Wil even reageren op Safiya en Marieke, Safiya, Niet alle katten zijn hetzelfde wat ik wel raar vind is dat je niet van te voren verteld wat voor geslacht je wilt. Had TS geschreven het is een vrouwtje, had je dan gezegt ik neem haar niet want dan is ze crols... Marieke, Je wilt geen kat erbij, en ook niet die van TS maar wel een kitten van Cosider... sorry hoor maar dan kan je ook de kat van TS nemen... TS, Succes met het zoeken naar een huis voor hem! Ik kan door COPD niet meer huisdieren nemen, heb nu een kat en een hond, maar als de mogelijkheid er was had ik het erg leuk gevonden. Zal even hier in de buurt navragen voor je of iemand nog een kat wilt.
@sammie88 laten we het gezellie houden ik hoop echt dat je iemand vind. ik zou zo willen maar ik weet niet of het samen gaat met mijn 2 andere katten. we weten van een kitten dat het wel gaat maar een volwassen kat gaat niet samen met onze oudste kater. Vandaar dat ik je een pb heb gestuurd
@sammie88: ja dat klopt, nu hebben we nog geen ruimte maar aangezien we volgend jaar in een nieuw huis zitten dan misschien wel
@@SAMMIE..Wil even reageren op Safiya en Marieke, Safiya, Niet alle katten zijn hetzelfde wat ik wel raar vind is dat je niet van te voren verteld wat voor geslacht je wilt. Had TS geschreven het is een vrouwtje, had je dan gezegt ik neem haar niet want dan is ze crols... Nou ja zeg, waar slaat dat nu weer op..geloof dat je niet goed leest..ik had een poes direkt overgenomen! en ik weet ook wel dat niet elke kat hetzelfde is, maar heb dit helaas al 4 keer meegemaakt, tot hormonen pillen van de dierenarts toe, je hebt een dier wel voor je plezier en niet om jaren lang dag in dag uit jezelf rot te werken om die vreselijke sproeilucht uit je woonkamer en babyspullen te krijgen! ik heb zelf 4 poezen, en heb dus ook regelmatig crolse dames erbij! de kans is dus ook vrij groot dat wanneer je daar weer een vreemde kater bij zet er gesproeid gaat worden, dus uit voorzorg doe ik dat niet, omdat ik niet dat beestje straks weer weg wil doen! Denk de volgende keer even wat beter na voordat je zulk soort uitingen doet aub..is niet echt vriendelijk!
Jammer dat je in amersfoort woont anders hadden wij hem wel genomen...Wonen in Maastricht dus is beetje te ver! hoop dat je snel un huisje hebt voor Moos!
Hey Maar! Jammer dat je nog geen tehuis hebt kunnen vinden voor Moos! Maar zoals ik al in het temp topic schreef, kun je hem misschien het beste naar het asiel brengen. We hebben onze drie katten daar vandaan gehaald en het verbaasde me hoe goed ze het daar hadden. Je hebt kans dat ze daar snel een goed baasje voor hem vinden. Succes ermee! Groetjes Mosa PS ik zal het er vanavond voor de zekerheid met mijn vriend over hebben, maar denk niet dat wij er nog één bij kunnen hebben. We hebben een broer en zus en nog een kater (wat gelukkig de beste vrienden zijn!)en als we daar nog een kater bij doen, weet ik niet of het goed gaat. Maar zou het graag willen hoor!
doe ff normaal ofzo zeg damn, ik vind haar reden volkomen logisch, ik zou zelf ook geen kater meer willen ivm sproeigevaar. En poezen kan je lateren steriliseren waarna ze niet krols meer zijn. Helaas is sproeien niet te voorkomen door castreren.
Ik lees even dit laatste stukje en zie nu toch een misverstand maken die heeeeeel vaak aan de orde is... vandaar dat ik toch even wil reageren... Bij een kater kan je wel degelijk het sproeien verhelpen door te castreren, mits je het op tijd doet... Dus wanneer een kater nog niet heeft gesproeid of een keer heeft gesproeid kan het met een castratie heeeeel eenvoudig verholpen of voorkomen worden! Bij een kater die je binnenhoudt en geen concurrentie van andere katers heeft is de kans heel klein dat ie gaat sproeien. Hij heeft er nl. geen reden toe dan... Een kater sproeit nl. wanneer er poezen in de buurt zijn en andere katers om zijn terratorium af te baken en te zeggen tegen evt. kapers op de kust: Pas op dit is mijn vrouwtje! En bij een poes hoeft het krolse gedrag na sterilisatie ook niet te verdwijnen! Mijn ervaring is dat katers trouwens vaker wel liever zijn en wat liever lekker bij je komen zitten dan poezen... En iedereen heeft zijn voorkeur wanneer hij/zij een dier aanschaft... en iedereen heeft zijn redenen waarom wel of niet... Of ze nu terecht zijn of niet... Ik zie persoonlijk liever dat iemand bij voorbaat zegt dat ie een dier niet wil om welke reden dan ook dan wanneer het dier daar al is en het dan weer weggedaan moet worden... Ik hoop dat TS snel een goed thuis vindt voor dit lieve diertje...
@wishgirl, ik wil graag nog even reageren op jou stukje tekst over dat gecastreede katers niet sproeien...dit is ook echt een misverstand..ik heb 2 katers gehad vroeger van kitten af aan..zijn bijde juist heeeel erg vroeg gecastreerd, rond de 4 a 5 maanden al..iig zodra de balletjes groot genoeg waren! toch heeft dit ze niet tegengehouden te gaan sproeien! zodra er ergens een andere kater in de buurt kwam dan deden ze het toch, en na de eerste keer is het nooit meer opgehouden...zelfs niet nadat we verhuisd waren en er geen andere katers meer in de buurt waren.. Mijn vriend had ook een kater, ook zo vroeg gecastreerd, deze sproeide ook gewoon..! verder ben ik het met je eens dat je beter goed kan nadenken over wat je wel en niet in huis wilt halen, ipv zomaar een beestje in huis te halen en er later achter te komen dat dit toch eigenlijk niet was wat je wilde! TS ik ben hier ook aan het rond vragen of er nog iemand een plekje voor deze kat heeft..hoop dat je snel een goede plek kan vinden!
@Safiya - Ik heb een aantal jaren terug heel lang met katten gefokt en mijn ervaring en die van veel en medefokkers en veel dierenartsen is dat wanneer je tijdig castreert de kans op sproeien aanzienlijk verkleind wordt... Ik zeg niet dat het niet zal gebeuren... maar dat de kans kleiner is! Ik denk dat het ook van invloed is of je een kat binnenhoudt of niet... Als een kat niet buitenkomt ziet ie het gedrag van andere katten ook niet he Maar wat ik dus zei... een poes steriliseren wil ook niet zeggen dat je hiermee haar krolse gedrag weghaalt... dat kan gewoon blijven! Het zijn en blijven dieren he... Advies van mij is: voor degenen die het zeker willen weten hoe of wat: even bellen met de dierenarts!
Mijn ouders hebben 6 katers in huis lopen en allenmaal geholpen en geen van de 6 sproeid. Zo zie je maar weer dat het per kat verschild.
Maar29, Heb je nog wat van die man vernomen die jou zou terug bellen? Ik zou Moos ook wel willen hebben maar van vriendlief mag het niet. Ik heb geen tuin dat hij naar buiten kan en van vriend moet hij ook naar buiten kunnen.
Hoi Hoi Ik heb 9 katten daar zijn 6 katers tussen (geholpen) 1 is te laat geholpen en idd sproeid, de andere 5 niet (gelukkig niet in huis, maar wel net als een hond tegen elke boom hihi) 3 poezen zijn ook geholpen en idd ze kan nog steeds krolls zijn
Even een update van mijn Moozekind. We zijn nog steeds druk aan het zoeken naar een lief, gezellig huisje en zijn er gister achter gekomen dat Moos dus NIET van honden houdt. We gingen het bij vrienden van mij proberen, maar binnen 10min. stond ik huilend met Moos buiten. Vond het zoooo zielig! Nu heb ik misschien een leuk adresje in de buurt gevonden bij mensen die al 3 katten hebben en zij zijn helemaal enthousiast. Hoop dat het goed gaat! Ze komen 'm vanmiddag halen (wonen om de hoek, dus kan ik nog eens gaan kijken bij 'm ). Ik vond dat ie gister genoeg te verduren had gekregen met die 2 honden, dus vandaag weer een andere poging. Van de "eigenaar" heb ik dus niets meer gehoord, ondanks zijn beloftes om mij te bellen. Ik begreep van de Amivedi dat ik verplicht ben de kat aan zijn eigenaar te geven, maar ik zeg gewoon dat ie is weg gelopen en ga 'm zeker niet terug doen naar die loser! In elk geval ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes en jullie medeleven!