Anouk is eigenlijk altijd een ontzettend lief, rustig en tevreden meisje geweest, maar de afgelopen dagen is het echt een drama. 's Morgens wordt ze huilend wakker (dit doet ze normaal nooit), als ze haar bordje pap krijgt is ze rustig en lief maar zodra ze het op heeft of niet meer hoeft begint ze weer heel erg (zeurend) te huilen, krijsen, gillen. Het lijkt ook net of ze echt helemaal niets wil. Als ik haar oppak is het niet goed, als ik haar even alleen laat is het niet goed, drinken wil ze niet en dit gaat dan de hele dag door. Ik heb alleen rust als ze naar bed gaat of als ze naar de opvang gaat. Ze slaapt 's avonds wel goed, overdag wat minder maar dat komt volgens mij voornamelijk doordat ze echt toe is aan alleen een middagsslaapje ipv 2 keer slapen. Op de opvang is ze ook niet zichzelf. Ze huilt heel veel en is gewoon niet tevreden. Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik hiermee om moet gaan? Ik vind het zo ontzettend moeilijk, ik wil niet boos op haar worden als ze zo is, maar af en toe haalt ze echt het bloed onder mn nagels vandaan. Op zo'n moment zet ik haar gewoon even op de grond en loop ik zelf even naar de keuken om rustig te worden. Please help?!? Liefs, Duveldraakje
Ik zou willen dat ik je kon helpen..Hier namelijk precies hetzelfde probleem! Sinds 3 dagen is meneer niet te genieten. Alleen maar jengelen, om alles boos worden, schreeuwen als hij zijn zin niet krijgt! Vandaag in de supermarkt krijsde hij de hele tent bij elkaar! Tijn wil juist alleen maar op schoot en gedragen worden..erg zwaar die 12,5 kilo!pfffff Nu moet ik er wel bij vertellen dat hij nu in 1 klap 1 kies en 2 hoektanden heeft gekregen, maar ik wordt er doodmoe van! En zoals jij ook al zegt, je wilt niet boos worden, maar soms... Ga dit weekend weekendje weg met vriendin, komt precies op het goed emoment! hhahahaha Kan mama ff bijtanken, en kan Tijn bij opa en oma ff vervelend doen! Ze zijn ongeveer even oud toch? suc6 en sterkte, kus miek
pff dat ken ik mischien een sprongetje? youame krijgt dan ook driftbuien met eten gooien als ze niet meer hoeft alles moet dan ook kapot wat ze in der handen krijgt ik zet haar dan 2 min op de trap en laat haar yhuilen en dan leg ik uit dat ze dat niet mag doen soms erg frustrerend
Ik weet van mijn zus dat haar kindje erg lastig was aan die leeftijd en dat heeft wel een zeker tijd geduurd, zij had het over peuterpubertijd, ze kunnen dan erg vervelend zijn!
volgens mij heeft ze last van die 15-maanden sprong. Ze willen dan helemaal niets en niets is goed. Bij mijn zoontje duurde het ruim een week. Het kan een paar dagen duren maar ook meer dan 2 weken. Hopelijk ben je er snel vanaf. En inderdaad negatief gedrag negeren. Negatieve aandacht is ook aandacht. Groetjes
Hier is het precies hetzelfde hoor~! Ik ben bang dat het ook een sprong is. Helaas gewoon tijd uitzitten... veel succes!
Ik heb er ook last van en Joshua is net iets ouder dan jullie kids. Ook hier het dreinen, drammen en gillen. Ook krabben, slaan en bijten komen hier aan de orde, echt verschrikkelijk. Soms als ie boos is werpt ie zich op de grond en dan beukt ie met zijn vuistjes op de grond. Soms heeft ie gelukkig wel door dat ie te ver is gegaan en dan komt ie heel lief een knuffel en een kus geven, maar ik vind het ook heel lastig, wordt soms ook erg boos. Hij is niet iedere dag zo, maar soms verschrikkelijk. Tips zijn zeker welkom.
Ik wil er nog heel graag bij zeggen, dat het nu lijkt alsof ik een draak van een kind heb, maaar dat is echt niet zo, hou heel veel van hem en hij is heel makkelijk, maar hij heeft zo zijn dagen.
Ik ben opgelucht om te lezen dat ik niet de enige ben. Vandaag is Anouk ook weer onuitstaanbaar. Het ene moment is ze superlief aan t spelen en het andere moment huilt, krijst en gilt ze alles bij elkaar. Net probeerde ik haar te verschonen, ze had een hele erge poepbroek. Tijdens het verschonen was ze de hele tijd aan t huilen en gillen. Ook greep ze steeds naar haar billen, dus kon ik ook heel haar handen schoonmaken. Het verschonen is nu al een paar maanden een drama. Ik vind het op zo'n moment echt heel erg moeilijk om niet boos te worden. Na jullie antwoorden heb ik het Oei, ik groei-boek er weer eens bij gepakt. En ja, alles wat ik tot nu toe heb kunnen lezen, klopt helemaal. Ik denk dat ze inderdaad in de 15-maanden sprong zit. Ik dacht dat ze deze al een paar weken geleden had gehad, maar ik denk dat ze gewoon wat later is met haar sprong! Ze heeft er voorheen nooit zo'n last van gehad, maar nu...pfff. Ik zal blij zijn als mn vriend straks weer thuis is, dan kan ik Anouk tenminste even aan hem overgeven en zelf even rust nemen. Liefs, Duveldraakje
hallo meid zou het geen sprongetje kunnen zijn moet je het boek oei ik groei van hetty van rijt en frans x plooi eens lezen staat alles erg leuk en goed in beschreven
nou, hier dacht ik ook dat het een sprongetje was. Erik begon rond de 15 maanden vervelend te doen. Is het heeel eventjes een weekje ofzo goed gegaan met de 16 maanden en nu is het weer net zo erg. Al een maand lang. Driftbuien en alleen maar op schoot willen of gedragen willen worden. Nu krijgt ie wel opeens heel veel tandjes opeens. Zoals ik kan voelen wel 4 kiesjes! eentje staat al een maand lang op doorbreken maar komt er maar niet door. Misschien krijgt Annouk ook kiesjes?
Nou Anouk heeft rond de 15 maanden ineens 4 kiezen gekregen. Ze was toen ook wel vervelend, maar niet zoals nu. Tijdens het doorkomen van haar kiezen heeft ze ook veel last van koorts gehad. Dit heeft ze nu totaal niet. Het is echt de hele dag door zo afwisselend als wat. Het ene moment is ze heel lief aan t spelen, maar op het moment dat ik Nee zeg, of als iets niet lukt wat ze graag wil doen begint ze ineens heel hard te gillen of te huilen. Ik gloof niet dat ze nu weer tanden of kiezen krijgt, maar ik sluit het niet uit. Ik hou het in ieder geval goed in de gaten. Ik heb nu ook al een paar weken het probleem dat mn meisje slecht eet, soms gaat het een dag heel erg goed, maar de dag daarna kan ze weer totaal geen zin hebben in eten. Er is zelfs iemand van het CB bij ons langs geweest en die houdt nu ook contact met mij om me toch een beetje te ondersteunen. Het eten is blijkbaar ook niet zo'n ramp, zoals zij het vertelde bepalen kinderen zelf de hoeveelheid en zullen ze zichzelf echt niet uithongeren. Pas als ze echt niks wil eten, dus zelfs nog geen hapje en dat bij elke maaltijd doet, dan moet ik me pas echt zorgen gaan maken. Liefs, Duveldraakje
Ben nooit zo op de hoogte van die sprongen. Eigenlijk is het bij ons altijd wel een verkoudheid die daarna los barst of een tandje wat eraan zit te komen. Verder gelukkig een erg vrolijk en makkelijk kindje. Geen gouden tip van mij helaas, maar ik lees even mee