tijdstip ovulatietest

Discussion in 'Zwanger worden' started by lob, Mar 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ik lees in de handleiding van de matcare ovulatietest het volgende:
    testen op een vast tijdstip, en dan is 12.00 uur de beste tijd. nu ben ik nooit voor 18.30 uur thuis van mijn werk dus dat is een beetje lastig...
    ook lees is dat ze adviseren om voor het testen 4 uur niet te plassen en 2 uur niet (te veel) te drinken.

houden jullie je (ik ga er even vanuit dat andere merken dit ook adviseren) aan deze adviesen?
    voor 18.30 testen lukt dus niet, 2 uur niet drinken daar kan ik natuurlijk rekening mee houden maar 4 uur van te voren niet plassen dat gaat me echt niet lukken...

is een test dan meteen een stuk minder betrouwbaar als je niet precies doet wat er in de handleiding staat?

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Heb met ovutesten altijd 's avonds getest, ook omdat het mij 's middags niet uitkwam.Zolang je maar elke dag op hetzelfde tijdstip test is het goed denk ik.
    4 u m'n plas ophouden heb ik ook niet echt gedaan, een uurtje of 3 hield ik maximum vol :)

En bij mij werkten ze toch goed ;)

3. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    dank je wel voor antwoord!

zijn er misschien nog meer die zich niet helemaal aan de adviesen houden?

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Goede topic, dit zou ik ook wel willen weten.
    Ik heb vorige week zon digitale ovutest gekocht van CB. Mijn eisprong zal denk ik volgende week zijn dus ik begin vanaf vrijdag met testen. In de bijsluiter van de digitale ovutest van CB staat ook 4 uur van tevoren niet plassen en niet teveel drinken van tevoren. Er staat ook in dat veel vrouwen daarom 's morgens testen. Ik denk dat dat voor mij ook de beste optie is omdat ik elke dag om een ander tijdstip vrij ben, is van tevoren moeilijk te bepalen.
    Zijn er meer meiden die 's morgens ovutesten hebben gedaan en werkte dit goed?

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    met de meeste ovutests kun je niet smorgens testen. Het schijnt dat het lh gedurende de dag pas toeneemt. Als ik jou was zou ik idd gewoon om 18.30 testen als je thuis bent en 3 tot 4 uur niet plassen, want je urine moet wel geconcentreerd genoeg zijn. Bij mij werkte de test ook wel na 3 uur niet plassen hoor!

Succes!

6. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    nou, de test heb ik om 20.00 uur gedaan ivm het het 3 uur niet plassen :) :)
    heb ik meteen weer een nieuwe vraag.... ik had 1 duidelijke controlestreep en verder helemaal niets.. maar ik lees hier alleen maar over dat die andere streep altijd vaag te zien is... bij mij niet dus.. heeft iemand dit ooit meegemaakt?

7. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Ik houd me nooit aan de adviezen van de testen en toch geven ze altijd prima aan wanneer mijn eisprong is. Eind van de dag, ochtendurine, veel gedronken of juist niet, tot nu toe heeft het niks uitgemaakt, als het teststaafje maar wel genoeg urine heeft om lang genoeg in de straal gehouden te kunnen worden... Ook zwangerschapstesten heb ik op willekeurige momenten uitgevoer. De tweede zwangerschap testte ik 5 dagen voor NOD 's middags positief... dus ik denk dat ik genoeg hormonen aanmaak voor de testen!
    Succes,
    Liefs,
    Marijn

8. Mir79

Mir79 Lid

Mar 27, 2008
    11
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben deze keer ook begonnen met een ovulatietest. Ik doe dit 's ochtends rond 10 uur. Zolang het maar geen ochtendurine is. Ik heb ergens gelezen dat het het beste is dit tussen 10 en 16 uur te doen. Mijn plas ophouden lukt me hooguit anderhalf uur. Ik dacht, ik begin de eerste keer maar eens vroeg (dag 10 van de cyclus). Wat blijkt; 4x een heel lichtroze streepje en vandaag helemaal niets....controlelijn was wel goed zichtbaar. Ik gebruik Sensitest. Ik snap er niets van...
    Misschien is het dan handig om het 's ochtends en 's avonds een keer te doen? :rolleyes:
    Suc6 allemaal!

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo , toen ik de ovulatietesten van CLEAR BLUE gebruikte kon ik iedere morgen testen.... dus gewoon als je net wakker bent ;) en het werkte echt! zie banner ;)
    grtz Ramona

10. Natascha78

Natascha78 Actief lid

Nov 8, 2007
    101
    0
    0
    Assistent Belastingadviseur
    Brunssum
    Ik gebruik ook de ovu-testen.
    Meestal test ik op het werk rond 12.00 uur.

4 uur niet plassen red ik echt niet, 2 uur niet drinken dat lukt wel.
    De adviezen zijn er waarschijnlijk alleen om richtlijnen te geven.

Tot nu toe geen succes met testen trouwens. Misschien toch iets te vroeg begonnen deze maand.

Groetjes

Natascha

Share This Page