Knip-litteken voelen bij 2e zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by QMerelQ, May 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Wie herkent dit:
    Ik voel de laatste weken tijdens mijn 2e zwangerschap een onderhuidse spanning alsof mijn oude knip heel gevoelig is.
    Heb nooit meer last gehad van die knip na de bevalling. (vanaf ruim 6 weken na de bevalling dan he)
    Ik twijfelde eerst of het mijn bekken niet was, maar voel het juist alleen aan de knip-kant.
    Het zal wel normaal zijn, alleen vraag ik me af of anderen dit herkennen, en vooral wordt dit nóg gevoeliger naarmate je zwangerschap op het eind loopt? Druk natuurlijk een flink gewicht op je onderkantje....
    En tijdens de bevalling? Ze knippen toch op dezelfde plek indien nodig?

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Haai!
    Heb ik ook!!! Vooral de eerste weken, tot ehm... een week of 10. Daarna is het weggetrokken (gelukkig) en ik heb er nu geen last meer van! Maar het voelde inderdaad heel naar! Alsof er extra spanning op stond. Heb het aan de vk gevraagd en die vertelde met dat littekenweefsel kan reageren op de hormonen...
    Wat die eventuele 2e knip betreft weet ik ook niet. Heb er een topic over geopend, maar heel veel reacties waren er niet. Geen idee of ze je litteken opnieuw inknippen... Hoop van niet :S Vond de knip echt vreselijk :S
    Liefs!

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Sinds een paar dagen voel ik de lidtekens van de vorige bevalling ook, hiervoor niet gehad maar misschien nu er meer druk op komt?

4. LiesEd

LiesEd Actief lid

Mar 14, 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Hoi!
    Ik heb ook last van mijn litteken van de knip van mijn vorige bevalling. Zeker als ik op de fiets zat. Extra gelkussentje doet gelukkig wonderen!!!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Af en toe een drukkend gevoel, weet niet of het van de knip is, maar als ik het zo lees zal het me niet verbazen!!
    Mijn VK vertelde me dat je niet opnieuw ingeknipt hoeft te worden, maar indien nodig dat ze dan exact dezelfde plek pakken. Maar het hoeft dus geen beperking bij je bevalling te zijn!

6. happymama

happymama Niet meer actief

ik voel m ook wel ooit en dan vooral als ik opgewonden ben , dus als ik en mijn vriend t doen (sorry hihihi)
    ik had dit ook wel voor mn 2e zwangerschap

Share This Page