schuldig voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Binky, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binky

Binky Lid

19 apr 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Hoi meiden,
    Als je veel aan het nadenken bent over de baby en jezelf. Op dagen dat effe niet gaat. Voelt de baby dat denken jullie of merk hij dat. Soms voel ik mij zo schuldig. Herkenne jullie dit ook!

Groetjes Binky

2. Binky

Binky Lid

19 apr 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Heeft niemand dit. Ik zou het graag met mensen willen delen. Ik word er soms zo onzeker van. Vooral als ik alleen thuis ben dan kan ik echt gaan piekeren. Ik heb verder een hele goeie zwangerschap weinig kwaaltjes. Ik vind het daarom ook moeilijk om aan dingen vast te houden dat het allemaal goed zal gaan. Ik ga ook dan meer aandenken als het nou niet gaat?
    Nou ik heb ik heb weer even van mij afgeschreven...misschien helpt het weer even!

Groetjes Binky

3. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik weet het niet zeker of je kindje wel echt je stemmingen kan voelen. Ik denk dat het in ieder geval wel aan voelt als je gestresst of relaxt bent.

Het lijkt me heel normaal dat je onzeker bent. Het krijgen van een kindje is een hele grote verandering in je leven en ook een zwangerschap heeft een grote impact op je leven.

Zelf heb ik een hele zware eerste zwangerschap gehad met ernstige complicaties. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik een 2e zwangerschap aandurfde. Toen het uiteindelijk zover was kon ik helemaal niet genieten en maakte me hele erge zorgen of alles wel goed zou gaan. Soms wilde ik dat ik nooit zwanger was geworden. Nu gaat het redelijk, maar ik sta onder hele strenge controle. Sinds de 20-wekenecho gaat het geestelijk een stuk beter, maar in mijn hart durf ik nog steeds niet te geloven dat het allemaal goed gaat komen. Dat zal denk ik pas komen als de baby er is. Me er schuldig over voelen doe ik wel, maar ik weet dat het voor mij gewoon een soort zelfbescherming is.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ja, volgens mij voelt je kindje je stemmingen 'mee', het is immers zo met je verbonden (letterlijk en figuurlijk), dat je in dit stadium nog 'bijna één' bent. Ik ben zelf wel iemand van 'het temperament', maar dat geeft niet, dat mag mijn kindje best voelen. Ik probeer er alleen wel op te letten dat ik niet teveel stress voel. De laatste tijd werk ik hard en ben ik erg moe, dan voel ik me inderdaad een beetje 'schuldig' naar mijn kindje. Dus weer even pas op de plaats en lekker op vakantie..

don't worry
    Amber

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    je kindje voelt je stemming aan. dit betekent niet dat je 9 maanden gelukkig moet zijn en nooit stress mag hebben. In het echte leven buiten de baarmoeder komt je kindje ook met verschillende emoties in aanraking. Alleen TE veel stress is niet goed voor je kindje (ook niet voor jou) maak je geen zorgen, de baaldag die iedereen wel heeft kan dus geen kwaad.

6. joyce

joyce Bekend lid

als je echt stress hebt voelt je kindje dat wel,
    en dan ligt het eraan hoe je er mee omgaat ( de stress ).
    of je je er aan toe gaat geven of probeerd het te vermijden,
    want als je er aan toe gaat geven voelt de baby dat.

7. Binky

Binky Lid

19 apr 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Hallo Meiden,
    Bedankt voor jullie verhalen. Dan weet ik dat ik niet de enigste ben. Ik denk zo omdat ik een miskraam heb gehad. Ik vind het dan ook heel moeilijk omdat uit mijn hoofd te zetten. Je denkt vaak is deze zwangerschap je wel gegunt. Deze periode maakt gewoon onzeker omdat je nog niks voelt en verder ook niet zoveel bewijzen. Ik vraag mij wel eens af als ik geen miskraam had gehad hoe ik het dan beleefd had. Misschien was ik deze tijd makkelijker doorgekomen. Maar deze dagen gaat het alweer iets beter gelukkig maar... :)
    Ik probeer ervan te genieten.

Groetjes binky

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Geniet er maar van Binky. Ik heb 2 miskramen gehad en herken dan ook wat je vertelt. Maar je hoeft echt niet op je tenen te lopen hoor.
    Geef je er lekker aan over en geniet ervan..

Amber

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

ik herken het wel.
    ik heb in het begin van de zwangerschap heel veel stress gehad. Dat heeft me de hele zwangerschap dwars gezeten. Ik voelde me er heel erg schuldig door. Dacht steeds wat als mijn kindje er nu iets van heeft gemerkt en er iets aan overhoudt.
    Ik voel me nog regelmatig schuldig als ik naar mijn mannetje kijk. Dan kan ik me wel voor mijn kop slaan dat ik hem dat heb aangedaan. (ik wist dan wel niet dat ik zwanger was maar toch)

Deel Deze Pagina