Wie ondanks medische indicatie toch gekozen voor vk?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nuage, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    #41 pietje1987, 9 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2018
    Ik heb het gedeeltelijk gedaan. Tot en met de termijnecho was ik in het ziekenhuis en daarna t/m week 29 bij de verloskundige. Vanaf week 30 moest ik mij echt weer in het ziekenhuis melden. Dit was echt op mijn verzoek.

    Ik herken je ‘klachten’ over het ziekenhuis heel erg. Ik moest altijd vreselijk lang wachten, elke keer een ander gezicht (ja want dan heb je tenminste geen vreemde aan je bed tijdens de bevalling: leuk, de gyn die uiteindelijk de keizersnede heeft gedaan zag ik pas op de OK en had ik de dag ervoor pas voor het eerst op controle gezien:p. Gelukkig herkende ik hem nog van mijn eerste bevalling!), langere reistijd, oppas regelen, betaald parkeren etc etc etc.

    Ik was overigens medisch wegens een geschiedenis met PE en hellp en daaropvolgend een keizersnede. Kreeg ook bloedverdunners (ascal 80), maar hoefde daarvoor niet extra te prikken ofzo.
     
    Nuage vindt dit leuk.
  2. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    @Nuage Wat vervelend zeg allemaal. Je voelt je zo te lezen niet gehoord, gesteund en veilig bij de ondersteuning vanuit het ziekenhuis. Mijn advies is om een officiële klacht in te gaan dienen bij het ziekenhuis over de werkwijze. Op de website van het ziekenhuis zal vast wel vermeld staat op welke manier je dit aan moet pakken.

    Het is misschien niet wat je zou willen ondernemen, maar dit wel de manier om je klacht serieus onder ogen te brengen bij je behandelaars. Ook wordt er dan eens goed naar gekeken.

    Het andere punt.
    Je hebt het recht om af te zien van medische ondersteuning echter zullen hier wel consequenties aan kunnen zitten. Dit moet je even goed uitzoeken hoe dit zit. Ook hier heeft een ziekenhuis een juridische afdeling voor. Er zij ook patiënten die tegen advies van de arts toch naar huis gaan. Dan ligt de verantwoordelijkheid geheel bij de patiënt en dient daar ook een handtekening voor gezet te.worden zodat de behandelaars niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.

    Succes!
     
  3. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben blij! Heb vandaag mijn huisarts gesproken en die was het helemaal met mij eens en wilde mij de medicatie voorschrijven! Dus ik kan gewoon bij de verloskundige blijven! Nu nog even kijken hoe en wanneer ik het aan het ziekenhuis ga vertellen.
     
    Meca, Zonnestralen, 1981Mama en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Supermama22

    30 dec 2016
    36
    14
    8
    Vrouw
    Midden van het land
    Er is een facebookgroep 'de vrije geboorte.' Jij hebt zelfbeschikkingsrecht/recht van autonomie. Dat betekent dat als jij het niet wilt zij niks kunnen eisen of bepalen. Er wordt vaak gedaan alsof zij jou iets kunnen opleggen. Maar dat kunnen ze niet. Op die Facebook pagina kan je jouw verhaal delen (besloten groep). En je kan er mensen vinden die wellicht een verloskundige oid vinden die jouw wil begeleiden tijdens de zwangerschap. Laat jezelf niet ondersneeuwen! Ik zelf was ook medisch en ben terug gegaan en onder de vk bevallen.
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik voel je frustratie. Andere indicaties maar ook kortvoorgeschreven medicatie, iedere keer een ander, onmogelijke tijden, en verplicht in een behandelteam.

    (Zit je zeker ook in een universitair ziekenhuis? In een kleiner streekziekenhuis, waar ik later naar ben overgestapt is dit heel anders)

    Ik heb aangegeven de betreffende medicatie met "informed consent"/op eigen risico te willen slikken en dit vast laten leggen zwart op wit boven aan m'n dossier. Dat scheelde discussie met de "onbekenden".

    Het "team" heb ik geweigerd omdat ik mijn eigen gyn wilde, als compromis 2x het team gezien ipv iedere 2wk. Ze hadden amper meerwaarde.

    Ik ben bij mijn tweede onder behandeling gegaan bij een VK naast de gyn. Gewoon omdat je dan geen nummer bent.
    Het streekziekenhuis wilde me eigenlijk niet hebben omdat ze me te ingewikkeld vonden. Maar wel heel fijn behandeld daar.

    De gyn uit het univ. Zkh was ook echt top maar de organisatie eromheen was waardeloos.

    Maar de vk heeft voor mij echt het verschil gemaakt in de tweede zwangerschap!
     
  6. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zit in een streekziekenhuis hihi maar ze werken samen met het VU en dat is te merken! Gelukkig heb ik al een hele fijne vk die me hierbij helpt en steunt. Alleen bevallen zal ik sowieso wel in het zkh. Dat zal wel een geplande kzs worden. Maar daar kan ik me in vinden.

    Ondertussen heb ik ook mijn vaste gyn kunnen bereiken via de mail. Hij zat in het buitenland maar belt mij maandag hopelijk even om alles te bespreken. Misschien verandert er dan nog iets, maar ik denk het niet. Ik heb eigenlijk vrijdag nog een afspraak in het zkh maar denk dat ik die afzeg dan.
     

Deel Deze Pagina