Ha dames, Ik zit inmiddels in de 7e ronde van Clomid. Mijn gyn had gezegd, als je na de 6e ronde nog niet zwanger bent, ga ik je opgeven voor IUI. Gisteren hadden we het intake gesprek. K was best gespannen, want je weet niet wat je kunt verwachten. Nou we hadden een super aardige vrouw die met ons meedacht. Ze had mijn status bekeken en gezien dat in principe alles goed was, alleen mijn cyclus is zeer onregelmatig waardoor ik dus Clomid slik. Op dit moment zag ze voor ons geen meerwaarde om met IUI te starten. Ze heeft ons aangeraden het nog 3 maanden zelf te proberen. Ik mag namelijk hierna nog 2x Clomid. In de 6e tot de 9e ronde maak je het meest kans op een zwangerschap. Na de 9e ronde werkt Clomid zeker niet meer. Wanneer we na ronde 9 nog niet zwanger zijn, moet ik Gonal-F gaan spuiten en vaak langs het ziekenhuis. Dus de arts vond dat we nog maar even zelf aan de slag moesten, ze zei als je eenmaal in de MMM zit kom je er niet zo snel meer uit. Wij vonden het zo prettig dat er met ons werd meegedacht. Bij de gyn heb ik het gevoel dat ik een nummertje ben, waarmee een protocol gevolgd wordt. Dat had ik bij deze vrouw helemaal niet. Zijn er meer meiden die dit zo ervaren?