Weet iemand hoe snel na de eisprong je progesteron op 20 kan zitten? Ik heb begin deze maand een laprascopie, hystroscopie en hsg gehad. Maandag kwam ik op controle en bleek ik een eisprong te hebben gehad! SpontaaN! In de eierstok was het gele lichaampje nog te zien. Hierop hebben ze bloed laten testen en inderdaad ik had een progesteron van 20. De vraag is alleen wanneer de sprong is geweest. Kan het zo zijn dat ik al 20 heb vlak na de sprong of heeft hier al minimaal een week tussen gezeten? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, want heb nu ook geen flauw idee wanneer ik kan testen of ongesteld moet worden
Dat hangt af van je eisprong, het beste is om het te bepalen tussen 5 en 7 DPO, dan is hij op zijn hoogst... Daarbij is het zo dat progesteron boven de 30 de beste kans biedt voor een zwangerschap, althans ons zkh ziet graag een progesteron boven de 30.... Progesteron heeft overigens niks met je testdatum te maken... Je kan simpelweg gewoon testen 14 dagen na je eisprong. Kindje kan tot 10 dagen na ovulatie innestelen en dan moet het nog HCG aanmaken. Kan ook dat het eerder nesteld.....
Ja probleem is alleen dat het niet duidelijk is wanneer de eisprong precies is geweest Normaal heb ik dus geen eisprongen van me zelf, heb altijd puregon en zelfs al een ivf gehad en nu was het dus helemaal spontaan en bij toeval dat ze der achter kwamen dus was al aan het kijken hoe snel dat verdubbelt, wat dit kan bijv ook 4 of 5 dagen na de eisprong zijn geweest, dat ze me hebben getest. erg lastig dus
Dan is het verstandigst om het even om de dag te prikken, dat zou mijn ziekenhuis dan doen.... Jij voelt ook geen eisprong? Tsjah, het hangt er echt vanaf wanneer je ei er was.... Sommige vrouwen hebben nu eenmaal een eisprong met een waarde van 20 en niet hoger, bij sommige vrouwen betekend het dat het progesteron al afneemt. Moeilijk in te schatten, wat zeggen de artsen?