In mijn vorige twee zwangerschappen moest ik op het eind heel veel plassen s nachts. Dit kwam door m'n bloeddruk en het feit dat ik veel vocht vasthield, waardoor ik s nachts m'n 'kuiten leeg pieste'. M'n blaas stond dat telkens echt op knappen. Nu ben ik echter nog niet eens 9 weken en heb al precies hetzelfde. In de nacht moet ik er minimaal twee keer uit, maar dan plas ik echt zo'n hele kan van moeders voor moeders vol (ik gok zo 1,5 liter per nacht). Herkent iemand dit? Heeft dit nu al met bloeddruk en vocht vasthouden te maken? Is dat normaal? Moet ik dit melden? Zelf vind ik het zo raar...
Dat je veel moet plassen heeft waarschijnlijk met je hormoonhuishouding te maken. Sommige mensen maken veel hcg aan en hebben dus al vroeg last van veelvuldig moeten plassen. Dit wordt vanzelf weer minder, hoe vervelend het ook is. En daarnaast groeit je baarmoeder ook. Als je heel tenger bent zal dit snel druk geven op je blaas en daardoor makkelijk moeten plassen. En daarnaast is iedere zwangerschap anders dus kun je het helaas niet allemaal vergelijken. Hopelijk wordt het snel een beetje minder voor je want fijn is anders!
Die info kan ik idd overal wel vinden, maar mijn vraag gaat niet zo zeer over heel vaak plassen, maar juist over de hoeveelheid (volume) en dan met name s nachts. Ik ken dit alleen van toen ik aan het einde van de zwangerschap veel vocht vasthield, maar daar lijkt het me nu nog wat vroeg voor...
Ik heb precies hetzelfde! Overdag is het wel te doen, maar 's nachts.. Weinig of helemaal niet drinken de avond van tevoren helpt niet, het lijkt wel alsof echt alles eruit komt 's nachts. Ik vond mijn opbrengst voor MvM ook een beetje karig de eerste dag, maar na de eerste nacht zat de kan ineens ook helemaal vol.. Ik moet er 's nachts zo'n 4 a 5 keer uit.
Ik heb het zelfde, tot 12/13 weken moest ik er echt 6x per nacht uit en elke keer volle blaas. Dat bleef ook de ochtend nog doorgaan tot ca 11.00uur daarna hoefde ik minder maar vanaf 20.00 was het weer raak. Ging ik voor het naar bed gaan plassen, lag ik er net in moest ik alweer en 10min later alweer. Ik vroeg me ook af waar het vandaan komt. Nu gelukkig 'nog maar' 2/3 keer per nacht eruit. Ik heb niet het idee dat ik heel veel vocht vast hou. Hoewel ik al vanaf week 8 mijn ringen niet meer pas os het me niet aan te zien
Ja had ik ook en nu nog steeds. Het viel mij op dat ik overdag minder plaste. Dus ik pieste en pies snachts blijkbaar alles eruit!
Ik moest in de beginweken er ook elke nacht min. 1 keer er uit om te plassen en dan idd ook bijna een kan vol. Nu hoef ik er over het algemeen niet meer uit, maar heb dan wel 's ochtends vroeg een enorm volle blaas