Ik ben zwanger en ik ben erg huiverig voor alle kilo's die erbij kunnen komen. Ik ben 1.80 lang en fors gebouwd, weeg 114 kg . Terwijl als je mij ziet denk je 90 kilo. Als kind was ik altijd al zwaar en volgens de dokter heb ik erg zware botten, als kind dus al. Nu ik zwanger ben wil ik goed op mijn voeding gaan letten en niet toegeven aan vreetbuien. Ik ben wel al flink misselijk, dus s ochtends krijg ik bijna niks weg, misschien dat ik zo toch eerst wat afval voordat ik aankom. Hoe doen jullie dat en wat doen jullie vooral niet? Kan een verloskundige je hierbij ook adviseren? Daar moeten we volgende week maandag naar toe. Ben zeker 4 weken en misschien al 8 weken zwanger.
je VK zal je daarin adviseren, kijk hier alvast maar eens op http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwa ... zond+eten/ wie weet heb je er wat aan
Zolang het nu nog kan probeer ik toch wel regelmatig om een stuk te wandelen. Al is het maar naar de tandarts of naar de supermarkt. Ik wil eigenlijk ook wel gaan zwemmen. Qua eten, ik snoep af en toe wel maar wel minder dan voorheen. Ik was voor mijn zwangerschap echt een zoete kauw maar ik merk dat ik er nu veel minder zin in heb. Eerste weken had ik zo'n honger en ik knor nog wel af en toe maar mijn trek is gewoon weg. Heel raar. Ik sta ook lekker niet op de weegschaal. Ik had eigenlijk gedacht dat ze dat bij de verloskundige zouden doen, daar ben ik nu 2 keer geweest maar ben nog niet gewogen. Ik ben niet zwaar, maar ben bang dat als ik op de weegschaal ga staan dat ik dan depri word en niet meer kan genieten van het zwanger zijn en ik vind het zo leuk dus nu nog maar even niet hoor
Gewoon regelmatig en gezond eten. sochtends lekker 2 bruine boterhammen met smeerkaas bijvoorbeeld of met beenham en tomaatje erop. Smiddags lekker 2 bruine broodjes met iets erop, tussendoor appeltjes en water, en dan je avondeten en dan vanaf half 9 in de avond niet zoveel meer eten, of het moet een appel zijn. Wel zorgen dat je genoeg gezonde vitaminen binnenkrijgt voor de baby! Als je gewoon minder chips en snoep etc eet, minder zoete dranken zoals Cola of Fanta etc, scheelt al heel erg veel!
bij mijn eerste zwangerschap heb ik normaal gegeten en niet extreem gesnoept..maar was wel 30 kg...gegroeid...ik heb me echt zorgen gemaakt...Ik was na mijn bevalling wel binnen een paar dagen 15kg kwijt...dus het was bij mij ook erg veel vocht...Je moet idd gewoon letten op je voeding dat je voldoende binnen krijgt en niet extreem snoept..alhoewel die vlieger bij mij dus niet op ging...ben ook erg benieuwd hoeveel ik nu ga groeien...hoop echt geen 30 want dat was geen pretje..hahah... Succes....
Ben nu 12 weken zwanger, heb me vamorgen gewogen en ik schrok ervan! Het is nu al 4/5 kilo meer! Nu waren we gisteren ook bij schoonouders op visite en lekkere dingen gegeten, dus misschien zal het een kilo schelen met andere dagen, maar dan nog is het teveel. Ik had de eerste 10 weken gewoon zo'n verschrikkelijke trek! Had ik net mijn avondeten op, binnen twee uur alweer een verschrikkelijke trek. Een bord havermout hielp dan wel, maar daar word je lekker dik van. Denk er nu aan om worteltjes te gaan eten en selderijstengels. Dat laatste is ook vochtafdrijvend en ik vind het lekker. Maar echt vol raak je er niet van. Nu lijkt de trek iets minder te zijn, maar is nog altijd meer dan als ik niet zwanger ben. Ik heb dus ook niet echt tips voor je hoe je het kunt inperken. Ik worstel er zelf ook mee.
Heel verstandig dat je daar over nadenkt! Lekker gezond en normaal eten, ga niet voor 2 eten dat is zo zonde en nergens voor nodig. Probeer je ook niet teveel op van die "wat moet je allemaal eten als zwangere vrouw lijsten" te focussen, die geven abnormale hoeveelheden aan! Zij zeggen bijv dat je 6 boterhammen op een dag moet eten, nou met een beetje geluk red ik het met 3 (meestal 2). Ik ben nu 39wk zwanger en ben nu in totaal 10kg aangekomen. Maar probeer je er ook niet TE druk om te maken, geniet ook vooral van deze mooie en bijzondere tijd! Succes!
6 broodjes op een dag gaat me echt niet lukken, sinds ik zwanger ben moet ik mezelf dwingen om te gaan eten.. Ben de hele dag door misselijk en als ik teveel eet gooi ik het er zo weer uit hahaa.. dus ik hou het bij kleine porties. Ik zie het allemaal wel na de bevalling. We gaan gewoon weer naar de sportschool en dan maar weer hopen dat de pondjes er zo af vliegen.
Hier nog 1 die steeds aan eten denkt 8) ..Ik woon nog thuis (khoop dat we bijna in ons huis kunnen wonen na 1,5 jr verbouwen ) maar mijn mams moet zo lachen steeds..Ik begin om 17.00 al over het avond eten en kan echt bijna niet wachten ! Als we aan het eten zijn vraag ik al weer wat we morgen eten ! Haha.... Sochtends begin ik met 2 boterhammen en dan kan ik niet wachten tot 12.00. Dan heb ik steeds zo'n zin in tosti's met ketchup... en tussen door eet ik koek (wat ik anders eigenlijk nooit kreeg),, En ik heb steeds zin in bolognaise chips! Mijn vriend houd mij gelukkig wat tegen ,anders at ik zo elke avond een zak chips leeg! Maar voordat ik zwanger raakte ben ik zo op dieet geweest, en dat was voor mijn vriend ook geen makkelijke tijd..Ik ben toen 15 kilo afgevallen en woog weer 62 kilo.. maar ik zit nou alweer op de 68.. Het gaat zooo snel.. En ik baal er best van want al die kilo's moeten er na die tijd ook weer af! Dus mijn vriend ziet de bui alweer hangen! Ik heb mijn vriend zelf gevraagd om mij in de gaten te houden want ik ken mijzelf! En als ik weet dat hij erop let dan laat ik het eerder
Ik ben gewoon gezond blijven eten. Verder ben ik er achter gekomen dat je er niet zoveel over te zeggen hebt. Ik kom toevallig (nog) nauwelijks aan en schommel dus rond mijn start gewicht. Gelukkig groeit Ukkie goed, maar daar heb ik me wel even zorgen gemaakt. Maar ik weet ook dat anderen net zo gezond eten en wel veel aankomen. Ik hoop dat het voor je meevalt.
Ik heb gisteren 3 appels gegeten, had zo'n zin in snaai. Ga vandaag maar wat gezonde snacks halen, want als ik aan de chips en snoep ga beginnen is het einde zoek. Ik eet s ochtends 2 beschuiten of 2 crackers of schaaltje yoghurt met fruit of muesli. Tussen door 1 of 2 stuks fruit. Lunch 2 boterhammen. Tussen door weer 1 stuk fruit of sultana oid. Dan probeer ik 1 bord avondeten en na avondeten niks meer, maar ga dan wel echt met hongergevoel naar bed. Dit is wat ik normaal gesproken ook eet. Alleen zal ik nu iets meer fruit eten, dat kan hopelijk niet al teveel kwaad voor de kilo's x
in het begin was ik 3kg afgevallen, weet niet waarom want echt misselijk was ik niet. tot mijn 18 weken niets aangekomen. en nu met 36 weken 7 a 8kg aangekomen. opzich vind ik dit nog meevallen! in het begin heb ik altijd op de groente en fruit afdeling in een supermarkt gestaan en deed ik dus een hele dag niets anders als lopen, heffen,.... nu ik aan de kassa zit gaat het qua gewicht een stuk sneller... ik beweeg bijna niet meer! dat doet veel. ik zou zeggen probeer te blijven bewegen! en ipv te snoepen kan je beter een stukkie fruit pakken!
ik probeer inderdaad ook gewoon mijn dingen te blijven doen en me vooral niet te laten hangen! tja en voor de rest doe ik zelf niet veel ja ik pak de trap in plaats van de lift en nu nog steeds! en ben nu 9 kilo aangekomen in totaal... maar nu moet ik erbij zeggen dat ik van mezelf al best een slank postuur had en een snelle stofwisseling! voor de rest kan ik alleen adviseren om gezond te blijven eten en niet te snel toe te geven aan je lusten in bv chips, vet en andere dingen die veel callorieen bevatten en in plaats daarvan n gezonde snack tussendoor te nemen maar ja dat is voor mij makkelijk lullen aangezien ik kan eten wat ik wil.. en misschien is zwangerschapsgym ook wel een optie of zwangerschapszwemmen?
ik doe deze keer zwangerschapspilates ben ook 183 en woog 110 nog wat toen ik nog niet zwanger was ik ben nog niet begonnen of ben door de misselijkheid al 4 kilo kwijt.. (en al een flinke buik!) meeste mensen denken ook niet dat ik zo zwaar ben trouwens ze schatten altijd maat 42 heeeeel misschien 44 en dan moet je zeggen NEE doe maar 48-50 (not amused!) Vorige keer was ik nu al 5 kilo aangekomen (en in totaal 30 kilo) ik doe niet veel anders dan de laatste 6 maanden van de rest van mijn vorige zwangerschap, alleen toe heb ik de eerste 3 maanden gesnoept)
Ben zelf lang 1.84m maar was niet zwaar voor de zwangerschap, 70 kg. Maar inmiddels weeg ik 88 kg dus 18 kg aangekomen. Veel is gewoon vocht waar ik niets aan kan doen. Dus je kunt het niet helemaal in de hand houden zelf. Ook wel weer een opluchting he Verder heb ik gewoon lekker gezond gegeten zoals altijd. Niets laten staan wat ik anders ook niet zou laten, op die paar producten na dan die niet goed zijn voor een ongeboren baby. Wat ook wel wil helpen is vaker kleinere porties tussendoor eten ipv 3 grote maaltijden op een dag. Dan verbrand je de energie geleidelijker en wordt overtollige energie minder snel opgeslagen als vet. En lekker bewegen zo nu en dan; al is het maar een stukje fietsen, winkelen of je huis schoonmaken.
Hoi, ff een tip voor iedereen die steeds zo snel alweer honger heeft: dat heeft waarschijnlijk met je dalende bloedsuiker te maken. Als het je lukt je bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden, heb je minder last van hongergevoel. Dat betekent vooral gezond eten, vezelrijk en zo weinig mogelijk toegevoegde suikers, (kristalsuiker heb ik het dan over he?), omdat daarvan je bloedsuiker eerst als een gek stijgt en daarna als een idioot zakt, waardoor je dus heel erge snaaitrek gaat krijgen. Lekker aan het volkorenbrood dus, (ook goed voor je ijzer, ), fruit en groente... Ik eet veel komkommer, worteltjes en paprika: heerlijke snaaidingen... En verder, als tussendoortje onderweg: evergeen: is volkoren en zitten rozijnen in, dus veel ijzer. Als je van rozijnen zo los houdt, is dat natuurlijk ook nog een idee,
Ja zo typisch vind ik dat, ik heb dus enorme trek in zoet terwijl ik inderdaad weet dat je hierdoor meer trek krijgt en je je ook behoorlijk veel suffer gaat voelen. Koelkast ligt vol met komkommer en tomaat maar toch wint elke keer die verdomde chocola het weer!
nou ik geloof dat het aankomen nu bij mij niet zo hard gaat. Ben namelijk kotsmisselijk. s ochtends krijg ik niks weg en s avonds klein bordje. Wordt al beroerd van de luchtjes, dus ja nu val ik alleen maar af.
Gezond eten. Maak je niet zo druk over die kilo's, die kunnen er na die tijd heus wel weer af. Het is belangrijker dat je kindje goed groeit.