thanks, dat is hem ja. Maar eh deze steekt dus geen mensen, maar pakt de beestjes die hout eten begrijp ik?
Nou, als ze de beestjes opeten die je hout opeten juist niet! Is dat zo, helpen die tegen houtworm enzo?
Lekker laten leven. Deze sluipwesp doet ons helemaal niks en is juist zeer nuttig tegen andere insecten. Oa diverse houtetende insecten. Waarom gelijk alles maar doodslaan?
Vliegen met ronde vleugels steken niet, met spitse vleugels wel. (er zal vast een uitzondering zijn maar meestal gaat het wel op)
Omdat ze verschrikkelijk eng en vies zijn, en die ene zullen ze echt niet missen hoor ik dacht al waar blijft de dieren politie
Ik zou hem ook doodmeppen iew eng beest!! Spinnen maak ik ook altijd dood en spekkedieven en ook kapoentjes
Wow wat een mooi beest! En die "angel" dat is dan denk ik de legboor die ze gebruiken om hun eitjes in larves van andere beesten te leggen. Echt gaaf! En als ik zeg, mooi en gaaf etc, dan bedoel ik niet dat ik hem lekker over m'n hand zou laten lopen . edit: ik lees nu dat ze inderdaad heel nuttig zijn, ze parasiteren op de larves van de houtwesp. Die larves kunnen wel 3 jaar hout vreten voor ze verpoppen!
Helaas heb ik hem wel doogemept, al voor ik de foto maakte (vloog steeds in m;n haar). Volgende keer laat ik ze wel leven want dit beest is dus blijkbaar wel heel handig tegen andere beesten die ik niet wil hebben. Ben sowieso niet zo'n liefhebber van insecten in huis.
Misschien zitten die beesten al in je huis en daarom heb je ze misschien ook al vaker gezien bij jullie...maak ik je nu bang ?