Hoi meide, ik ben sinds vandaag weer mijn maandstonden , maar mijn cyclus ligt tussen de 30-35 dagen. wilt dit dan zeggen dat ik onregelmatig ben? of dat ik moeilijk kindere kan krijgen? wie ken me helpen want ik ken der niet zo veel van... Alvast bedankt.. Dikke knuffel Sara
dat is niet onregelmatig! oregelmatig ben je pas als je langer dan 6 weken niet ongi word mijn cyclus duurt zelf ook zo lang en ik heb altijd een eisprong
sorry hoor maar dat klopt ook niet helemaal. Je bent onregelmatig als je cyclus elke keer een andere lengte heeft, dus niet met 2 of 3 dagen verschil maar inderdaad de ene keer 4 weken en de andere keer 6 weken ofzo maar als je elke keer een cyclus hebt van 30 a 35 dagen heb je gewoon een lange cyclus en is het aantal keer dat je zwanger kan worden in een jaar niet 12/13 keer maar minder vaak omdat je simpelweg minder vaak een eisprong hebt.
Maar wil dit dan ook zegge dat ik moeilijker kinderen kan krijgen? Of heb ik evenveel kans ? Ik ga van morgen temperaturen en allesnetjes bijhouden dan heb ik ook meer overzicht over alles en nog wat.. bedankt voor de snelle antwoorden! groetjes
nee je kan in principe niet moeilijker kinderen krijgen. het is alleen zo: een 'normale'cyclus duurt 28 dagen, dan heb je 13 keer een cyclus in een jaar tijd, en dus 13 keer een eisprong en dus 13 keer kans op een zwangerschap. als je bijvoorbeeld een cyclus hebt van 33 dagen dan heb je 11 keer een cyclus en dus 11 keer per jaar de kans om zwanger te worden. je deelt gewoon 365 over het aantal cyclus dagen en je wete hoe vaak je een cyclus hebt per jaar. snappie?
dank je meid nu snap ik het! hihi ja het menselijk lichaam kan soms raar in elkaar zitte nogmaals bedankt voor het uit te legge groetjes sara
ik heb/had een zelfde cyclus lengte als jij hebt(ooit liep het uit tot 49 dagen) en ik ben iedere keer vrij snel aangeteld, wil dus idd niets zeggen. succes meid