Wie ondanks medische indicatie toch gekozen voor vk?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nuage, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Nou dit is wel een slechte zaak hoor.

    Ik was ook direct medisch, maar hier hebben ze het traject samen met de VK gedaan. Ik kreeg in de eerste 3 maanden wel aanvullende onderzoeken in het ziekenhuis naast de normale afspraken met de vk. De VK en de GYN hebben elke 2 weken overlegd over mij en dan werd in principe gekeken naar hoe het ging en risico's. De 20 weken echo was ook via ziekenhuis (meteen een uitgebreide) en ik heb met 5, 12, 20 , 30 en 36 weken een gesprek + echo + wat extra onderzoeken gehad met een gyn. Verder toen de bevalling begon heeft de vk nog begeleid tm het ziekenhuis en daarna overgedragen.

    Ons ziekenhuis was juist heel blij met deze samenwerking. Scheelt hen enorm veel als een vk een gedeelte van de zorg oppakt.

    Heeft je VK geen contacten met een ander ziekenhuis die wel een samenwerking zouden willen?
     
    Nuage vindt dit leuk.
  2. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik vind jouw ziekenhuis erg vervelend klinken. Is er geen ander ziekenhuis in de buurt? Ik snap best dat je bij je vk wil blijven en pas als het nodig is overstappen naar het ziekenhuis.

    Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik ook gelijk een medische indicatie, omdat ik medicatie slik tegen een hoge bloeddruk. Na mijn eerste afspraak heb ik gevraagd of ik onder controle mocht blijven bij de vk zolang het goed ging. Dat mocht als we de bloeddruk maar goed onder controle zouden houden en de vk zonodig gelijk zou doorsturen. Tot 37 weken had ik een probleemloze zwangerschap bij de vk, toen steeg mijn bloeddruk en ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Ik was blij dat het ziekenhuis zo meewerkte.
     
    littlemunchkin en Nuage vinden dit leuk.
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik had trouwens ook bloedverdunners, raar dat ze niet tussentijds controleren, ik had hier wel bloedonderzoeken om te kijken hoe en wat.. dat lijkt me wel het minste wat je moet doen..
     
    Nuage vindt dit leuk.
  4. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Oef dat maakt het wel wat lastiger inderdaad. Kun je niet een voorraad vast ophalen? Sorry kind heeft ze in de wc gegooid? En is het niet zo dat je via de apotheek gewoon je herhaalrecept kan halen? Of heb je steeds een nieuw briefje nodig? Ik neem aan dat hun vanwege hun eigen eed je niet mogen weigeren om medicatie te geven als je niet bij hun op controle komt, maar ja ik ken de juridische kant niet. Hoe het wettelijk bepaald is allemaal.
    Laten we hopen dat je “oude” gyn je helpt en zorgt dat het wel kan via vk en terugkomen met 36weken. Mijn duimen draaien voor je!
     
  5. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij de vorige zwangerschap hebben ze ook niet gecontroleerd of de bloedverdunners oké waren. Officieel moet je dan bloedplaatjes testen geloof ik. Maar dat was niet nodig zeiden ze.

    Ik loop al heel lang, ruim 10 jaar, in dit ziekenhuis. Ik wil er ook echt heel graag bevallen en het feit dat zij mijn dossier van a tot z kennen is op zich een voordeel. Als ik overstap naar een ander zkh, wat mogelijk is, dan krijg ik helaas geen garantie op andere zorg. Want ook een ander zkh kan wederom in een stuip schieten. Ze gaan me dan gegarandeerd bespreken in een of ander teamoverleg en dan weet ik wel hoe het afloopt.

    Ik heb 7 miskramen gehad, waarvan 2 partiële mola zwangerschappen, ik heb een gastric sleeve, antifosfolipidensyndroom, vorige keren zwangerschapsdiabetes gehad, ben allergisch voor insuline, ik gebruik prednison vanuit een zkh in het buitenland ivm miskramen en ik heb 2 keizersnedes gehad.

    Al die dingen op zichzelf zijn al genoeg voor medische indicatie. En ik snap dat ook. Ik snap ook waarom er elke keer 5 studenten mee willen kijken en dingen vragen. Maar dit is mijn laatste zwangerschap en ik wil graag rust. En regelmatig bloedonderzoek en groei echo's. En een NIPT in week 11. En 1 vast contactpersoon. En een ziekenhuis dat niet vindt dat ik in principe nu van hen ben omdat ik zoveel medische indicaties heb. Mijn lichaam, mijn zwangerschap. Ik ben niet dom, ik ben niet naïef, maar ik ben ook niet gekke Henkie hihi
     
  6. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn eigen gyn schreef altijd meteen per 3 maanden voor. Dit team schrijft steeds voor 2 weken voor en wil daarna opnieuw overleggen. Nog een reden waarom ik pissig ben want dat maakt mij onzeker. Ik wil gewoon mijn medicatie met zekerheid krijgen. Dit is zo voorgeschreven en bepaald. Maar omdat er nu elke keer een andere gyn moet beslissen ga ik alle kanten op.
     
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    En een ander ziekenhuis? Dit klinkt inderdaad niet heel gezellig...
    Wij wonen precies tussen twee ziekenhuizen in, of nou ja, hemelsbreed is de ene veel dichterbij maar qua route maakt het niets uit.
    Het ene ziekenhuis vind ik veel te onpersoonlijk en voelde ik me een nummertje tijdens de MMM. Tijdens de vorige zwangerschap al voor het andere ziekenhuis gekozen en daar is het heel anders. Ik ben nu medisch vanwege tweeling en ik zie inderdaad veel gezichten maar ik voel me geen nummertje.

    Dus.. als je nog iets enigszins in de buurt hebt? Misschien kan je daarheen.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  8. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Lees dat je een sleeve hebt? Hoelang geleden want dan ben je zwz idd al medisch en heb zelf een GBP en mijn vk heeft mij zelf overgedragen aan het ziekenhuis omdat ze te weinig kennis hiervan hebben...achteraf gezien maar goed ook ondanks dat ik zelf niet wou...Maar nu ondervoedt en waardes niet goed en kindje wat slecht groeide..en idd vk is fijner dan in het ziekenhuis waar je als nummertje wordt behandeld
     
    Nuage vindt dit leuk.
  9. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maart 2017. Ze zeggen inderdaad dat mijn sleeve de hoofdreden is om medisch te zijn. Normaal zou het zkh dat me geopereerd heeft de begeleiding doen, maar die zijn failliet haha

    Maar goed, ik heb het met mijn vk besproken en die gaf aan dat zij de prikformulieren heeft voor bariatrie van een ander plaatselijk zkh wat deze operatie ook doet. Dus zij kon dit voor mij regelen.

    Mijn eigen gynaecologisch team zei dus dat ze dat moesten gaan uitzoeken wat ik moest prikken. Want zelf hebben ze deze operaties dus niet. Maar ze zouden eerst overleggen of gedeelde zorg mogelijk was. Toen ze belde om te zeggen dat dit wat hun betreft niet mocht heb ik dus direct gevraagd of zij dan ook bloedonderzoek zouden inzetten. Toen zei ze dat bespreken we over 2 weken wel. Dus met andere woorden: er gebeurt nu helemaal niks.

    Ik eet trouwens eerder te veel dan te weinig dus maak me weinig zorgen. Een gbp is daarin wel heftiger ook qua vitaminegebrek. Ik heb alleen zelf het idee dat mijn vk en huisarts me beter in de gaten houden dan dat chaotische ziekenhuisteam. Maar misschien verrassen ze me nog over 2 weken...
     
  10. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een sleeve gehad (feb 2018) en ben vrij kort erna zwanger geworden.

    Ik snap dat je liever bij een vk loop, het is wat persoonlijker.
    Tot de 12 weken werd er jij mij ook niks extras gedaan wbt zwangerschap.
    Maar sinds die 12 weken krijg ik wel bloedonderzoek en extra echo's.
    Doordat je maag verkleind is, krijg je minder voedingsstoffen binnen.
    Mijn kindje is veel te klein.
    De reden daarvoor is de verkleining..
    Er is nog niet heel veel bekend over zwangerschap en een maagverkleining, vandaar dat ze graag willen dat je vanaf het begin bij een ziekenhuis kom te lopen.

    Ik heb nog niet 1x de zelfde arts gezien, persoonlijk maakt mij dat ook niet zoveel uit aangezien je toch niet van te voren kan weten die je helpt met de bevalling.

    Ik hoop dat je krijgt wat je wilt, maar ergens hoop ik dat je lekker bij het ziekenhuis blijft.
    Maar geef daar gewoon aan dat je wilt dat ze je beter controleren.
    Succes!
     
    Ysabella, Nuage en Danty88 vinden dit leuk.
  11. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Wat rot dat ze helemaal niks met jouw feedback doen! Ik snap dat je je daar niet goed bij voelt. En juist in de zwangerschap is dat zo belangrijk. En een ander ziekenhuis? Waarbij je aangeeft waarom je graag ergens anders naartoe wilt?
     
    Nuage vindt dit leuk.
  12. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Niet te negatief denken zou ik zeggen. Ik zou gewoon eens rondkijken bij een ander ziekenhuis en duidelijk aangeven waarom je wilt overstappen. Ik vind het nogal wat dat ze je zo onpersoonlijk behandelen en zo ontzettend niet meewerken om jou je op je gemak te doen voelen. Wellicht is er in een ander ziekenhuis wel begrip voor, het lijkt me niet dat je vreemde dingen van ze vraagt als ik het zo lees.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  13. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vanwege mijn lange medische geschiedenis blijf ik echt liever in mijn eigen ziekenhuis. Alle miskramen, de mola’s, de enorme hoeveelheid echo’s, het voorstadium bmh, alle curettages en de geboortes van beide kinderen waren daar. Een overstap brengt me denk ik alleen maar een ander medisch team wat zelf ook weer in een stuip schiet. Hier ken ik in ieder geval een flink aantal artsen goed. Helaas doen die dus niet de zwangerschapsbegeleiding gggrrr
     
  14. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vrij kort erna is denk ik het grote verschil. Vorig jaar kon ik nog heel weinig eten en viel ik veel af. Nu ben ik al een hele tijd stabiel, al bijna een jaar. Ik heb zelfs al een borstlift gehad. Ik kan goed eten. Ben nu al 2 kg aangekomen. Ik kan het me heel moeilijk voorstellen dat het kindje te weinig voeding zou krijgen in mijn geval. Maar ook al kan ik het me niet voorstellen, uiteraard wil ik wel groeiecho’s.
     
  15. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb ook een medische indicatie, maar mocht mijn vk zelf kiezen, ook buiten het ziekenhuis. De gyn doet haar eigen controles. Ik heb voor een vk in het ziekenhuis gekozen. Wel raar dat jij dat dan niet mag.
     
  16. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ik had een medische indicatie en mocht naar t zkh. Ik heb in overleg besloten toch te starten bij de vk om ong dezelfde redenen als jij. Gezien ze veelal dezelfde controles doen was dit geen probleem. De vk of ik kon t zkh alsnog bellen als we van mening waren dat overstap toch nodig of gewenst was.
    Dit is ook gebeurd. De vk en zij hadden hier goed overleg over.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  17. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Wauw wat een star ziekenhuis. Ik snap heel goed dat je dat niet prettig vind. Mijn ziekenhuis was een heel stuk makkelijker gelukkig. Deden totaal niet moeilijk over gedeelde zorg, zolang zij maar de eindverantwoordelijkheid hadden.
    Ik zou toch nog eens een gesprek aan gaan. Volgens mij moet je toch wel meer te zeggen kunnen hebben over je eigen begeleiding. desnoods zou ik dreigen met een second opinion/ander ziekenhuis. wellicht dat ze dan wat inbinden.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  18. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Is het een idee om je zorgverzekeraar te bellen en de situatie voor te leggen? Als het goed is hebben gynaecologen en verloskundigen in elke regio samenwerkingsverbanden. Als die niet goed lopen zou ik dat (werkend bij verzekeraar) wel willen weten. Sowieso als je aangeeft dat je rust wilt en niet dat er elke keer verschillende behandelaren bij je afspraak zijn kan de verzekeraar daar misschien in bemiddelen?
     
  19. Debjola

    Debjola Actief lid

    16 aug 2015
    114
    19
    18
    Mag ik je aanraden je aan te melden bij de Facebook groep vrije geboorte .... hier zijn een hoop moeders en verloskundigen met veel ervaring die je graag advies geven en uitleg geven over je rechten etc
     
  20. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ga ik doen! Ik ben al lid van de geboortebeweging en daar al wat tips gehad, deze kende ik nog niet!
     

Deel Deze Pagina