gaat zitten en zwembroekje vind ik zo overbodig.. :)

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Fietsen met m'n kind in zo'n afzichtelijke fietskar.

En ja hoor ik fiets met m'n kind in afzichtelijke gifgroene fietskar!

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

pfff ik heb niet zoveel dingen.

Ik had een ding ik zou ze nooit inbakeren (vond ik zo zielig eruit zien) maar ze had het nodig dus ben overstag gegaan en was een uitkomst.

Verder dingen zoals ik heb gezegd sta ik nog steeds achter omdat ik eigenlijk hetzelfde opvoed als mijn eigen moeder alleen dan wat gezonder als haar levend ;) en geloof me ik had en heb hele sterke meningen over bepaalde zaken maar sta daar ook 200% achter dus zou ze ook niet veranderen.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou Aiden nooit potjesvoeding (fruit en groente) geven, maar alles zelf maken. Niet dus...:)

Ik zou Aiden nooit voor de TV zetten...eh....als ik wat moet doen (koken of even wat schoonmaken) zit mijnheertje dus wel even voor BabyTV...:)

Aiden zou (niet zoveel) van dat plastic lawaaispeelgoed op batterijen krijgen....Maar voornamelijk houten speelgoed. Hij heeft nu best wel veel van dat spul op batterijen.

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ja,
    die blote kindjes
    Schoonzus had dochtertje vorige week tijdens een familiefeestje in haar blootje gezet (er stond een zwembad en al de andere kinderen waren erin aan t spelen). Ik vond het eerst zo een erg raar gezicht met haar blote kont, maar toen dacht ik "lekker makkelijk en zo kan ze meespelen".
    Man is er nog steeds kwaad voor, ik weet alleen niet waarvoor. T mag zelf niet in de tuin van hem

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik gruwel echt van snot van anderen. Als ik dan zag dat moeders de snotjes uit kinders neus pulkten, nou, dat zou ik noooooooit doen....

Maar ja, mijn kleine manneke kan dat nou eenmaal niet zelf, dus doe ik dat met alle liefde voor hem :D

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

nou in de tuin heb ik er niet zo'n problemen mee (maarja wat is mis met even een broekje aan doen, als ze poepen is het meteen opgevangen hihi)

ergens anders zou ik het ook niet zo snel doen niet zozeer vanwege pedofielen (die maken van alles wel iets smerigs) maar meer vanwege een stukje hygiene (soms zie je weer zo'n drol drijven in een badje, vind ik gewoon goor!)

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

leuk topic!

Ik zei altijd dat mijn zoontje nooit zo'n elektrisch autootje zou krijgen waar hij zelf in kan rijden. Dat vond ik voor verwende kinderen.

Ahum...paar weken terug liepen we toys xl en daar hadden ze een elektrische politiemotor staan en het stond zo leuk toen mijn zoontje daarop zat dat we hem hebben gekocht.

Hij heeft alleen nog niet door hoe hij vooruit moet komen dus hij duwt zich nog voor met zijn voetjes.

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ben nog niet zo lang moeder, maar toch.
    Ik zou nooooit zo'n moeder worden die nergens anders meer over praat dan over haar kindje(s). Nou, dat is grandioos mislukt. Iets anders is gewoon bijna niet interessant meer! Vraagt iemand me "hoe gaat het met je?" antwoordt ik standaard "ja goed! L. slaapt goed door!" of "L. probeert steeds om te draaien, zo grappig!!" Volgens mij ben ik zwaar irritant voor mn omgeving....

Deel Deze Pagina