dat is zeker waar maar het stoeien met de verschijnselen.. mocht je zwanger zijn is toch best lastig, en dan is het fijn om er soms met een lotgenoot over te kunnen praten. zoals nu heb ik steeds een soort trekkende pijn onderin me buik links.. dus ook de plek voor me darm om weer is moeilijk te gaan lopen doen.. zo frustrerend niet weten wat het is
Ik kan overigens ook niet tegen pittig eten, al vind ik het soms heerlijk en doe ik het toch! Haha! Andere dag moet ik het helaas bekopen met pijn haha
ja hahah maar i moeet zeggen na een aantal jaar gewoon dieet breken went de pijn ook.. alleen de echte aanvallen houden mij tegen op een doorgaanse dag. maar de rest van de pijn houd mij niet tegen. alleen mensen die veel in me buurt zijn die zien aan me wanneer ik pijn heb gelukkig valt het voor de rest van de mensen niet op. want ik kan slecht tegen die goedbedoelde adviezen. je moet naar de dokter gaan .. je bent zwanger ... je moet je aan je dieet houden.. tja ik weet het allemaal mja ...
Oh, die buik hou op schei uit! Ik heb al jaren PDS en kan er nu goed mee leven. Ik laat er niks voor staan, al heb ik wel meer last als ik veel vlees of gekruid eten heb geconsumeerd. Ik heb ook last van een niet goed werkend klepje tussen maag en slokdorm, dus van teruglopend zuur, da's heel naar dat zuurbranden in de keel. Maar goed, toen ik nog aan de pil was, had ik meer last halverwege de maand dan toen ik stopte. Verstopping, diarree, helse krampen, ik kon vezels eten en vocht drinken tot ik er bij neer viel, het hielp niks. Nu slik ik Advanced Multi-Billion Dophilus van Solgar en ein-de-lijk heb ik een goede en regelmatige ontlasting en (nauwelijks) krampen meer en dat is erg fijn nu ik zwanger ben! Het is wel duur, maar na van alles geprobeerd te hebben is dit het eerste dat werkt. Ik heb nu ook pijn onderin mijn buik. Het voelt anders als spastische kramp of menstruatiepijn. Wat het dan is? Blaaspijn, baarmoederpijn? Ik weet het niet, het ligt ook allemaal zo dicht bij elkaar!
ik ben met deze zwangerschap 3 keer zwanger geworden en heb ook erg last van spastische darm ik heb ervoor medicijn maar mag dus nu niet gebruiken maar goed het kan dus wel. ik moet zeggen dat ik er nu wel meer last van heb in de zwangerschap
dat heb ik ook! dat maag gebeuren ..ook een gastroscopie gahad? klote onderzoek johhh hahah ennu ja een jaar 2 jaar lang elke dag overgeven omdat ik snachts niet kan eten als ik slaap, en dus me gal ruimte en tijd krijgt omhoog te kruipen..blegh
Ik kan echt tegen uien en bonen hahah dan sta ik helemaal op de kop . Ook heb ik een dieet gevolg maar goed ik hou erg van lekker eten dus dat hield al gauw op. Ik heb wel een coloscopie gehad, een echo, een scan en erg veel bloedonderzoeken voordat ze eindelijk wisten dat het "gewoon" een spastische darm is *zucht*. Als ik er erg veel last van heb neem ik zakjes met vezels (over voorschrift van ha) en dan zakt het gelukkig wel af. Het is toch allemaal wat heh !
Genoeg nare gastro's gehad, die vind ik erger dan een coloscopie! Ik slikte er pilletjes voor, maar die mogen nu niet tijdens de zwangerschap. Moet erg opletten wat ik eet, want ik haat zuurbranden!
Ik heb ook last van een spastische darm en ja gekruid eten is funest niet dat ik het laat staan want het is veel te lekker om te laten staan. En nu dat ik zwanger ben heb ik echt regelmatig buikkrampen waar ik dan weer van schrik .
Dat is het ding he, 't is allemaal zo lekker! Ik eet heel graag gekruid en exotisch, dus liever darmkrampen dan een saai regelmatig dieet...Maar ik kan me voorstellen dat het in combinatie met een zwangerschap wel heel verwarrend kan zijn. Wat komt nou van je darmen, en wat niet?! Lukt het jullie om dat onderscheid te maken?
hjahah eerwt maar eens zwanger raken ennuh juist haha ik kies ook de krampen met eten boven het saaie eten bah dan zou ik super dun zijn, ik ben moeders dikste al niet
Hallo, Ik heb PDS en vind het ook moeilijk om de symptomen te onerscheiden. Ik had bijv. gistereen heel erg trekkend gevoel in mijn onderbuik (volgens de calculator was het mijn innestel dag) maarik weet ook niet precies of dat met mijn darmen te maken had of niet.. Mijn eisprong lijk ik meestal wel te voelen. steken aan 1 kant laag bij mijn buik. Groetjes
Hoi meiden,ik heb ook een spastische darm. Tijdens mijn eerste zwangerschap ook veel last van gehad,schijnt normaal te zijn. Nu heb ik een bbz gehad en ben daar ook aan geopereerd en nu ben ik weer zwanger en ik ben dus als de dood voor weer een bbz omdat ik steeds buikpijn heb. Nu weet ik dat het ws mijn darmen zijn maar het is flink vervelend om dus niet goed te kunnen voelen. Het lijkt ook zo op elkaar en pijn in de onderbuik komt 9 van de 10x van de darmen.
Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar nu dus weer zwanger,nog maar net hoor,en weer veel last van mijn darmen en dat maakt me dan idd onzeker omdat je dan gaat twijfelen of het je darmen zijn of dat de zwangerschap niet goed zit.
bah zeg.. nja ik ben nu 3 dagen overtijd.. voel me niet of ik ongie ga worden,.. mnaar ookj niet of ik zwanger ben .. test was 2 dagen terug negatief ... dus ik ben confuesd.. heb wel erg last van lucht in me buik.. ik word er gewoon wakker van elke dag.. maar ja dat kan ook betekenen dat me nod moeilijk op gang komt ..:O
De eerste week na mijn NOD was ik ook zo onzeker van die lage buikpijn; was het darm, blaas, baarmoeder? Het voelde als "een soort" menstruatiepijn. Nu twee weken later is dat weer over. Ik had een heel opgezette buik, moest echt m'n knoop los doen en ik moest heel vaak plassen, dat is nu allemaal minder.
bedoel je dat toen je zwanger was of juist toen je niet zwanger was? ik snap het ff niet .. ik word zo gek van die buik van me het is niet normaal meer hoe die me leven kan verstoren af en toe hahaha