Ha meiden, Sommige mensen zijn echt zo heerlijk ontactisch... Loop ik vandaag bij de baby-dump lekker te shoppen met mijn moeder, kom ik nog een zwangere tegen, ook op pad met haar moeder. We beginnen een praatje en toen die andere moeder hoorde dat ik in mei was uitgerekend was haar commentaar: ´Tjonge jonge, dat is ook niet normaal dat jij al zo dik bent, mijn dochter is volgende week uitgerekend en jij bent nu al een stuk breder dan haar! Niet normaal!´ Heuh... en ik was nog wel zo trots op mijn buikie, die trouwens nog best wel bescheiden is... Als zwangere mag je toch gewoon een lekkere dikke buik krijgen? Wat is daar mis mee? Alhoewel ik normaal prima voor mezelf kan opkomen, ben ik onder invloed van zwangerschapshormonen veranderd in een onzeker mutske Krijgen jullie ook wel eens van die stomme opmerkingen naar je hoofd? Ik ben erg benieuwd! Groetjes, Anakin (met mooi buikie )
Lekker laten kletsen die stomme mensen, een buikje hoort er toch bij en bij de een gaat het sneller dan de ander.
Nou daar moet je je niks van aantrekken! Aan mij wordt altijd gevraagd of ik een tweeling krijg.... En de een heeft nou sneller een buik dan de ander.
NOu ik vind het wel een heel grove opmerking van die vrouw totaal niet aardig ook. Elk zwangerschap is anders.
hoi anakin slaat helemaal nergens op dat ze dat tegen je zegt. ieder persoon is anders.niks van aan trekken en geniet maar lekker van die mooie buik. ik heb 1 keer te horen gekregen van een ex werkgever van me toen ik 16 weken zwanger was en ik vond dat mijn buik al aardig gegroeid was dat hij nog niks zag omdat ik van mezelf al een stevige meid was kon hem wel wurgen . lekker laten lullen zulke mensen! wij weten beter en dat is het belangrijkste en geniet ervan! liefs rianne
jee , wat sommige mensen soms wel niet zeggen , echt belachelijk. geniet jij lekker van je mooie buik, is toch iets waar je trots op mag zijn! het toeval is dat ik juist het tegenovergestelde heb meegemaakt op de 9 maanden beurs. bij het invullen van de bonnen vroegen mensen van de stands mij of ik wel een aanstaande moeder was, ben nu bijna 12 weekjes en nog geen buik. wat volgens mij niet heel raar is, maar ik moest me soms echt verantwoorden! slaat toch nergens op. als ik hier zo rondkijk zie ik dat de buik bij iedere vrouw anders is, maar het belangrijkste is dat jij en je partner er trots op zijn en er samen lekker van genieten! iedere vrouw is tenslotte anders, maar we hebben wel een wondertje in onze buik en dat is heel bijzonder. of je nu een grote buik of een klein buikje hebt! joyce
Ach joh, al dat geklets van mensen! Ze willen er gewoon graag iets over zeggen, vinden ze lekker. Toen mijn zoontje net geboren was, moesten we een week in het ziekenhuis blijven. Hoe vaak ik daar wel niet gehoord heb wat een flink (lees; groot, mollig) kind ik wel niet heb... 3920 gram bij 50 cm is toch niet afwijkend? Hij is echt heel normaal, maar mensen willen gewoon iets te zeggen hebben.
Lekker laten gaan, ik kwam gisteren bij de vk een bekende tegen en die is nu 27 weken en ik net 16 weken. Nou dan heb ik een hele buik hoor, bij haar was werkelijk niets te zien ze droeg haar gewone spijkerbroeken nog ..... en ik ik kan geen normale kleren meer aan. Maar ik ben er blij mee het duurt maar 40 weken en je mag best zien dat je moeder in wording bent. Ik krijg er vaak hele leuke commentaren over en ben dus ook best wel trots op mijn "pensje"
Fijn laten kletsen! Ik krijg vaak te horen van iemand waarvan de schoondochter zwanger is, dat ik 'echt in de breedte draag, en .... draagt echt naar voren, wat een verschil, en je bent maar klein daardoor heb je snel zo'n dikke buik' blablabla Soms word ik er gewoon niet goed van, en mijn antwoord is dan ook altijd: Als het maar gezond is, dan interesseert het niet hoe je hem/haar draagt als zit ie in je kont.
niks van proberen aan te trekken en te genieten van je mooie buik bij mij zegt de een steeds jeeeetje wat ben je groot zijn het er niet 2? en anderen weer van wat een kleine buik heb je...wordt je ook niet echt goed van....volgens mij heb ik gewoon een normale buik en jij ook! alleen wil iedereen graag commentaar geven.. groetjussss
Tja, sommige mensen! Het is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar trek het je niet aan joh. Ik ben 19 weken en ik krijg ook al allerlei opmerkingen dat ik al behoorlijk aan het uitdijen ben en vragen of het echt geen twee zijn. Heerlijk toch? Ik heb mijn hele leven lang mijn buik moeten verbergen, nu mag ik er eindelijk mee showen! Niets zo lekker als dat! Geniet van je mooie buik en vooral van het wonder dat er in zit..
Meid, iedere zwangerschap is anders! Er zijn ook vrouwen bij die pas met 8 a 9 maanden weten dat ze zwanger zijn omdat ze bijna niet dikker zijn geworden. Wat weet zo'n mens daar nou van? Ze kent je niet, en zo te horen heeft ze echt geen verstand van zwangerschappen OF sociale omgangsnormen for that matter! Lekker laten blaten dat mens (bèèèèhhh).
lekker belangrijk Maar herken het ook hoor, sommige zeiden tegen mij ; nou volgens mij komt het eerder hoor, of dat ik misschien toch geen tweeling kreeg. De een krijgt nu eenmaal sneller een buik als de ander, sommige zijn al best ver en denk je waar zit het, maar daar kan je echt helemaal niks aan doen! Weet het, het is moeilijk maar lekker laten kletsen! jessica
echt geen @#$%^van aantrekken ( amar ik begrijp het goed dat het niet leuk is om te horen hoor) Wat een doos. Nichtje van mijn vriend is 16 weken en heeft ook al een hele dikke buik, prachtig toch. Iedereen groeit in een ander tempo, draag anders is anders. Maareh , ik sta geregeld voor de spiegel mezelf te "vervloeken" waarom ik in de breedte ga en niet zo mooi naar voren als anderen Dus het gevoel is bekend, maar mijn verstand weet dat het onzin is. Gelukkig vind mijn vriendje het prachtig, dat helpt Ik hoop dat de mensen waar jij omgeeft je ook prachtig vinden. Daar gaat het om. Niet om zo'n ontaktisch dom mens.
Mijn leidinggevend zei; zoooooow... jij begint al behoorlijk uit de dijen! En ik heb echt gewoon een klein buikje nu.. alsof ik te veel heb gegeten. Ja.. dat doet de onzekere nieuwe mama geen goed, dus de mensen die zulke dingen zeggen vind ik direct niet meer aardig.
Als mensen van mij horen dat ik pas in juni ben uitgerekend dan kijken ze mij heel bezorgd aan... "'t Moet er zo nog wel af hè, die kilootjes". Ik ben nog maar 3 kilo aangekomen... Niks van aantrekken en lekker genieten dus!
Waarom mensen elkaar toch nooit in de waarde laten snap ik niet Ik had ook altijd een enorme pens en ook echt maar 3 kilo aangekomen, maar gelukkig heeft niemand het lef gehad iets onaardigs erover te zeggen (nou kan ik ook heel vuil kijken als ik wil dus misschien helpt dat ) Ik heb nu ook alweer een aardige pens, al voor de 12 weken zelfs. Eerst vond ik het moeilijk wat aan te trekken en toen zei mijn schoonmoeder: lekker laten zien dat je een zwangere buik hebt hoor, tegenwoordig mag dat!" (vond ik zo lief! )