Wie O wie zwanger worden met Spastische darmen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mecha, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

whahah ok en hoeveel dagen is jou cyclus normaal? whahah dag 35 hahah

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die was niet normaal en varieerde van 27 tot 35 dagen, vandaar ook dat ik pas op dag 35 heb getest.

3. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    Oh ja spastische darm dames ik sluit me bij jullie aan hoor.
    nu net 7 weken maar oh eind van de middag begin van de avond word ik misselijk en gaat mijn buik opzetten van gassen en spasten.
    en heb echt moeite om iets te verzinnen voor eten koken.
    eten gaat wel........is het lekker en dan moet ik dus heel erg oppassen dat ik niet te veel eet, want het ligt in mijn maag als een blok cement
    en dan de gassen he
    was met 4 / 5 weken dus lichtelijk verstopt (wel elke dag maar poeh het zat vast) en nu is het weer doorlopen elke dag........en ja ik voel me aambeien prikken en steken vooral inwendig.
    en zo vervelend dat je bij elk steekje of krampje dan denkt 'oh was dat mijn darm of baarmoeder of blaas?'
    en het voelt alsof er echt nog een heleboel inzit maar het er niet uit wil ( uit mijn darmen bedoel ik dan ;) ) en wat ik heel er vervelend vind is dat die gassen er altijd zo moeilijk uitkomen. dan voel ik dat ie naar beneden gaat maar vlak voor dat ie naar buiten komt, hoeps schiet het weer omhoog.
    lekkere praatjes zijn dit trouwens hahaha
    ik let heel erg op wat ik eet qua vezels en fruit en yoghurt enzo
    maar laat zeker de lekker dingen niet staan
    gelukkig voor mij heb ik nooit zo van heel erg gekruid eten gehouden dus dat scheelt'
    en ja elke avond op de bank masseer ik mijn darmen ( rondjes draaiend met de klok mee in de richting van je endeldarm ) en dat geeft wel wat verlichting ook zeker qua gas want dan soms toch los komt.
    want dat kan zo een pijn doen............poeh

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja hahah echtg dat is zo erggg.dat gassen damnn en dat doet toch zeer pffff.. voel met je mee
    kan je nagaan hoe gek ik word dat ik nu dus overtijd ben ... nmaar kan niet zeggen me buik doet raar want dat doet hij altijd haha bah zeg k test steeds negatief dus moet het ngo maar ff afwachten

5. zogelukkig

Wanneer ga je weer testen?

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

nou vandaag weer geprobeerd de test staat in me album :(

7. zogelukkig

8. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Hier nog iemand met een spastische darm. Na weken lang onzekerheid en angst heb ik me er bij neer kunnen leggen dat ik een spastische darm heb.
    In het begin had ik veel last van slijm en bloed bij de ontlasting. Dit maakte me bang. Van heel veel artsen hoorde ik dat ik me niet druk hoefde te maken, maar toch deed ik het (kent iemand dit?). Na alles voor mezelf op een rijtje te hebben gezet ben ik er dan toch mee leren leven dat het een spastische darm is. Ik gebruik nu ook metamucil (om de dag een zakje). Het gaat momenteel wel redelijk, maar ik moet wel 2.5 tot 3 liter water p.d. drinken en goed op mijn eten letten, want anders gaat het fout.
    Ik zit nu op dag 11 na mijn ei. Sinds een aantal dagen heb ik last van kramp in mijn onderbuik. Ik weet nou niet zo goed of het een innesteling is of dat mijn darmen bezig zijn.
    Hoe hebben jullie leren leven met prikkelbare darmen en wat hebben jullie voor klachten en wat doen jullie eraan?

9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb klachten als aanvallen en obstipatie. Bij aanvallen krijg ik ineens hele erge buikpijn. Zo erg dat ik licht word in mijn hoofd en duizelig. Dan krijg ik een diaree aanval. Word misselijk en ga zweten. Ook als ik iets "verkeerds" heb gegeten zoals gekruid eten ofzo dat ik dan ook buikpijn krijg en diaree. Mar dan is het minder erg als zo'n aanval die ik net beschreef. Ik moet ook op mijn eten letten en gaat het eigenlijk best goed. Bij obstipatie zwelt mijn buik ook op en kan ik niet veel meer eten. In het verleden had ik ook bloed en slijm. De slijm nu af en toe nog.

Groetjes

10. lisette2610

lisette2610 Nieuw lid

6 okt 2008
    3
    0
    0
    ik heb ook last van een spastische darm.
    en nu dat ik zwanger ben heb ik er echt vreselijk last van. opgeblazen gevoel, last van gasvorming, echt hele zere darmen.
    wat ik eerder altijd deed zodat ik normaal naar de wc kaon waren zemelen eten. in zon zakje uit de supermarkt. 2 eetlepels 's ochtends door de yoghurt heen. heb dat ongeveer een jaar volgehouden en daarna was ik er spuugzat van. ben er dus ook mee gestopt. maar het hielp me echt enorm!
    wat ik nu doe is bij t middageten zon pakje vifit melk. (ook goed voor je weerstand) werkt bij mij ook prima.
    misschien heb je er iets aan.

liset.

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

ik gebruik nu sinds 2 a 3 weken elke dag een yakult moet zeggen dat ik ook elke dag naar de wc kan nu . het is niet optimaal haha
    maar dat zal het nooit worden ben ik bang :(
    ja dames vrezelijk die nare darmen bah

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik ben maandag naar de dokter geweest voor mijn darmen en hij heeft mij andere medicijnen voorgeschreven omdat normale middelen bij mij niet werken.. mijn darm doet zonder medicijnen helemaal niks meer en nu met de zwangerschap is het helemaal slecht..

Gelukkig gaat het voor de rest allemaal goed :) ik heb het er voor over :D

13. zogelukkig

Toen ik zwanger wou worden, moest ik van mijn internist mijn medicatie meteen laten staan. Wat slik jij, miinicole?

Ik heb het al eens vermeld, maar sinds ik probiotica gebruik, heb ik echt veel minder last en heb nu een goede stoelgang.
    In Yakult of Vifit zit ook wel wat, maar dat deed niet veel voor mij. Nu slik ik caspsules van Solgar en dat werkt echt!

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik drink Transipeg, zijn van die poeders die je met water moet mengen.... had eerst lactulose maar die hielpen niet en werd ik heel erg misselijk van..

15. zogelukkig

Als ik het woord lactulose alleen al hoor, ga ik bijna over mijn nek! Ik had ook een tijd lang last van verstopping, maar later alleen diarree. Nu gaat het al een tijd lang heel goed, gelukkig!
    Bedenk wel dat je die poeders niet te lang achter elkaar moet gebruiken, anders krijg je een luie darm, serieus!

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    haha jah dat is het probleem dus ook... ik zit al 1.5 jaar aan de poeders.. maar door mijn zwangerschap kon ik ze niet meer verdragen dus heb ik nu die andere gekregen.. mijn darm is al lui....... :(

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

hahah ja die vieze zakjes die krijg ik dus niet door me keel dus ik heb maar een keer wat anders geprobeerd .. yakult..
    het is niet het optimale resultaat maar .. kan er beter mee door de dag komen dan zonder iets
    en die zakkies bahh blegh nee bedankt .. ps gebruiken jullie geen dispetal? of duspetal ?

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier nog eentje met een spastische darm. tijdens het begin van mijn zwangerschap extreem veel last van gehad . waardoor ik (voordeeltje) heel veel echo's heb gehad om te kijken of het goed ging met de kleine! ze dachten dat het misschien buitenbaarmoederlijk was vanwege die krampen. maar het bleken dus gewoon mijn darmen te zijn.

na de drie maanden ging het een stuk beter en het laatste stukje had ik er weer meer last van . vooral de laatste dagen poepte me helemaal leeg hahahahahahaha maar dat blijkt een teken te zijn dat de bevalling begint.

tijdens het klussen., voelde ik ook geen eisprong of iets dergelijks dus wij klusten gewoon om de dag en het was met twee maanden raak dus........................................

gr kim

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier ook iemand met PDS..was al bang dat dat misschien een zwangerschap belemmerde maar zo te zien niet. ben ik toch nog een beetje gerust gesteld ;)

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

owwh ik word gek me reed staat echt in vuur en flam
    elke keer dat onregelmatige stoelgang gezeur.. bah bah bah
    ikw ord er zo gek van
    gister was me ex op bezoek en die vroeg me goh .. moet je me niet wat vertellen
    ?
    helemaal een blij gezicht opgezet .. ik zeg waarom ja je borsten ennuh je buik!
    nja nee dus gewoon me darmen bah zo een gedoe en gepijn en gezeur

Deel Deze Pagina